zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Brak możliwości pisania.
Zablokowany
CIENIO1
V
V
Posty: 14
Rejestracja: 2011-12-08, 20:07
VOLVO: s80
Silnik: 2.4
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: belchatow
Status: Offline

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: CIENIO1 » 2012-01-02, 22:18

witam mam pytanie kupiłem v70 z padniętym silnikiem 2.4 t a mam silnik 2.3 t jest możliwość wymiany silnika.dużo roboty co trzeba zmienić? i jeszcze mam automat a chce zmienić komplet i manualna skrzynie biegów.prosiłbym o informacje
Ostatnio zmieniony 2012-01-02, 22:57 przez CIENIO1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bzw11
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3087
Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
Rok: 2001
Był na spocie: 9
Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
Przebieg: 266
Lokalizacja: Wadowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: bzw11 » 2012-01-02, 22:28

Wymienić się da, tylko później będziesz potrzebował kogoś kto ogarnie komputery w samochodzie, bo razem z silnikiem najlepiej wymienić ECU, wywalić komputer od automatu. Będziesz potrzebował sporo gratów, wiadomo pedały, wajchę od biegów, ale też półosie...
Jak powymieniasz komputery (ten od silnika pewnie trzeba będzie z wiązką, chyba że trafisz na taki sam osprzęt) to magik będzie musiał go zameldować do CEM (?) wymeldować automat itd.
Roboty sporo. Nie wiem czy nie lepiej założyć 2.4T i zrobić program (choć 2.3 T5 jedzie dużo lepiej), bo efekt nie wiele gorszy a sporo mniej roboty.
Dotyczy to samochodów z CAN, a Ty zdaje się masz V70 II gen?

Popraw tytuł.
850➔Colt➔Omega➔Colt➔V70TDI➔XC70 ➔Legacy➔850T5-R ➔850R➔C70➔765➔?

Awatar użytkownika
StanleY
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 9244
Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
Imię: Staszek
VOLVO: V70 (I)
Silnik: 2,5TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Był na spocie: 200
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 524000
Lokalizacja: Szczecin/Police
Status: Offline
Kontakt:

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: StanleY » 2012-01-02, 22:30

bzw11 pisze:Ty zdaje się masz V70 II gen?
No właśnie :>
CIENIO1,
_title

Tak będzie wieeeeeele łatwiej.
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.

CIENIO1
V
V
Posty: 14
Rejestracja: 2011-12-08, 20:07
VOLVO: s80
Silnik: 2.4
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: belchatow
Status: Offline

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: CIENIO1 » 2012-01-02, 22:47

tak 2 generacja.mam całego idealnego anglika z 2.3 t.pięknie chodzi a z silnikiem m 2.4 jeszcze nie jeździłem

Awatar użytkownika
StanleY
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 9244
Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
Imię: Staszek
VOLVO: V70 (I)
Silnik: 2,5TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Był na spocie: 200
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 524000
Lokalizacja: Szczecin/Police
Status: Offline
Kontakt:

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: StanleY » 2012-01-02, 22:56

CIENIO1 pisze:tak 2 generacja
Więc wpisz to w tytule tematu. Przeciez Cię prosiłem :>
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: Aleksiasty » 2012-01-03, 16:38

Wymiana silnika powinna być w tym przypadku prościutka.
Osprzęt powinien pasować łeb w łeb, a ewentualne niuanse wymagające dorobienia jakiejś blaszki, czy dowiercenia dodatkowej dziurki sa raczej do ogarnięcia.
Bez grzebania w komputerach auto też będzie jeździć, może z charakterystyką pośrednią pomiędzy 2,3T, a 2,4T, ale dla "cywilnej" jazdy to raczej bez znaczenia.

