PROBLEM Z WOLNYMI OBROTAMI W S60

Brak możliwości pisania.
Zablokowany
Grzesiek81S60
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2011-12-02, 21:42
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 90000
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

Re: PROBLEM Z WOLNYMI OBROTAMI W S60

Post autor: Grzesiek81S60 » 2011-12-02, 21:54

Historia objawów :

1. spadające obroty do około 500 ( czasem 400 i zaduszenie silnika) przy dojeżdżaniu do czerwonego światła, następnie „odbijanie się” do około 1100 i powrót do 800 (z utrzymaniem na postoju)
2. czyszczenie przepustnicy pomogło na około tydzień
3. ponowne czyszczenie pogorszyło sprawę – auto przestaje reagować na pedał gazu i gaśnie w trakcie jazdy.
4. rozebranie przepustnicy i ponowne czyszczenie WD-40. Znaleziono wodę po poprzednim czyszczeniu na stykach silniczka elektrycznego. Wyczyszczenie i osuszenie powoduje sprawne działanie (wolne obroty idealne 800, brak gaśnięcia) auta przez 2 dni, następnie obroty czasami spadają na około 500 ale auto nie gaśnie
5. rozpięcie przepływomierza powoduje poprawę w zakresie wolnych obrotów, auto wogóle nie ma tendencji do opuszczania wolnych obrotów poniżej 800 przy dojeżdżaniu do czerwonego, potrafi jednak nie reagować (tak jak wcześniej) na pedał gazu w trakcie jazdy.

Przykład: 2000 obrotów i pomimo trzymania pedału gazu auto zaczyna tracić moc – obroty spadają do około 500-400 (prawie gaśnie), po czym odbija się w górę i wszystko wraca do normy

W momencie najlepszego nawet działania – wolne obroty 800 - auto przy dojeżdżaniu do czerwonego opuszcza obroty na 800 i podbija do około 1000, po zatrzymaniu wraca na 800 i tak trzyma ( czy to prawidłowy objaw ?)

W chwili obecnej wymienilem przepływomierz na inny ( używany ) ale watpie zeby problem rozwiazal bo obroty potrafia spasc do 700.

Przepustnica to nie Magnetti Marelli z potencjometrami, tylko Japonska mysl technologiczna :) z czujnikiem Halla - wiec nie ma co sie zużyć.

Proszę o porady.
Volvo S60 z USA 2003r. 2.4l bez turbo 170 km automat

Awatar użytkownika
StanleY
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 9244
Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
Imię: Staszek
VOLVO: V70 (I)
Silnik: 2,5TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Był na spocie: 200
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 524000
Lokalizacja: Szczecin/Police
Status: Offline
Kontakt:

Re: PROBLEM Z WOLNYMI OBROTAMI W S60

Post autor: StanleY » 2011-12-02, 21:56

Grzesiek81S60,
Witaj na Forum.
Myślę, że zapoznałes się z Regulaminem, więc wiesz że:
_title
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.

Awatar użytkownika
ygor007
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1245
Rejestracja: 2011-07-19, 12:37
Imię: Igor
VOLVO: C70
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 258/351/505
Rok: 2002
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: ?
Przebieg: 113000
Lokalizacja: Perpignan, Francja
Status: Offline
Kontakt:

Re: PROBLEM Z WOLNYMI OBROTAMI W S60

Post autor: ygor007 » 2011-12-03, 11:54

Możesz mieć gzieś dziurawy lub nieszczelny dolot powietrza i to wysjania poprawe i pogorszenia po kombinowaniu przy przepustnicy i odkrecaniu rury od filtra.

kudlaty998
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4555
Rejestracja: 2010-02-28, 12:19
Imię: Rafcio
VOLVO: V70
Silnik: B5202 S
KW/KM/NM: 93/126/170
Rok: 1997
Był na spocie: 34
Średnie spalanie: 8 10 12
Przebieg: 482000
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: PROBLEM Z WOLNYMI OBROTAMI W S60

Post autor: kudlaty998 » 2011-12-03, 13:42

Temat zdublowany. Zamykam.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”