b230f dokłafka turbiny

Brak możliwości pisania.
Zablokowany
latawiec
V
V
Posty: 15
Rejestracja: 2008-09-23, 20:11
VOLVO: 745
Silnik: 2,3 benzyna
KW/KM/NM: 116
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: b230f dokłafka turbiny

Post autor: latawiec » 2010-12-18, 21:09

Cześć
Może ktoś wie jak wygląda sprawa dołożenia turbiny do silniczka 230f.Starałem się znaleźć odpowiedź w szukajce ale nie dałem rady pozdro i dz za odpowiedzi

Awatar użytkownika
V945turbo
VOLVO
VOLVO
Posty: 2532
Rejestracja: 2007-07-05, 14:47
Imię: Michal
VOLVO: 744 USA
Silnik: B230FT+ 16v?
KW/KM/NM: ???/ 155
Rok: 1989
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: 15L
Przebieg: 250
Lokalizacja: lsw
Status: Offline

Re: b230f dokłafka turbiny

Post autor: V945turbo » 2010-12-18, 22:33

latawiec, to jest poprostu nie opłacalne to raz a po drugie seryjny silnik nie wytrzyma turbiny to dwa, a po trzecie ma inny stopień sprężania i zasilania, wydechowy itd itd... polecam kupić dawce(coś z turbo najlepiej anglik lub cos rozbitego) lub kupic auto z turbo... wiem ze to brzmi niezbyt optymistycznie ale nie opłaca sie przerabiać zwykłego n/a na turbo.
764 83' D24TIC-->745 90' B200F-->945 97' B230FT+ --> 945 94' B230FT+ -->744 89' B234F>b230FT-->745 90' B230F-->744 91' B234F -->744 89' B230FT-->744 88' B204GT -->945 96' B230FK+ -->745 89' B234F->944 97" B230FK+ --> ??

Awatar użytkownika
zavitase
VOLV
VOLV
Posty: 523
Rejestracja: 2010-05-15, 17:43
Był na spocie: 4
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: b230f dokłafka turbiny

Post autor: zavitase » 2010-12-18, 22:36

zależy co masz na myśli... zupełnie customowe turbo czy coś w podobie b230ft - czyli volvoskiego 2,3 turbo.

Bo jeśli to drugie to absolutnie dużo taniej wyjdzie Ci zrobić przekładkę silnika z osprzętem.

Jeśli jednak chcesz uturbiać ten silnik to potrzebujesz:
kolektor wydechowy
uszczelka pod głowice
turbo
wydech
intercooler
przewody dolotowe
przewody olejowe do turbiny (dorobić)
i jakąś świnkę do przestrojenia ECU

tak w ogóle to takich tematów jest cała masa z tego co kojarzę.

a tak przy okazji też podepnę się od razu pod temat...

co zrobić żeby mieć natrysk oleju na denko tłoka w b200f? Inne korby?
Było:
744 - 1989 - b230k
744 - 1990 - b200f
460 - 1994 - d19t
850 - 1994 - b5204t
745 - 1989 - b230ft

Awatar użytkownika
V945turbo
VOLVO
VOLVO
Posty: 2532
Rejestracja: 2007-07-05, 14:47
Imię: Michal
VOLVO: 744 USA
Silnik: B230FT+ 16v?
KW/KM/NM: ???/ 155
Rok: 1989
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: 15L
Przebieg: 250
Lokalizacja: lsw
Status: Offline

Re: b230f dokłafka turbiny

Post autor: V945turbo » 2010-12-18, 22:46

zavitase pisze:kolektor wydechowy
uszczelka pod głowice
turbo
wydech
intercooler
przewody dolotowe
przewody olejowe do turbiny (dorobić)
i jakąś świnkę do przestrojenia ECU
jest tego conajmniej 2-3 razy tyle... :?
zavitase pisze:o zrobić żeby mieć natrysk oleju na denko tłoka w b200f? Inne korby?
po co Ci to? w tym silniku natrysk jest raczej niepotrzebny... można oczywiście ale to też troche roboty i części z jakiegoś turbo po 95r....
764 83' D24TIC-->745 90' B200F-->945 97' B230FT+ --> 945 94' B230FT+ -->744 89' B234F>b230FT-->745 90' B230F-->744 91' B234F -->744 89' B230FT-->744 88' B204GT -->945 96' B230FK+ -->745 89' B234F->944 97" B230FK+ --> ??

latawiec
V
V
Posty: 15
Rejestracja: 2008-09-23, 20:11
VOLVO: 745
Silnik: 2,3 benzyna
KW/KM/NM: 116
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: b230f dokłafka turbiny

Post autor: latawiec » 2010-12-18, 23:02

Oki czyli widzę że moje widzimisię jest bezzensu ,więc pozostanę przy tym motorku co mam.Dzięki wielkie za odpowiedzi i rady mam nadzieję się kiedyś zrewanźować.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
V945turbo
VOLVO
VOLVO
Posty: 2532
Rejestracja: 2007-07-05, 14:47
Imię: Michal
VOLVO: 744 USA
Silnik: B230FT+ 16v?
KW/KM/NM: ???/ 155
Rok: 1989
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: 15L
Przebieg: 250
Lokalizacja: lsw
Status: Offline

Re: b230f dokłafka turbiny

Post autor: V945turbo » 2010-12-18, 23:06

latawiec pisze:Oki czyli widzę że moje widzimisię jest bezzensu ,więc pozostanę przy tym motorku co mam.Dzięki wielkie za odpowiedzi i rady mam nadzieję się kiedyś zrewanźować.Pozdrawiam
Oczywiście nikt nie mówi że to jest niemożliwe ale zakup samego silnik np 700-800zł czy nawet 1500zł nie załatwi wszystkiego , potrzebna jest wiazka elektryczna, układ wydechowy , dolotowy , paliwowy i cała masa osprzętu...mimo podobieństw silnik z turbo to całkiem inna konstrukcja...
764 83' D24TIC-->745 90' B200F-->945 97' B230FT+ --> 945 94' B230FT+ -->744 89' B234F>b230FT-->745 90' B230F-->744 91' B234F -->744 89' B230FT-->744 88' B204GT -->945 96' B230FK+ -->745 89' B234F->944 97" B230FK+ --> ??

Awatar użytkownika
zavitase
VOLV
VOLV
Posty: 523
Rejestracja: 2010-05-15, 17:43
Był na spocie: 4
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: b230f dokłafka turbiny

Post autor: zavitase » 2010-12-18, 23:32

volvo945turbo, po co mi natrysk oleju? bo myślałem nad kompresorem albo właśnie turbinką jakąś.

co do listy rzeczy do wymiany to wiadomo, że jest tego znacznie więcej, ale te ważniejsze i najbardziej kosztowne myślę, że wymieniłem.
Było:
744 - 1989 - b230k
744 - 1990 - b200f
460 - 1994 - d19t
850 - 1994 - b5204t
745 - 1989 - b230ft

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”