Witam niedawno dzięki pomocy kolegów z forum uporałem się z usterka grzania świec w s40 , a teraz czas na S60 .Problem zaczął sie od rozładowania akumulatora ( niecały rok oryginał Volvo 80A ) po naładowaniu pojeździł kilka dni i znowu padł .Dzisiaj zmierzyłem napięcie ładowania i okazało się za jest za niskie .Przy pełnym obciążeniu (webasto ,swiatła ,dmuchawa ,radio ,grzanie szyby i foteli) daje 13,2V ,natomiast przy włączonych światłach i dmuchawie 13,7 .Wygooglowałem zę powinno wynosić pomiędzy 14,5 a 15,1 przy temp -15 . Jeśli ktoś ma rozsądnego elektryka na terenie Wawy albo wie gdzie kupić regulator napięcia bedę wdzięczny
Pozdrawiam
alternator d5 nie ładuje jak trzeba za niskie napiecie pomocy idą mrozy
-
- V
- Posty: 19
- Rejestracja: 2008-03-17, 18:19
- VOLVO: s60 ;s40
- Silnik: 2,4 d5 ; 2.0D
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Status: Offline
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: alternator d5 nie ładuje jak trzeba za niskie napiecie pomocy idą mrozy
wojtal1, 15,1 V to przesada, powyżej 14,5 V zaczyna się proces gazowania akumulatora.
Wymień regulator napięcia, bo prawdopodobnie to jest przyczyną takiego a nie innego napięcia.
Pozdrawiam,
Artur.
Wymień regulator napięcia, bo prawdopodobnie to jest przyczyną takiego a nie innego napięcia.
Pozdrawiam,
Artur.
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
-
- V
- Posty: 19
- Rejestracja: 2008-03-17, 18:19
- VOLVO: s60 ;s40
- Silnik: 2,4 d5 ; 2.0D
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Status: Offline
Re: alternator d5 nie ładuje jak trzeba za niskie napiecie pomocy idą mrozy
15,1V przy temperaturze -15 podaje instrukcja jako maksymalne napięcie ładowania . Czy ktoś wie gdzie mogę kupić taki regulator albo kogoś kto to wymieni najlepiej w Warszawie , I jeszcze jedno pytanie :czy trzeba wyjąć alternator moim zdaniem można się dobrać do regulatora bez wyjmowania ,ale to tylko moje zdanie