Problem rdzy w Volvo

ODPOWIEDZ
BoBo
V
V
Posty: 68
Rejestracja: 2011-02-08, 08:30
Imię: M
VOLVO: Brak
Silnik: Brak
Był na spocie: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Problem rdzy w Volvo

Post autor: BoBo » 2018-11-12, 19:06

Niemcy przebadali zabezpieczenie antykorozyjne nowych samochodów. No i Volvo ma problem. Od czasu zmiany właściciela obniżyła się jakość zabezpieczenia antykorozyjnego samochodów Volvo. Trzeba znów pilnie uważać czy nie chrupie je rdza

https://www.focus.de/auto/ratgeber/kost ... 91599.html" onclick="window.open(this.href);return false;

humungus
VO
VO
Posty: 249
Rejestracja: 2018-07-22, 09:44
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2,4D
KW/KM/NM: 163
Rok: 2005
Przebieg: 555555
Lokalizacja: WRC
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: humungus » 2018-11-12, 20:35

nie dziwi nic, to klątwa forda działa....

robkwiatkowski
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1455
Rejestracja: 2009-04-07, 08:39
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T6
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: robkwiatkowski » 2018-11-12, 23:35

Niemcy przebadali i trafili na głównego konkurenta swoich aut czyli nowe Volvo ... standard.
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i jest obecnie v60 T6 R

Awatar użytkownika
volvoelch
VOLV
VOLV
Posty: 588
Rejestracja: 2015-01-11, 22:55
VOLVO: XC 60
Silnik: 2,4 D
KW/KM/NM: 129/175/420
Rok: 2010
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: volvoelch » 2018-11-13, 00:23

@robkwiatkowski- zrozumiales wogole co tam jest napisane w artykule?
Bo wg. Twojego myslenia Dacia,Kia itd. sa rowniez konkurencja dla niemieckiego automobilu ;)

robkwiatkowski
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1455
Rejestracja: 2009-04-07, 08:39
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T6
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: robkwiatkowski » 2018-11-13, 17:43

volvoelch, według mojego myślenia wszystko jest dla Niemca złe co nie Niemieckie. Wystarczy poczytać wszelką prasę motoryzacyjną w której zawsze wygrywa Niemiecka opona, auto i motocykl.
Przypominam artykuły w Niemieckiej prasie po prezentacji xv60 a potem v60 - złe i gorsze, mało wygodne siedzenia i wytknięte byle co aby tylko wytknąć...

-- 13 lis 2018, o 17:46 --
volvoelch pisze:@robkwiatkowski- zrozumiales wogole co tam jest napisane w artykule?
Bo wg. Twojego myslenia Dacia,Kia itd. sa rowniez konkurencja dla niemieckiego automobilu ;)
A jeździłeś kiedyś Kia, Dacia itd? czym różnią się od takiego Opla czy grupy WV ? Bo ja jeździłem taką Kia i jak dla mnie jest konkurencyjne i to dość bardzo dla wielu aut Niemieckich z tej grupy.
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i jest obecnie v60 T6 R

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-11-22, 12:35
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: woocash2 » 2018-11-13, 20:53

robkwiatkowski pisze:Przypominam artykuły w Niemieckiej prasie po prezentacji xv60 a potem v60 - złe i gorsze, mało wygodne siedzenia i wytknięte byle co aby tylko wytknąć...
Akurat w kwestii siedzeń (tylnych) w v90 to niestety, ale się zgodzę z tym, co pisze prasa. W aktualnej skodzie superb siedzi się wygodniej...
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

quiros
V
V
Posty: 99
Rejestracja: 2014-11-02, 01:11
Imię: PFdQ
VOLVO: v40II
Silnik: diesel
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 70000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: quiros » 2018-11-13, 22:55

Jak sie specjalnie z Robertem Kwiatkowskim nie zgadam w wielu kwestiach -to podobnie jak on- uwazam, ze jest to nagonka na rywali zza morza.
Pamietajmy, ze nikto inny jak Niemcy znaja sie na Vorsprung durch Betrug..... sad but true

kondys
V
V
Posty: 19
Rejestracja: 2017-02-14, 01:39
Imię: Konrad
VOLVO: XC60
Silnik: D3 2.0 VEA
KW/KM/NM: 150 KM
Rok: 2017
Średnie spalanie: 9,33
Przebieg: 102000
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: kondys » 2018-11-14, 17:28

A ja (niestety) muszę potwierdzić problem niskiej jakości zabezpieczenia antykorozyjnego poparty przykładem auta, które użytkuję.
Szczegóły w temacie: https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=179&t=137674
W poście z 02.11 kolejny użytkownik zgłosił taki sam problem.
U mnie Volvo odbija reklamację argumentując, że to po uderzeniu. Nie sądzę, żeby dało się to bezsprzecznie wykazać, a nawet jeśli, to nie ma to znaczenia. Bo jeśli - jak twierdzą - jest ocynk, to korozja nie ma prawa się tak rozprzestrzeniać.

