[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
- OVS WDOWCZYK
- VOLV
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
- Imię: Tomek
- VOLVO: Amazon/C70/S90
- Silnik: 2.0/T5.D5
- KW/KM/NM: Łoj Panie...
- Rok: 2019
- Średnie spalanie: 10l/100km
- Przebieg: 16000
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Bez sprzętu i wiedzy na temat programowania i liczenia chcks nic nie ogarnięcie
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2018-02-08, 20:50
- Imię: Dawid
- VOLVO: XC60
- Silnik: D4 2.4
- Rok: 2014
- Przebieg: 106000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Nie ma w tym żadnej magi...
do danego modelu samochodu trzeba dobrać odpowiedni DIM. Dla przykładu do mojego XC60 pasuje DIM 31414910 - możecie to zrobić tutaj http://accessories.volvocars.com/pl-pl/XC60(-17" onclick="window.open(this.href);return false;)/Accessories/Document/VCC-473223/2014/D4%20AWD/Manual
Wymieniasz DIM na "pasujący" do Twojego Volvo, podłączasz VIDE, reload softu do DIM + można jeszcze dodać bajery w CEM i wszystko działa - tak to robią w serwisie Volvo. Dziecko w podstawówce to zrobi.
Temat komplikuje się, jak się chce to zrobić prywatnie. Niestety są dwa problemy:
(i) kupno DIM z hardware zgodnym z samochodem - do mojego na przykład na rynku wtórnym nie ma więc jak kupisz inny to ryzyk fizyk,
(ii) reload DIM - można w serwisie, albo w innych warsztatach które mają dostęp do serwerów oprogramowania Volvo. Można to zrobić samemu chińskim DICE ale trzeba kupić dostęp do oficjalnej platformy serwisowej Volvo za ponad 130$/3dni + dany software https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... tions.main" onclick="window.open(this.href);return false; . Generalnie szkoda czasu versus serwis ponieważ wyjdzie kosztowo na to samo.
I teraz, są inteligentne warsztaty które w ten czy inny sposób ogarniają temat miksu harwearu i softwearu mając lub nie mając dostęp do serwerów oprogramowania Volvo, albo kombinując na zasadzie doświadczeń nabytych w różnymi hardwerami DIM i róznym oprogramowaniem.
Generalnie nowy DIM + reload oprogramowania DIM w serwisie Volvo to 3030zł.
do danego modelu samochodu trzeba dobrać odpowiedni DIM. Dla przykładu do mojego XC60 pasuje DIM 31414910 - możecie to zrobić tutaj http://accessories.volvocars.com/pl-pl/XC60(-17" onclick="window.open(this.href);return false;)/Accessories/Document/VCC-473223/2014/D4%20AWD/Manual
Wymieniasz DIM na "pasujący" do Twojego Volvo, podłączasz VIDE, reload softu do DIM + można jeszcze dodać bajery w CEM i wszystko działa - tak to robią w serwisie Volvo. Dziecko w podstawówce to zrobi.
Temat komplikuje się, jak się chce to zrobić prywatnie. Niestety są dwa problemy:
(i) kupno DIM z hardware zgodnym z samochodem - do mojego na przykład na rynku wtórnym nie ma więc jak kupisz inny to ryzyk fizyk,
(ii) reload DIM - można w serwisie, albo w innych warsztatach które mają dostęp do serwerów oprogramowania Volvo. Można to zrobić samemu chińskim DICE ale trzeba kupić dostęp do oficjalnej platformy serwisowej Volvo za ponad 130$/3dni + dany software https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... tions.main" onclick="window.open(this.href);return false; . Generalnie szkoda czasu versus serwis ponieważ wyjdzie kosztowo na to samo.
I teraz, są inteligentne warsztaty które w ten czy inny sposób ogarniają temat miksu harwearu i softwearu mając lub nie mając dostęp do serwerów oprogramowania Volvo, albo kombinując na zasadzie doświadczeń nabytych w różnymi hardwerami DIM i róznym oprogramowaniem.
