Karta rowerowa
-
- Przyjaciele
- Posty: 1723
- Rejestracja: 2011-08-07, 14:03
- Imię: ANDRZEJ
- VOLVO: V 70 / S80 I
- Silnik: 2.5 / 2.4
- KW/KM/NM: 144 / 170
- Rok: 2001
- Był na spocie: 24
- Średnie spalanie: 10.5 /13 LPG
- Przebieg: 1000000
- Lokalizacja: NL KERKRADE
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
dobre prawo tylko żeby jeszcze płacili ubezpieczenie tak jak ja płacę . bo jak zrobią szkodę to co mam ich pozywać do sądu ...... a tak to z ubezpieczenia by poszło ....... i niech bardziej uważają jak jadą samochody a nie jak święte krowy - bo im wolno .... jak wolno to niech potem nie płaczą jak ich ktoś stuknie ........
DOBRZE MIEĆ 1.5 METRA STALI PRZED SOBĄ
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
Ja tam OC kupiłem z ubezpieczeniem domu. Dla własnego spokoju, a koszty wtedy były pomijalne.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
A propos wspomnianego przejeżdżania przez przejścia dla pieszych... ja się pytam (poza wyjątkami dopuszczonymi w PoRD), co rowerzysta w ogóle robi na chodniku, że przejeżdża przez przejścia dla pieszych.
W Krakowie widać, że czasem ludzie jadą chodnikiem, ale jakiś kawałek. Ale mam porównanie z takim Rzeszowem bo czasem tam bywam i tam, choć miasto mniejsze, ruch mniejszy, ulice w o wiele lepszym stanie niż w Kr a ludzie nagminnie jeżdżą na rowerach po chodnikach - może dlatego, że w Rzeszowie praktycznie chodniki są luks. Problem jednak w ustępowaniu pierwszeństwa pieszym.
W Krakowie widać, że czasem ludzie jadą chodnikiem, ale jakiś kawałek. Ale mam porównanie z takim Rzeszowem bo czasem tam bywam i tam, choć miasto mniejsze, ruch mniejszy, ulice w o wiele lepszym stanie niż w Kr a ludzie nagminnie jeżdżą na rowerach po chodnikach - może dlatego, że w Rzeszowie praktycznie chodniki są luks. Problem jednak w ustępowaniu pierwszeństwa pieszym.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
Szukają guza lub popisują się brakiem znajomości przepisów.Iwan pisze:A propos wspomnianego przejeżdżania przez przejścia dla pieszych... ja się pytam (poza wyjątkami dopuszczonymi w PoRD), co rowerzysta w ogóle robi na chodniku, że przejeżdża przez przejścia dla pieszych.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
Z tym akurat się zgodzę.że przejeżdża przez przejścia dla pieszych.
Już tłumaczę. Np. na bus-pasach przy Dąbrowskiego nie ma w ogóle ścieżki. O ile przy prawym brzegu jezdni jeszcze się można było w miarę bezpiecznie poruszać, tak w przypadku konieczności jazdy między pasami, gdzie z prawej masz pędzący autobus/inny pojazd dopuszczony do ruchu po BP, to - w najgorszym przypadku - skończysz jako nadzienie w kanapce (już pomijam fakt trąbienia przez kierowców, gdy blokujesz im jedyny dostępny pas, bo ze względu na bliskość przeciwnego, nie ma możliwości wyprzedzić).Ale mam porównanie z takim Rzeszowem bo czasem tam bywam i tam, choć miasto mniejsze, ruch mniejszy, ulice w o wiele lepszym stanie niż w Kr a ludzie nagminnie jeżdżą na rowerach po chodnikach
O zagazowaniu w czymś takim nie wspomnę.
Po mieście jeżdżę dość sporo rowerem. O ile na Nowym Mieście/Podwisłoczu jest całkiem niezłe pokrycie ścieżkami, tak pozostałe części - niestety, niezbyt koniecznie.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
Rozumiem i nie rozumiem. Bus pas, wiadomo - zależy od miasta, czy wpuszcza na nie rowery czy nie. Kraków nie wpuszcza, a rowerzystów tak. Pas obok - problem że kierowca nie może wyprzedzić, to jest problem kierowcy. Nie ma miejsca, nie wyprzedza. Amen.JemRekami pisze:Już tłumaczę. Np. na bus-pasach przy Dąbrowskiego nie ma w ogóle ścieżki. O ile przy prawym brzegu jezdni jeszcze się można było w miarę bezpiecznie poruszać, tak w przypadku konieczności jazdy między pasami, gdzie z prawej masz pędzący autobus/inny pojazd dopuszczony do ruchu po BP, to - w najgorszym przypadku - skończysz jako nadzienie w kanapce (już pomijam fakt trąbienia przez kierowców, gdy blokujesz im jedyny dostępny pas, bo ze względu na bliskość przeciwnego, nie ma możliwości wyprzedzić).
Zagazowanie... to już wybór rowerzysty, czy chce wdychać syf czy nie.
Ale kiedyś nadziała się na mnie z dziećmi prawie Pani szacowna w wieku lat powiedzmy 50 na chodniku gdzieś to było koło zamku. Obok mała uliczka, ruchu zero. A Pani wali chodnikiem. Ja idę pewnie, nie zamierzam się usuwać, zatrzymała się i coś do mnie mówi, że ona tu jedzie, a ja się nie usuwam. Na co ja mówię, że ja tu idę i mam prawo iść, a Ona jechać nie bardzo. Wymiana poglądów była kulturalna, Pani pojechała dalej, ale nie sądzę, żeby do Niej cokolwiek dotarło. Sprawiała wrażenie osoby sprawnej fizycznie i umysłowo.
