Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Arteczek
PostNapisane: 2012-10-10, 15:13 
Offline
V
V

Dołączył(a): 27.09.2012, 15:27
Posty: 9
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: C 70
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 240
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Witam wszystkich, czy zawór BOV i wkład filtra K&N (nie stożek) poprawią osiągi auta?

_________________
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
wesol29
PostNapisane: 2012-10-10, 15:15 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 4.04.2011, 18:10
Posty: 180
Lokalizacja: Sierpc
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: C70
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 120/163 - 250KM??
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Arteczek napisał(a):
Witam wszystkich, czy zawór BOV i wkład filtra K&N (nie stożek) poprawią osiągi auta?


Nie, a już na pewno nie aż tak żebyś to odczuł. A jeśli chcesz zwiększyć osiągi, wkład K&N to jakieś 250-300zł, Bov to 550zł a więc razem około 800-850zł, za 1500 około masz program i coś koło 270 KM, to na pewno odczujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Yaro
PostNapisane: 2012-10-10, 18:50 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.02.2007, 17:55
Posty: 3345
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Yaro
VOLVO: eX C70
Silnik: 2.0 B5204T3 "19T"
KW/KM/NM: 300+KM / 430+Nm
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 204
Arteczek, wkładka filtra K&N odrobine zmniejszy opory przepływu i odrobinę wcześniej będzie wstawać turbo (zmiana niezauważalna gołym okiem) Może w przeliczeniu na tysiace km będzie efekt w postaci zmniejszonego spalania. No i jest teoretycznie wieczna.

Co do BOV, to stosuje sie go z 2 powodów. Raz dla bajeru i dźwięku. A dwa kiedy podnosisz ciśnienia doładowania. Wtedy istnieje ryzyko że fabryczny DV nie wyrobi, rozerwie membranę - a to prowadzić może do śmierci turbiny. Jakieś tam teorie głoszą że BOV poprawia prędkośc z jaką wkręca się turbo, jeśli one są prawdziwe to efekt tak samo jak w przypadku wkładki jest niezauważalny.


Góra
 Zobacz profil  
 
Arteczek
PostNapisane: 2012-10-11, 13:07 
Offline
V
V

Dołączył(a): 27.09.2012, 15:27
Posty: 9
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: C 70
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 240
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Dzięki bardzo za info, w takim razie nie będę nic zmieniał i z czasem go przeprogramuje. Jeszcze pytanko, czy zmiana oprogramowania podnosi ciśnienie doładowania i wtedy jest konieczny bov?

_________________
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
piecun
PostNapisane: 2012-10-11, 13:19 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 10.04.2011, 13:00
Posty: 1286
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
VOLVO: C70
Silnik: B5204T4
KW/KM/NM: 205KM/285Nm
Rok: 2001
Był na spocie: 200
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 300000
Arteczek napisał(a):
podnosi ciśnienie doładowania

Tak
Arteczek napisał(a):
i wtedy jest konieczny bov

Nie :) Seryjny zawór jest jak najbardziej okej.

_________________
Obrazek
SMphoto - Fotografia Motoryzacyjna


Góra
 Zobacz profil  
 
Uapa
PostNapisane: 2012-10-11, 13:31 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 15.06.2010, 23:13
Posty: 4075
Lokalizacja: Szczecin/Odense, DK
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 440/760/V70/C70/S80
Silnik: 2.0/2.4TIC/2.5/2.0T/D5
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
3-ci tak sam temat zamykam a Ciebie - Arteczek - nagradzam.
Reklamacje na PW.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL