Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Gucio16
PostNapisane: 2017-07-14, 12:57 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 3.07.2016, 17:16
Posty: 290
Lokalizacja: Chełm
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: s40 II MS/ s40 I VS
Silnik: D3/1,9td
KW/KM/NM: 150/90
Rok: 2012
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 90
To wszystko zleży od policjanta - niektórzy pracują na akord.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Jeremi_W
PostNapisane: 2017-07-14, 13:18 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2017, 18:39
Posty: 18
Płeć: Nie określono
Imię: Jeremi
VOLVO: C70 t5
Silnik: 2500
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 105000
No w Polsce nie do konca system jest taki sam bo w UK kompletnie nie musisz nic wozić przy sobie bo wszystko jest w systemie, a w PL musisz wozić ze sobą wszystko a za brak ...mandacik.
Co do zatrzymywania to z mordki może jestem nie wyjściowy ale tak samo nie wyjściowy jestem w UK jak i w PL aaa w PL średnio raz w tygodniu mam kontrole (szczególnie noca).
Co do samej pracy Policji to myśle ze też ma wiele do życzenia w PL aaa dokładnie o sama kulturę itp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Gucio16
PostNapisane: 2017-07-14, 13:24 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 3.07.2016, 17:16
Posty: 290
Lokalizacja: Chełm
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: s40 II MS/ s40 I VS
Silnik: D3/1,9td
KW/KM/NM: 150/90
Rok: 2012
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 90
Nie porównuj PL do UK to inne światy.
Ale w UK też są absurdalne przepisy .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
frankop
PostNapisane: 2017-07-14, 13:35 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 17.03.2015, 01:29
Posty: 173
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: xc90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2004
Średnie spalanie: 8.3
Przebieg: 390000
Nie ma co się czepiać. Brak upomnienia wynika z tego, że wtedy każdy by jeździł do pierwszego upomnienia, a na pewno każdy z nas miał sytuację, że inny samochód niedoświetlony spowodował zagrożenie.

Dzisiaj większość osób ma assistance itp (szczególnie jak ma nowsze auto), a ja jak kupuję samochód to sprawdzam czy nie będę musiał zrzucać silnika, żeby H7 wymienić.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2017-07-14, 14:19 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6064
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 6,8
Przebieg: 393500
Nr z parady volvo: 0
Mi chodzi o to, że jeśli auta tak skonstruowane otrzymują homologację, to przepisy odnośnie kontroli takich elementów jak oświetlenie powinny być tak skonstruowane, żeby posiadacz takiego auta nie był karany za przepaloną żarówkę, ale otrzymywał rozsądny termin na usunięcie usterki.
Oczywiście musimy brać pod uwagę każde okoliczności i nie wiem, auto w nocy z przepalonymi obiema żarówkami reflektorowymi powinno zostać zatrzymane i odwiezione na lawecie do serwisu.

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łosia Samosia
PostNapisane: 2017-07-14, 23:28 
Offline
Miss Volvo
Miss Volvo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.06.2012, 15:21
Posty: 2826
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Kobieta
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 58
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 123456
Nr z parady volvo: 0
Gucio16 napisał(a):
Jest takie powiedzenie duraleks leks et leks

Kolego miły - porażka na całej linii...
Jak się nie zna języka obcego, to się nie pisze w nim cytatów na zasadzie: gdzieś dzwoni, ale nie wiem, w którym kościele.
Duralex to szkło hartowane, z którego robi się zastawę stołową.
Język łaciński nie zna litery "K" z wyjątkiem może 2-3 słów pochodzenia greckiego zaczynających się na tę literę.
Powiedzenie brzmi w oryginale: Dura lex, sed lex.
Co znaczy: Twarde prawo, ale prawo.

_________________
Mój Łoś ma u mnie dożywocie :bawic:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Gucio16
PostNapisane: 2017-07-15, 18:43 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 3.07.2016, 17:16
Posty: 290
Lokalizacja: Chełm
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: s40 II MS/ s40 I VS
Silnik: D3/1,9td
KW/KM/NM: 150/90
Rok: 2012
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 90
Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi inspientis in errore preservare.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zysiowaty
PostNapisane: 2017-07-16, 22:39 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.02.2013, 09:41
Posty: 914
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: V70 II
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: 190KM/437Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 55
Przebieg: 268000
Nr z parady volvo: 0
Już pomijając fakt, że może nadgorliwie (ale zgodnie z prawem) zabrali ten dowód za żarówki, to ja dwie stówy na stół kładę, że cała sytuacja wynikła z pyskatości kierowcy, który nie chciał przyjąć mandatu za prędkość i pewnie dyskutował w sposób niewybredny. Więc panom policjantom nie chciało się pewnie drążyć wątku - to i skierowali sprawę do sądu, i sprawdzili stan techniczny auta, czego efektem okazał się zabrany dowód.

Ale to takie moje luźne przypuszczenia jedynie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ToMass988
PostNapisane: 2017-07-16, 22:48 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.02.2013, 21:22
Posty: 610
Lokalizacja: Krk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: S60 by ToMass988
Silnik: 2.4i
KW/KM/NM: Nie zmierzone...
Rok: 2002
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 9-12+Pb
Przebieg: 262300
Nr z parady volvo: 0
Napisze tak, jeżeli chodzi o przednie reflektory w Volvo z montażem na "Śledzia" wymiana żarówek jest prosta, wystarczy mieć żarówkę, warto kupić używaną, sprawdzoną i mieć ze sobą jadąc w dłuższą trasę. Warto wcześniej poćwiczyć wymianę żarówek w wolnym czasie.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

_________________
:shock: Volvo S60 by ToMass988 :???:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
volvuś v70
PostNapisane: 2017-07-23, 08:25 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.07.2014, 18:37
Posty: 1531
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.3 T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 183/250KM
Rok: 2000
Był na spocie: 50
Średnie spalanie: wir w baku
Przebieg: 215000
ToMass988 napisał(a):
wystarczy mieć żarówkę, warto kupić używaną, sprawdzoną

Kolejny skrót myślowy ? :o :?

_________________
...oto "Junior"Obrazeka to ŁOŚ Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ToMass988
PostNapisane: 2017-07-30, 15:34 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.02.2013, 21:22
Posty: 610
Lokalizacja: Krk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: S60 by ToMass988
Silnik: 2.4i
KW/KM/NM: Nie zmierzone...
Rok: 2002
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 9-12+Pb
Przebieg: 262300
Nr z parady volvo: 0
volvuś v70 napisał(a):
ToMass988 napisał(a):
wystarczy mieć żarówkę, warto kupić używaną, sprawdzoną

Kolejny skrót myślowy ? :o :?
Używaną xenon przecież halogenowej nikt nie będzie kupował używanej a na dojazd, wyjazd, za granicą warto mieć żarnik, palnik w zapasie ;) nikt przecież nie będzie woził dwóch, nowych dobrych żarników za kilka stówek w bagażniku.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

_________________
:shock: Volvo S60 by ToMass988 :???:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2017-10-08, 11:33 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1346
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
ToMass988 napisał(a):
nikt przecież nie będzie woził dwóch, nowych dobrych żarników za kilka stówek w bagażniku
w niektórych krajach UE jest wymóg.

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
s40t2
 Tytuł:
PostNapisane: 2017-10-08, 14:52 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 17.04.2015, 20:41
Posty: 234
Lokalizacja: Wro
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2.4D
KW/KM/NM: 190KM/450Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5
Przebieg: 555
wymieniam żarniki zawsze parami(drugi pewnie padnie za miesiąc , dwa), więc zawsze zostaje mi jeden działający - awaryjnie na zapas, polecam hella 4300 - piękne białe światło, zapasowe żarówki wszystkich świateł to podstawa w aucie, inna sprawa, że wymiana v v70 II wymaga sporo inwencji i sprawnych rączek. w dizlu jest łatwiej, bo z prawej strony do odkręcenia jest tylko wlew płynu spryskiwacza, z prawej wyjmuje puszkę filtra (ktoś profilaktycznie powyrywał zaczepy - wiec sobie lewituje) i dojście ok w dzień, w nocy nie ćwiczyłem :mrgreen:

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=CprE0cmnEFY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2017-10-08, 17:46 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6064
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 6,8
Przebieg: 393500
Nr z parady volvo: 0
vol40vo napisał(a):
w niektórych krajach UE jest wymóg.

