[S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
- sahib
- V
- Posty: 121
- Rejestracja: 2013-11-09, 18:33
- Imię: Ryszard
- VOLVO: S60 2.4
- Silnik: B5244S2
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2001
- Przebieg: 201000
- Status: Offline
[S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
Witam.
Wklejam te parę zdjęć bo może komuś się przyda w przypadku podobnej przeróbki.
Otóż postanowiłem przerobić halogeny przeciwmgielne na światła dzienne. Przeciwmgielnych nie miałem w aucie od momentu kupna ale że w zasadzie nigdy ich nie potrzebowałem więc nie był to problem. Były zamontowane zamiast nich światła dzienne a te jednak przydawały się na co dzień. Gdy więc jedna lampa się rozszczelniła (a były nierozbieralne) decyzja była prosta. Szukam zastępstwa. Ledy są w modzie i takie postanowiłem założyć. Łatwo powiedzieć trudniej zrobić a zrobić chciałem tak żeby nie psuło to wyglądu auta i nie zaburzało mojego poczucia estetyki
Rozwiązanie okazało się jednak proste.
Oryginalne obudowy świateł przeciwmgielnych
Takie też zakupiłem. Odbłyśniki były mi niepotrzebne ale tymi zaopiekował się kolega jaaano więc się nie zmarnowały
Sparowanie ledów i oryginalnych kloszy wymagało tylko dorobienia dwóch pierścieni. Banalnie prostych w wykonaniu i paru śrubek tak żeby całość była rozbieralna w razie czego. Pierścienie zrobiłem z 10mm pcv.
Resztę niech wyjaśnią zdjęcia.
Teraz czekam na jakieś wolne żeby zrzucić zderzak. Jak zamontuję wstawię fotkę jak się całość prezentuje. Ale myślę że będzie dobrze. Pasuje do złotego koloru nadwozia
Wklejam te parę zdjęć bo może komuś się przyda w przypadku podobnej przeróbki.
Otóż postanowiłem przerobić halogeny przeciwmgielne na światła dzienne. Przeciwmgielnych nie miałem w aucie od momentu kupna ale że w zasadzie nigdy ich nie potrzebowałem więc nie był to problem. Były zamontowane zamiast nich światła dzienne a te jednak przydawały się na co dzień. Gdy więc jedna lampa się rozszczelniła (a były nierozbieralne) decyzja była prosta. Szukam zastępstwa. Ledy są w modzie i takie postanowiłem założyć. Łatwo powiedzieć trudniej zrobić a zrobić chciałem tak żeby nie psuło to wyglądu auta i nie zaburzało mojego poczucia estetyki
Rozwiązanie okazało się jednak proste.
Oryginalne obudowy świateł przeciwmgielnych
Takie też zakupiłem. Odbłyśniki były mi niepotrzebne ale tymi zaopiekował się kolega jaaano więc się nie zmarnowały
Sparowanie ledów i oryginalnych kloszy wymagało tylko dorobienia dwóch pierścieni. Banalnie prostych w wykonaniu i paru śrubek tak żeby całość była rozbieralna w razie czego. Pierścienie zrobiłem z 10mm pcv.
Resztę niech wyjaśnią zdjęcia.
Teraz czekam na jakieś wolne żeby zrzucić zderzak. Jak zamontuję wstawię fotkę jak się całość prezentuje. Ale myślę że będzie dobrze. Pasuje do złotego koloru nadwozia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jaaano
- VOLVO
- Posty: 2190
- Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
- VOLVO: S 60
- Silnik: D5244T4
- KW/KM/NM: 155/210/500
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: ELA
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
Nooo ! wymiary się zgadzały czy oblałem egzamin z mierzenia ?
Powered by http://www.kiviracing.pl" -210KM/500Nm.
http://pro-choice.pl/" , https://hidretrofit.pl/" , http://felgi-profil.pl/regeneracja_felg/"
http://pro-choice.pl/" , https://hidretrofit.pl/" , http://felgi-profil.pl/regeneracja_felg/"
- sahib
- V
- Posty: 121
- Rejestracja: 2013-11-09, 18:33
- Imię: Ryszard
- VOLVO: S60 2.4
- Silnik: B5244S2
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2001
- Przebieg: 201000
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
Otwór był co prawda trochę jajowaty ale wymiary się zgadzały
- ToMass988
- VOLVO
- Posty: 1101
- Rejestracja: 2013-02-18, 20:22
- Imię: Tom
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: ~200KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 20
- Średnie spalanie: ~16
- Przebieg: 295000
- Lokalizacja: Królewskie miasto Kraków
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
Sprawdziłeś jak świecą przez szklany klosz? Miałem podobnie zrobione ledy w S60 ale żeby dawały wystarczająco widoczne światło musiałem pozbyć się kloszy. Teraz szukam rozwiązania do Xc, odbłyśniki są takich samych wymiarów ale wszystkie dzienne, którymi się zainteresowałem mają po 88-90mm...
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- sahib
- V
- Posty: 121
- Rejestracja: 2013-11-09, 18:33
- Imię: Ryszard
- VOLVO: S60 2.4
- Silnik: B5244S2
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2001
- Przebieg: 201000
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
Testowałem tylko same światła. Zmontowanego zestawu jeszcze nie.
- pysi
- VOLVO
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2011-11-10, 17:14
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: ex S60 / V60
- Silnik: ex 2.0t / D3
- Rok: 0
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 239000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
Wykonanie super... jeden jedyny minus jaki tu widzę - kolor diody. Nie było białej?????
- sahib
- V
- Posty: 121
- Rejestracja: 2013-11-09, 18:33
- Imię: Ryszard
- VOLVO: S60 2.4
- Silnik: B5244S2
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2001
- Przebieg: 201000
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
Światła już przetestowane. Zdają egzamin.
Te oryginalne obudowy halogenów nie są super szczelne. Mają nawet takie gumowe rurki odpowietrzające więc nie mogą być siłą rzeczy hermetyczne.
I tu mam pytanie. Po deszczu są w środku lekko zaparowane. Wszyscy posiadacze takich lamp tak mają?
Na zdjęciu aż tak tego nie widać ale nawet w pełnym słońcu są doskonale widoczne. Dwa małe ostro świecące ale nie oślepiające punkty. Zgaszone też wyglądają dobrze. Nie rzucają się w oczy i ten żółty ich kolor dobrze się komponuje z kolorem nadwozia. Jestem zadowolony.Te oryginalne obudowy halogenów nie są super szczelne. Mają nawet takie gumowe rurki odpowietrzające więc nie mogą być siłą rzeczy hermetyczne.
I tu mam pytanie. Po deszczu są w środku lekko zaparowane. Wszyscy posiadacze takich lamp tak mają?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jaaano
- VOLVO
- Posty: 2190
- Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
- VOLVO: S 60
- Silnik: D5244T4
- KW/KM/NM: 155/210/500
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: ELA
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
sahib wbrew pozorom i generalnie to jest tak że im bardziej lampa będzie hermetyczna, szczelna tym bardziej podatna na zaparowania .
Nie pytaj czy ktoś też tak ma bo nikt nie ma takich lamp jak Twoje
Nie szukaj nieszczelności na połączeniu obudowy z kloszem bo to najmniejsze prawdopodobieństwo występowania ale skup się na tylnej części lampy.
Teoretycznie patrząc od spodu na umiejscowienie halogenu w zderzaku względem chlapiącego koła nie ma możliwości by podnoszona z jezdni woda przez oponę dostawała się na obudowę lampy a jednak tak się właśnie dzieje - widać po obudowie halogenu.
Wspomniane gumeczki zapobiegają czy ograniczają dostawanie się wilgoci, pary wodnej bezpośrednio z podłoża do wnętrza lampy a także odprowadzają zgromadzoną wilgoć w lampie na zewnątrz tylko że naturalnie odparowanie wilgoci zawsze idzie w górę także ten proces jest w istocie utrudniony.
Mi też parowały nowe halogeny i nie jest to wina tego czy ori czy zamiennik ale uszczelnień lampy od tyłu.
W normalnej konstrukcji są dwa - oring na kostce żarówki i uszczelka odbłyśnika pomiędzy nim a obudową lampy.
I jako że pierwsze u Ciebie nie występuje tak pozostaje to drugie odbłyśnik - obudowa.
Wspomniałeś że otwór w obudowie jest lekko owalny a pierścienie osadcze podejrzewam że są idealnie okrągłe - a więc
U siebie parowanie halogenów ograniczyłem z notorycznego do sporadycznego poprzez przesmarowanie smarem silikonowym gumowych uszczelnień.
Także już wiesz gdzie szukać przyczyny i musisz opracować jedynie sposób uszczelnienia
Nie pytaj czy ktoś też tak ma bo nikt nie ma takich lamp jak Twoje
Nie szukaj nieszczelności na połączeniu obudowy z kloszem bo to najmniejsze prawdopodobieństwo występowania ale skup się na tylnej części lampy.
Teoretycznie patrząc od spodu na umiejscowienie halogenu w zderzaku względem chlapiącego koła nie ma możliwości by podnoszona z jezdni woda przez oponę dostawała się na obudowę lampy a jednak tak się właśnie dzieje - widać po obudowie halogenu.
Wspomniane gumeczki zapobiegają czy ograniczają dostawanie się wilgoci, pary wodnej bezpośrednio z podłoża do wnętrza lampy a także odprowadzają zgromadzoną wilgoć w lampie na zewnątrz tylko że naturalnie odparowanie wilgoci zawsze idzie w górę także ten proces jest w istocie utrudniony.
Mi też parowały nowe halogeny i nie jest to wina tego czy ori czy zamiennik ale uszczelnień lampy od tyłu.
W normalnej konstrukcji są dwa - oring na kostce żarówki i uszczelka odbłyśnika pomiędzy nim a obudową lampy.
I jako że pierwsze u Ciebie nie występuje tak pozostaje to drugie odbłyśnik - obudowa.
Wspomniałeś że otwór w obudowie jest lekko owalny a pierścienie osadcze podejrzewam że są idealnie okrągłe - a więc
U siebie parowanie halogenów ograniczyłem z notorycznego do sporadycznego poprzez przesmarowanie smarem silikonowym gumowych uszczelnień.
Także już wiesz gdzie szukać przyczyny i musisz opracować jedynie sposób uszczelnienia
Powered by http://www.kiviracing.pl" -210KM/500Nm.
http://pro-choice.pl/" , https://hidretrofit.pl/" , http://felgi-profil.pl/regeneracja_felg/"
http://pro-choice.pl/" , https://hidretrofit.pl/" , http://felgi-profil.pl/regeneracja_felg/"
- sahib
- V
- Posty: 121
- Rejestracja: 2013-11-09, 18:33
- Imię: Ryszard
- VOLVO: S60 2.4
- Silnik: B5244S2
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2001
- Przebieg: 201000
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
Silikon powinien dostatecznie uszczelnić połaczenia i ma tę zaletę że w razie ewentualnego demontażu nie jest to połączenie trwałe.
Dzięki za podpowiedź
Dzięki za podpowiedź
- jaaano
- VOLVO
- Posty: 2190
- Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
- VOLVO: S 60
- Silnik: D5244T4
- KW/KM/NM: 155/210/500
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: ELA
- Status: Offline
Re: [S60, 2.4 140 KM, 2001 r.] Światła dzienne
Dokładniesahib pisze:Silikon powinien dostatecznie uszczelnić połaczenia i ma tę zaletę że w razie ewentualnego demontażu nie jest to połączenie trwałe.
Zalecam także przed zastosowaniem uszczelnienia dokładne osuszenie wnętrza tylko w sposób samoistny - wewnętrzna strona klosza jest zupełnie nie odporna nawet na niewidoczne gołym okiem ziarenka piasku, przetarcie szmatką spowoduje zarysowania
Powered by http://www.kiviracing.pl" -210KM/500Nm.
http://pro-choice.pl/" , https://hidretrofit.pl/" , http://felgi-profil.pl/regeneracja_felg/"
http://pro-choice.pl/" , https://hidretrofit.pl/" , http://felgi-profil.pl/regeneracja_felg/"