Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-22, 20:49 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
Witam

Posiadam dwa volva c70, oba z silnikami T5. Jedno jest z 98 roku, drugie 2001. Planuję to młodsze trochę podrasować. Co proponujecie ? Chip tuning ? Tuning mechaniczny ? Gdzie można to zrobić ? Chcę z tego auta wycisnąć tyle ile się da. Domyślam się oczywiście, że koszty będą spore. Nie mam zamiaru się ścigać w żadnych głupich wyścigach, czy szpanować głośnym jak czołg wydechem. Chcę zainwestować w to auto sporą kasę, bo jest tego warte i tyle. Liczę na Wasze rady, podpowiedzi, bo się zwyczajnie na mechanice w ogóle nie znam. Nie chcę zrobić z tego auta choinki, jak to robią właściciele golfów beemek i innych tego typu gówien, Samochód sam w sobie z zewnątrz mi się podoba, więc w grę wchodzi ewentualnie wymiata reflektorów i może inne felgi. Liczę głównie na podpowiedzi w sprawie silnika, układu wydechowego, układu hamulcowego.

Auto nie ma instalacji LPG, skrzynia jest manualna, przebieg około 190 tys. To starsze niestety ma instalację LPG, ponad 203 tysiące km przebiegu, więc w niego już kasy wkładał nie będę :)

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 2012-06-22, 20:57 przez Eregeth, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Yaro
PostNapisane: 2012-06-22, 21:29 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.02.2007, 17:55
Posty: 3346
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Yaro
VOLVO: eX C70
Silnik: 2.0 B5204T3 "19T"
KW/KM/NM: 300+KM / 430+Nm
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 204
Eregeth napisał(a):
Chcę zainwestować w to auto sporą kasę, bo jest tego warte i tyle.
tzn jaką? Podaj przedział...


Góra
 Zobacz profil  
 
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-22, 21:38 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
Tak jak mówiłem, nie znam się na tym za bardzo, nie wiem ile co dokładnie kosztuje. Najłatwiej będzie te zmiany rozłożyć na parę etapów i co jakiś czas po prostu dokładać kasę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Uapa
PostNapisane: 2012-06-22, 21:40 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 15.06.2010, 23:13
Posty: 4075
Lokalizacja: Szczecin/Odense, DK
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 440/760/V70/C70/S80
Silnik: 2.0/2.4TIC/2.5/2.0T/D5
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Eregeth napisał(a):
Tak jak mówiłem, nie znam się na tym za bardzo, nie wiem ile co dokładnie kosztuje.

Ale chyba jesteś w stanie powiedzieć czy chcesz wydać 5 tysięcy czy 15 tysięcy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-22, 21:42 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
Niechaj będzie. Chce zamknąć się w 15-20 tys. ogólnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Yaro
PostNapisane: 2012-06-22, 21:44 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.02.2007, 17:55
Posty: 3346
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Yaro
VOLVO: eX C70
Silnik: 2.0 B5204T3 "19T"
KW/KM/NM: 300+KM / 430+Nm
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 204
Wydech - ok. 3000- 4500zł
Turbina ok. 750-1000 EUR
Hamulce na przód - ok. 4000zł-10000zł i więcej...
Zawieszenie - ok 5000zł
Szpera na przód ok. 4000-5000zł
Pompa paliwa ok 500zł
Program -ok 2000zł
Doprowadzenie auta do stanu fabrycznego... ciężko ocenić. Na początek 150zł za hamownie- co by ocenić auto.
Lampy ok 1200zł- 2300zł (przód) -600zł tył
Koła... sky is the limit...
Opony. - ok 2500zł za komplet.


