Jazda na suwak

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: JemRekami » 2016-09-01, 12:41

Ale kamerka, to też prewencja - jeśli masz wrażenie, że któryś manewr można na przyszłość poprawić, to jest wtedy co analizować.

Wysmyrane kciukami.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
sapaczeq
VOL
VOL
Posty: 426
Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
Imię: Jacek
VOLVO: S80
Silnik: D5244T14 +Polestar
KW/KM/NM: 195KM
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 283000
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: sapaczeq » 2016-09-01, 14:46

Iwan pisze:czyżbyś należał do grupy jeżdżących (w miarę) przepisowo... ;)
Genau, dokładnie!
W zabudowanym jadę licznikowe 60, no bądźmy ludźmi... Prędkościomierz też trochę przekłamuje. Ale tak generalnie jeżdżę przede wszystkim płynnie, więc strasznie wkurzają mnie kierowcy, którzy mi tę płynną jazdę zaburzają. Paradoksalnie, można jechać "szybko" jadąc 50 km/h. Wystarczy jechać płynnie i planować do przodu.
Tak samo jak suwak (żeby było na temat :D ) – staram się jeździć w takiej sytuacji płynnie i przewidująco, niestety w Polsce takie coś jest jednocześnie proszeniem się o kłopoty.

Off-topic:
Dziś jadę do Krakowa, Zakopianka w Libertowie, zjeżdżam w dół. Z prawej wyprzedza mnie czerwona Felicia kombi, załadowana w bagaju po brzegi (jadę coś pod 80 km/h, czyli za szybko). Wyprzedza mnie, bo mam dużo wolnego przed sobą, gdyż hamuję silnikiem, a widzę z prawej ciężarówki, które na pewno minę.
I ta Felicia nie dość, że tuż przed ciężarówkami mi wjeżdża przed maskę z prawej, to jeszcze zaraz hamuje. Noż do...ałbym gościowi w zad. Fakin moron normalnie.
Czy naprawdę byłem tak okropny, że jechałem lewym pasem 80 km/h i chciałem płynnie sobie przejechać, a ktoś chciał być "bardziej"?
Koniec off-topica.

swiety08
VO
VO
Posty: 221
Rejestracja: 2012-06-15, 11:22
Imię: Krystian
VOLVO: V70
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: /163/
Rok: 2005
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7.5
Przebieg: 280101
Lokalizacja: Kozienice/ Warszawa
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: swiety08 » 2016-09-01, 15:46

Iwan pisze:
Ja mam podobnie. Jedynie co mnie powstrzymuje przed zakupem kamerki, to niechęć do wydawania kasy na ten gadżet. ....
Lepiej nie kupuj bo jak to mój znajomy zauważył takie kamerki jeszcze bardziej przyciągają idiotów. Wystarczy odwiedzić youtube, ciężko tam znaleźć filmy z normalnymi kierowcami ;)
--
Krystian

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: Iwan » 2016-09-01, 15:58

sapaczeq pisze:Dziś jadę do Krakowa, Zakopianka w Libertowie, zjeżdżam w dół. Z prawej wyprzedza mnie czerwona Felicia kombi, załadowana w bagaju po brzegi (jadę coś pod 80 km/h, czyli za szybko). Wyprzedza mnie, bo mam dużo wolnego przed sobą, gdyż hamuję silnikiem, a widzę z prawej ciężarówki, które na pewno minę.
I ta Felicia nie dość, że tuż przed ciężarówkami mi wjeżdża przed maskę z prawej, to jeszcze zaraz hamuje. Noż do...ałbym gościowi w zad. Fakin moron normalnie.
Czy naprawdę byłem tak okropny, że jechałem lewym pasem 80 km/h i chciałem płynnie sobie przejechać, a ktoś chciał być "bardziej"?
wypisz, wymaluj klasyczny zawalidroga... nie przyhamuje z 80 na 70 i nie zjedzie na prawy pas żeby się schować za ciężarówki, tylko uczepi się lewego i zmusza kogoś do wykonywania ryzykownych manewrów aby móc normalnie i płynnie jechać :>
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
sapaczeq
VOL
VOL
Posty: 426
Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
Imię: Jacek
VOLVO: S80
Silnik: D5244T14 +Polestar
KW/KM/NM: 195KM
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 283000
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: sapaczeq » 2016-09-01, 17:07

Iwan pisze:nie przyhamuje z 80 na 70
Bo w sumie normą jest, że na 70 wszyscy jadą 120 na Zakopiance... Do czasu, aż przejedzie czarna albo brązowa Insignia. Wtedy nagle na lewym robi się pusto...