BTW w tym drugim aucie w miejscu korozji nie ma śladu po jakimkolwiek uderzeniu.

PrzemekNF
V
V
Posty: 84
Rejestracja: 2015-05-01, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: V 70
Silnik: 2.0T AUT
KW/KM/NM: 132KW/180PS
Rok: 2002
Przebieg: 194000
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: PrzemekNF » 2018-11-14, 23:16

Chińska stal :650:

robkwiatkowski
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1455
Rejestracja: 2009-04-07, 08:39
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T6
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: robkwiatkowski » 2018-11-15, 08:18

Trzeba zmienić markę i tyle.
Proponuje kupić mercedesa...Tyle że na nich także wychodzi ruda-w nim jest także Chińska stal ?
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i jest obecnie v60 T6 R

kondys
V
V
Posty: 19
Rejestracja: 2017-02-14, 01:39
Imię: Konrad
VOLVO: XC60
Silnik: D3 2.0 VEA
KW/KM/NM: 150 KM
Rok: 2017
Średnie spalanie: 9,33
Przebieg: 102000
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: kondys » 2018-11-15, 20:19

Myślę, ze problem nie jest w stali, tylko w procesie technologicznym. Stal to stal, każda bez zabezpieczenia o odpowiedniej jakości będzie korodować. Albo przy wykonywaniu zabezpieczenia antykorozyjnego nie dochowano należytej staranności, albo na którymś z późniejszych etapów produkcji lub montażu doszło do jakiegoś uszkodzenia tegoż zabezpieczenia.
Do auta jako takiego nic nie mam, jeździ się bardzo przyjemnie. Ale w moim przypadku korozja jest faktem, a nie twórczością jakiegoś dziennikarza.

robkwiatkowski
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1455
Rejestracja: 2009-04-07, 08:39
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T6
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: robkwiatkowski » 2018-11-15, 21:17

kondys, generalnie nie zazdroszczę Tobie problemu.
Pytanie będziesz to robił czy tak zostawisz?
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i jest obecnie v60 T6 R

Awatar użytkownika
Misiek_Vol
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2515
Rejestracja: 2007-11-13, 12:37
Imię: Michal
VOLVO: XC70 D5/C70 2.0d
Silnik: D5244T10/D4204T
KW/KM/NM: 205KM/136KM
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: Misiek_Vol » 2018-11-15, 22:14

Co tu duzo pisać, nie korodujace Volvo to już dawno przeszłość.
Widzę co się dzieje z moim XC70 MY11 i C70 MY09. Póki co to wszystko powieszchowne ale należało by się zainteresować powoli.
W XC70 MY07 miałem skorodowane ranty drzwi czyli klasyka.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

kondys
V
V
Posty: 19
Rejestracja: 2017-02-14, 01:39
Imię: Konrad
VOLVO: XC60
Silnik: D3 2.0 VEA
KW/KM/NM: 150 KM
Rok: 2017
Średnie spalanie: 9,33
Przebieg: 102000
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: kondys » 2018-11-15, 22:37

Na razie macam się z Volvo Car Poland. Ale nie będę się szarpał, gwarancja jest w końcu świadczeniem dobrowolnym. Jeśli nie wezmą tego na siebie, to auto trafi do sprzedawcy z tyt. ustawowej rękojmi za wadę fizyczną (inny salon niż ten, w którym serwisuję auto i w którym dokonałem zgłoszenia). W podlinkowanym temacie napiszę, jaka będzie ostateczna reakcja VCP.

-7-
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2013-07-28, 19:34
Imię: Chris
VOLVO: XC60
Silnik: 2.0 D3 D5204T2
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,3
Przebieg: 158000
Lokalizacja: Niemcy
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: -7- » 2019-05-29, 21:31

kondys pisze:Myślę, ze problem nie jest w stali, tylko w procesie technologicznym. Stal to stal, każda bez zabezpieczenia o odpowiedniej jakości będzie korodować. Albo przy wykonywaniu zabezpieczenia antykorozyjnego nie dochowano należytej staranności, albo na którymś z późniejszych etapów produkcji lub montażu doszło do jakiegoś uszkodzenia tegoż zabezpieczenia.
Do auta jako takiego nic nie mam, jeździ się bardzo przyjemnie. Ale w moim przypadku korozja jest faktem, a nie twórczością jakiegoś dziennikarza.
Brawo :gitara: na to zwrócili uwagę pewni Panowie z Mercedesa ale w trakcie kiedy machina już ruszyła.... nikt ich nie słuchał A kiedy wychodziły pierwsze kwiatki było za późno A ich już nie było. Obecnie nie ma prawa ten przypadek się powtórzyć w DB . Proces technologiczny jest bardzo dobrze zaprojektowany. Mieli się z czego uczyć :)

