Zepsute Volvo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mbawilk
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2012-03-14, 09:47
Imię: Roman
VOLVO: S40
Silnik: benzyna
KW/KM/NM: 107/145
Rok: 2012
Był na spocie: 10
Przebieg: 34500
Lokalizacja: Police
Status: Offline

Zepsute Volvo

Post autor: mbawilk » 2015-07-01, 13:54

Szkoda że dobrą opinię psują sami
http://www.auto-swiat.pl/porady/volvo-z ... te7f#fp=as" onclick="window.open(this.href);return false;
EUCO Europejskie Centrum Odszkodowań
Odszkodowania Powypadkowe, Bezpłatne Informacje
Bez opłat wstępnych, samochód zastępczy
kontakt: brzezinskadiana@gmail.com
tel. 695 396 117
Kliknij

Awatar użytkownika
QompaQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2710
Rejestracja: 2013-12-07, 19:44
Imię: Victor
VOLVO: S80 - ASB - RHD
Silnik: 2.4 - B5244S2 -
KW/KM/NM: Nominalna - 103/140
Rok: 2003
Średnie spalanie: LPG 8,9 trasa
Przebieg: 183000
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
Status: Offline
Kontakt:

Re: Zepsute Volvo

Post autor: QompaQ » 2015-07-02, 10:08

Off Topic
Rozrzedzanie oleju silnikowego przez paliwo bierze się z dużej dawki paliwa wtryskiwanej do komór spalania – część tego paliwa spływa po ściankach cylindrów i trafia do miski olejowej. Duża dawka paliwa podawana do cylindrów bierze się ... źle działającego oprogramowania ... problem z oprogramowaniem układu wtryskowego ... w przypadku brania oleju przez silniki TSI koncernu VW, o których wiadomo już, że mają „zaszytą” wadę fabryczną.
Tak wygląda elektroniczne postarzanie produktu. Inni producenci dołączyli do "spisek żarówkowy"
Ustawa o zakazie napraw elektronicznych we własnym zakresie tylko utwierdza w przekonaniu o celowym "psuciu" aut przez producentów.

Awatar użytkownika
Łosia Samosia
Miss Volvo
Miss Volvo
Posty: 3277
Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
Imię: 0
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Łosia Samosia » 2015-07-02, 11:11

QompaQ, bzdury piszą w tym artykule i naginają treść do z góry założonej tezy.
Dawkę paliwa zwiększa komputer w celu przeprowadzenia wypalania DPF, co wymaga zwiększenia temperatury spalania. Ktoś jeździł w mieście, deptał spod świateł (D5 prowokuje), inicjował proces wypalania filtra, po czym go przerywał stając za kilka minut na kolejnych światłach. No i niespalony nadmiar paliwa lądował w oleju silnikowym, a DPF dalej się zapychał. Tak to jest jak ktoś kupuje dużego diesla z DPF do jeżdżenia po mieście. Najpierw powinien się zaznajomić z instrukcją obsługi, a nie teraz płacze, że coś nie działa tak, jak sobie wyobrażał.

Awatar użytkownika
Siurzewski
VOLVO
VOLVO
Posty: 1098
Rejestracja: 2010-12-31, 15:09
Imię: Wieslaw
VOLVO: 850
Silnik: 2,3T
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Siurzewski » 2015-07-02, 11:35

Łosia Samosia pisze:Najpierw powinien się zaznajomić z instrukcją obsługi
Ale instrukcję obsługi otrzymujemy do zakupionego już produktu.

Zwykłego użytkownika nie powinno interesować czy diesel duży czy mały, czy może jeździć w mieście czy nie :)
Auto ma jeździć a to czy szybko czy wolno nie powinno interesować serwisu. Przepraszam Łosiu ale piszesz kompletną bzdurę jeśli zwalasz winę na użytkownika.
Co kogo interesuje DPF, procedura włączania i wypalania, samochód ma jeździć bo do tego został stworzony. Wizyty w serwisie Pan ma rozpisane książce serwisowej więc nawet bym oleju nie sprawdzał gdybym miał nowy samochód. Jeśli by stanął pomiędzy wizytami serwisowymi to dla mnie to jest naprawa gwarancyjna tylko i wyłącznie.
Chyba bym przejechał tym plastikowym chińskim volvo przez ten serwis gdybym usłyszał taki rodzaj tłumaczenia :) o ile ten klamot jeszcze jest w stanie jeździć ...
Volvo 850 | Honda VFR | Audi A4 Quattro

