[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Dawniej: Styling/News
Zderzaki, grill, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, progi, felgi, powłoka nadwozia (lakierowanie, oklejanie, kalkomania)
Awatar użytkownika
mr_soze
VOL
VOL
Posty: 465
Rejestracja: 2012-06-14, 20:56
Imię: Pawel
VOLVO: xc70
Silnik: 3.0
KW/KM/NM: 340
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 62000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: mr_soze » 2017-11-14, 21:47

Po twojej odpowiedzi wnioskuję, że przed 2013 nie ma możliwości, żeby działały wszystkie funkcje....i tu nasuwa się pytanie...jak ten temat ogarnęli Rosjanie?
S80 przed 2013

Awatar użytkownika
OVS WDOWCZYK
VOLV
VOLV
Posty: 574
Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
Imię: Tomek
VOLVO: Amazon/C70/S90
Silnik: 2.0/T5.D5
KW/KM/NM: Łoj Panie...
Rok: 2019
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 16000
Lokalizacja: Radom
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: OVS WDOWCZYK » 2017-11-14, 23:12

Da się :) kwestia oprogramowania DIM
Obrazek
kontakt tylko przez FB

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2017-11-15, 09:52

OVS WDOWCZYK pisze:Sprawa wgląda następująco: potrzebny jest CAN high, kodowanie CEM pod skórki TFT, kodowanie czujników paliwa w CEM, odpowiedni autorski sw w dim, jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.
Dlaczego kodowanie CEM pod skórki Tft? I kodowanie czujnika paliwa przy dedykowanym liczniku?

Tak z ciekawości, dlubanie w sofcie dim o cem - musisz wydłubać pamięć i np. J tagiem, czy da się po can?

Jak wygląda sytuacja kiedy jadę na przegląd do Volvo i robią aktualizację softu wszystkiego?

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
OVS WDOWCZYK
VOLV
VOLV
Posty: 574
Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
Imię: Tomek
VOLVO: Amazon/C70/S90
Silnik: 2.0/T5.D5
KW/KM/NM: Łoj Panie...
Rok: 2019
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 16000
Lokalizacja: Radom
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: OVS WDOWCZYK » 2017-11-20, 13:13

Do wyboru są różne motywy: czarny, brązowy, rdesign... pojemności baków ,ASO nic nie zmieni. Więcej niestety powiedzieć nie mogę ;)
Obrazek
kontakt tylko przez FB

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2017-11-20, 21:35

Oj tam oj tam - można ;) już widzę jak wszyscy lecą interfejsy zamawiać u chińczyków ;)
Generalnie temat nie jest banalny, ale zakładam że nie wszyscy potrafią grzbać w epromach a ci co nie potrafią to się za to nie bedę zabierać tylko wpadną z zamówieniem.

Awatar użytkownika
Lukas1980
V
V
Posty: 81
Rejestracja: 2016-09-19, 23:06
Imię: Lukasz
VOLVO: V60
Silnik: D3
KW/KM/NM: 163
Rok: 2011
Przebieg: 197000
Status: Offline

Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Lukas1980 » 2017-11-21, 14:34

OVS WDOWCZYK pisze:Sprawa wgląda następująco: potrzebny jest CAN high, kodowanie CEM pod skórki TFT, kodowanie czujników paliwa w CEM, odpowiedni autorski sw w dim, jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.
To co jest wyświetlane zamiast Power i eco guide jeżeli nie wymienię CEM?

