Karta rowerowa

andrzej850
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1723
Rejestracja: 2011-08-07, 14:03
Imię: ANDRZEJ
VOLVO: V 70 / S80 I
Silnik: 2.5 / 2.4
KW/KM/NM: 144 / 170
Rok: 2001
Był na spocie: 24
Średnie spalanie: 10.5 /13 LPG
Przebieg: 1000000
Lokalizacja: NL KERKRADE
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: andrzej850 » 2016-04-07, 20:31

dobre prawo tylko żeby jeszcze płacili ubezpieczenie tak jak ja płacę . bo jak zrobią szkodę to co mam ich pozywać do sądu ...... a tak to z ubezpieczenia by poszło ....... i niech bardziej uważają jak jadą samochody a nie jak święte krowy - bo im wolno .... jak wolno to niech potem nie płaczą jak ich ktoś stuknie ........
DOBRZE MIEĆ 1.5 METRA STALI PRZED SOBĄ :lol:

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: Mataj » 2016-04-08, 06:26

Ja tam OC kupiłem z ubezpieczeniem domu. Dla własnego spokoju, a koszty wtedy były pomijalne.

Starannie wydziergane na Tapatalku.
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: Iwan » 2016-04-08, 10:30

A propos wspomnianego przejeżdżania przez przejścia dla pieszych... ja się pytam (poza wyjątkami dopuszczonymi w PoRD), co rowerzysta w ogóle robi na chodniku, że przejeżdża przez przejścia dla pieszych.

W Krakowie widać, że czasem ludzie jadą chodnikiem, ale jakiś kawałek. Ale mam porównanie z takim Rzeszowem bo czasem tam bywam i tam, choć miasto mniejsze, ruch mniejszy, ulice w o wiele lepszym stanie niż w Kr a ludzie nagminnie jeżdżą na rowerach po chodnikach - może dlatego, że w Rzeszowie praktycznie chodniki są luks. Problem jednak w ustępowaniu pierwszeństwa pieszym.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: Mataj » 2016-04-08, 11:31

Iwan pisze:A propos wspomnianego przejeżdżania przez przejścia dla pieszych... ja się pytam (poza wyjątkami dopuszczonymi w PoRD), co rowerzysta w ogóle robi na chodniku, że przejeżdża przez przejścia dla pieszych.
Szukają guza lub popisują się brakiem znajomości przepisów. ;)
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: JemRekami » 2016-04-08, 12:14

że przejeżdża przez przejścia dla pieszych.
Z tym akurat się zgodzę.
Ale mam porównanie z takim Rzeszowem bo czasem tam bywam i tam, choć miasto mniejsze, ruch mniejszy, ulice w o wiele lepszym stanie niż w Kr a ludzie nagminnie jeżdżą na rowerach po chodnikach
Już tłumaczę. Np. na bus-pasach przy Dąbrowskiego nie ma w ogóle ścieżki. O ile przy prawym brzegu jezdni jeszcze się można było w miarę bezpiecznie poruszać, tak w przypadku konieczności jazdy między pasami, gdzie z prawej masz pędzący autobus/inny pojazd dopuszczony do ruchu po BP, to - w najgorszym przypadku - skończysz jako nadzienie w kanapce (już pomijam fakt trąbienia przez kierowców, gdy blokujesz im jedyny dostępny pas, bo ze względu na bliskość przeciwnego, nie ma możliwości wyprzedzić).

O zagazowaniu w czymś takim nie wspomnę. :D

Po mieście jeżdżę dość sporo rowerem. O ile na Nowym Mieście/Podwisłoczu jest całkiem niezłe pokrycie ścieżkami, tak pozostałe części - niestety, niezbyt koniecznie.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: Iwan » 2016-04-08, 12:24

JemRekami pisze:Już tłumaczę. Np. na bus-pasach przy Dąbrowskiego nie ma w ogóle ścieżki. O ile przy prawym brzegu jezdni jeszcze się można było w miarę bezpiecznie poruszać, tak w przypadku konieczności jazdy między pasami, gdzie z prawej masz pędzący autobus/inny pojazd dopuszczony do ruchu po BP, to - w najgorszym przypadku - skończysz jako nadzienie w kanapce (już pomijam fakt trąbienia przez kierowców, gdy blokujesz im jedyny dostępny pas, bo ze względu na bliskość przeciwnego, nie ma możliwości wyprzedzić).
Rozumiem i nie rozumiem. Bus pas, wiadomo - zależy od miasta, czy wpuszcza na nie rowery czy nie. Kraków nie wpuszcza, a rowerzystów tak. Pas obok - problem że kierowca nie może wyprzedzić, to jest problem kierowcy. Nie ma miejsca, nie wyprzedza. Amen.

Zagazowanie... to już wybór rowerzysty, czy chce wdychać syf czy nie.

Ale kiedyś nadziała się na mnie z dziećmi prawie Pani szacowna w wieku lat powiedzmy 50 na chodniku gdzieś to było koło zamku. Obok mała uliczka, ruchu zero. A Pani wali chodnikiem. Ja idę pewnie, nie zamierzam się usuwać, zatrzymała się i coś do mnie mówi, że ona tu jedzie, a ja się nie usuwam. Na co ja mówię, że ja tu idę i mam prawo iść, a Ona jechać nie bardzo. Wymiana poglądów była kulturalna, Pani pojechała dalej, ale nie sądzę, żeby do Niej cokolwiek dotarło. Sprawiała wrażenie osoby sprawnej fizycznie i umysłowo.