Góra
 Zobacz profil  
 
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-22, 21:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
No i taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje. Teraz tylko prosiłbym o jakieś konkrety. Np, wydech - spoko, ale jaki ? Ferrita, czy co ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Yaro
PostNapisane: 2012-06-22, 21:49 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.02.2007, 17:55
Posty: 3346
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Yaro
VOLVO: eX C70
Silnik: 2.0 B5204T3 "19T"
KW/KM/NM: 300+KM / 430+Nm
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 204
Eregeth, teraz nie mam czasu, ale wypisze Ci listę opcji za jakąś godzinę..


Góra
 Zobacz profil  
 
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-22, 21:51 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
Okej, wielkie dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
rudywr
PostNapisane: 2012-06-22, 21:57 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.05.2006, 09:12
Posty: 2279
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Inna Toyota Corolla/ex440/ex850
Silnik: 1.4 VVT-i/1.9TD/2.0
KW/KM/NM: 97
Rok: 2003
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 7.0
Przebieg: 190000
Eregeth napisał(a):
Teraz tylko prosiłbym o jakieś konkrety. Np, wydech - spoko, ale jaki ? Ferrita, czy co ?


Czy przeszukiwałeś forum :?: Czy po prostu oczekujesz, że ktoś zbierze całą esencje tego co jest i wystawi Ci na talerzu :?:

_szukaj


Góra
 Zobacz profil  
 
maciek0502
PostNapisane: 2012-06-22, 21:59 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 6.07.2009, 17:15
Posty: 2059
Lokalizacja: Warszawa / Giżycko
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciek
VOLVO: V70XC / ex C70
Silnik: 25T ex 20T
KW/KM/NM: 193KM / ex 163KM
Rok: 1998
Był na spocie: 11
Średnie spalanie: Ile wleje
Przebieg: 0
Eregeth, i pilnuj pewnej kolejności.

jeśli masz zamiar podnosić poważnie osiągi auta zacznij od bezpieczeństwa. Zacznij od hamulców i zawieszenia.

W końcu ten przyrost mocy trzeba będzie zatrzymać :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Megapixelus
PostNapisane: 2012-06-22, 22:01 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 9.04.2012, 09:48
Posty: 739
Lokalizacja: Szwecja
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: S60
Silnik: ekonomiczny
KW/KM/NM: robie PKS na starcie
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 9,4
Przebieg: 192000
Eregeth napisał(a):
Domyślam się oczywiście, że koszty będą spore.


Zdefiniuj spore koszta, bo dla jednego nawet 10 tyś to spory tuning a kto inny kupi za to firmową turbinę i opony.

Nie podam Ci cen, bo za mało w Volvo siedzę, ale "zainwestowałem" ok 40tyś zł w starą hondę i mogę podpowiedzieć co trzeba robić:

-układ hamulcowy: tarcze klocki,przewody,zaciski,pompa z serwem: najtaniej i najpewniej od jakiegoś mocniejszego volvo zapewne będzie, droższa opcja kit big brake od ok 12tyś??
-amortyzatory
-zawieszenie- poliuretan tanio wychodzi w komplecie też mocowanie silnika i skrzyni(troszkę wibracje będzie czuć)
-zestaw zegarów, na początek np boost,temp oleju i egt
-chłodnica + IC
-sprzęgło najlepiej firmowe typu ACT,Exedy lub ew Sachs...nie wiem kto jakie graty robi do Volvo, ale poszukaj mocnych projektów i popatrz ile NM musi wytrzymywać
-większa chłodnica oleju??
-wtryski
-map mocniejszy np 4 bar
-pompa/pompy paliwa
-turbina-też zależnie od oczekiwań i tego czy masz mieć możliwość w miarę normalnego poruszania się autem.
- heatshield pod ssaka
-wydech zapewne 3" zależnie od oczekiwań
-nie wiem ile wytrzymuje seryjna skrzynia i ośki, oraz jakiej "mocy" oczekujesz
-dobre opony(komplet na sezon :twisted: )
-dobry olej gotowy do wyczynu, np motul 20/60
-obspawanie budy(zależnie od mocy)

Potem masz wersję "hard" czyli dochodzi wzmacnianie silnika, typu blockguard,mocniejsze tłoki,tuleje,korby,panewki do wyczynu, śruby głowicy i korbowodów, dodatkowe nawiewy,zamach??
Nie wiem ile wytrzymują jakie komponenty silnika seryjnego i czego oczekujesz, ale zazwyczaj taniej jest kupić po prostu szybsze auto.