Prawda jest taka, że wszyscy mają za uszami mniej lub bardziej... Dopóki się nie dzieje krzywda albo zdenerwowanie, moim zdaniem wszystko jest w porządku.

Awatar użytkownika
Vimpress
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2016-11-17, 11:59
Imię: D
VOLVO: S60 II R-Design
Silnik: 2.0 T5
KW/KM/NM: 241km
Rok: 2012
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: Vimpress » 2016-12-23, 10:32

Ja z jazdą na suwak nie do końca się zgadzam. Nie jestem, żadnym "szeryfem drogowym" jednak mam pewne obserwacje.

Nie zdarzyło się jeszcze, żeby korek związany ze zwężeniem pasa rozładowywał się równomiernie. Zawsze jest tak, że lewy pas opuszcza zwężenie (moim zdaniem) ze dwa razy szybciej niż prawy, mimo, że to prawy kontynuuje jazdę swoim torem i ma pierwszeństwo. Staram się rozumieć co stoi za entuzjazmem ludzi którzy tak usilnie bronią jazdy lewym pasem powołując się na zasadę "suwaka". Wydaje mi się, że chodzi tutaj tylko i wyłącznie o kontynuowanie praktyk jakie do tej pory mają miejsce, czyli "ja dojadę szybciej a inni niech sobie stoją".

Kolejnym częstym argumentem, obrońców suwaka jest tekst w stylu "kto każe wam stać na prawym pasie? zmieńcie na lewy". No tak... jakby wszyscy tak zrobili to korek symetrycznie przeniósłby się na sąsiedni pas. Kiedy i na jakiej podstawie powinienem uznać, że należy zmienić pas na lewy a kiedy nie? Dla mnie to argument całkowicie nietrafiony.

Pomijając to co napisałem powyżej, zasada suwaka mogłaby mieć sens, gdyby wszyscy się do niej stosowali, co jest w Polsce moim zdaniem niemożliwe. Zawsze znajdzie się ktoś, kto wpuści więcej aut, zawsze ktoś się zagapi, zawsze znajdzie się cwaniak który musi pokazać "frajerom" gdzie ich miejsce.

Krótko mówiąc, mimo zachwalania przez wiele osób zalet suwaka stwierdzam, że u nas to po prostu nie działa.

Tematowi zawsze towarzyszy wiele emocji a co za tym idzie wyzwisk, obelg, apelów do oddania prawa jazdy itd. Szanuję poglądy innych jednak ja mam takie zdanie jak powyżej.

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: Iwan » 2016-12-23, 10:51

Vimpress, a ja obserwuję, że to coraz częściej ładnie działa.

Wg mnie nie ma to sensu jedynie wtedy, kiedy ruch jest niewielki, wtedy obserwuję, że o wiele efektywniej jest, jeśli samochody z pasa zanikającego dużo wcześniej zostaną wpuszczone na pas jaki jest dalej otwarty i w momencie zwężki cały ruch jedzie już jednym pasem. Nie ma wówczas efektu przyhamowania poniżej prędkości dopuszczalnej na zwężonym odcinku.
Typu autostrada 140 km/h, na odcinku gdzie zostaje 1 pas przykładowo dają 80 km/h, ale na zwężce przy "zapinaniu" suwaka robi się 40 km/h i potem dalej na jednym pasie się rozpędzamy do 80 (czy 100 ;) ).
A jak mało auto, to ustawia się ruch przed zwężką i w zwężkę wpadamy z prędkością około tych 80 km/h spokojnie, bo nie ma konieczności wzmożenia uwagi i ostrożności w związku z wpuszczaniem się nawzajem na jeden pas.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

porcelan
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-08-10, 19:52
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2010
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: porcelan » 2016-12-23, 15:46

Vimpress pisze:Ja z jazdą na suwak nie do końca się zgadzam. Nie jestem, żadnym "szeryfem drogowym" jednak mam pewne obserwacje.