Inna ulica - ks. Jałowego. Tam od stacji chyba Shell do kościoła za torami też chodnik wzdłuż bloku/ bloków. Uliczka tak sobie ruchliwa, ale wiara ostro chodnikiem. Tamtędy chodzimy czasem od teściów do centrum miasta.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: Mataj » 2016-04-08, 13:05

W przypadku bus-pasów leję na przepisy. Wolę zapłacić mandat za poruszanie się po bus-pasie niż wpaść między autobus a samochód. Mówię tu głównie o Moście Poniatowskiego w Warszawie, gdzie jest bus-pas, pas dla samochodów, a te nie mają gdzie zjechać bo obok jest podniesiony tor tramwajowy.

Z poruszaniem się chodnikiem - cóż, wielu rowerzystów MYLNIE uważa, że jest bezpieczniejsza na chodniku. Niestety kierowcy rzadziej spodziewają się ich wyjeżdżających z chodnika na jezdnię na skrzyżowaniu, niż jechaliby ulicą.
A totalnym sk....stwem jest projektowanie takich "dróg rowerowych": http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 54384.html" onclick="window.open(this.href);return false;
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: Iwan » 2016-04-08, 13:08

Mataj pisze:A totalnym sk....stwem jest projektowanie takich "dróg rowerowych"
O Panie... to by można osobny temat zrobić.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: Mataj » 2016-04-08, 13:41

No ale wiesz, to jest trochę tak jakby dać komuś samochód bez silnika i dziwić się, że nie lubi nim jeździć, tylko woli inny z silnikiem ;)
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: JemRekami » 2016-04-08, 14:07

Pas obok - problem że kierowca nie może wyprzedzić, to jest problem kierowcy. Nie ma miejsca, nie wyprzedza. Amen.
No nie amen. Nie żyjemy po to, aby się nawzajem tylko wk...ć, ale po to, aby "koegzystować". Inna sprawa, że - zgodnie z Prawami Murphy'ego - kwestia czasu, zanim się nie zdarzy jakiś palant, który będzie się wciskał i - nie daj Boże - popchnie takiego rowerzystę prosto przed koła pędzącego autobusu. Wolę się pomocować z pieszymi.
Inna ulica - ks. Jałowego. Tam od stacji chyba Shell do kościoła za torami też chodnik wzdłuż bloku/ bloków. Uliczka tak sobie ruchliwa, ale wiara ostro chodnikiem. Tamtędy chodzimy czasem od teściów do centrum miasta.
Zakładam, że przyczyna jest dość prozaiczna - pasy dla rowerów już od kościoła. Wydzielone z już i tak ciasnej ulicy (linia na asfalcie). Problem tu jest taki, że są tam od razu parkingi prostopadłe. Więc jadąc tą "ścieżką" pokonuje się trasę dziesiątki centymetrów od tyłków samochodów. Wystarczy, że ktoś zacznie cofać i nie zauważy. Z kolei chodniki też są ciasne i akurat na tej trasie jedyny sens jest podróżować pasem dla aut.
Wolę zapłacić mandat za poruszanie się po bus-pasie niż wpaść między autobus a samochód.
No niestety, czasem to jedyny sensowny kompromis. Choć - z drugiej strony - kierowca autobusu + jego pasażerowie, to też ludzie.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: Mataj » 2016-04-08, 14:46

JemRekami pisze:
Wolę zapłacić mandat za poruszanie się po bus-pasie niż wpaść między autobus a samochód.
No niestety, czasem to jedyny sensowny kompromis. Choć - z drugiej strony - kierowca autobusu + jego pasażerowie, to też ludzie.
Ale ja nie robię tego złośliwie! Autobus zwykle bez większych problemów jest w stanie migaczem wyprosić u kierowcy wpuszczenie, ja sobie mogę ręką machać do woli. Chociaż przyznam, że w stolycy serio się kulturnie jeździ i nie, żebym sam tak uważał, słyszałem to od kilku "słoików". ;)
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Awatar użytkownika
volvuś v70
VOLVO
VOLVO
Posty: 2749
Rejestracja: 2014-07-01, 18:37
Imię: Marek
VOLVO: v70 II , s80 I
Silnik: 2.3 T5 - B5234T3 , B5244S
KW/KM/NM: 183/250KM -125/170KM
Rok: 2000
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: wir w baku
Przebieg: 215000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Karta rowerowa

Post autor: volvuś v70 » 2016-04-08, 16:17

Mataj pisze:A totalnym sk....stwem jest projektowanie takich "dróg rowerowych": http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje" onclick="window.open(this.href);return false;, ... 54384.html
no ale o co ten gość płacze ?
Pomijając fakt że mogły by być przejazdy rowerowe to jest zakaz i ma zsiadać :>
Przypuszczam że to nie chodzi tylko o wymalowanie pasów na jezdni obok zebry bo jak widać nie ma wytyczonego osobnego pasa dla rowerów tylko dopuszczenie rowerów do ruchu po chodniku
zdaje mi się że musi być wytyczony pas aby była ciągłość takiej ścieżki , a to by wymagało dodatkowych inwestycji - zapewne nie małych wbrew pozorom ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”