Awatar użytkownika
OVS WDOWCZYK
VOLV
VOLV
Posty: 574
Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
Imię: Tomek
VOLVO: Amazon/C70/S90
Silnik: 2.0/T5.D5
KW/KM/NM: Łoj Panie...
Rok: 2019
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 16000
Lokalizacja: Radom
Status: Offline
Kontakt:

Re: [XC60 2010] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: OVS WDOWCZYK » 2017-11-21, 14:37

jest wyswietlane, poprostu nie rusza się wskaznik i tyle.
Obrazek
kontakt tylko przez FB

Awatar użytkownika
perkusista
V
V
Posty: 93
Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II USA
Silnik: 4.4
KW/KM/NM: 316
Rok: 2007
Status: Offline

[s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: perkusista » 2018-02-11, 12:33

witam koledzy znalazłem w internecie firme która zajmuje się przerabianiem liczników z analogowych na cyfrowe niestety są z Rosji. Nie orientujecie sie czy ktos u nas w PL swiadczy takie usługi.
http://vespervolvo.ru/tft-volvo" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

Gilim
V
V
Posty: 59
Rejestracja: 2016-12-21, 20:10
Imię: Krzysztof
VOLVO: Xc60
Silnik: D3
KW/KM/NM: 163
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,4
Przebieg: 55000
Status: Offline

Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: Gilim » 2018-02-11, 14:29

perkusista pisze:witam koledzy znalazłem w internecie firme która zajmuje się przerabianiem liczników z analogowych na cyfrowe niestety są z Rosji. Nie orientujecie sie czy ktos u nas w PL swiadczy takie usługi.
http://vespervolvo.ru/tft-volvo" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdzieś jest podobny wątek. Ktoś to robi w PL i chyba wychodzi podobnie cenowo. I działa chyba wszystko


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
mr_soze
VOL
VOL
Posty: 465
Rejestracja: 2012-06-14, 20:56
Imię: Pawel
VOLVO: xc70
Silnik: 3.0
KW/KM/NM: 340
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 62000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: mr_soze » 2018-02-11, 14:53

Vip serwis z Radomia i Volvotech z Chorzowa...o tych wiem

Awatar użytkownika
perkusista
V
V
Posty: 93
Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
Imię: Marcin
VOLVO: S80 II USA
Silnik: 4.4
KW/KM/NM: 316
Rok: 2007
Status: Offline

Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: perkusista » 2018-02-11, 19:37

Dzięki zadzwonie i zapytam jak to u nich wygląda

Awatar użytkownika
kris-1961
VOLV
VOLV
Posty: 648
Rejestracja: 2008-03-09, 16:43
Imię: Mariusz
VOLVO: V90, V60, XC70 AWD
Silnik: D4
KW/KM/NM: 140/190/400
Rok: 2017
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6l
Status: Offline

Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: kris-1961 » 2018-02-12, 08:33

Poszukaj na forums.swedespeed.com , gdzieś mignął mi temat gość pisał że wystarczy przełożyć licznik, a żeby działały wszystkie funkcje ponoć wystarczy dołożyć dwa kable do wtyczki i jakoś tam popodpinać ;)

Awatar użytkownika
pysi
VOLVO
VOLVO
Posty: 2144
Rejestracja: 2011-11-10, 17:14
Imię: Krzysiek
VOLVO: ex S60 / V60
Silnik: ex 2.0t / D3
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 239000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: pysi » 2018-02-12, 15:21

Niestety ten patent ma swoje ograniczenia - nie wystarczy byle jaki licznik :/ przy cenie zakupu 500-600zl troche duże ryzyko. Bez problemów działają liczniki z my14 z 2013 roku.

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: waldemaras » 2018-02-12, 17:18

kris-1961 pisze:Poszukaj na forums.swedespeed.com , gdzieś mignął mi temat gość pisał że wystarczy przełożyć licznik, a żeby działały wszystkie funkcje ponoć wystarczy dołożyć dwa kable do wtyczki i jakoś tam popodpinać ;)
Nie wystarczy. Po pierwsze, jeżeli nie masz możliwości zrobienia reloadu softu licznika to szukaj licznika od swojego auta tj, model, skrzynia i rodzaj paliwa muszą się zgadzać. 2 kabelki od hs can jak najbardziej ale i tak nie będzie działał wskaźnik Eco i power. I chyba najśmieszniejsze - aktualizacja softu cem. Wg ASO w Bydgoszczy 80zł. Gwarancji że ruszy nie masz. Do swojego xc70@2011 wpakowałem zegar z v70 @2015 i kicha, nawet kontrolki nie błysnęły. Fakt że nie robiłem update cem - czekam na promocję na przegląd żeby załapać się na aktualizację Service 2.0.