Czyli obowiązuje to kierowców, których auta są zarejestrowane w tych niektórych krajach. Jak auto ma tablice PL to nie obowiązuje.\

A czy wymiana takiego żarnika na drodze to jest takie mig-śmig, że ma sens wożenie żarników?

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
s40t2
 Tytuł:
PostNapisane: 2017-10-08, 19:44 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 17.04.2015, 20:41
Posty: 234
Lokalizacja: Wro
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2.4D
KW/KM/NM: 190KM/450Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5
Przebieg: 555
nie jest to przyjemna i łatwa wymiana, ale jak na drugim końcu Polski zarekwirują ci dowód rej. to się zmobilizujesz i jakoś tam wymienisz, choć w nocy bez latarki czarno to widze żarniki przeważnie nie padają od razu, zaczynają świecić coraz słabiej i coraz bardziej na fioletowo, do tego wywala komunikat na desce, więc jest trochę czasu na reakcję

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=CprE0cmnEFY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jaaano
PostNapisane: 2017-10-08, 20:27 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.09.2012, 00:01
Posty: 800
Lokalizacja: ELA
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
s40t2 napisał(a):
nie jest to przyjemna i łatwa wymiana, ale jak na drugim końcu Polski zarekwirują ci dowód rej. to się zmobilizujesz i jakoś tam wymienisz, choć w nocy bez latarki czarno to widze żarniki przeważnie nie padają od razu, zaczynają świecić coraz słabiej i coraz bardziej na fioletowo, do tego wywala komunikat na desce, więc jest trochę czasu na reakcję

Z początkiem się zgodzę że nie jest to takie chop-siup i z mobilizacją także ale co do reszty to tak nie do końca.
W moim przypadku proces padania żarnika był dość długi z uwagi na mały przebieg roczny ale np. patrząc na lampy od przodu pojazdu nie było widocznej różnicy w świeceniu,różnicy w barwie a tylko gdy przód auta był blisko np. ściany w garażu czy drzwi do niego widać było że ten co umiera świeci nie tak jasno jak drugi a komunikat pojawił się dopiero po ewidentnym,definitywnym zgaśnięciu .

_________________
Powered by http://www.kiviracing.pl -210KM/500Nm.
VW 1,9 tdi AFN 200KM/410Nm by http://www.g-lab.pl , http://www.ctr-tuning.com


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Czarny82
PostNapisane: 2017-10-08, 20:44 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 1.01.2017, 21:57
Posty: 418
Lokalizacja: Wrocław okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
VOLVO: ex V40 1,9DI jest S60 2,5T
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210
Rok: 2006
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 270000
Iwan napisał(a):
Wolę jednak mieć takie auto, w którym żarówkę mogę wymienić na miejscu przy policjancie i pojechać dalej.
Niestety nowsze auta nie dają takiej możliwości i tyle. I to jak dla mnie jest lipa straszna.


I tym przypadku dobrze by było, gdyby już na etapie homologacji pojazdu ktoś zwracał uwagę na możliwość samodzielnej i łatwej wymiany żarówek. Jeśli kierowca nie jest w stanie tego zrobić na drodze bez żadnych dodatkowych narzędzi, to pojazd nie powinien być dopuszczony do ruchu Oświetlenie to przecież ważna rzecz i ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2017-10-08, 21:53 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6064
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 6,8
Przebieg: 393500
Nr z parady volvo: 0
Czarny82, w pełni się zgodzę.