Awatar użytkownika
bzw11
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3087
Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
Rok: 2001
Był na spocie: 9
Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
Przebieg: 266
Lokalizacja: Wadowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: bzw11 » 2012-01-03, 21:06

Aleksiasty, wszystko pasuje 1:1, a silnik 2.3 podłączony do kompa 2.4 jeździ jak 2.4 (sprawdzone) no może jak nieco lepsze 2.4 :mrgreen:
Warto jednak wymienić komp, a zwłaszcza jak się chce mieć manual zamiast automatu. Jeśli dawca jest kompletny, to jest 100% do zrobienia dość prosto.
850➔Colt➔Omega➔Colt➔V70TDI➔XC70 ➔Legacy➔850T5-R ➔850R➔C70➔765➔?

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: Aleksiasty » 2012-01-04, 00:03

bzw11, W pierwszej generacji komputer silnika wymienia się w zasadzie, ot, tak... wyjął, włożył, zamienił kostkę immo, czasem wkładkę stacyjki, żeby kluczyk pasował i gotowe :D
Ale w drugiej trzeba zapłacić haracz za każdą programową zmianę konfiguracji, tak z tysiąc od sztuki ;(
A na odległość się nie da, trza łosia zaholować do ASO, lub innego partnerskiego warsztatu.

Awatar użytkownika
bzw11
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3087
Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
Rok: 2001
Był na spocie: 9
Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
Przebieg: 266
Lokalizacja: Wadowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: bzw11 » 2012-01-04, 08:40

Aleksiasty, hehe no wiem, napisałem o tym już. Mnie chodzi o to, że mechanicznie wszystko będzie pasowało na 100% i nawet nie jest ważne czy samochód jest FWD czy AWD. ASO mu tego nie zrobi, ale Volvotech owszem.
A piszę mu to, bo jeżeli chodzi o przekładanie silnika i reszty gratów, to nawet właśnie Volvotech zaczyna snuć teorie, że coś tam może nie pasować, że to trudna robota itd. A to nie jest tak.
850➔Colt➔Omega➔Colt➔V70TDI➔XC70 ➔Legacy➔850T5-R ➔850R➔C70➔765➔?

CIENIO1
V
V
Posty: 14
Rejestracja: 2011-12-08, 20:07
VOLVO: s80
Silnik: 2.4
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: belchatow
Status: Offline

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: CIENIO1 » 2012-01-04, 22:22

dzięki chłopaki za informacje.tak mam cale auto do przekładki wiec mam wszystko.a zależny mi żeby mieć ten silnik bo przyjechałem z angli na kolach tym autkiem i jest tak w pięknym stanie cale auto ze szkoda silnik tak ładnie chodzi.a może zna ktoś mechanika dobrego w Bełchatowie?

CIENIO1
V
V
Posty: 14
Rejestracja: 2011-12-08, 20:07
VOLVO: s80
Silnik: 2.4
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: belchatow
Status: Offline

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: CIENIO1 » 2012-01-06, 10:33

a jeszcze jedno co z katem i tłumikiem jest taki sam?

Awatar użytkownika
bzw11
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3087
Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
Rok: 2001
Był na spocie: 9
Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
Przebieg: 266
Lokalizacja: Wadowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: bzw11 » 2012-01-06, 10:34

CIENIO1 pisze:co z katem i tłumikiem jest taki sam
tak. Wszystko pasuje.
850➔Colt➔Omega➔Colt➔V70TDI➔XC70 ➔Legacy➔850T5-R ➔850R➔C70➔765➔?

kudlaty998
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4555
Rejestracja: 2010-02-28, 12:19
Imię: Rafcio
VOLVO: V70
Silnik: B5202 S
KW/KM/NM: 93/126/170
Rok: 1997
Był na spocie: 34
Średnie spalanie: 8 10 12
Przebieg: 482000
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: zmiana silnika 2.4 t na 2.3t v70 2generacjia

Post autor: kudlaty998 » 2012-01-17, 14:58

W związku z brakiem zainteresowania autora, wątek zamykam. Reklamacje na PW.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”