Obrazek

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3009
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Zepsute Volvo

Post autor: nonline » 2015-07-02, 12:02

A ja nie mam DPF... I kata też już nie :lol:
"Gdy jadąc chrupkiem właściciel do pieca dokłada to każde drzewo przy drodze pada"

swiety08
VO
VO
Posty: 221
Rejestracja: 2012-06-15, 11:22
Imię: Krystian
VOLVO: V70
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: /163/
Rok: 2005
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7.5
Przebieg: 280101
Lokalizacja: Kozienice/ Warszawa
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: swiety08 » 2015-07-02, 12:51

tak jest jak producent nie potrafi dostosować oferty do przyzwyczajeń klientów.
Mało kto u dowolnego producenta spodziewał się że Polacy pokochają diesle, nawet do jazdy po mieście.

Efekt jest taki że rozwiązania jakie zaproponowali na długie przeloty kompletnie gubią się w warunkach miejskich i stąd te wszystkie problemy.
Nie oszukujmy się, ale kupowanie diesla nowej generacji żeby jeździć po mieście to totalna głupota, spalanie wcale nie jest dużo niższe (szczególnie zimą), a i inne nieprzewidziane koszty dochodzą jak wymiana rozrzedzanego oleju.
--
Krystian

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: BK » 2015-07-02, 14:10

Co w tym dziwnego? Długowieczne diesle skończyli produkować z końcem XX wieku.

Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Zepsute Volvo

Post autor: dz0rdasz » 2015-07-02, 14:51

Może ludzie kiedyś zrozumieją że się kupuje stare volvo i odbudowuje , tylko nie drutem i po taniości bo auto stare i nie warto.
Ja osobiście przez lata przekonałem się że warto . Te nowe to porażka . Przytoczę przykład z życia, brat kupił w 2004 roku nowiutkie XC90 t6 .
Do przebiegu 80tys dwa razy robił skrzynie za chore pieniądze :lol: Przy 120tys poległa kątówka , czy haldex nieważne . A przy 147tys sprzedał dziada
bo miał dosyć nerw.
No chyba że komuś nie przeszkadza że kupuje bubel na krótko . Tylko ja bym się czuł oszukany że po tak małych przebiegach tyle problemów i takie koszty.
Kiedyś kupując nowe auto wiedziałeś że pojeździsz. Dzisiaj już na gwarancji można rwać włosy z głowy :lol:
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23145
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: Zepsute Volvo

Post autor: coonrado » 2015-07-02, 16:34

dz0rdasz, zgadzam się z Tobą w 100%, starsze = solidniejsze!

Awatar użytkownika
mbawilk
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2012-03-14, 09:47
Imię: Roman
VOLVO: S40
Silnik: benzyna
KW/KM/NM: 107/145
Rok: 2012
Był na spocie: 10
Przebieg: 34500
Lokalizacja: Police
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: mbawilk » 2015-07-02, 18:37

dz0rdasz pisze:Może ludzie kiedyś zrozumieją że się kupuje stare volvo i odbudowuje
chodź swoim jeżdżę od nowości to przyznam rację jednak nie do końca bo też ważne jest w jaki sposób dbasz.
EUCO Europejskie Centrum Odszkodowań
Odszkodowania Powypadkowe, Bezpłatne Informacje
Bez opłat wstępnych, samochód zastępczy
kontakt: brzezinskadiana@gmail.com
tel. 695 396 117
Kliknij

Awatar użytkownika
Menedżer
VOLV
VOLV
Posty: 904
Rejestracja: 2014-07-22, 09:07
Imię: Adrian
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 272
Rok: 2003
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 18l/100km
Przebieg: 161000
Lokalizacja: Elbląg
Status: Offline
Kontakt:

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Menedżer » 2015-07-03, 07:09