A ja dla siebie oprócz żarówek, chciałbym mieć jeszcze możliwość o ile nie szybkiej, to w ogóle, możliwość wymiany paska klinowego napędzającego osprzęt silnika, w benzyniaku świec zapłonowych i kabli WN. Oczywiście mówię o wymianie z użyciem co najwyżej zwykłych kluczy, śrubokręta itd. Bez żadnych specjalistycznych narzędzi typu blokady, ściągacze itd.

No ale cóż, jeśli się tego nie da wymienić, to miejmy tego świadomość, że albo policmajster zabierze dowód za przepaloną żarówkę, albo z powodu utraty napędu alternatora czy pompy wspomagania, będziemy dzwonić po assistance, martwić się w jaki sposób z miejsca zdarzenia odwieziemy np. dzieci, psa; dokąd trafi auto, kiedy zostanie naprawione, czy dostaniemy auto zastępcze... Idiotyzm totalny jak dla mnie, kiedy wymiana paska klinowego to może być np. 15 min roboty dla kogoś kto wie jak to zrobić (czyli dla mnie - chciało mu się na tyle poznać swoje auto, że nauczył się to zrobić wcześniej) i ma w bagażniku zapasowy pasek.

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
s40t2
PostNapisane: 2017-10-09, 06:54 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 17.04.2015, 20:41
Posty: 234
Lokalizacja: Wro
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2.4D
KW/KM/NM: 190KM/450Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5
Przebieg: 555
jaaano napisał(a):
s40t2 napisał(a):
nie jest to przyjemna i łatwa wymiana, ale jak na drugim końcu Polski zarekwirują ci dowód rej. to się zmobilizujesz i jakoś tam wymienisz, choć w nocy bez latarki czarno to widze żarniki przeważnie nie padają od razu, zaczynają świecić coraz słabiej i coraz bardziej na fioletowo, do tego wywala komunikat na desce, więc jest trochę czasu na reakcję

Z początkiem się zgodzę że nie jest to takie chop-siup i z mobilizacją także ale co do reszty to tak nie do końca.
W moim przypadku proces padania żarnika był dość długi z uwagi na mały przebieg roczny ale np. patrząc na lampy od przodu pojazdu nie było widocznej różnicy w świeceniu,różnicy w barwie a tylko gdy przód auta był blisko np. ściany w garażu czy drzwi do niego widać było że ten co umiera świeci nie tak jasno jak drugi a komunikat pojawił się dopiero po ewidentnym,definitywnym zgaśnięciu .



zgadzać sie nie musisz, opisuje objawy u mnie, pewnie wszystko zależy od producenta żarnika, u mnie od razu wywaliło komunikat, i po 1000km żarnik świecił już bardzo słabo, czyli po 2 tygodniach, swoja drogą jak robisz małe przebiegi, to po co dizel?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=CprE0cmnEFY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jaaano
PostNapisane: 2017-10-09, 13:01 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.09.2012, 00:01
Posty: 800
Lokalizacja: ELA
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
s40t2 napisał(a):
opisuje objawy u mnie

I vice versa .
s40t2 napisał(a):
to po co dizel?

Bo tak chce ? bo lubię ? bo mam takie kaprycho ?

_________________
Powered by http://www.kiviracing.pl -210KM/500Nm.
VW 1,9 tdi AFN 200KM/410Nm by http://www.g-lab.pl , http://www.ctr-tuning.com


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2017-10-09, 14:09 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6064
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 6,8
Przebieg: 393500
Nr z parady volvo: 0
Żarniki, nie żarniki... wg mnie jest kilka spraw koło auta, które każdy kierowca powinien móc zrobić samemu i tyle. Oczywiście jeśli tylko by mu się chciało, w sensie nie powinny te czynności wymagać ani specjalistycznej wiedzy, ani narzędzi innych niż podstawowe.

A jak nie chce/ nie chce się nauczyć/ nie chce się brudzić, to niech mu zabierają dowód za coś tam.

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Karoluuuuu i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL