Strona 1 z 1
[S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 11:11
autor: sapaczeq
Dzień dobry!
Chciałbym dowiedzieć się, czy ktoś z Was ma dłuższe doświadczenie z jazdą na felgach z otworem 65,1 i pierścieniem centrującym na 63,3.
Interesuje mnie, czy z biegiem czasu trzeba na coś zwracać uwagę, coś sprawia kłopot itp., czy też może gra jest niewarta świeczki i lepiej używać 63,3 na piastę 63,3.
W tym momencie moje auto stoi na felgach Cassini i nic bym do nich nie miał, gdyby były w dobrym stanie. Niestety ten pozostawia dużo do życzenia, więc musiałbym felgi regenerować albo szukać kolejnego kompletu (Cassini lub stalówki na zimę), a to są koszty.
Z drugiej strony - leży mi komplet Tethysów, które lubię i może nawet bym je wykorzystał, ale nigdy nie użytkowałem felg na pierścieniu centrującym.
Jeżeli to istotne - zwykle jeżdżę <100 km/h, ale zdarza mi się jechać autostradą 140 i więcej. Chcę czuć się pewnie i bezpiecznie.
Będzie mi miło przeczytać konstruktywne wypowiedzi w w/w kwestiach.
Pozdrawiam!
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 15:19
autor: jaaano
sapaczeq generalnie pierścienie centrujące nic nie wnoszą prócz prawidłowego centrowania podczas montażu kół i dalszego utrzymania położenia podczas eksploatacji - nie wnoszą ograniczeń co do możliwych prędkości.
Prawidłowo dobrany pierścień centrujący będzie sobie bezpiecznie siedział w feldze i opierał się na piaście.
Ale jak wszystko są pierścienie i pierścienie i mało że trzeba dokupić odpowiedni rozmiar to jeszcze dobre jakościowo, te najpodlejsze są z najzwyklejszych tworzyw i mogą ulegać odkształceniom zarówno pod wpływem temperatury od piasty i tarczy jak i podczas montażu. Akurat miejsce w którym siedzi pierścień w feldze to miejsce pierwszego styku montowanego koła do auta i jeśli przykładowo weźmiemy pod uwagę pracującego z przypadku czy innej konieczności Pana w miejscowej wulkanizacji który nie będzie sprawdzał stanu pierścienia czy nawet nie zauważy jego obecności i nawet w wypadku jego uszkodzenia "dowali" pneumatykiem koło to drgania mamy pewne.
Także sumując -prawidłowy, dobry jakościowo pierścień + trochę uwagi przy każdej zmianie i nie ma powodów do zmartwień
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 17:00
autor: Lakier
Dodatkowo trzeba pamiętać, ze pierścień ma spełniać swoja role tylko przy zakładaniu i ściąganiu kół. Więc podczas jazdy bez różnicy, czy masz felgi z dodatkowym pierścieniem, czy bez.
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 17:07
autor: jaaano
Lakier pisze:Dodatkowo trzeba pamiętać, ze pierścień ma spełniać swoja role tylko przy zakładaniu i ściąganiu kół. Więc podczas jazdy bez różnicy, czy masz felgi z dodatkowym pierścieniem, czy bez.
Lakier czy aby na pewno przeczytałeś to co napisałeś
Spróbuj jazdy bez pierścieni kiedy są wymagane
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 17:27
autor: Lakier
jaaano pisze:Lakier pisze:Dodatkowo trzeba pamiętać, ze pierścień ma spełniać swoja role tylko przy zakładaniu i ściąganiu kół. Więc podczas jazdy bez różnicy, czy masz felgi z dodatkowym pierścieniem, czy bez.
Lakier czy aby na pewno przeczytałeś to co napisałeś
Spróbuj jazdy bez pierścieni kiedy są wymagane
Jak mam spróbować, skoro napisałem, że są wymagane podczas zakładania koła?
Może nie rozumiesz tego, że podczas samej jazdy koło nie jest utrzymywane w pozycji centralnej przez pierścień osadczy, tylko przez śruby i docisk koła do piasty. Więc nie ma możliwości, że po jakimś przebiegu na felgach z pierścieniem zacznie się coś dziać z winy samego pierścienia, a o to martwi się autor tematu.
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 17:44
autor: jaaano
Zapewniam Cię że rozumiem
Jednakże spróbuj jazdy na miernych jakościowo pierścieniach a sam stwierdzisz po czasie iż pomimo prawidłowego montażu pojawią się drgania a zniekształcony szmelc będzie do wyrzucenia - wiem bo miałem takie.
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 20:23
autor: sapaczeq
Dzięki za głosy.
Wymiana kół przy domu to jedna z moich ulubionych czynności obsługowych przy samochodzie, szczególnie w połączeniu z myjką ciśnieniową, "bloodem" i przeglądem tego, co za kołami. Także mając 2 komplety kół, wymieniam je sobie sam, pilnuję sam i dokręcam dynamem sam. A na wyważanie mogę wyjąć pierścień, żeby mi nie zepsuli. Także potencjalne sytuacje "obsługowe" odpadają.
Pozostawałaby jedynie kwestia, co to znaczy "dobrej jakości". Na znanym portalu aukcyjnym widzę, że są z tworzywa (wyczuwam g...), ale są też z PA6 po 25 złotych za sztukę (takie:
https://allegro.pl/oferta/aluminiowe-pi ... 7339422716" onclick="window.open(this.href);return false;). Aluminium wydaje mi się pewniejsze, niż tworzywo, ale mam doświadczenie z aluminiowym dystansem 10mm - na obu tylnych "skosił" się rancik montażowy do felgi na dystansie. Tu jednak mam wrażenie, że pierścień centrujący raczej nie miałby prawa zepsuć się w podobny sposób.
No i jest jeszcze trzecia droga - zrobić sobie swój rysunek w CAD, podrzucić sąsiadowi, co ma maszyny skrawające, i jak ładnie poproszę, to nawet z "nierdzewki" pewnie by takie pierścienie mógł wytoczyć za odpowiedni piniondz. Czy to jednak nie przerost formy nad treścią?
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 20:37
autor: jaaano
Niestety tu już prawie nic więcej nie doradzę ale stal to stanowcza przesada, alu czemu nie ? a co do plastikowych to trzeba by wziąć w ręce i sprawdzić
no musi być taki sztywny i twardy prawie jak metal, ciężko mi to opisać a na nazewnictwie się nie znam
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 22:14
autor: leo55555
Wczytywałem się swego czasu w to zagadnienie i nic mądrzejszego niż tu:
http://www.taperpro.pl/p/pierscienie-ce ... g-material" onclick="window.open(this.href);return false; ,nie doczytałem. Pomijając ostatnie zdanie autoreklamy.
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-01, 22:24
autor: jaaano
O! te wyglądają na godne zaufania
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-02, 21:48
autor: Lakier
Czyli tak jak pisałem, podczas jazdy pierścień nie ma prawa wpływać na cokolwiek.
Re: [S80 MY2010] Długoterminowe wrażenia jazdy na felgach z pierścieniem centrującym.
: 2019-05-02, 22:05
autor: jaaano
Pierścień nie wpływa ale jego brak tak.