[c70 T5 240KM 1998] tuning
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-09-27, 15:27
- VOLVO: C 70
- Silnik: 2.3
- KW/KM/NM: 240
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Giżycko
- Status: Offline
Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning
Witam wszystkich, czy zawór BOV i wkład filtra K&N (nie stożek) poprawią osiągi auta?
Artur
-
- VO
- Posty: 191
- Rejestracja: 2011-04-04, 18:10
- VOLVO: C70
- Silnik: 2.0T
- KW/KM/NM: 120/163 - 250KM??
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Sierpc
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning
Nie, a już na pewno nie aż tak żebyś to odczuł. A jeśli chcesz zwiększyć osiągi, wkład K&N to jakieś 250-300zł, Bov to 550zł a więc razem około 800-850zł, za 1500 około masz program i coś koło 270 KM, to na pewno odczujesz.Arteczek pisze:Witam wszystkich, czy zawór BOV i wkład filtra K&N (nie stożek) poprawią osiągi auta?
- Yaro
- Przyjaciele
- Posty: 3361
- Rejestracja: 2007-02-13, 16:55
- Imię: Yaro
- VOLVO: Xc60 R-Design
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 250KM
- Rok: 2019
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 5
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning
Arteczek, wkładka filtra K&N odrobine zmniejszy opory przepływu i odrobinę wcześniej będzie wstawać turbo (zmiana niezauważalna gołym okiem) Może w przeliczeniu na tysiace km będzie efekt w postaci zmniejszonego spalania. No i jest teoretycznie wieczna.
Co do BOV, to stosuje sie go z 2 powodów. Raz dla bajeru i dźwięku. A dwa kiedy podnosisz ciśnienia doładowania. Wtedy istnieje ryzyko że fabryczny DV nie wyrobi, rozerwie membranę - a to prowadzić może do śmierci turbiny. Jakieś tam teorie głoszą że BOV poprawia prędkośc z jaką wkręca się turbo, jeśli one są prawdziwe to efekt tak samo jak w przypadku wkładki jest niezauważalny.
Co do BOV, to stosuje sie go z 2 powodów. Raz dla bajeru i dźwięku. A dwa kiedy podnosisz ciśnienia doładowania. Wtedy istnieje ryzyko że fabryczny DV nie wyrobi, rozerwie membranę - a to prowadzić może do śmierci turbiny. Jakieś tam teorie głoszą że BOV poprawia prędkośc z jaką wkręca się turbo, jeśli one są prawdziwe to efekt tak samo jak w przypadku wkładki jest niezauważalny.
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-09-27, 15:27
- VOLVO: C 70
- Silnik: 2.3
- KW/KM/NM: 240
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Giżycko
- Status: Offline
Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning
Dzięki bardzo za info, w takim razie nie będę nic zmieniał i z czasem go przeprogramuje. Jeszcze pytanko, czy zmiana oprogramowania podnosi ciśnienie doładowania i wtedy jest konieczny bov?
Artur
-
- Przyjaciele
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2011-04-10, 13:00
- Imię: Adam
- VOLVO: C70
- Silnik: B5204T4
- KW/KM/NM: 260KM/330Nm
- Rok: 2001
- Był na spocie: 200
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning
TakArteczek pisze:podnosi ciśnienie doładowania
Nie Seryjny zawór jest jak najbardziej okej.Arteczek pisze:i wtedy jest konieczny bov
-
- VIP
- Posty: 4072
- Rejestracja: 2010-06-15, 23:13
- VOLVO: 440/760/V70/C70/S80
- Silnik: 2.0/2.4TIC/2.5/2.0T/D5
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szczecin/Odense, DK
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning
3-ci tak sam temat zamykam a Ciebie - Arteczek - nagradzam.
Reklamacje na PW.
Reklamacje na PW.