b230f dokłafka turbiny
-
- V
- Posty: 15
- Rejestracja: 2008-09-23, 20:11
- VOLVO: 745
- Silnik: 2,3 benzyna
- KW/KM/NM: 116
- Rok: 1990
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: b230f dokłafka turbiny
Cześć
Może ktoś wie jak wygląda sprawa dołożenia turbiny do silniczka 230f.Starałem się znaleźć odpowiedź w szukajce ale nie dałem rady pozdro i dz za odpowiedzi
Może ktoś wie jak wygląda sprawa dołożenia turbiny do silniczka 230f.Starałem się znaleźć odpowiedź w szukajce ale nie dałem rady pozdro i dz za odpowiedzi
- V945turbo
- VOLVO
- Posty: 2532
- Rejestracja: 2007-07-05, 14:47
- Imię: Michal
- VOLVO: 744 USA
- Silnik: B230FT+ 16v?
- KW/KM/NM: ???/ 155
- Rok: 1989
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: 15L
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: lsw
- Status: Offline
Re: b230f dokłafka turbiny
latawiec, to jest poprostu nie opłacalne to raz a po drugie seryjny silnik nie wytrzyma turbiny to dwa, a po trzecie ma inny stopień sprężania i zasilania, wydechowy itd itd... polecam kupić dawce(coś z turbo najlepiej anglik lub cos rozbitego) lub kupic auto z turbo... wiem ze to brzmi niezbyt optymistycznie ale nie opłaca sie przerabiać zwykłego n/a na turbo.
764 83' D24TIC-->745 90' B200F-->945 97' B230FT+ --> 945 94' B230FT+ -->744 89' B234F>b230FT-->745 90' B230F-->744 91' B234F -->744 89' B230FT-->744 88' B204GT -->945 96' B230FK+ -->745 89' B234F->944 97" B230FK+ --> ??
- zavitase
- VOLV
- Posty: 523
- Rejestracja: 2010-05-15, 17:43
- Był na spocie: 4
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: b230f dokłafka turbiny
zależy co masz na myśli... zupełnie customowe turbo czy coś w podobie b230ft - czyli volvoskiego 2,3 turbo.
Bo jeśli to drugie to absolutnie dużo taniej wyjdzie Ci zrobić przekładkę silnika z osprzętem.
Jeśli jednak chcesz uturbiać ten silnik to potrzebujesz:
kolektor wydechowy
uszczelka pod głowice
turbo
wydech
intercooler
przewody dolotowe
przewody olejowe do turbiny (dorobić)
i jakąś świnkę do przestrojenia ECU
tak w ogóle to takich tematów jest cała masa z tego co kojarzę.
a tak przy okazji też podepnę się od razu pod temat...
co zrobić żeby mieć natrysk oleju na denko tłoka w b200f? Inne korby?
Bo jeśli to drugie to absolutnie dużo taniej wyjdzie Ci zrobić przekładkę silnika z osprzętem.
Jeśli jednak chcesz uturbiać ten silnik to potrzebujesz:
kolektor wydechowy
uszczelka pod głowice
turbo
wydech
intercooler
przewody dolotowe
przewody olejowe do turbiny (dorobić)
i jakąś świnkę do przestrojenia ECU
tak w ogóle to takich tematów jest cała masa z tego co kojarzę.
a tak przy okazji też podepnę się od razu pod temat...
co zrobić żeby mieć natrysk oleju na denko tłoka w b200f? Inne korby?
Było:
744 - 1989 - b230k
744 - 1990 - b200f
460 - 1994 - d19t
850 - 1994 - b5204t
745 - 1989 - b230ft
744 - 1989 - b230k
744 - 1990 - b200f
460 - 1994 - d19t
850 - 1994 - b5204t
745 - 1989 - b230ft
- V945turbo
- VOLVO
- Posty: 2532
- Rejestracja: 2007-07-05, 14:47
- Imię: Michal
- VOLVO: 744 USA
- Silnik: B230FT+ 16v?