Nie zdarzyło się jeszcze, żeby korek związany ze zwężeniem pasa rozładowywał się równomiernie. Zawsze jest tak, że lewy pas opuszcza zwężenie (moim zdaniem) ze dwa razy szybciej niż prawy, mimo, że to prawy kontynuuje jazdę swoim torem i ma pierwszeństwo.
A pomyślałeś dlaczego tak jest? Załóżmy, że na pasie "kończącym się" stoi 20% wszystkich aut w korku. Jadąc "w miarę" na suwak siłą rzeczy auta z "krótszego" pasa zjadą wszystkie podczas gdy na drugim zostanie ich jeszcze dużo.
Vimpress pisze:Staram się rozumieć co stoi za entuzjazmem ludzi którzy tak usilnie bronią jazdy lewym pasem powołując się na zasadę "suwaka". Wydaje mi się, że chodzi tutaj tylko i wyłącznie o kontynuowanie praktyk jakie do tej pory mają miejsce, czyli "ja dojadę szybciej a inni niech sobie stoją".
Mógłbym powiedzieć "Tak! Śmierć frajerom!" ale niestety (dla co po niektórych) tu nie o to chodzi. Chodzi o wypełnienie dostępnego miejsca na drodze i fizyczną długość korka. Posłużę się obrazkiem z internetu: " onclick="window.open(this.href);return false;
Blokowanie poprzednich skrzyżowań (np. zjazdy w prawo), a to ktoś myślał, że jeszcze "przeskoczy" (ale się nie udało i stoi na środku skrzyżowania blokując ruch) itd.
A drugi pas stoi pusty :/.
Poza tym gdyby wszyscy jeździli na suwak - ten problem i zarzut "ja dojadę szybciej a inni niech sobie stoją" nie miałby racji bytu, bo nie byłoby "szybszego" pasa.
Vimpress pisze:Kolejnym częstym argumentem, obrońców suwaka jest tekst w stylu "kto każe wam stać na prawym pasie? zmieńcie na lewy". No tak... jakby wszyscy tak zrobili to korek symetrycznie przeniósłby się na sąsiedni pas. Kiedy i na jakiej podstawie powinienem uznać, że należy zmienić pas na lewy a kiedy nie? Dla mnie to argument całkowicie nietrafiony.
Na prawdę uważasz, że wszyscy ludzie to lemingi? Nawet mrówki potrafią się same zorganizować. Można założyć, że każdy kolejny, w miarę ogarnięty kierowca, dojeżdżający do korka zajmie pas, który jest szybszy (przynajmniej w jego ocenie uwzględniając oczywiście pasujący kierunku podróży). Następny zrobi to samo i tak dalej aż w końcu jakoś "samo się jakoś ułoży". Więcej wiary w ludzi!
Vimpress pisze:Pomijając to co napisałem powyżej, zasada suwaka mogłaby mieć sens, gdyby wszyscy się do niej stosowali, co jest w Polsce moim zdaniem niemożliwe. Zawsze znajdzie się ktoś, kto wpuści więcej aut, zawsze ktoś się zagapi, zawsze znajdzie się cwaniak który musi pokazać "frajerom" gdzie ich miejsce.
To usiądźmy, załóżmy ręce i nic nie róbmy żeby było lepiej :/
Pozwól, że odpowiem tak:
- "ktoś, kto wpuści więcej aut" - owszem, jeden pas na chwilę zwolni, ale ogólny efekt jest nadal pozytywny - korek się rozładowuje (poza tym szczerze mówiąc, baaardzo rzadko widzę osoby, które wpuszczają więcej niż 1 auto)
- "ktoś się zagapi" - a jak wszyscy jadą jednym pasem to nikt się "nie zagapia"?
- "znajdzie się cwaniak który musi pokazać "frajerom" gdzie ich miejsce" - nie wiem do czego dokładnie "pijesz", ale ogólnie na cwaniaków nie ma mocnych i nie ma to nic wspólnego z jazdą na suwak.
Vimpress pisze:Krótko mówiąc, mimo zachwalania przez wiele osób zalet suwaka stwierdzam, że u nas to po prostu nie działa.
Mimo wielu zalet antykoncepcji stwierdzam, że w Afryce to po prostu nie działa.
Nie bierz tego osobiście, ale mam nadzeję, że widzisz co mam na myśli.
Vimpress pisze:Tematowi zawsze towarzyszy wiele emocji a co za tym idzie wyzwisk, obelg, apelów do oddania prawa jazdy itd. Szanuję poglądy innych jednak ja mam takie zdanie jak powyżej.
Myślę, że dopóki większość kierowców będzie traktować korek jak kolejkę w sklepie, a kierowców na drugim pasie za cwaniaków chcących się wepchnąć tuż przed kasą, dopóty tak to będzie wyglądać a nie inaczej.
Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: nurek » 2016-12-23, 16:41