Wysłane z mojego G8342 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kuroń
V
V
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-27, 17:15
Imię: Lukasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 D5 Sport
KW/KM/NM: 163KM/340Nm
Rok: 2003
Przebieg: 185000
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: Kuroń » 2018-02-13, 13:51

Czy do modeli S60 sprzed lift tez mozna się w takie cos bawić?
było:
Lanos 3d 1.4i Sport+MS Design-99/00r
Bravo II 1.4T-Jet Sport-08r 150KM
Bravo II 1.9M-Jet-08r 120KM
Accord 2.0i-VTEC-04r 150KM
S60 2.4D5 Sport-03/04r 163KM
Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive-04r 140KM
jest:
Hyundai Coupe 2.7 V6 Tuscani-03r 167KM
C4 G.Picasso 1.6HDi Exclusive-08r 110KM

Awatar użytkownika
michal.g
VOL
VOL
Posty: 431
Rejestracja: 2015-04-21, 23:17
Imię: Michal
VOLVO: V90CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 250KM
Rok: 2024
Przebieg: 500
Lokalizacja: Białystok/Warszawa
Status: Offline

Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: michal.g » 2018-02-13, 16:32

Kuroń pisze:Czy do modeli S60 sprzed lift tez mozna się w takie cos bawić?
Tak - " onclick="window.open(this.href);return false;
C30 1.6d '07 => V40 D3 '14 => S60 T5 '19 => V90CC B5 '24

Awatar użytkownika
Kuroń
V
V
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-27, 17:15
Imię: Lukasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 D5 Sport
KW/KM/NM: 163KM/340Nm
Rok: 2003
Przebieg: 185000
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 4.4 V8 2007r ] Licznik cyfrowy

Post autor: Kuroń » 2018-02-13, 16:39

Ja pytalem o S60 I :)
było:
Lanos 3d 1.4i Sport+MS Design-99/00r
Bravo II 1.4T-Jet Sport-08r 150KM
Bravo II 1.9M-Jet-08r 120KM
Accord 2.0i-VTEC-04r 150KM
S60 2.4D5 Sport-03/04r 163KM
Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive-04r 140KM
jest:
Hyundai Coupe 2.7 V6 Tuscani-03r 167KM
C4 G.Picasso 1.6HDi Exclusive-08r 110KM

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-02-14, 09:36

perkusista pisze:kurde niby w Rosji wygląda to całkiem prosto tylko wtyczka i licznik.
No nie tak prosto :) licznik lub cem wcześniej został przeprogramowany. I nie wiem jak rozwiązali has can który jest potrzebny.

Wysłane z mojego G8342 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-02-25, 20:07

Miałem do mojego XC70 2011 licznik od V70 2015 i niestety tylko ciemność :(

Po przeczytaniu całego wątku TFT-DIM-Retrofit-into-2011-2013-S60 odoszę nieodparte wrażenie, że plug & play wychodzi tylko w modelach rodziny 60 z lat 2012-13 przy włożeniu licznika z 2014..

edit:

po lekturze szwedzkiego forum na temat wiem, że w linii S/V/XC 70/80 też działa:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1227316" onclick="window.open(this.href);return false;

ale..gość włożył zegary do modelu 2012 z sensuem.. Czyli nadzieja powoli umiera..
Będę obserwował forum na bierząco, zaczynaja rozkminiać CAN i komunikację w modelach do 2012 i nowszych. carconfig (cokolowiek to jest) pokazuje im różnice.

norbskib
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2018-02-08, 20:50
Imię: Dawid
VOLVO: XC60
Silnik: D4 2.4
Rok: 2014
Przebieg: 106000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: norbskib » 2018-03-04, 20:11

Czy ktoś posiada może cross-reference poszczególnych modeli DIM versus model samochodu/silnik/skrzynia?