Awatar użytkownika
kruhy84
V
V
Posty: 120
Rejestracja: 2018-12-05, 13:44
Imię: Marcin
VOLVO: xc70
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 238 km
Rok: 2008
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: kruhy84 » 2019-05-30, 16:43

Ja tylko tak na marginesie chciałem dodać że obecny właściciel volvo, Geely od ubiegłego roku jest największym akcjonariuszem Daimlera....

robkwiatkowski
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1455
Rejestracja: 2009-04-07, 08:39
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T6
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: robkwiatkowski » 2019-06-01, 15:29

kruhy84 pisze:Ja tylko tak na marginesie chciałem dodać że obecny właściciel volvo, Geely od ubiegłego roku jest największym akcjonariuszem Daimlera....
mercedes haha silnik Renault właściciel Chińczyk... a tak wszyscy śmieli się ze volvo Chińskie ...
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i jest obecnie v60 T6 R

krejzidrajwer
Posty: 0
Rejestracja: 2019-02-24, 15:53
Imię: Jan
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
Rok: 2001
Przebieg: 405000
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: krejzidrajwer » 2019-06-15, 22:27

To, że właścicielem jest chińska korporacja chyba nie zmienia tego, gdzie produkowane i z jakich materiałów są elementy karoserii?
Czy ktoś ma jakieś potwierdzone informacje związane ze zmianą parametrów części stalowych (karoseria, podwozie) produkowanych dla Volvo? Od jakich roczników spadła jakość?

PrzemekNF
V
V
Posty: 84
Rejestracja: 2015-05-01, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: V 70
Silnik: 2.0T AUT
KW/KM/NM: 132KW/180PS
Rok: 2002
Przebieg: 194000
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: PrzemekNF » 2019-06-16, 00:15

Nie ,,spadła jakość'' tylko termin użytkowania. Chodzi o to, że producenci aut (nie tylko Volvo) chcą, żeby samochód był użytkowany np 10 lat i nie dłużej. Następnie masz kupić nowe auto. Ot cały biznes. Nabywca, który będzie jeździł 30 lat tym samym autem, to nie klient :wrrrr:

z1000
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2016-04-11, 16:26
Imię: Adam
VOLVO: xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: 3,9l nie, jednak 3,4
Przebieg: 666
Status: Offline

Re: Problem rdzy w Volvo

Post autor: z1000 » 2019-06-17, 09:39

PrzemekNF pisze:Nabywca, który będzie jeździł 30 lat tym samym autem, to nie klient
chyba, że będzie serwisował auto w ASO na oryginalnych częściach, wtedy będzie cacy :)

marcel11
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2015-02-24, 13:15
Imię: Marcel
VOLVO: S40
Silnik: 2.0
Rok: 2002
Przebieg: 138000
Status: Offline

Problem rdzy w Volvo

Post autor: marcel11 » 2019-08-09, 13:27

No chyba, stać na to nielicznych :)
W sumie kogo byłoby stać za placenie za części zamienne kwot rzędu 3-4x większych, od zamienników.

Wiele osób różnego rodzaju naprawy i usterki naprawia tak naprawdę we własnym zakresie.
Pomocne bywają takie jak te tutaj: https://karstal.pl/20-najazdy-samochodowe najazdy samochodowe.
Ostatnio zmieniony 2019-08-19, 07:01 przez marcel11, łącznie zmieniany 2 razy.

-7-
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2013-07-28, 19:34
Imię: Chris
VOLVO: XC60
Silnik: 2.0 D3 D5204T2
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,3
Przebieg: 158000
Lokalizacja: Niemcy
Status: Offline

Problem rdzy w Volvo

Post autor: -7- » 2019-08-09, 18:57

Generalnie to wszystko jest to dokładnie obliczone... po gwarancji byłoby dobrze zainteresować nowym autem ..
O blachę się nie martwcie bo ma ona gwarancje na kilka ładnych lat pod warunkiem, że systematycznie będziecie serwis autoryzowany odwiedzać , martwię się o techniczne rzeczy nie wspomnę o elektronice której liczyć trzeba w dziesiątkach kg ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”