[c70 T5 240KM 1998] tuning

Brak możliwości pisania.
Zablokowany
Arteczek
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2012-09-27, 15:27
VOLVO: C 70
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 240
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Giżycko
Status: Offline

Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning

Post autor: Arteczek » 2012-10-10, 15:13

Witam wszystkich, czy zawór BOV i wkład filtra K&N (nie stożek) poprawią osiągi auta?
Artur

wesol29
VO
VO
Posty: 191
Rejestracja: 2011-04-04, 18:10
VOLVO: C70
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 120/163 - 250KM??
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Sierpc
Status: Offline
Kontakt:

Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning

Post autor: wesol29 » 2012-10-10, 15:15

Arteczek pisze:Witam wszystkich, czy zawór BOV i wkład filtra K&N (nie stożek) poprawią osiągi auta?
Nie, a już na pewno nie aż tak żebyś to odczuł. A jeśli chcesz zwiększyć osiągi, wkład K&N to jakieś 250-300zł, Bov to 550zł a więc razem około 800-850zł, za 1500 około masz program i coś koło 270 KM, to na pewno odczujesz.

Awatar użytkownika
Yaro
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3361
Rejestracja: 2007-02-13, 16:55
Imię: Yaro
VOLVO: Xc60 R-Design
Silnik: T5
KW/KM/NM: 250KM
Rok: 2019
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning

Post autor: Yaro » 2012-10-10, 18:50

Arteczek, wkładka filtra K&N odrobine zmniejszy opory przepływu i odrobinę wcześniej będzie wstawać turbo (zmiana niezauważalna gołym okiem) Może w przeliczeniu na tysiace km będzie efekt w postaci zmniejszonego spalania. No i jest teoretycznie wieczna.

Co do BOV, to stosuje sie go z 2 powodów. Raz dla bajeru i dźwięku. A dwa kiedy podnosisz ciśnienia doładowania. Wtedy istnieje ryzyko że fabryczny DV nie wyrobi, rozerwie membranę - a to prowadzić może do śmierci turbiny. Jakieś tam teorie głoszą że BOV poprawia prędkośc z jaką wkręca się turbo, jeśli one są prawdziwe to efekt tak samo jak w przypadku wkładki jest niezauważalny.

Arteczek
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2012-09-27, 15:27
VOLVO: C 70
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 240
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Giżycko
Status: Offline

Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning

Post autor: Arteczek » 2012-10-11, 13:07

Dzięki bardzo za info, w takim razie nie będę nic zmieniał i z czasem go przeprogramuje. Jeszcze pytanko, czy zmiana oprogramowania podnosi ciśnienie doładowania i wtedy jest konieczny bov?
Artur

piecun
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1317
Rejestracja: 2011-04-10, 13:00
Imię: Adam
VOLVO: C70
Silnik: B5204T4
KW/KM/NM: 260KM/330Nm
Rok: 2001
Był na spocie: 200
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning

Post autor: piecun » 2012-10-11, 13:19

Arteczek pisze:podnosi ciśnienie doładowania
Tak
Arteczek pisze:i wtedy jest konieczny bov
Nie :) Seryjny zawór jest jak najbardziej okej.

Uapa
VIP
VIP
Posty: 4072
Rejestracja: 2010-06-15, 23:13
VOLVO: 440/760/V70/C70/S80
Silnik: 2.0/2.4TIC/2.5/2.0T/D5
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szczecin/Odense, DK
Status: Offline
Kontakt:

Re: [c70 T5 240KM 1998] tuning

Post autor: Uapa » 2012-10-11, 13:31

3-ci tak sam temat zamykam a Ciebie - Arteczek - nagradzam.
Reklamacje na PW.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”