Dokładnie. Znam auta z T6 pod maską, które na jednej skrzyni bez remontu robią po 250-300 tysięcy, także to jest kwestia bardzo indywidualna. Moje auto ma 162000km (2003 rok, T6, 12000km zrobiłem ja i olej mimo że nigdy nie wymieniany jest piękny malinowy), teraz szykuje się do wymiany oleju, bo lepiej zapobiegać niż naprawiać i narzekać, że się psują. Faktem jednak jest, że skrzynie w T6 nie lubią jak się je non stop męczy.
Na terenie Elbląga:
-wgram j.polski w DIM (licznik) oraz ICM (radio/klima)
-diagnostyka Volvo VIDA/DICE
-programowo i fizycznie usuwam DPF
-wymuszam wypalanie DPF
-czyszczę filtry DPF
-wyłączam zawory EGR
-chip tuning Volvo (diesel i benzyna)
Kontakt:
- PW
- tel. 799 311 599

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: amdr » 2015-07-04, 19:50

Sprzedawca nie informuje klienta o możliwych problemach z dieslem w mieście bo chce tylko sprzedać. Diesel do miasta: głupota czy nie - każdy kupuje co mu pasuje, a to samochód ma jeździć bezproblemowo tak jak chce klient a nie klient jeździć tak jak chce producent, choćby to miałoby być 100% miasto, pustynne drogi arabów lub śnieżna Skandynawia. Samochód ma jeździć.

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: maskek » 2015-07-05, 21:18

Łosia Samosia, znajdą nowego diesla bez filtra cząstek stałych. Procesu regeneracji nie wywołuje się depczac spod swiatel- albo uruchamia się on automatycznie , a wtedy można stać samochodem na czerwonym i jedyne co zauważa użytkownik to wyższe obroty i trochę inna pracę silnika oraz włączonywentyaltor, albo samochód sam informuje o takiej konieczności odpowiednim komunikatem wtedy nalez wykonać jazdę. Zrezta diesle są pase.
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Misiek_Vol
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2517
Rejestracja: 2007-11-13, 11:37
Imię: Michal
VOLVO: XC70 D5
Silnik: D5244T10
KW/KM/NM: 205KM
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Misiek_Vol » 2015-07-05, 23:28

Problem zatartych D5-tek w XC60 z powodu DPF'a jest znany przecież nie od dziś. Coś jest na rzeczy, co ciekawe słyszałem tylko o problemach głównie w XC60 i S/V60, a niby w innych modelach siedzą te same podzespoły. Hmm...? A może w niektórych modelach są specjalnie wsadzane gorsze filtry DPF? Kto wie.
Łosia Samosia pisze:QompaQ, bzdury piszą w tym artykule i naginają treść do z góry założonej tezy.
Dawkę paliwa zwiększa komputer w celu przeprowadzenia wypalania DPF, co wymaga zwiększenia temperatury spalania. Ktoś jeździł w mieście, deptał spod świateł (D5 prowokuje), inicjował proces wypalania filtra, po czym go przerywał stając za kilka minut na kolejnych światłach. No i niespalony nadmiar paliwa lądował w oleju silnikowym, a DPF dalej się zapychał. Tak to jest jak ktoś kupuje dużego diesla z DPF do jeżdżenia po mieście. Najpierw powinien się zaznajomić z instrukcją obsługi, a nie teraz płacze, że coś nie działa tak, jak sobie wyobrażał.
Wiesz, może i dynamiczny styl jazdy spowoduje, że filtr zacznie wypalać się po krótszym okresie czasu niż przy spokojnym stylu jazdy ale co z tego? Po co mam to 205KM? Jak chcę to depczę. To auto ma być dla mnie, a nie ja dla auta. Być może było też i tak, że ktoś nie raz, nie dwa nie pozwolił się porządnie wypalić DPF'owi albo nie stworzył mu warunków ale skąd miał wiedzieć, że on się wypala skoro w Volvo nie informuje o tym żadna kontrolka bądź komunikat? Sprawny kierowca zauważy jedynie, że wzrosło mu nagle średnie spalanie ale typowy Kowalski co tylko jeździ autem, leje paliwo i jeździ do ASO na przeglądy jak mu każe komputer może tego nie zauważyć.
A jak ktoś ma taki kaprys żeby sobie kupić diesla do miasta to kto mu broni? DPF w mieście też nie powinien sprawiać problemu.
Jedni piszą, starsze lepsze, drudzi nowe lepsze. A ja napisze, wszystkie równie dobre.