Generalnie nowy DIM + reload oprogramowania DIM w serwisie Volvo to 3030zł.
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
W przypadku, tak jak moim poniżej 2012 sytuację komplikuje CEM, który podobno jest inny niż w nowszych modelach i nie ma adresu nowego DIMa. Sytuację ratuje rzeźba w sofcie DIMa i niestety nie Vida przez Obd. Kluczem jest wiedza.
PS. Sumy kontrolne i # potrafię liczyć
Zastanawiam się tylko, jak rzeźba wpłynie na np. Service 2.0 jak ktoś lubi jeździć do serwisu.
Aha, jeden z lekka zaprzyjaźniony serwis autoryzowany twierdzi że to tylko kwestia kwestia reloadu Cema nawet u mnie. Puki co licznika już nie mam więc nie zaryzykuję.
Bardziej podoba mi się podejście vespera, gdzie sterowanie do licznika zrobione jest na osobnym hardware i jest przezroczyste. W środku siedzi arduino (podobno) - reszta to znajomość obiektów Can w volvo. Cena już mi się nie podoba 500 jura za interface.
Wysłane z Atari 800XL.
PS. Sumy kontrolne i # potrafię liczyć
Zastanawiam się tylko, jak rzeźba wpłynie na np. Service 2.0 jak ktoś lubi jeździć do serwisu.
Aha, jeden z lekka zaprzyjaźniony serwis autoryzowany twierdzi że to tylko kwestia kwestia reloadu Cema nawet u mnie. Puki co licznika już nie mam więc nie zaryzykuję.
Bardziej podoba mi się podejście vespera, gdzie sterowanie do licznika zrobione jest na osobnym hardware i jest przezroczyste. W środku siedzi arduino (podobno) - reszta to znajomość obiektów Can w volvo. Cena już mi się nie podoba 500 jura za interface.
Wysłane z Atari 800XL.
- OVS WDOWCZYK
- VOLV
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-01-08, 20:25
- Imię: Tomek
- VOLVO: Amazon/C70/S90
- Silnik: 2.0/T5.D5
- KW/KM/NM: Łoj Panie...
- Rok: 2019
- Średnie spalanie: 10l/100km
- Przebieg: 16000
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Dobrze jutro nagrywam film od podłączenia do próby wgrania reload VIDA z odpowiednim HW. Z tematem walczyłem kilka ładnych nieprzespanych nocy i nie jest to VIDA, reload, Enter... Ale to już nie moja rola uczyć Codziennie montuję te liczniki dla aut z całej Europy i jakby było to takie proste to nie przyjechało by do nas 5 aut z czeskiego forum
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
A inaczej - napisz jakie są koszty przy np. 5 osobach, 10ciu.. 'Fajną' jeden sobie wyobraża 1300 inny 500 Będzie jasno i przejrzyście. Przecież możemy ładnie scalić wszystkie wątki (e... znaczy moderator może.. Zapomniałem, że tu nie jestem modem ) i zrobić coś w rodzaju zamówienia akcji grupowej. Ja wiem jaki jest dla mnie nie przekraczalny próg, dlatego próbuję coś kombinować sam, żeby się zmieścić w budżecie.OVS WDOWCZYK pisze:Jeżeli uzbieracie min 5 osób to jestem w stanie zrobić fajnà akcję
I odpowiedz proszę na 2 pytania:
1. Po Twojej modyfikacji, jak zachowa się Vida w serwisie - czy nie plujnie błędami przy akcji Service 2.0
2. to już możesz na priv - dla mojej osobistej wściekłej ciekawości - różnice w CEM do 2011 włącznie vs nowsze 'sensusowe'
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Inne CEMy są ?