porcelan,
+1
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

Awatar użytkownika
Vimpress
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2016-11-17, 11:59
Imię: D
VOLVO: S60 II R-Design
Silnik: 2.0 T5
KW/KM/NM: 241km
Rok: 2012
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: Vimpress » 2016-12-23, 17:55

A pomyślałeś dlaczego tak jest? Załóżmy, że na pasie "kończącym się" stoi 20% wszystkich aut w korku. Jadąc "w miarę" na suwak siłą rzeczy auta z "krótszego" pasa zjadą wszystkie podczas gdy na drugim zostanie ich jeszcze dużo.
To nie prawda. Mówiłem o autach które stały drzwi w drzwi. Zawsze auta z lewego pasa opuszczały korek dużo szybciej. Według idei zamka oba pasy powinny się równomiernie opróżniać. Bardzo dobrze widać ten efekt w dłuższych korkach auto które stoi obok Ciebie za 5 minut będzie przed Tobą jakieś 200 metrów i myślę że tu nie przesadzam.
Mógłbym powiedzieć "Tak! Śmierć frajerom!" ale niestety (dla co po niektórych) tu nie o to chodzi. Chodzi o wypełnienie dostępnego miejsca na drodze i fizyczną długość korka.
Niestety, efektem tego jest stanie prawego pasa i jazda lewym pasem. Nie jest to sednem sprawy.
Na prawdę uważasz, że wszyscy ludzie to lemingi?
Patrząc po tym jak ludzi jeżdżą i jak się zachowują - TAK.
To usiądźmy, załóżmy ręce i nic nie róbmy żeby było lepiej :/
Pozwól, że odpowiem tak:
- "ktoś, kto wpuści więcej aut" - owszem, jeden pas na chwilę zwolni, ale ogólny efekt jest nadal pozytywny
No niestety jest pozytywny tylko dla tych, którzy są na lewym pasie. Uwierz mi, jeszcze ani razu nie spotkałem się z sytuacją, w której oba pasy oprózniałyby się MNIEJ WIĘCEJ tak samo. Zawsze różnica jest druzgocąca.
Myślę, że dopóki większość kierowców będzie traktować korek jak kolejkę w sklepie, a kierowców na drugim pasie za cwaniaków chcących się wepchnąć tuż przed kasą, dopóty tak to będzie wyglądać a nie inaczej.
A czymże innym jest korek jak nie kolejką?

porcelan
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-08-10, 19:52
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2010
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: porcelan » 2016-12-23, 18:53

Vimpress, wybacz, ale chyba żyjemy w różnych rzeczywistościach. Chcesz powiedzieć, że oba pasy mają po tyle samo aut i ten, który się kończy przejeżdża przez zwężenie szybciej? To co? KAŻDY kierowca wpuszcza po kilka aut? Inaczej sobie tego nie wyobrażam. Czyli parafrazując wg ciebie mamy plagę "szeryfów prawego pasa" - nadgorliwców wpuszczających po kilka aut z kończącego się pasa, dobrze rozumiem?
Bez urazy - ale to na prawdę ewenement, żeby takie rzeczy się działy na drodze. Powiedz gdzie takie rzeczy widzisz.
Zwykle jest dokładnie odwrotnie i zdarza się stać jak słup na zwężeniu aż ktoś łaskawie wpuści.

