Historia objawów :
1. spadające obroty do około 500 ( czasem 400 i zaduszenie silnika) przy dojeżdżaniu do czerwonego światła, następnie „odbijanie się” do około 1100 i powrót do 800 (z utrzymaniem na postoju)
2. czyszczenie przepustnicy pomogło na około tydzień
3. ponowne czyszczenie pogorszyło sprawę – auto przestaje reagować na pedał gazu i gaśnie w trakcie jazdy.
4. rozebranie przepustnicy i ponowne czyszczenie WD-40. Znaleziono wodę po poprzednim czyszczeniu na stykach silniczka elektrycznego. Wyczyszczenie i osuszenie powoduje sprawne działanie (wolne obroty idealne 800, brak gaśnięcia) auta przez 2 dni, następnie obroty czasami spadają na około 500 ale auto nie gaśnie
5. rozpięcie przepływomierza powoduje poprawę w zakresie wolnych obrotów, auto wogóle nie ma tendencji do opuszczania wolnych obrotów poniżej 800 przy dojeżdżaniu do czerwonego, potrafi jednak nie reagować (tak jak wcześniej) na pedał gazu w trakcie jazdy.
Przykład: 2000 obrotów i pomimo trzymania pedału gazu auto zaczyna tracić moc – obroty spadają do około 500-400 (prawie gaśnie), po czym odbija się w górę i wszystko wraca do normy
W momencie najlepszego nawet działania – wolne obroty 800 - auto przy dojeżdżaniu do czerwonego opuszcza obroty na 800 i podbija do około 1000, po zatrzymaniu wraca na 800 i tak trzyma ( czy to prawidłowy objaw ?)
W chwili obecnej wymienilem przepływomierz na inny ( używany ) ale watpie zeby problem rozwiazal bo obroty potrafia spasc do 700.
Przepustnica to nie Magnetti Marelli z potencjometrami, tylko Japonska mysl technologiczna z czujnikiem Halla - wiec nie ma co sie zużyć.
Proszę o porady.
Volvo S60 z USA 2003r. 2.4l bez turbo 170 km automat
PROBLEM Z WOLNYMI OBROTAMI W S60
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2011-12-02, 21:42
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 125/170/230
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 90000
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
- StanleY
- Moderatorzy
- Posty: 9244
- Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
- Imię: Staszek
- VOLVO: V70 (I)
- Silnik: 2,5TDI
- KW/KM/NM: 103/140/290
- Rok: 2000
- Był na spocie: 200
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 524000
- Lokalizacja: Szczecin/Police
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: PROBLEM Z WOLNYMI OBROTAMI W S60
Grzesiek81S60,
Witaj na Forum.
Myślę, że zapoznałes się z Regulaminem, więc wiesz że:
_title
Witaj na Forum.
Myślę, że zapoznałes się z Regulaminem, więc wiesz że:
_title
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.
Pozdrawiam. Staszek.
- ygor007
- Przyjaciele
- Posty: 1245
- Rejestracja: 2011-07-19, 12:37
- Imię: Igor
- VOLVO: C70
- Silnik: B5234T
- KW/KM/NM: 258/351/505
- Rok: 2002
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: ?
- Przebieg: 113000
- Lokalizacja: Perpignan, Francja
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: PROBLEM Z WOLNYMI OBROTAMI W S60
Możesz mieć gzieś dziurawy lub nieszczelny dolot powietrza i to wysjania poprawe i pogorszenia po kombinowaniu przy przepustnicy i odkrecaniu rury od filtra.
-
- Przyjaciele
- Posty: 4555
- Rejestracja: 2010-02-28, 12:19
- Imię: Rafcio
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202 S
- KW/KM/NM: 93/126/170
- Rok: 1997
- Był na spocie: 34
- Średnie spalanie: 8 10 12
- Przebieg: 482000
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: PROBLEM Z WOLNYMI OBROTAMI W S60
Temat zdublowany. Zamykam.