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Mój ostatnio ulubiony wątek
Dziś wpadł do testów licznik z 2013 XC70 D5 Asb (I tu podziękowania dla pewnego kolegi, jak się zgodzi to go ujawnię
edit 1 : 15.03.2018 - zgodził się - ujawniam: v70t4 MY14
) i podobnie jak wcześniej ciemność.. Ciemność totalna czyli nic.. Nawet podświetlanie tft nic. Trzeba było dołożyć $$$$ i kupić 2012.. Co prawda różne testy i szukanie informacji trwa, ale obawiam się że przy moim modelu 2011 z czarno białym ICM, będziecie kicha..
edit 2: 15.03.2018
volvo xc70, D5 2010 - low CEM.. testuje v70t4 MY14
licznik 06.2015 z modelu V60 @2016. Efekty:
licznik wstaje, pokazuje logo startowe i potem tylko tyle. Nie zczytał przebiegu (a powinien) - brak komunikacji /niepełna z CEM..
Licznik z 2014 ciemność
W planach jest podrzucenie HS can do licznika i zobaczymy
Były jesczcze inne testy ale to juz v70t4 MY14 napisze Coś tam działamy kombinujemy.. Z naszych kombinacji wynika że najbardziej bezproblemowa jest linia 60..
Wysłane z Atari 800XL.
Dziś wpadł do testów licznik z 2013 XC70 D5 Asb (I tu podziękowania dla pewnego kolegi, jak się zgodzi to go ujawnię
edit 1 : 15.03.2018 - zgodził się - ujawniam: v70t4 MY14
) i podobnie jak wcześniej ciemność.. Ciemność totalna czyli nic.. Nawet podświetlanie tft nic. Trzeba było dołożyć $$$$ i kupić 2012.. Co prawda różne testy i szukanie informacji trwa, ale obawiam się że przy moim modelu 2011 z czarno białym ICM, będziecie kicha..
edit 2: 15.03.2018
volvo xc70, D5 2010 - low CEM.. testuje v70t4 MY14
licznik 06.2015 z modelu V60 @2016. Efekty:
licznik wstaje, pokazuje logo startowe i potem tylko tyle. Nie zczytał przebiegu (a powinien) - brak komunikacji /niepełna z CEM..
Licznik z 2014 ciemność
W planach jest podrzucenie HS can do licznika i zobaczymy
Były jesczcze inne testy ale to juz v70t4 MY14 napisze Coś tam działamy kombinujemy.. Z naszych kombinacji wynika że najbardziej bezproblemowa jest linia 60..
Wysłane z Atari 800XL.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- v70t4 MY14
- Przyjaciele
- Posty: 976
- Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
- Imię: Michal
- VOLVO: v70
- Silnik: t4 1,6 EcoBoost
- KW/KM/NM: 180KM
- Rok: 2014
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 205000
- Lokalizacja: Sverige
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Dokładnie ... coś tam kombinujemy i testowane v60 s60II ( xc60 w kolejce ) wydają sie być bardzo podatne na przeszczepy zegara TFT. Co ciekawe to to, że zegary z wczesnych 2014 miały "pasować najlepiej" a mam wrażenie, że nowsze zegary są podatniejsze na wszelakie operacje.waldemaras pisze:Coś tam działamy kombinujemy.. Z naszych kombinacji wynika że najbardziej bezproblemowa jest linia 60..
Prosze wziąść pod uwagę, że w chwili obecnej są to tylko testy.
Dla zainteresowanych tematem wklejam kilka fotek z testu na s60-2011 2.0t w manualu i Low spec CEM on board. Licznik z połowy 2015 z modelowego 2016.
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Wrzuć jeszcze fotkę, jak na liczniku TFT widnieje ten sam przebieg, co na starym - bo nam nie uwierzą, że to działa
- v70t4 MY14
- Przyjaciele
- Posty: 976
- Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
- Imię: Michal
- VOLVO: v70
- Silnik: t4 1,6 EcoBoost
- KW/KM/NM: 180KM
- Rok: 2014
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 205000
- Lokalizacja: Sverige
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Fotki są już po zassaniu przebiegu i oba zegary pokazują 100 055 km ... chociaż z tego co widzę to TRIP się nie zgadza.
