200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

4kowal
VOLV
VOLV
Posty: 917
Rejestracja: 2013-06-07, 11:19
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 162kW/220KM/480Nm
Rok: 2008
Średnie spalanie: 7,2
Przebieg: 310000
Lokalizacja: Legionowo
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: 4kowal » 2016-10-26, 17:58

Audi ma zawieszenie wielowahaczowe z przodu i prowadzi się znacznie lepiej niż S60

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: kivi » 2016-10-26, 22:34

S60 to jeden z gorzej prowadzących się samochodów. On się zsuwa z zakrętu.
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

Awatar użytkownika
stephanozz
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1318
Rejestracja: 2007-07-10, 18:14
Imię: Szymon
VOLVO: zwane Fordem mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
KW/KM/NM: 96/130/330
Rok: 2003
Był na spocie: 41
Średnie spalanie: 6,1
Przebieg: 271000
Lokalizacja: Warszawa - Tarchomin
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: stephanozz » 2016-10-27, 08:44

kivi pisze:S60 to jeden z gorzej prowadzących się samochodów. On się zsuwa z zakrętu.
:shock: dobrze, że o tym nie wiedziałem, bo chyba bym kupił swego czasu coś innego :lol:
otóż... miałem S60 i nigdy nie zsunął mi się z zakrętu, a uwierz mi że wolno nie jeżdżę...
To o czym mówisz, to raczej kwestia prędkości z jaką wchodzisz w zakręt, opon, rodzaju nawierzchni i umiejętności... a nie S60...
stephanozz
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Nie lubię wegetarian... Zjadają pożywienie mojemu pożywieniu...
było V70 2.5 TDI '98, dzik załatwił S60 D5 '03, V70 D5 '07, teraz Ford Mondeo 2.0TDCI '03.... ale do VOLVO wrócę przy pierwszej sposobności!!!

4kowal
VOLV
VOLV
Posty: 917
Rejestracja: 2013-06-07, 11:19
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 162kW/220KM/480Nm
Rok: 2008
Średnie spalanie: 7,2
Przebieg: 310000
Lokalizacja: Legionowo
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: 4kowal » 2016-10-27, 08:56

Przy takim podejściu to i maluch się nie zsuwa zimą na letnich. Kwestia prędkości.

Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Senator » 2016-10-27, 09:22

Bierzcie i czytajcie.

[thumbnail]https://lh3.googleusercontent.com/B5gve ... 99-h984-no[/thumbnail]

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: kivi » 2016-10-27, 10:27

Wiadomo że nie mam umiejętności. Ale mam taki testowy zakręt na trasie S8 i każde S60 tam przy 90 km/h walczy o utrzymanie, a na przykład Peżot 508 normalnie tam jedzie 110 km/h. Octavia 1,2 TSi też.
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

Awatar użytkownika
baatt
V
V
Posty: 40
Rejestracja: 2015-05-05, 18:10
Imię: Bartek
VOLVO: c70
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 193
Rok: 2000
Przebieg: 125000
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: baatt » 2016-10-27, 12:23

Ktoś wyżej dobrze wspomniał, że volvo do sportowych wozów nie należy.

Dlatego nie widzę sensu porównywania choćby z BMW. Czy to 6 garów z przodu czy nie - bmw ma masę najbardziej zbliżoną do 50/50, a oś przednia jest przed środkiem masy silnika, a nie na równi a nawet za jak to w przód napędzie...
Obrazek

Profesjonalna obróbka głowic silnikowych, wałów korbowych, bloków.

Awatar użytkownika
Łysy
VOLVO
VOLVO
Posty: 3755
Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Łysy » 2016-10-27, 16:30

stephanozz pisze:otóż... miałem S60 i nigdy nie zsunął mi się z zakrętu, a uwierz mi że wolno nie jeżdżę...
To o czym mówisz, to raczej kwestia prędkości z jaką wchodzisz w zakręt,
Więc jak to jest ,albo szybko jeżdżę ,albo bezpieczną prędkością wchodzę w zakręt ... nie żebym się czepiał .
stephanozz,
Z moich obserwacji wynika ,że kivi, ma 100% racji .
Również w swojej okolicy posiadam nazwijmy to taki testowy zakręt w zasadzie 2 zakręty długie i wynoszące - już nie jeden kozak na nim zawinął się wokół słupa (zresztą ja również ale to było 25 lat temu Fiat 125p ) , tak się składa ,że dość często muszę pokonywać te zakręty i nie jestem w stanie zliczyć iloma autami tam jeżdżę gdyż jest tego sporo ale w zasadzie tylko jadąc Volvo muszę używać kilkakrotnie kierownicy w celu utrzymania poprawnego toru jazdy i tak jak napisał Kivi w Volvo przód auta po prostu wyjeżdża - zanim dokonałem kilku zmian w twardości zawieszenia to pokonanie tych zakrętów tak jak lubię było prawdziwym wyzwaniem , teraz jest znacznie lepiej ,ale w dalszym ciągu Volvo S60,80 prowadzi się jak statek na morzu i gdyby nie jego świetny komfort podróżowania i przyzwoity silnik jak również wiadro banknotów włożone w niego to już bym go wymienił na BMW 530 .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...

