Strona 2 z 2
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-23, 21:10
autor: jaaano
porcelan pisze:Problemem jest ta rażąca dysproporcja prędkości na lewym i prawym pasie
Oczywiście, tylko nadal nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji gdzie pas, który się kończy i nie ma pierwszeństwa jest szybszy.
Dzieje się tak jak stoisz daleko na pasie który ma pierwszeństwo.
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-23, 21:22
autor: porcelan
jaaano pisze:porcelan pisze:Problemem jest ta rażąca dysproporcja prędkości na lewym i prawym pasie
Oczywiście, tylko nadal nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji gdzie pas, który się kończy i nie ma pierwszeństwa jest szybszy.
Dzieje się tak jak stoisz daleko na pasie który ma pierwszeństwo.
To jak stoję bliżej to nie jest szybszy a jak stoję dalej to jest szybszy?
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-23, 21:35
autor: jaaano
porcelan pisze:To jak stoję bliżej to nie jest szybszy a jak stoję dalej to jest szybszy?
To gdzie stoisz nie zmienia innego pasa w szybszy czy wolniejszy ale jest takie wrażenie że stojąc np. jako 15 czy 20-y czy jeszcze dalej a na sąsiednim pasie akurat na twojej wysokości nie stoją auta tylko cały czas przejeżdżają i na końcu wchodzą w suwak sprawia właśnie to wrażenie że sąsiedni pas jest szybszy.
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-23, 22:58
autor: porcelan
jaaano pisze:porcelan pisze:To jak stoję bliżej to nie jest szybszy a jak stoję dalej to jest szybszy?
To gdzie stoisz nie zmienia innego pasa w szybszy czy wolniejszy ale jest takie wrażenie że stojąc np. jako 15 czy 20-y czy jeszcze dalej a na sąsiednim pasie akurat na twojej wysokości nie stoją auta tylko cały czas przejeżdżają i na końcu wchodzą w suwak sprawia właśnie to wrażenie że sąsiedni pas jest szybszy.
O to to -
sprawia wrażenie szybszego, bo jest na nim mniej aut. Dokładnie o tym pisałem kilka postów wcześniej:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... 3#p1358623" onclick="window.open(this.href);return false;
A mowa była o sytuacji kiedy aut jest tyle samo
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-23, 23:01
autor: DariuszC
Lewy pas "jedzie szybciej" ponieważ kierowcy nie dojeżdżając do końca zwężki dodatkowo się pakują w środku, na początku itd., itp.
Idę po chipsy
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-23, 23:54
autor: siatek
Wystarczy wyjechać na dłuższą chwilę za naszą zachodnią granicę, by zobaczyć jaki to wspaniały wynalazek "jazda na suwak". Jakoś tam nikt nie m żadnych problemów na żadnym pasie, wszyscy jadą płynnie i zadziwiająco szybko w takich sytuacjach.
Po prostu Polacy są słabymi i złośliwymi kierowcami. Oczywiście nie wszyscy, ale jest ich wystarczająco dużo, by tamować ruch na drogach i szarpać nerwy innym.
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-24, 00:42
autor: michal.g
siatek pisze:Wystarczy wyjechać na dłuższą chwilę za naszą zachodnią granicę, by zobaczyć jaki to wspaniały wynalazek "jazda na suwak". Jakoś tam nikt nie m żadnych problemów na żadnym pasie, wszyscy jadą płynnie i zadziwiająco szybko w takich sytuacjach.
Po prostu Polacy są słabymi i złośliwymi kierowcami. Oczywiście nie wszyscy, ale jest ich wystarczająco dużo, by tamować ruch na drogach i szarpać nerwy innym.
Właśnie jestem w Stuttgarcie, przejechałem całą Polskę i prawie całe Niemcy. Czytam sobie te dywagacje na temat suwaka i sobie myślę, że u nas to dalej jak w lesie
Tu jakoś wszystko działa, na autostradach pomimo dużego ruchu jedzie się płynnie, nawet jak są duże krzyżówki autostrad i ruch jest wyraźnie wolniejszy ale wszystkie samochody toczą się swoim pasem, nie ma siurków, którzy dyszą ci w kark na lewym żeby ich przepuścić. To samo na zwężkach, tu nawet nikt nie dziękuje za wpuszczenie przy suwaku, ba, masz nawet prawo obtrąbić kierowcę, który ci uniemożliwi zjazd z kończącego się pasa.
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-24, 13:56
autor: p4vel
Mi sie wydaje, ze pas który się kończy zawsze będzie szybszy przy jeździe na suwak. Po pierwsze aut na nim ubywa a co za tym idzie na pasie z pierwszeństwem przybywa (przed nami), trzeba dla każdego kolejnego auta zrobić miejsce żeby wjechał. A z reguły za zwężeniem ruch i tak jest wolny, więc stojąc na pasie z pierwszeństwem poruszamy się wolniej niż na "lewym", który idzie płynniej.
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-24, 14:05
autor: michal.g
p4vel pisze:Mi sie wydaje, ze pas który się kończy zawsze będzie szybszy przy jeździe na suwak. Po pierwsze aut na nim ubywa a co za tym idzie na pasie z pierwszeństwem przybywa (przed nami), trzeba dla każdego kolejnego auta zrobić miejsce żeby wjechał. A z reguły za zwężeniem ruch i tak jest wolny, więc stojąc na pasie z pierwszeństwem poruszamy się wolniej niż na "lewym", który idzie płynniej.
No jak [FACE WITH TEARS OF JOY] na zwężeniu przejadą 4 samochody - 2 z prawego, 2 z lewego. Suma objętości samochodów będzie identyczna na dwóch pasach, to jak lewy może iść szybciej [FACE WITH TEARS OF JOY]
Wysłane z mojego M3s przy użyciu Tapatalka
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-24, 19:57
autor: p4vel
A jak na lewym będą same tiry
spoko, żartuję. Faktycznie za długo o tym myślałem i coś pokrecilem
Re: Jazda na suwak
: 2016-12-24, 20:25
autor: volvuś v70
jest szybszy wizualnie , ponieważ jadący pasem "ślepym" jest w stanie dostosować prędkość by wjechać w miejsce które jest "dla niego" w kolejności , natomiast wpuszczający niejednokrotnie ze strachu/dla pewności , się zatrzymują zmuszając cały pas do podjazdów gdy na "ślepym" powoli , ale się auta toczą (choć ostatnio u nas podczas remontów szybciej się "ślepym" jechało - ale to z winy kierowców)