Oczywiście takie potworki potrzebują odpowiedniego strojenia itp. Ale to już znikomy koszt przy reszcie nakładów.

W międzyczasie cała masa drobiazgów które też kosztują i zazwyczaj wszystko trzeba sprowadzać na zamówienie a to trwa i kosztuje.

Oczywiście jeśli ma to być wersja light i wystarczy ci 300-350KM koszta będą 10 razy mniejsze. Wystarczy mbc i strojenie na wyższym doładowaniu+ rezygnacja z pb95 i zależnie od strojenia 98 lub więcej oktan.
Na bogato w takim przypadku ale dość bezpiecznie i bez znacznej utraty trwałości możesz kupić gotowy kit typu Autotech,BSR itp...sporo tego jest.
BSR st1: blisko 300KM za ok 2800zł
BSR st3: blisko 320KM za ok 12500zł

Jak widzisz na przykładzie kitów firmowych: początek jest łatwy ale potem każde kilka KM sporo kosztuje lub szybko zdycha razem z silnikiem i Twoim zapałem do dalszych inwestycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
DrRedDevil
PostNapisane: 2012-06-22, 22:03 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.08.2006, 16:08
Posty: 1278
Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Ale to nie Volvo :)
Silnik: 2.0 Turbo
KW/KM/NM: 175
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Napisz na początek jaka moc Cię interesuje, bo z silnika można wyciągną i 300 i 500Km, a budżety i modyfikacje są skrajnie różne. Jak już wiesz co chcesz, to pod to dopiero można robi jakieś założenia modyfikacji i wydatków.
Jak będziesz miał felgę minimum 17", to przynajmniej na duży hamulec będzie miejsce.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
UNIT Racing - FanPage na FB
Zdjęcia Volvo


Ostatnio edytowano 2012-06-22, 22:08 przez DrRedDevil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-22, 22:06 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
Przeszukiwałem. Nie tylko to forum. Na forach tuningowych i stronach z częściami do tuningu jest pisane tylko o Audi, BMW, VW. Gdybym znalazł, to czego szukam wcześniej nie pisałbym tutaj :]

[ Dodano: 2012-06-22, 22:12 ]
No interesuje mnie powiedzmy te 500 koni, bo około 300 można chyba chipem osiągnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-22, 22:23 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
Niech będzie tak: Teraz chcę uzyskać te powiedzmy 330-350 koni. Kupię nowy układ hamulcowy wydech i chip i co tam jeszcze potrzeba. Niech to sobie dobije do tych 15 tys powiedzmy. Po jakimś czasie zbiorę drugie tyle kasy i znowu stopniowo zwiększy się moc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
DrRedDevil
PostNapisane: 2012-06-22, 22:23 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.08.2006, 16:08
Posty: 1278
Lokalizacja: UNIT Racing (ex PRT)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Ale to nie Volvo :)
Silnik: 2.0 Turbo
KW/KM/NM: 175
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
To interesuje Cię konkretna moc, ale niestety budżet masz na to za mały. WhiteBlock zrobiony pod taka moc, musi zostać w całości wzmocniony. A 20tyś zł niestety wystarczy tylko na części. A pozostanie jeszcze złożenie tego, obróbka. No a hamulce, wzmocnienie napędu, zawieszenie... Jeśli chcesz mieć przyjemność z tego samochodu, to nastaw się na moc rzędu 350KM, na turbinie, która będzie normalnie wstawać, do tego zrobisz resztę i będziesz miał szybki samochód, którym będzie można spokojnie pojechać w bliższą i dalszą trasę.