Zamierzam wymienić DIM na TFT w XC60 2.4 D4 AWD 2014 manual. Na stronie Volvo znalazłem, że pasujący TFT to 31414910 + software 31414589. Niestety TFT 31414910 na rynku wtórnym kupić nie można, za to software bez problemu. Szukam zatem cross-reference table, co by zobaczyć które jeszcze TFT pasują do mojego samochodu. W serwisie wymiana TFT to ponad 3kPLN, więc odpada.

norbskib
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2018-02-08, 20:50
Imię: Dawid
VOLVO: XC60
Silnik: D4 2.4
Rok: 2014
Przebieg: 106000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: norbskib » 2018-03-05, 12:39

OVS WDOWCZYK pisze:To nie jest tak jak się wydaje, że kupujesz software... co na płycie kupicie ? Numery hw liczników są zamienne i wsteczne, ja sprzedałem swój licznik z S60 i jeżdżę teraz na V40, włożonym na sztukę haha więc pasuje każdy kwestia umiejętności i wiedzy.
Można - naprawdę... :) - przecież to robicie.... bez dostępu do serwerów Volvo i oryginalnego softu nie zrobilibyście jako firma niczego z DIM, CEM, upgreadami, etc. Zatem jako warsztat jakoś temat ogarniacie np: https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... tions.main" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
OVS WDOWCZYK
VOLV
VOLV
Posty: 574
Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
Imię: Tomek
VOLVO: Amazon/C70/S90
Silnik: 2.0/T5.D5
KW/KM/NM: Łoj Panie...
Rok: 2019
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 16000
Lokalizacja: Radom
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: OVS WDOWCZYK » 2018-03-05, 13:06

Sorry, ale nie masz kolego zielonego pojęcia... Co chcesz zrobić VIDA online w z DIM TFT w S60 2011 gdzie VIDA nawet nie widzi numerów HW ? Myślisz, ze włożysz zegar, reload i pójdzie hahah :lol: nie.
Obrazek
kontakt tylko przez FB

norbskib
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2018-02-08, 20:50
Imię: Dawid
VOLVO: XC60
Silnik: D4 2.4
Rok: 2014
Przebieg: 106000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: norbskib » 2018-03-05, 13:19

OVS WDOWCZYK pisze:Sorry, ale nie masz kolego zielonego pojęcia... Co chcesz zrobić VIDA online w z DIM TFT w S60 2011 gdzie VIDA nawet nie widzi numerów HW ? Myślisz, ze włożysz zegar, reload i pójdzie hahah :lol: nie.
Proszę przeczytać post jeszcze raz, ze zrozumieniem. Dziękuję i pozdrawiam.

p.s. ułatwię, pytałem o XC60 z 2014, a nie S60 z 2011 - małe a robi różnice, nieprawda?

Awatar użytkownika
OVS WDOWCZYK
VOLV
VOLV
Posty: 574
Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
Imię: Tomek
VOLVO: Amazon/C70/S90
Silnik: 2.0/T5.D5
KW/KM/NM: Łoj Panie...
Rok: 2019
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 16000
Lokalizacja: Radom
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: OVS WDOWCZYK » 2018-03-05, 14:20

To może ja ułatwię ;) reload nie przejdzie. Ochrona komponentu.
Obrazek
kontakt tylko przez FB

Awatar użytkownika
OVS WDOWCZYK
VOLV
VOLV
Posty: 574
Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
Imię: Tomek
VOLVO: Amazon/C70/S90
Silnik: 2.0/T5.D5
KW/KM/NM: Łoj Panie...
Rok: 2019
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 16000
Lokalizacja: Radom
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: OVS WDOWCZYK » 2018-03-05, 15:12

Tu jest vitual eeprom, ale i tak pudło :mrgreen:
Obrazek
kontakt tylko przez FB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”