Poza tym - skoro auta z lewego pasa zawsze poruszają się szybciej to stawaj na lewym i problem z głowy. Po co się "biczujesz" na prawym (skoro jest zdecydowanie wolniejszy) i narzekasz, że wolniejszy?
Vimpress pisze:A czymże innym jest korek jak nie kolejką?
Trochę wyrwałeś z kontekstu, bo druga część zdania jest równie ważna co pierwsza.
Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
Vimpress
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2016-11-17, 11:59
Imię: D
VOLVO: S60 II R-Design
Silnik: 2.0 T5
KW/KM/NM: 241km
Rok: 2012
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: Vimpress » 2016-12-23, 19:38

Czyli parafrazując wg ciebie mamy plagę "szeryfów prawego pasa" - nadgorliwców wpuszczających po kilka aut z kończącego się pasa, dobrze rozumiem?
Nie. Z czego Twoim zdaniem biorą się ci potępiani przez wszystkich szeryfowie lewego pasa? Moim zdaniem właśnie z tego, że ludzie widzą co się dzieje. Proszę Cię, w 99,99% korków jest ta sama zasada. Ja z reguły trzymam się dla świętego spokoju lewego pasa a samochody które jadą koło mnie po chwili są daleko przede mną. Takie są fakty, nie wymyślam tego.

porcelan
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-08-10, 19:52
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2010
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: porcelan » 2016-12-23, 19:53

Vimpress pisze:
Czyli parafrazując wg ciebie mamy plagę "szeryfów prawego pasa" - nadgorliwców wpuszczających po kilka aut z kończącego się pasa, dobrze rozumiem?
Nie. Z czego Twoim zdaniem biorą się ci potępiani przez wszystkich szeryfowie lewego pasa? Moim zdaniem właśnie z tego, że ludzie widzą co się dzieje. Proszę Cię, w 99,99% korków jest ta sama zasada. Ja z reguły trzymam się dla świętego spokoju lewego pasa a samochody które jadą koło mnie po chwili są daleko przede mną. Takie są fakty, nie wymyślam tego.
Z tego co się orientuję to szeryfom lewego pasa nie podoba się to, że ktoś ma czelność jechać swoim pasem do końca (zwężenia) i wyprzedza całą kolumnę "prawidłowo" czekających samochodów.
Widzę, że doskonale orientujesz się w przyczynach i skutkach jazdy na suwak. Niech i tak będzie, co ja tam wiem. Wychodzi na to, że cały czas trafiam na te 0,01% gdzie problem mają ci jadący kończącym się pasem.

PS. Trochę mieszasz się, bo najpierw piszesz, że szybszy jest lewy a później, że jeździsz lewym i prawy cię wyprzedza. To jak to jest?
Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
Vimpress
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2016-11-17, 11:59
Imię: D
VOLVO: S60 II R-Design
Silnik: 2.0 T5
KW/KM/NM: 241km
Rok: 2012
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: Vimpress » 2016-12-23, 20:08

Mój błąd, przepraszam. Chodziło mi o to, że lewy jest oczywiście znacznie szybszy.
Z tego co się orientuję to szeryfom lewego pasa nie podoba się to, że ktoś ma czelność jechać swoim pasem do końca (zwężenia) i wyprzedza całą kolumnę "prawidłowo" czekających samochodów.
No właśnie... co innego gdyby te dwa pasy w miarę równomiernie się opróżniały ale tak w znakomitej większości nie jest. Moim zdaniem, ludzie szeryfują ponieważ widzą, że stoją bardzo długo na prawym pasie (który ma pierwszeństwo) a lewy pas porusza się znacznie szybciej. IMHO nie jest problemem to, że pojedyncze auta dojadą i na koniec dołączą do prawicy. Problemem jest ta rażąca dysproporcja prędkości na lewym i prawym pasie.

Być może mamy inne doświadczenia, ja tylko opisałem swoje obserwacje.

Życzę wesołych i radosnych świąt i bezpiecznej jazdy w nowym roku :)

porcelan
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-08-10, 19:52
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2010
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: porcelan » 2016-12-23, 20:54

Problemem jest ta rażąca dysproporcja prędkości na lewym i prawym pasie
Oczywiście, tylko nadal nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji gdzie pas, który się kończy i nie ma pierwszeństwa jest szybszy.