_________________
UNIT Racing - FanPage na FB
Zdjęcia Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-22, 22:35 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
No to nastawiam się póki co na 350 koni :)

Może faktycznie trochę przesadziłem z tą mocą. Ścigać się nie będę, a silnik T5 bez żadnych modyfikacji już daję radę. Zmienię hamulce na pewno, bo te seryjne wydają się być trochę za słabe, jak dla mnie. A jeżdżę tym autem często 200-240 km/h


Góra
 Zobacz profil  
 
Yaro
PostNapisane: 2012-06-22, 23:20 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.02.2007, 17:55
Posty: 3346
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Yaro
VOLVO: eX C70
Silnik: 2.0 B5204T3 "19T"
KW/KM/NM: 300+KM / 430+Nm
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 204
Widzę że już mnie wszyscy ubiegli... i z ogromną przyjemnością popatrzę jak wyciskasz z tego C70 350 kucy.. Szczególnie kiedy opanujesz wypadanie zapłonu, dziurawy dolot, pocenie sie tu i tam, słabe chłodzenie, padnięte zawieszenie, przerwy podczas przyspieszania, "zdmuchawanie "iskry, niekompetencje pseudo tunerów typu Vtech, Kreator mocy itp...,brak dostępności części, długie oczekiwanie na przesyłki ze stanów, cła, podatki itp, itd... :) Jednym słowem - powodzenia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-22, 23:32 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
Hahaha. Dzięki, jak tylko czas pozwoli biorę się za auto, pewnie będzie to długi i mozolny proces, ale jakoś dam radę :) Najbardziej obawiam się mechaników.


Góra
 Zobacz profil  
 
Yaro
PostNapisane: 2012-06-22, 23:44 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.02.2007, 17:55
Posty: 3346
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Yaro
VOLVO: eX C70
Silnik: 2.0 B5204T3 "19T"
KW/KM/NM: 300+KM / 430+Nm
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 204
Eregeth, powiem Ci ze taka zabawa jaką planujesz, bez własnego warsztatu i umiejętności mechanicznych to cięzki i droooogi kawałek chleba. Każdy będzie widział w Tobie krowę z której można doić... no bo się nie zna. Będzie wiele rzeczy które chciałbyś zrobić sam, ale bez narzędzi i miejsca nic nie zdziałasz więc za każdą pierdę będziesz musiał płacić... więc DOBRY zaufany mechanik to podstawa. Zacznij od zorientowania się kto jest godny polecenia w Twojej okolicy, bo będziesz go odwiedzał często. Miej na uwadze że to stara fura i swoje przeszła, i zwiększając jakikolwiek parametr pracy zobaczysz ze czego nie dotkniesz to coś padnie...jedno zrobisz coś innego da ciała.

Gdybyś miał ochotę to zapraszam to zamieszczenia Twojej fury na mojej stronie :) szczególnie jak już rozwiniesz się z modami.

[ Dodano: 2012-06-22, 23:47 ]
Eregeth, ps... a na zlot C70-tek się nie wybierasz ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Eregeth
PostNapisane: 2012-06-23, 00:07 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.10.2011, 00:37
Posty: 98
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: C70/XC60
Silnik: 2.3T5/D4
KW/KM/NM: 300km/411Nm
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 220000
A gdzie jest i kiedy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
rudywr
PostNapisane: 2012-06-23, 00:13 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.05.2006, 09:12
Posty: 2279
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Inna Toyota Corolla/ex440/ex850
Silnik: 1.4 VVT-i/1.9TD/2.0
KW/KM/NM: 97
Rok: 2003
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 7.0
Przebieg: 190000
Eregeth, szukanie nie boli http://volvoforum.pl/viewtopic.php?t=49371

Co widać na stronie głównej VF.

Sorki, temat zamknięty.

Jeszcze raz _szukaj


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL