Jazda na suwak

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: jaaano » 2016-12-23, 21:10

porcelan pisze:
Problemem jest ta rażąca dysproporcja prędkości na lewym i prawym pasie
Oczywiście, tylko nadal nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji gdzie pas, który się kończy i nie ma pierwszeństwa jest szybszy.
Dzieje się tak jak stoisz daleko na pasie który ma pierwszeństwo.

porcelan
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-08-10, 19:52
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2010
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: porcelan » 2016-12-23, 21:22

jaaano pisze:
porcelan pisze:
Problemem jest ta rażąca dysproporcja prędkości na lewym i prawym pasie
Oczywiście, tylko nadal nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji gdzie pas, który się kończy i nie ma pierwszeństwa jest szybszy.
Dzieje się tak jak stoisz daleko na pasie który ma pierwszeństwo.
To jak stoję bliżej to nie jest szybszy a jak stoję dalej to jest szybszy? :?
Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: jaaano » 2016-12-23, 21:35

porcelan pisze:To jak stoję bliżej to nie jest szybszy a jak stoję dalej to jest szybszy? :?
To gdzie stoisz nie zmienia innego pasa w szybszy czy wolniejszy ale jest takie wrażenie że stojąc np. jako 15 czy 20-y czy jeszcze dalej a na sąsiednim pasie akurat na twojej wysokości nie stoją auta tylko cały czas przejeżdżają i na końcu wchodzą w suwak sprawia właśnie to wrażenie że sąsiedni pas jest szybszy.

porcelan
V
V
Posty: 9
Rejestracja: 2016-08-10, 19:52
Imię: Adam
VOLVO: C30
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2010
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: porcelan » 2016-12-23, 22:58

jaaano pisze:
porcelan pisze:To jak stoję bliżej to nie jest szybszy a jak stoję dalej to jest szybszy? :?
To gdzie stoisz nie zmienia innego pasa w szybszy czy wolniejszy ale jest takie wrażenie że stojąc np. jako 15 czy 20-y czy jeszcze dalej a na sąsiednim pasie akurat na twojej wysokości nie stoją auta tylko cały czas przejeżdżają i na końcu wchodzą w suwak sprawia właśnie to wrażenie że sąsiedni pas jest szybszy.
O to to - sprawia wrażenie szybszego, bo jest na nim mniej aut. Dokładnie o tym pisałem kilka postów wcześniej: http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... 3#p1358623" onclick="window.open(this.href);return false;
A mowa była o sytuacji kiedy aut jest tyle samo :x
Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
DariuszC
VOL
VOL
Posty: 386
Rejestracja: 2009-01-25, 23:56
Imię: Dariusz
VOLVO: 850 x 2
Silnik: TDI/B5204S + gaz
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: uuu...
Przebieg: 0
Lokalizacja: P-no
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: DariuszC » 2016-12-23, 23:01

Lewy pas "jedzie szybciej" ponieważ kierowcy nie dojeżdżając do końca zwężki dodatkowo się pakują w środku, na początku itd., itp.
Idę po chipsy :> :lol:
Pozdrawiam,
Dariusz C.

Volvo 850 TDI - najlepszy traktor na świecie

Każdy jest ignorantem, tylko na różne tematy.

siatek
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2015-10-20, 20:26
Imię: zbigniew
VOLVO: XC70
Silnik: 2,0D
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2011
Średnie spalanie: 7,0/100km
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: siatek » 2016-12-23, 23:54

Wystarczy wyjechać na dłuższą chwilę za naszą zachodnią granicę, by zobaczyć jaki to wspaniały wynalazek "jazda na suwak". Jakoś tam nikt nie m żadnych problemów na żadnym pasie, wszyscy jadą płynnie i zadziwiająco szybko w takich sytuacjach.
Po prostu Polacy są słabymi i złośliwymi kierowcami. Oczywiście nie wszyscy, ale jest ich wystarczająco dużo, by tamować ruch na drogach i szarpać nerwy innym.

Awatar użytkownika
michal.g
VOL
VOL
Posty: 431
Rejestracja: 2015-04-21, 23:17
Imię: Michal
VOLVO: V90CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 250KM
Rok: 2024
Przebieg: 500
Lokalizacja: Białystok/Warszawa
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: michal.g » 2016-12-24, 00:42

siatek pisze:Wystarczy wyjechać na dłuższą chwilę za naszą zachodnią granicę, by zobaczyć jaki to wspaniały wynalazek "jazda na suwak". Jakoś tam nikt nie m żadnych problemów na żadnym pasie, wszyscy jadą płynnie i zadziwiająco szybko w takich sytuacjach.
Po prostu Polacy są słabymi i złośliwymi kierowcami. Oczywiście nie wszyscy, ale jest ich wystarczająco dużo, by tamować ruch na drogach i szarpać nerwy innym.
Właśnie jestem w Stuttgarcie, przejechałem całą Polskę i prawie całe Niemcy. Czytam sobie te dywagacje na temat suwaka i sobie myślę, że u nas to dalej jak w lesie :/ Tu jakoś wszystko działa, na autostradach pomimo dużego ruchu jedzie się płynnie, nawet jak są duże krzyżówki autostrad i ruch jest wyraźnie wolniejszy ale wszystkie samochody toczą się swoim pasem, nie ma siurków, którzy dyszą ci w kark na lewym żeby ich przepuścić. To samo na zwężkach, tu nawet nikt nie dziękuje za wpuszczenie przy suwaku, ba, masz nawet prawo obtrąbić kierowcę, który ci uniemożliwi zjazd z kończącego się pasa.
C30 1.6d '07 => V40 D3 '14 => S60 T5 '19 => V90CC B5 '24

Awatar użytkownika
p4vel
VO
VO
Posty: 285
Rejestracja: 2007-06-10, 18:57
Imię: Pawel
VOLVO: V70
Silnik: D5252T/2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 6.5
Przebieg: 335000
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Jazda na suwak

Post autor: p4vel » 2016-12-24, 13:56

Mi sie wydaje, ze pas który się kończy zawsze będzie szybszy przy jeździe na suwak. Po pierwsze aut na nim ubywa a co za tym idzie na pasie z pierwszeństwem przybywa (przed nami), trzeba dla każdego kolejnego auta zrobić miejsce żeby wjechał. A z reguły za zwężeniem ruch i tak jest wolny, więc stojąc na pasie z pierwszeństwem poruszamy się wolniej niż na "lewym", który idzie płynniej.

Awatar użytkownika
michal.g
VOL
VOL
Posty: 431
Rejestracja: 2015-04-21, 23:17
Imię: Michal
VOLVO: V90CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 250KM
Rok: 2024
Przebieg: 500
Lokalizacja: Białystok/Warszawa
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: michal.g » 2016-12-24, 14:05

p4vel pisze:Mi sie wydaje, ze pas który się kończy zawsze będzie szybszy przy jeździe na suwak. Po pierwsze aut na nim ubywa a co za tym idzie na pasie z pierwszeństwem przybywa (przed nami), trzeba dla każdego kolejnego auta zrobić miejsce żeby wjechał. A z reguły za zwężeniem ruch i tak jest wolny, więc stojąc na pasie z pierwszeństwem poruszamy się wolniej niż na "lewym", który idzie płynniej.
No jak [FACE WITH TEARS OF JOY] na zwężeniu przejadą 4 samochody - 2 z prawego, 2 z lewego. Suma objętości samochodów będzie identyczna na dwóch pasach, to jak lewy może iść szybciej [FACE WITH TEARS OF JOY]

Wysłane z mojego M3s przy użyciu Tapatalka
C30 1.6d '07 => V40 D3 '14 => S60 T5 '19 => V90CC B5 '24

Awatar użytkownika
p4vel
VO
VO
Posty: 285
Rejestracja: 2007-06-10, 18:57
Imię: Pawel
VOLVO: V70
Silnik: D5252T/2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 6.5
Przebieg: 335000
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Jazda na suwak

Post autor: p4vel » 2016-12-24, 19:57

A jak na lewym będą same tiry :D spoko, żartuję. Faktycznie za długo o tym myślałem i coś pokrecilem :?

Awatar użytkownika
volvuś v70
VOLVO
VOLVO
Posty: 2744
Rejestracja: 2014-07-01, 18:37
Imię: Marek
VOLVO: v70 II , s80 I
Silnik: 2.3 T5 - B5234T3 , B5244S
KW/KM/NM: 183/250KM -125/170KM
Rok: 2000
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: wir w baku
Przebieg: 215000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Jazda na suwak

Post autor: volvuś v70 » 2016-12-24, 20:25

jest szybszy wizualnie , ponieważ jadący pasem "ślepym" jest w stanie dostosować prędkość by wjechać w miejsce które jest "dla niego" w kolejności , natomiast wpuszczający niejednokrotnie ze strachu/dla pewności , się zatrzymują zmuszając cały pas do podjazdów gdy na "ślepym" powoli , ale się auta toczą (choć ostatnio u nas podczas remontów szybciej się "ślepym" jechało - ale to z winy kierowców) ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”