Inna ulica - ks. Jałowego. Tam od stacji chyba Shell do kościoła za torami też chodnik wzdłuż bloku/ bloków. Uliczka tak sobie ruchliwa, ale wiara ostro chodnikiem. Tamtędy chodzimy czasem od teściów do centrum miasta.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
W przypadku bus-pasów leję na przepisy. Wolę zapłacić mandat za poruszanie się po bus-pasie niż wpaść między autobus a samochód. Mówię tu głównie o Moście Poniatowskiego w Warszawie, gdzie jest bus-pas, pas dla samochodów, a te nie mają gdzie zjechać bo obok jest podniesiony tor tramwajowy.
Z poruszaniem się chodnikiem - cóż, wielu rowerzystów MYLNIE uważa, że jest bezpieczniejsza na chodniku. Niestety kierowcy rzadziej spodziewają się ich wyjeżdżających z chodnika na jezdnię na skrzyżowaniu, niż jechaliby ulicą.
A totalnym sk....stwem jest projektowanie takich "dróg rowerowych": http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 54384.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z poruszaniem się chodnikiem - cóż, wielu rowerzystów MYLNIE uważa, że jest bezpieczniejsza na chodniku. Niestety kierowcy rzadziej spodziewają się ich wyjeżdżających z chodnika na jezdnię na skrzyżowaniu, niż jechaliby ulicą.
A totalnym sk....stwem jest projektowanie takich "dróg rowerowych": http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 54384.html" onclick="window.open(this.href);return false;
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
O Panie... to by można osobny temat zrobić.Mataj pisze:A totalnym sk....stwem jest projektowanie takich "dróg rowerowych"
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
No ale wiesz, to jest trochę tak jakby dać komuś samochód bez silnika i dziwić się, że nie lubi nim jeździć, tylko woli inny z silnikiem
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
No nie amen. Nie żyjemy po to, aby się nawzajem tylko wk...ć, ale po to, aby "koegzystować". Inna sprawa, że - zgodnie z Prawami Murphy'ego - kwestia czasu, zanim się nie zdarzy jakiś palant, który będzie się wciskał i - nie daj Boże - popchnie takiego rowerzystę prosto przed koła pędzącego autobusu. Wolę się pomocować z pieszymi.Pas obok - problem że kierowca nie może wyprzedzić, to jest problem kierowcy. Nie ma miejsca, nie wyprzedza. Amen.
Zakładam, że przyczyna jest dość prozaiczna - pasy dla rowerów już od kościoła. Wydzielone z już i tak ciasnej ulicy (linia na asfalcie). Problem tu jest taki, że są tam od razu parkingi prostopadłe. Więc jadąc tą "ścieżką" pokonuje się trasę dziesiątki centymetrów od tyłków samochodów. Wystarczy, że ktoś zacznie cofać i nie zauważy. Z kolei chodniki też są ciasne i akurat na tej trasie jedyny sens jest podróżować pasem dla aut.Inna ulica - ks. Jałowego. Tam od stacji chyba Shell do kościoła za torami też chodnik wzdłuż bloku/ bloków. Uliczka tak sobie ruchliwa, ale wiara ostro chodnikiem. Tamtędy chodzimy czasem od teściów do centrum miasta.
No niestety, czasem to jedyny sensowny kompromis. Choć - z drugiej strony - kierowca autobusu + jego pasażerowie, to też ludzie.Wolę zapłacić mandat za poruszanie się po bus-pasie niż wpaść między autobus a samochód.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
Ale ja nie robię tego złośliwie! Autobus zwykle bez większych problemów jest w stanie migaczem wyprosić u kierowcy wpuszczenie, ja sobie mogę ręką machać do woli. Chociaż przyznam, że w stolycy serio się kulturnie jeździ i nie, żebym sam tak uważał, słyszałem to od kilku "słoików".JemRekami pisze:No niestety, czasem to jedyny sensowny kompromis. Choć - z drugiej strony - kierowca autobusu + jego pasażerowie, to też ludzie.Wolę zapłacić mandat za poruszanie się po bus-pasie niż wpaść między autobus a samochód.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- volvuś v70
- VOLVO
- Posty: 2749
- Rejestracja: 2014-07-01, 18:37
- Imię: Marek
- VOLVO: v70 II , s80 I
- Silnik: 2.3 T5 - B5234T3 , B5244S
- KW/KM/NM: 183/250KM -125/170KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 70
- Średnie spalanie: wir w baku
- Przebieg: 215000
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Karta rowerowa
no ale o co ten gość płacze ?Mataj pisze:A totalnym sk....stwem jest projektowanie takich "dróg rowerowych": http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje" onclick="window.open(this.href);return false;, ... 54384.html
Pomijając fakt że mogły by być przejazdy rowerowe to jest zakaz i ma zsiadać
Przypuszczam że to nie chodzi tylko o wymalowanie pasów na jezdni obok zebry bo jak widać nie ma wytyczonego osobnego pasa dla rowerów tylko dopuszczenie rowerów do ruchu po chodniku
zdaje mi się że musi być wytyczony pas aby była ciągłość takiej ścieżki , a to by wymagało dodatkowych inwestycji - zapewne nie małych wbrew pozorom