Również życzę spokojnych Świąt i braku korków ;)
Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: jaaano » 2016-12-23, 21:10

porcelan pisze:
Problemem jest ta rażąca dysproporcja prędkości na lewym i prawym pasie
Oczywiście, tylko nadal nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji gdzie pas, który się kończy i nie ma pierwszeństwa jest szybszy.
Dzieje się tak jak stoisz daleko na pasie który ma pierwszeństwo.

porcelan
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-08-10, 19:52
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2010
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: porcelan » 2016-12-23, 21:22

jaaano pisze:
porcelan pisze:
Problemem jest ta rażąca dysproporcja prędkości na lewym i prawym pasie
Oczywiście, tylko nadal nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji gdzie pas, który się kończy i nie ma pierwszeństwa jest szybszy.
Dzieje się tak jak stoisz daleko na pasie który ma pierwszeństwo.
To jak stoję bliżej to nie jest szybszy a jak stoję dalej to jest szybszy? :?
Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: jaaano » 2016-12-23, 21:35

porcelan pisze:To jak stoję bliżej to nie jest szybszy a jak stoję dalej to jest szybszy? :?
To gdzie stoisz nie zmienia innego pasa w szybszy czy wolniejszy ale jest takie wrażenie że stojąc np. jako 15 czy 20-y czy jeszcze dalej a na sąsiednim pasie akurat na twojej wysokości nie stoją auta tylko cały czas przejeżdżają i na końcu wchodzą w suwak sprawia właśnie to wrażenie że sąsiedni pas jest szybszy.

porcelan
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-08-10, 19:52
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2010
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: porcelan » 2016-12-23, 22:58

jaaano pisze:
porcelan pisze:To jak stoję bliżej to nie jest szybszy a jak stoję dalej to jest szybszy? :?
To gdzie stoisz nie zmienia innego pasa w szybszy czy wolniejszy ale jest takie wrażenie że stojąc np. jako 15 czy 20-y czy jeszcze dalej a na sąsiednim pasie akurat na twojej wysokości nie stoją auta tylko cały czas przejeżdżają i na końcu wchodzą w suwak sprawia właśnie to wrażenie że sąsiedni pas jest szybszy.
O to to - sprawia wrażenie szybszego, bo jest na nim mniej aut. Dokładnie o tym pisałem kilka postów wcześniej: http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... 3#p1358623" onclick="window.open(this.href);return false;
A mowa była o sytuacji kiedy aut jest tyle samo :x
Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
DariuszC
VOL
VOL
Posty: 386
Rejestracja: 2009-01-25, 23:56
Imię: Dariusz
VOLVO: 850 x 2
Silnik: TDI/B5204S + gaz
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: uuu...
Przebieg: 0
Lokalizacja: P-no
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: DariuszC » 2016-12-23, 23:01

Lewy pas "jedzie szybciej" ponieważ kierowcy nie dojeżdżając do końca zwężki dodatkowo się pakują w środku, na początku itd., itp.
Idę po chipsy :> :lol:
Pozdrawiam,
Dariusz C.

Volvo 850 TDI - najlepszy traktor na świecie

Każdy jest ignorantem, tylko na różne tematy.

siatek
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2015-10-20, 20:26
Imię: zbigniew
VOLVO: XC70
Silnik: 2,0D
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2011
Średnie spalanie: 7,0/100km
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: siatek » 2016-12-23, 23:54

Wystarczy wyjechać na dłuższą chwilę za naszą zachodnią granicę, by zobaczyć jaki to wspaniały wynalazek "jazda na suwak". Jakoś tam nikt nie m żadnych problemów na żadnym pasie, wszyscy jadą płynnie i zadziwiająco szybko w takich sytuacjach.
Po prostu Polacy są słabymi i złośliwymi kierowcami. Oczywiście nie wszyscy, ale jest ich wystarczająco dużo, by tamować ruch na drogach i szarpać nerwy innym.