- KW/KM/NM: ???/ 155
- Rok: 1989
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: 15L
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: lsw
- Status: Offline
Re: b230f dokłafka turbiny
jest tego conajmniej 2-3 razy tyle...zavitase pisze:kolektor wydechowy
uszczelka pod głowice
turbo
wydech
intercooler
przewody dolotowe
przewody olejowe do turbiny (dorobić)
i jakąś świnkę do przestrojenia ECU
po co Ci to? w tym silniku natrysk jest raczej niepotrzebny... można oczywiście ale to też troche roboty i części z jakiegoś turbo po 95r....zavitase pisze:o zrobić żeby mieć natrysk oleju na denko tłoka w b200f? Inne korby?
764 83' D24TIC-->745 90' B200F-->945 97' B230FT+ --> 945 94' B230FT+ -->744 89' B234F>b230FT-->745 90' B230F-->744 91' B234F -->744 89' B230FT-->744 88' B204GT -->945 96' B230FK+ -->745 89' B234F->944 97" B230FK+ --> ??
-
- V
- Posty: 15
- Rejestracja: 2008-09-23, 20:11
- VOLVO: 745
- Silnik: 2,3 benzyna
- KW/KM/NM: 116
- Rok: 1990
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: b230f dokłafka turbiny
Oki czyli widzę że moje widzimisię jest bezzensu ,więc pozostanę przy tym motorku co mam.Dzięki wielkie za odpowiedzi i rady mam nadzieję się kiedyś zrewanźować.Pozdrawiam
- V945turbo
- VOLVO
- Posty: 2532
- Rejestracja: 2007-07-05, 14:47
- Imię: Michal
- VOLVO: 744 USA
- Silnik: B230FT+ 16v?
- KW/KM/NM: ???/ 155
- Rok: 1989
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: 15L
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: lsw
- Status: Offline
Re: b230f dokłafka turbiny
Oczywiście nikt nie mówi że to jest niemożliwe ale zakup samego silnik np 700-800zł czy nawet 1500zł nie załatwi wszystkiego , potrzebna jest wiazka elektryczna, układ wydechowy , dolotowy , paliwowy i cała masa osprzętu...mimo podobieństw silnik z turbo to całkiem inna konstrukcja...latawiec pisze:Oki czyli widzę że moje widzimisię jest bezzensu ,więc pozostanę przy tym motorku co mam.Dzięki wielkie za odpowiedzi i rady mam nadzieję się kiedyś zrewanźować.Pozdrawiam
764 83' D24TIC-->745 90' B200F-->945 97' B230FT+ --> 945 94' B230FT+ -->744 89' B234F>b230FT-->745 90' B230F-->744 91' B234F -->744 89' B230FT-->744 88' B204GT -->945 96' B230FK+ -->745 89' B234F->944 97" B230FK+ --> ??
- zavitase
- VOLV
- Posty: 523
- Rejestracja: 2010-05-15, 17:43
- Był na spocie: 4
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: b230f dokłafka turbiny
volvo945turbo, po co mi natrysk oleju? bo myślałem nad kompresorem albo właśnie turbinką jakąś.
co do listy rzeczy do wymiany to wiadomo, że jest tego znacznie więcej, ale te ważniejsze i najbardziej kosztowne myślę, że wymieniłem.
co do listy rzeczy do wymiany to wiadomo, że jest tego znacznie więcej, ale te ważniejsze i najbardziej kosztowne myślę, że wymieniłem.
Było:
744 - 1989 - b230k
744 - 1990 - b200f
460 - 1994 - d19t
850 - 1994 - b5204t
745 - 1989 - b230ft
744 - 1989 - b230k
744 - 1990 - b200f
460 - 1994 - d19t
850 - 1994 - b5204t
745 - 1989 - b230ft