Jeśli chodzi o kwestię wiary, to mi to osobiście nie robi w co kto wierzy ...
-- 2018-03-17, 13:25 --
Kolejne testy odbyły się na v60 R-design ... niestety brakuje troche wiedzy w temacie, więc znowu problemy i niedociągniecia w funkcjonalności licznika.
waldemaras, prowadzi dialog z jakimś majstrem od interfejsu, ale zdaje się, że ten gadżet też nie jest dopracowany
Wklejam kolejne fotki ....
Jeśli chodzi o kwestię wiary, to mi to osobiście nie robi w co kto wierzy ...
-- 2018-03-17, 13:25 --
Kolejne testy odbyły się na v60 R-design ... niestety brakuje troche wiedzy w temacie, więc znowu problemy i niedociągniecia w funkcjonalności licznika.
waldemaras, prowadzi dialog z jakimś majstrem od interfejsu, ale zdaje się, że ten gadżet też nie jest dopracowany
Wklejam kolejne fotki ....
- perkusista
- V
- Posty: 93
- Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80 II USA
- Silnik: 4.4
- KW/KM/NM: 316
- Rok: 2007
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
A co z S80 II czy jest temat już opracowany w 100% jest ktoś kto jest w stanie zagwarantować poprawna wymiane tego licznika?
- gamgit
- VIP
- Posty: 9267
- Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC60
- Silnik: 2,4 D4
- KW/KM/NM: 190
- Rok: 2016
- Był na spocie: 70
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 105000
- Lokalizacja: Kaszëbë
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
v70t4 MY14, włóż do tej erki licznik, ten który działał wcześniej na zwykłym. Wtedy wiadomo będzie czy softowo się zgadzają
Motywy możliwe że da się zamienić, jak dojdzie licznik sprawdzę czy się da .OVS WDOWCZYK pisze:Do wyboru są różne motywy: czarny, brązowy, rdesign... pojemności baków ,ASO nic nie zmieni. Więcej niestety powiedzieć nie mogę
- Adam_2K
- VO
- Posty: 204
- Rejestracja: 2013-01-21, 19:17
- Imię: Adam
- VOLVO: S90L T5 AWD
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 254KM/350Nm
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12-20/100km (LPG)
- Przebieg: 76000
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Zerknij tutaj " onclick="window.open(this.href);return false;perkusista pisze:A co z S80 II czy jest temat już opracowany w 100% jest ktoś kto jest w stanie zagwarantować poprawna wymiane tego licznika?
Always Look On The Bright Side Of Life...
- perkusista
- V
- Posty: 93
- Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80 II USA
- Silnik: 4.4
- KW/KM/NM: 316
- Rok: 2007
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Widziałem ten filmik, lecz czy w PL ktoś jest w stanie to zrobić, bo byłem w jednym z polecanych przez was warsztatów, lecz niestety po założeniu licznika tylko się zaświecił i nic więcej. Zapewnienia właściciela serwisu zdały się na nic, że to będzie działało, bo zostałem odprawiony z kwitkiem.
Z tego co widziałem to Szwedzi też już mają u siebie taki moduł w sprzedaży tylko kwestia ceny...
Z tego co widziałem to Szwedzi też już mają u siebie taki moduł w sprzedaży tylko kwestia ceny...
Ostatnio zmieniony 2018-03-18, 13:44 przez perkusista, łącznie zmieniany 1 raz.
- gamgit
- VIP
- Posty: 9267
- Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC60
- Silnik: 2,4 D4
- KW/KM/NM: 190
- Rok: 2016
- Był na spocie: 70
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 105000
- Lokalizacja: Kaszëbë
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
perkusista, były tu takie wpisy, zostały wyedytowane (usunięte) przez kolegę i tylko liczniki od 2011- w górę robią.
Pewnie nas poinformuje jak coś się zmieni.
jako jedyni zakładamy zegary TFT i soft w CEM to tylko jeden z tematów do zaprogramowania... założyłem i zaprogramowałem już 11 w autach od 2006 po 2017
Pewnie nas poinformuje jak coś się zmieni.
