Re: Volvo V50

Dawniej: Styling/News
Zderzaki, grill, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, progi, felgi, powłoka nadwozia (lakierowanie, oklejanie, kalkomania)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wilson
Administrator
Administrator
Posty: 3641
Rejestracja: 2006-01-10, 23:40
Imię: Bodzio
VOLVO: Było 960 / S80 II / XC60
Silnik: B6304S / D5244T4/ B6324S5
KW/KM/NM: 150/204/267 136/185
Rok: 2007
Był na spocie: 60
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 311000
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo V50

Post autor: wilson » 2006-01-11, 23:05

Po premierze limuzyny Volvo S40 przyszedł czas na wersję kombi - Volvo V50. Nowy model został pokazany podczas salonu samochodowego w Bolonii we Włoszech.

Obrazek

Nowe Volvo V50 konstruowano w tym samym duchu, co modele S60 i S80. Doświadczenia zdobyte podczas prac nad zaawansowanymi technicznie modelami S60 R i V70 R wykorzystano do przygotowania wytycznych dla nowego sportowego kombi.

Rodzinny i sportowy

Volvo V50 to doskonały samochód rodzinny. Elementami stylistycznymi nawiązuje do większego modelu kombi - V70, ale można w nim znaleźć podobieństwa do innych aut tej marki. Przód auta przypomina model S40. Tył nadwozia ma linie bardziej miękkie i mocniej akcentujące sportowy charakter niż typowe kombi, jakim jest model V70. Połączenie krzywizn dachu z agresywnym zakończeniem tyłu nadaje sylwetce samochodu nowoczesny wygląd.

Volvo V50 jest o 46 mm dłuższe od nowego S40. Wydłużona jest część za tylnymi kołami, co pozwoliło uzyskać większą przestrzeń bagażową.

Najbardziej charakterystyczny element wnętrza Volvo V50 stanowi oryginalna, wyjątkowo wąska, wolno stojąca kolumna środkowej konsoli, elegancko spinająca nakładkę tunelu z deską rozdzielczą. Przełączniki umieszczone w kolumnie środkowej konsoli mają ergonomiczny i funkcjonalny kształt. Górna połowa panelu sterowania służy do obsługi radioodtwarzacza i integralnego telefonu, natomiast dolna - do obsługi układu klimatyzacji.

Za kolumną środkowej konsoli mieści się praktyczny i łatwo dostępny z obu stron schowek na rzeczy osobiste.

Bezpieczny w środku i z zewnątrz
Nowe Volvo V50 odznacza się bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa - zarówno czynnego, jak i biernego - porównywalnym z modelem S80. Konstrukcja przodu nadwozia V50 została podzielona na kilka stref, z których każda pełni inną rolę w procesie zgniatania - podczas zderzenia auta. Największą część odkształceń przejmują strefy zewnętrzne, a im bliżej kabiny samochodu, czyli części pasażerskiej, materiały zastosowane do budowy karoserii ulegają mniejszym deformacjom.

Aby nadać odpowiednie własności poszczególnym strefom zgniotu, pochłaniającym energię zderzenia, zastosowano w nich cztery różne rodzaje stali. Oprócz zwykłej, stosowanej w budowie nadwozi, użyto trzech innych gatunków stali o w różnym stopniu zwiększonej wytrzymałości.

Również silnik nowego Volvo V50, dzięki znacznemu upakowaniu poszczególnych jego części zwężony o 200 mm, a ponadto ustawiony poprzecznie, został oddalony od kabiny pasażerskiej. W razie zderzenia, zanim wał korbowy dotknie belki poprzecznej przy przegrodzie czołowej, silnik może przesunąć się do tyłu o co najmniej 150 mm.

Przednia część nadwozia nowego Volvo V50 ma równe, gładkie powierzchnie oraz zaokrąglone naroża. Krzywizny oraz powierzchnie płatów karoserii są tak ukształtowane, aby w razie kolizji zminimalizować ryzyko obrażeń pieszych lub rowerzystów. Pokrywa silnika i przednie błotniki są tak zaprojektowane, by amortyzować uderzenie. Dzięki temu mniejsze jest prawdopodobieństwo urazu głowy. Ponadto przedni zderzak został pokryty miękką nakładką, co ogranicza ryzyko urazów nóg.

W nowym V50 zastosowano te same rozwiązania chroniące pasażerów, co w większych modelach tej marki, łącznie z systemem WHIPS zabezpieczającym przed urazami kręgów szyjnych i systemem SIPS z bocznymi poduszkami i kurtynami powietrznymi, zapobiegającym skutkom zderzeń bocznych.

