Koniec Saaba

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bystrymarkus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1608
Rejestracja: 2010-10-11, 21:57
Imię: Michal
VOLVO: V70II/V70II
Silnik: 2,5T/D5
KW/KM/NM: 209/163
Rok: 2003
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: 10/6
Przebieg: 390000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline
Kontakt:

Koniec Saaba

Post autor: bystrymarkus » 2016-06-24, 09:36

Samochodowa marka przestaje istnieć
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2223364

Jak dobrze rozumiem zostają elektryki dla chin i dział samolotów
bystrymarkus junior zwany

Obrazek

Mój osobisty Drakkar V70

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: BK » 2016-06-24, 12:59

SAAB to głównie lotnictwo. Czyli powrót do korzeni.

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Koniec Saaba

Post autor: kivi » 2016-06-24, 18:40

Bez żalu:)
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: Lakier » 2016-06-24, 19:58

Saab w sumie nie istnieje od modelu 900. Później to już ładniejszy, lepiej wykonany i bezpieczniejszy opel. Coś jak z Volvo z lat 2004-2015 :(

Awatar użytkownika
volvoelch
VOLV
VOLV
Posty: 592
Rejestracja: 2015-01-11, 21:55
VOLVO: XC 60
Silnik: 2,4 D
KW/KM/NM: 129/175/420
Rok: 2010
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: volvoelch » 2016-06-25, 00:17

bystrymarkus pisze:
Jak dobrze rozumiem zostają elektryki dla chin i dział samolotów
historia moze zbyt wczesnie przez media zakonczona :>
spekulacja nie tylko moja-chinczycy (Geely) wykupuja licencje Saab.Tak jak to zrobili z Volvo pakujac w niego 12 miliardow dolarow.
Robia siostrzany konzern Geely/Volvo/Saab w podobnej konfiguracji jak VW polknelo np.Audi.
W takiej sytuacji jest druga marka(Saab) na rynku w nizszym segmencie anizeli premium(tam sie widzi Volvo) i bigos z ryzu gotowy.
Saab napewno by sie sprzedawal jesli cena i jakosc beda na poziomie a modele interesujace dla mniejszego grona klientow.

kto wie kto wie...

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: Lakier » 2016-06-26, 12:52

Fajnie byłoby gdyby tak się stało, mam propozycje, aby z Saaba nie zrobili biedniejszego volvo, tylko szybsze volvo, coś jak Seat w grupie VAG :).

Awatar użytkownika
kreciq
VOLVO
VOLVO
Posty: 1809
Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
Imię: kreciq
VOLVO: S40 II
Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2008
Lokalizacja: Mazowieckie
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: kreciq » 2016-06-27, 20:42

Wańka wstańka kiedyś znów się pojawi.

Awatar użytkownika
palomino
VOL
VOL
Posty: 385
Rejestracja: 2012-01-08, 19:11
Imię: Ernest
VOLVO: S60, XC70, V70
Silnik: T6 Polestar, D5, TDI
KW/KM/NM: 334, 205, 140
Rok: 9812
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 8,3 7,2
Przebieg: 1
Lokalizacja: Kujawy
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: palomino » 2016-07-07, 15:59

Lakier pisze:Saab w sumie nie istnieje od modelu 900. Później to już ładniejszy, lepiej wykonany i bezpieczniejszy opel. Coś jak z Volvo z lat 2004-2015 :(
Zupełnie nie zgodzę się z twoją opinią. Musiałeś nie jeździć Aero 95.
Dla mnie wieelka strata i żal. Niestety, w dzisiejszym świecie jakość nie jest w cenie.

Awatar użytkownika
Sinuspi
VO
VO
Posty: 337
Rejestracja: 2013-10-14, 22:03
Imię: Slawomir
VOLVO: 945 Czarna Taczka GeriaTronIC
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135/4900
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,52
Przebieg: 260
Lokalizacja: Radom
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: Sinuspi » 2016-07-07, 17:42

Łoo Matko, nie straszcie Ludzi takim tematem bo na zawał zejdę.
Podróż do Świata, który zniknął

Już nie dziargam przy K-Jetronic'ach ale wyrywam nagrzewnice w 940

W dzisiejszych czasach nie istniejesz tylko figurujesz a pojazdy kiedyś wymyślano a później je tworzono a obecnie się je produkuje

Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Koniec Saaba

Post autor: dz0rdasz » 2016-07-07, 18:01

palomino pisze:
Lakier pisze:Saab w sumie nie istnieje od modelu 900. Później to już ładniejszy, lepiej wykonany i bezpieczniejszy opel. Coś jak z Volvo z lat 2004-2015 :(
Zupełnie nie zgodzę się z twoją opinią. Musiałeś nie jeździć Aero 95.
Dla mnie wieelka strata i żal. Niestety, w dzisiejszym świecie jakość nie jest w cenie.
Z tą jakością to nie przesadzajmy :) Owszem , jazda saabem 95 aero fajna sprawa , ale nie zapominajmy jednak że geniusze młodego pokolenia spartolili silnik 2,3l.
Zmiana konstrukcji pompy oleju , Odchudzenie tłoków i pierścieni , do tego jeszcze sławna odma . To tak w skrócie.

A volvo ? Gzie ta legendarna trwałość . Nasze dziadki potrafili budować auta , dzisiejsi szamani to psują na maksa , czego się tkną to zgroza . :/
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: Lakier » 2016-07-07, 18:02

palomino pisze:
Lakier pisze:Saab w sumie nie istnieje od modelu 900. Później to już ładniejszy, lepiej wykonany i bezpieczniejszy opel. Coś jak z Volvo z lat 2004-2015 :(
Zupełnie nie zgodzę się z twoją opinią. Musiałeś nie jeździć Aero 95.
Dla mnie wieelka strata i żal. Niestety, w dzisiejszym świecie jakość nie jest w cenie.
Aero nie jeździłem, ale zwykłym 9-5 tak. Zawieszenie od Vectry B, ale bardzo wygodne. Rdzewiał nie najmocniej, ale do volvo podejścia nie było. No i ten silnik, 2.3t LPT, lał olejem z każdego uszczelniacza, a na dodatek jeszcze go pożerał. Silniki B2X5 były strasznie nieudane. Chociaż samo wyciszenie auta, było lepsze niż w volvo.

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: BK » 2016-07-08, 07:45

palomino pisze:Niestety, w dzisiejszym świecie jakość nie jest w cenie.
Właśnie jest w cenie i to takiej, że większość na tę jakość sobie nie pozwoli.

Awatar użytkownika
palomino
VOL
VOL
Posty: 385
Rejestracja: 2012-01-08, 19:11
Imię: Ernest
VOLVO: S60, XC70, V70
Silnik: T6 Polestar, D5, TDI
KW/KM/NM: 334, 205, 140
Rok: 9812
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 8,3 7,2
Przebieg: 1
Lokalizacja: Kujawy
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: palomino » 2016-07-08, 09:46

palomino pisze:Zupełnie nie zgodzę się z twoją opinią. Musiałeś nie jeździć Aero 95.
Aero nie jeździłem, ale zwykłym 9-5 tak. Zawieszenie od Vectry B, ale bardzo wygodne. Rdzewiał nie najmocniej, ale do volvo podejścia nie było. No i ten silnik, 2.3t LPT, lał olejem z każdego uszczelniacza, a na dodatek jeszcze go pożerał. Silniki B2X5 były strasznie nieudane. Chociaż samo wyciszenie auta, było lepsze niż w volvo.[/quote]
Komfort i trzymanie się drogi niezrównane. Slnik musiałeś mieć jakiś skopany; ja robiłem czasem niewielką dolewkę ale dając ostro w palnik, odmę wymieniłem profilaktycznie a poza tym uwag żadnych do silnika.
BK pisze:
palomino pisze:Niestety, w dzisiejszym świecie jakość nie jest w cenie.
Właśnie jest w cenie i to takiej, że większość na tę jakość sobie nie pozwoli.
Głównie chyba to właśnie zabiło SAABa.

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Koniec Saaba

Post autor: amdr » 2016-07-10, 19:02

Saaba zabiła odmienność na siłę, np. dostawali gotową płytę podłogową GM ale upierali się robić całe zawieszenie od nowa zamiast tylko zestroić pod swoje wymagania. Przy niewielkiej sprzedaży to były ogromne koszty, które zatopiły firmę.

A firma miała wymarzonych klientów - architektów, lekarzy, prawników, ale niestety firma była fatalnie zarządzana. Po tylu latach niezbyt jest w co inwestować, musieliby dostać ogromny zastrzyk gotówki i zaprojektować całą gamę od nowa, ale już nie będzie tego stylu i zaufania. Dobrze kombinowali z elektrykami ale nie do starej budy, musi być nowa płyta podłogowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”