- perkusista
- V
- Posty: 93
- Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80 II USA
- Silnik: 4.4
- KW/KM/NM: 316
- Rok: 2007
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
No ciekawe kiedy coś ruszy na poważnie bo chciał bym już u siebie to zrobić
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Panowie, na razie spokojnie. Puki co trudno nam o jakieś sensowne wnioski, bo np. licznik który powinien nie ruszyć, działa. Co do swojego auta, czyli platformy P3 70/80 to 2011 z wyświetlaczem czarnobialym, widzę to puki co słabo. Linia P3 60 wydaje się być podatniejsza.
Wysłane z Atari 800XL.
Wysłane z Atari 800XL.
- perkusista
- V
- Posty: 93
- Rejestracja: 2017-03-18, 22:03
- Imię: Marcin
- VOLVO: S80 II USA
- Silnik: 4.4
- KW/KM/NM: 316
- Rok: 2007
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
A co myślicie o tym rozwiązaniu Ruskich z tym modułem dokładanym co oni tam nakombinowali w środku że to działa bez żadnego programowania. Może zakupić taki moduł rozebrać i odkryć tą tajemnice
- Volcano
- Przyjaciele
- Posty: 1637
- Rejestracja: 2006-03-14, 21:51
- Imię: Gabriel
- VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
- Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
- KW/KM/NM: 210KM/490Nm
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: Było 5,2 jest 6,9
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Na pewno tam siedzi jakieś Arduino, wiec niewiele podejrzysz. Jest opcja sklonowania zawartości i wgrania do kolejnego Arduino.
Dzisiaj mają promocję, tylko 300 Euro
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzisiaj mają promocję, tylko 300 Euro
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wskaźnik wypalania DPF (i innym parametrów) do S/V60II, S80II, XC/V70III, XC60 rocznik 2006 - 2014.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.
- gamgit
- VIP
- Posty: 9267
- Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC60
- Silnik: 2,4 D4
- KW/KM/NM: 190
- Rok: 2016
- Był na spocie: 70
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 105000
- Lokalizacja: Kaszëbë
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
v70t4 MY14 pisze: waldemaras napisał(a):
Coś tam działamy kombinujemy.. Z naszych kombinacji wynika że najbardziej bezproblemowa jest linia 60..
Dokładnie ... coś tam kombinujemy i testowane v60 s60II ( xc60 w kolejce ) wydają sie być bardzo podatne na przeszczepy zegara TFT. Co ciekawe to to, że zegary z wczesnych 2014 miały "pasować najlepiej" a mam wrażenie, że nowsze zegary są podatniejsze na wszelakie operacje.
Prosze wziąść pod uwagę, że w chwili obecnej są to tylko testy.
Dla zainteresowanych tematem wklejam kilka fotek z testu na s60-2011 2.0t w manualu i Low spec CEM on board. Licznik z połowy 2015 z modelowego 2016.
Jeszcze jedno małe pytanko
Z tego co piszecie, to tylko przekładacie te liczniki. Podaliście do tego licznika dodatkowe dwa kabelki dla CAN HS L i HS H z OBD ? http://forums.swedespeed.com/showthread ... hlight=TFT" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrzyłem na schematy i brakuje tam dodatkowych kabli.
Jak zatrybi to tylko zostanie jak nie zadziała power i eco :
jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.
-
- VOLV
- Posty: 502
- Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
- Imię: Krzys
- VOLVO: s80II/S60I
- Silnik: D5/T5
- KW/KM/NM: 220/300
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 9/14
- Przebieg: 350000
- Lokalizacja: Kartuzy
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Jeżeli chodzi o ten ruski adpater, to działa on na tej samej zasadzie co ELM327, czyli pobiera wszystkie dostepne informacje z OBDII i przesyła do licznika. Tylko przy okazji je "tłumaczy" na język licznika. Dla mnie takie coś jest półśrodkiem i nawet gdybym chciał taki licznik, to bym się na to nie zdecydował.