Stabilny na drodze

Dzięki nowoczesnej konstrukcji nadwozie nowego Volvo V50 jest o 34 proc. sztywniejsze od jego poprzednika - modelu V40. Wysoka sztywność skrętna przyczynia się do stabilnego, przewidywalnego i zgodnego z wolą kierowcy zachowania samochodu na drodze. Układ kierowniczy z elektrohydraulicznym wspomaganiem reaguje lekko i precyzyjnie, zapewniając doskonałe wyczucie skrętu.

Stateczności ruchu sprzyjają też szerszy rozstaw kół i większy niż w modelu V40 rozstaw osi. Wszystkie koła mają niezależne zawieszenie - kolumnowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu. Tylna oś skrętna przeciwdziała tendencji do poślizgu bocznego.

W zależności od rynku, na który będzie przeznaczony samochód, nowe Volvo V50 może być standardowo lub opcjonalnie wyposażone w układ przeciwpoślizgowy STC (Stability and Traction Control), układ stabilizacji napędu i toru jazdy DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), kontrolujący przyspieszanie, a podczas jazdy reagujący na najdrobniejsze oznaki początku poślizgu.

V50 ma niezwykle mocne hamulce, wyposażone dodatkowo w układ ABS, elektroniczny korektor siły hamowania kół tylnych i funkcję wspomagania hamowania awaryjnego EBA (Emergency Brake Assistance). Przednie tarcze hamulcowe są wentylowane. Rozmiar tarcz hamulcowych (średnica do 16,5 cala) dostosowany jest do mocy silnika.

Inteligentnie informujący

Nowe Volvo V50 wyposażone jest w "inteligentny" system informowania kierowcy IDIS (Intelligent Driver Information System). IDIS jest nowością na rynku motoryzacyjnym, po raz pierwszy wprowadzoną w nowym modelu S40. Dzięki temu systemowi kierowca mniej rozprasza się podczas jazdy. Gdy wydarzenia na drodze wymagają pełnej uwagi i koncentracji - na przykład przy wyprzedzaniu lub hamowaniu - sygnały z integralnego telefonu komórkowego oraz niektóre informacje z urządzeń pokładowych są zatrzymywane, aż sytuacja będzie spokojniejsza.

System IDIS jest standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach nowego Volvo V50, bez względu na to, czy samochód jest wyposażony w integralny telefon.

Z nowymi silnikami

W Volvo V50 montowane są nowe silniki - rzędowe pięciocylindrowe ustawione poprzecznie. Większość podzespołów stanowiących osprzęt silnika zaprojektowano i rozmieszczono w taki sposób, by po zmontowaniu całość zajmowała jak najmniej miejsca. Jednostki napędowe o pojemnościach skokowych 2,4 oraz 2,5 litra rozwijają wysoki moment już przy małych prędkościach obrotowych - umożliwiają tym samym szybkie rozpędzenie auta. Najmocniejszy motor w wersji T5 osiąga moc 220 KM i moment obrotowy 320 Nm. Może współpracować także z napędem na obie osie, znanym z innych modeli Volvo.

Z chwilą wprowadzania na rynek nowe Volvo V50 będzie również dostępne z jednym spośród dwóch pięciocylindrowych silników wolnossących (170 KM i 140 KM). Do wyboru będzie także zupełnie nowa czterocylindrowa turbodoładowana jednostka o zapłonie samoczynnym (136 KM).

Sześciobiegowa skrzynia mechaniczna opracowana do Volvo S60 R i V70 R debiutuje teraz w Volvo V50 T5. Z silnikami wolnossącymi współpracują nowej generacji pięciobiegowe skrzynie mechaniczne Volvo.

Rodem z Gandawy

Model V50 wejdzie na rynek na początku roku 2004. Volvo Car Corporation zamierza sprzedawać rocznie 74 000 sztuk tych samochodów.

Podobnie jak całkowicie odmienione Volvo S40, model V50 będzie produkowany w Belgii, w fabryce Volvo w Gandawie. Po rozwinięciu pełni swych możliwości będzie to największa z fabryk firmy Volvo Cars, o rocznej wydajności 270.000 sztuk samochodów.

nowości.pl
:pisz:

Niedostępny do odwołania...

http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; 523 z 570
1:44 " onclick="window.open(this.href);return false;

:) Volvo 960 - zazdrość w oczach sąsiadów! :)

Prezesowóz - "Bo Volvo to nie Ałdi, nie stoi na każdym winklu"

"Sześć cylindrów mnie napędza chociaż w domu głód i nędza"

sudan
Status: Offline

Re: Volvo V50

Post autor: sudan » 2006-02-04, 18:07

http://www.volvo-france.com/feeling/volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tutaj jakby ktos chcial zakupic v 50 tke we francji..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”