Awatar użytkownika
michal.g
VOL
VOL
Posty: 431
Rejestracja: 2015-04-21, 23:17
Imię: Michal
VOLVO: V90CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 250KM
Rok: 2024
Przebieg: 500
Lokalizacja: Białystok/Warszawa
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: michal.g » 2016-12-24, 00:42

siatek pisze:Wystarczy wyjechać na dłuższą chwilę za naszą zachodnią granicę, by zobaczyć jaki to wspaniały wynalazek "jazda na suwak". Jakoś tam nikt nie m żadnych problemów na żadnym pasie, wszyscy jadą płynnie i zadziwiająco szybko w takich sytuacjach.
Po prostu Polacy są słabymi i złośliwymi kierowcami. Oczywiście nie wszyscy, ale jest ich wystarczająco dużo, by tamować ruch na drogach i szarpać nerwy innym.
Właśnie jestem w Stuttgarcie, przejechałem całą Polskę i prawie całe Niemcy. Czytam sobie te dywagacje na temat suwaka i sobie myślę, że u nas to dalej jak w lesie :/ Tu jakoś wszystko działa, na autostradach pomimo dużego ruchu jedzie się płynnie, nawet jak są duże krzyżówki autostrad i ruch jest wyraźnie wolniejszy ale wszystkie samochody toczą się swoim pasem, nie ma siurków, którzy dyszą ci w kark na lewym żeby ich przepuścić. To samo na zwężkach, tu nawet nikt nie dziękuje za wpuszczenie przy suwaku, ba, masz nawet prawo obtrąbić kierowcę, który ci uniemożliwi zjazd z kończącego się pasa.
C30 1.6d '07 => V40 D3 '14 => S60 T5 '19 => V90CC B5 '24

Awatar użytkownika
p4vel
VO
VO
Posty: 285
Rejestracja: 2007-06-10, 18:57
Imię: Pawel
VOLVO: V70
Silnik: D5252T/2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 6.5
Przebieg: 335000
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Jazda na suwak

Post autor: p4vel » 2016-12-24, 13:56

Mi sie wydaje, ze pas który się kończy zawsze będzie szybszy przy jeździe na suwak. Po pierwsze aut na nim ubywa a co za tym idzie na pasie z pierwszeństwem przybywa (przed nami), trzeba dla każdego kolejnego auta zrobić miejsce żeby wjechał. A z reguły za zwężeniem ruch i tak jest wolny, więc stojąc na pasie z pierwszeństwem poruszamy się wolniej niż na "lewym", który idzie płynniej.

Awatar użytkownika
michal.g
VOL
VOL
Posty: 431
Rejestracja: 2015-04-21, 23:17
Imię: Michal
VOLVO: V90CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 250KM
Rok: 2024
Przebieg: 500
Lokalizacja: Białystok/Warszawa
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: michal.g » 2016-12-24, 14:05

p4vel pisze:Mi sie wydaje, ze pas który się kończy zawsze będzie szybszy przy jeździe na suwak. Po pierwsze aut na nim ubywa a co za tym idzie na pasie z pierwszeństwem przybywa (przed nami), trzeba dla każdego kolejnego auta zrobić miejsce żeby wjechał. A z reguły za zwężeniem ruch i tak jest wolny, więc stojąc na pasie z pierwszeństwem poruszamy się wolniej niż na "lewym", który idzie płynniej.
No jak [FACE WITH TEARS OF JOY] na zwężeniu przejadą 4 samochody - 2 z prawego, 2 z lewego. Suma objętości samochodów będzie identyczna na dwóch pasach, to jak lewy może iść szybciej [FACE WITH TEARS OF JOY]

Wysłane z mojego M3s przy użyciu Tapatalka
C30 1.6d '07 => V40 D3 '14 => S60 T5 '19 => V90CC B5 '24

Awatar użytkownika
p4vel
VO
VO
Posty: 285
Rejestracja: 2007-06-10, 18:57
Imię: Pawel
VOLVO: V70
Silnik: D5252T/2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 6.5
Przebieg: 335000
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Jazda na suwak

Post autor: p4vel » 2016-12-24, 19:57

A jak na lewym będą same tiry :D spoko, żartuję. Faktycznie za długo o tym myślałem i coś pokrecilem :?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”