- Volcano
- Przyjaciele
- Posty: 1637
- Rejestracja: 2006-03-14, 21:51
- Imię: Gabriel
- VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
- Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
- KW/KM/NM: 210KM/490Nm
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: Było 5,2 jest 6,9
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Nie zgodzę się z Tobą. ELM327 nie jest w stanie odczytać danych z ASB, czyli położenia drążka zmiany biegów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wskaźnik wypalania DPF (i innym parametrów) do S/V60II, S80II, XC/V70III, XC60 rocznik 2006 - 2014.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.
- waldemaras
- VOLV
- Posty: 732
- Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
- Imię: Waldemar
- VOLVO: XC 70
- Silnik: D5 Polestar
- KW/KM/NM: 225
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 203000
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Pewnie że zatrybi. Power i Eco bez nowszego CEMa nie ruszy. Na razie brak czasu nie pozwala - praca zawodowa itd.gamgit pisze:v70t4 MY14 pisze: [..]
Jeszcze jedno małe pytanko
Z tego co piszecie, to tylko przekładacie te liczniki. Podaliście do tego licznika dodatkowe dwa kabelki dla CAN L i H z OBD ? http://forums.swedespeed.com/showthread ... hlight=TFT" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrzyłem na schematy i brakuje tam dodatkowych kabli CAN.
Jak zatrybi to tylko zostanie jak nie zadziała power i eco :
jeżeli chcemy Power i eco guide to wymiana CEM na model 2013 w górę oraz jego kodowanie.
-- 2018-03-19, 12:42 --
Dokładnie tak ! u ruskich siedzi prawie na 100% arduino + interface CAN + ktoś się trochę naklepał kodu. Podstawa to znajomość CANa w volvo, obiektów i adresowania i obsługi. Trzeba pobrać info które leci do starego licznika i trobić translację na obiekty nowego licznik. w teorii proste, ale tka jak pisałem w poprzednim zdaniu. Z tego co wiem, interface jest jednokierunkowy - nie emulują obecności starego licznika w aucie..Volcano pisze:Nie zgodzę się z Tobą. ELM327 nie jest w stanie odczytać danych z ASB, czyli położenia drążka zmiany biegów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- VOLV
- Posty: 995
- Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
- Imię: Greg
- VOLVO: v70 asb
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 171/231/498
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 4,1
- Przebieg: 228000
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
To i ja wrzucę swoje 5 groszy do tego ogródka - za namową i przy wsparciu kolegów waldemaras oraz v70t4 MY14 podłączyłem dzisiaj cyfrowy licznik do swojej v70 (MY2012). Ruszył od razu, automatycznie zmienił język na PL (zdaje się, że z SE), wyświetlił przebieg. Na chwilę obecną nie działa wskazanie średniego spalania oraz położenie drążka biegów - to kwestia dociągnięcia dwóch przewodów z OBD2. Nie działa też resetowanie dziennego licznika przebiegu. Tryby power i eco nie działają, kwestia softu? Choć przyznam, że niespecjalnie mi na nich zależy. Ogólnie - nie wiem czy jest "lepiej", na pewno jest "inaczej"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2018-03-20, 19:36 przez raspiras, łącznie zmieniany 1 raz.
- Volcano
- Przyjaciele
- Posty: 1637
- Rejestracja: 2006-03-14, 21:51
- Imię: Gabriel
- VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
- Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
- KW/KM/NM: 210KM/490Nm
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: Było 5,2 jest 6,9
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)
Widzę, że mój wskaźnik przestał pokazywać ilość paliwa w zbiorniku. Nie jestem zaskoczony. Korekta tego wymaga podpięcia Dice/Vida i ponowne zalogowanie komunikacji CAN.
Ogólnie zazdroszczę zmiany.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ogólnie zazdroszczę zmiany.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wskaźnik wypalania DPF (i innym parametrów) do S/V60II, S80II, XC/V70III, XC60 rocznik 2006 - 2014.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.