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6128
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Iwan » 2015-07-07, 14:14

Wg mnie też trochę nie fair, że zwykły użytkownik ma zwracać uwagę na coś tam w aucie jak wypalanie filtra. Moim skromnym zdaniem, kierowca powinien kontrolować temp. silnika, ciśnienie oleju i tyle. I może ciśnienie w kołach.

A jakiś filtr to co, jedzie w mieście, dostanie komunikat, że wypalanie filtra i że ma jechać przez 15 min. z prędkością obrotową silnika min. np. 2000 obr. No i co? Jak będzie korek, to nie pojedzie i tyle.

Producent moim zdaniem trąba, że robi takie coś.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
Misiek_Vol
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2517
Rejestracja: 2007-11-13, 11:37
Imię: Michal
VOLVO: XC70 D5
Silnik: D5244T10
KW/KM/NM: 205KM
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Misiek_Vol » 2015-07-08, 04:46

Iwan pisze:Moim skromnym zdaniem, kierowca powinien kontrolować temp. silnika, ciśnienie oleju i tyle.
Z tym też może mieć problem bo w nowych Volvo nie ma już wskaźnika temp. płynu chłodzącego :mrgreen: nie wspominając już o temp. oleju.

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6128
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Iwan » 2015-07-08, 08:54

Misiek_Vol, w volvo też nie ma temp. silnika? To jak w budżetowych autkach typu Corsa czy Fabia... niezłe.

Temp. oleju to rzadko się trafiało faktycznie.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
Łosia Samosia
Miss Volvo
Miss Volvo
Posty: 3277
Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
Imię: 0
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Łosia Samosia » 2015-07-08, 09:18

Iwan, nie, nie ma. Dopiero jak się nagrzeje nadmiernie, to kontrolka się zapala.

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6128
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Iwan » 2015-07-08, 09:23

Łosia Samosia, taaa... pierwszy raz widziałem to w Fabii II, teraz ostatnio zmieniłem robotę i dostałem służbowego Opla Korsarza. Też nie ma wskaźnika. Zaraz prędkościomierz zlikwidują, tylko będzie przyhamowywać auto zgodnie z obowiazującym ograniczeniem prędkości... Albo tylko sygnalizować przekroczenie :)
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1187
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: cezarpl » 2015-07-08, 15:26

Misiek_Vol pisze:Z tym też może mieć problem bo w nowych Volvo nie ma już wskaźnika temp. płynu chłodzącego
W TFT akurat jest :lol:

Awatar użytkownika
mbawilk
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2012-03-14, 09:47
Imię: Roman
VOLVO: S40
Silnik: benzyna
KW/KM/NM: 107/145
Rok: 2012
Był na spocie: 10
Przebieg: 34500
Lokalizacja: Police
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: mbawilk » 2015-07-08, 16:18

Iwan pisze:Łosia Samosia, taaa... pierwszy raz widziałem to w Fabii II, teraz ostatnio zmieniłem robotę i dostałem służbowego Opla Korsarza. Też nie ma wskaźnika. Zaraz prędkościomierz zlikwidują, tylko będzie przyhamowywać auto zgodnie z obowiazującym ograniczeniem prędkości... Albo tylko sygnalizować przekroczenie :)
Albo zrobią tak że komputer będzie ci odcinał silnik i zobaczysz komunikat "nielzia" :lol:
EUCO Europejskie Centrum Odszkodowań
Odszkodowania Powypadkowe, Bezpłatne Informacje
Bez opłat wstępnych, samochód zastępczy
kontakt: brzezinskadiana@gmail.com
tel. 695 396 117
Kliknij

Awatar użytkownika
Łosia Samosia
Miss Volvo
Miss Volvo
Posty: 3277
Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
Imię: 0
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Łosia Samosia » 2015-07-08, 22:42

mbawilk, najpierw komputer wyświetli komunikat: dolej płynu chłodniczego. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Siurzewski
VOLVO
VOLVO
Posty: 1098
Rejestracja: 2010-12-31, 15:09
Imię: Wieslaw
VOLVO: 850
Silnik: 2,3T
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: Zepsute Volvo

Post autor: Siurzewski » 2015-07-09, 07:49

Dobrze ze Windowsa nie ma bo było by: Wystąpił nieznany błąd :)
Volvo 850 | Honda VFR | Audi A4 Quattro

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”