Awatar użytkownika
stephanozz
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1318
Rejestracja: 2007-07-10, 18:14
Imię: Szymon
VOLVO: zwane Fordem mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
KW/KM/NM: 96/130/330
Rok: 2003
Był na spocie: 41
Średnie spalanie: 6,1
Przebieg: 271000
Lokalizacja: Warszawa - Tarchomin
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: stephanozz » 2016-11-02, 15:43

Łysy pisze:Więc jak to jest ,albo szybko jeżdżę ,albo bezpieczną prędkością wchodzę w zakręt ... nie żebym się czepiał .
stephanozz,
Z moich obserwacji wynika ,że kivi, ma 100% racji .
Łysy, własnie wydaję mi się, że się czepiasz... a co jedno z drugim ma wspólnego? Czy jak ktoś stwierdza, że szybko jeździ, to od razu znaczy, że nie zwalnia przed zakrętami? Wybacz, ale nie rozumiem Twojego toku myślenia.

Z wchodzeniem w zakręt jest jeszcze tak, że jak czujesz swój samochód, to wiesz z jaką prędkością możesz w niego wejść i tak jak (słusznie zresztą) wspomniałeś, wiele zależy od zawieszenia jakie masz. Przed wszystkim sprawne amortyzatory, które wiele osób wymienia dopiero jak już wszystko z nich wyciekło, albo zakłada najtańsze dostępne...
Zgadzam się, że S60 nie jest sportowym samochodem (mówię o D5), ale da się nim dynamicznie pojechać i zawstydzić niejednego, nawet w zakrętach...
BMW nie jeździłem, więc się nie wypowiem, ale prowadziłem wiele samochodów w swoim życiu i biorąc pod uwagę auta w podobnym roczniku (2003) lub nawet trochę młodsze, to S60 jeździło mi się naprawdę dobrze i pewnie... Nie wiem, być może dlatego, że zrobiłem nim baaaardzo dużo km i dobrze wiedziałem na co mogę sobie pozwolić, a na co nie...
Generalizowanie, że S60 to się źle jeździ i wylatuje z zakrętów jest dość mocno posuniętym nadużyciem, nie sądzisz?

..............a tak na marginesie, to jak nadmieniłeś: świetnie wyważone, różnego rodzaje BMW są chyba najczęściej spotykane jako marka owinięta na drzewach, latarniach itp...? Czy to powód, żeby generalizować: "nie kupujcie BMW, bo wylatuje z zakrętów?" :) do przemyślenia :)
kivi pisze:Wiadomo że nie mam umiejętności.
kivi, tego ani nie napisałem, ani nie wiem :)
kivi pisze:Ale mam taki testowy zakręt na trasie S8 i każde S60 tam przy 90 km/h walczy o utrzymanie, a na przykład Peżot 508 normalnie tam jedzie 110 km/h. Octavia 1,2 TSi też.
kivi, pojedź w tym samym zakręcie S60 z tego samego rocznika i podobnym stanem technicznym :)

pozdrawiam serdecznie :)
szerokości, przyczepności!! :)
stephanozz
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Nie lubię wegetarian... Zjadają pożywienie mojemu pożywieniu...
było V70 2.5 TDI '98, dzik załatwił S60 D5 '03, V70 D5 '07, teraz Ford Mondeo 2.0TDCI '03.... ale do VOLVO wrócę przy pierwszej sposobności!!!

Awatar użytkownika
Łysy
VOLVO
VOLVO
Posty: 3755
Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Łysy » 2016-11-03, 14:37

stephanozz pisze:Z wchodzeniem w zakręt jest jeszcze tak, że jak czujesz swój samochód, to wiesz z jaką prędkością możesz w niego wejść i tak jak (słusznie zresztą) wspomniałeś, wiele zależy od zawieszenia jakie masz.
Dlatego właśnie ,że czuję to już z 30% w tym aucie wymieniłem lub przerobiłem , ale to już taka moja choroba zawodowa ;) - problem w tym ,że ja nie lubię zwalniać na zakrętach a wręcz przeciwnie lubię w niego wejść ze stałą prędkością i jeszcze szybciej wyjechać , ale by tak się stało trzeba umieć w jednym czasie używać pedału hamulca i gazu , to jest trochę taki styl jazdy rodem z torów , niestety Volvo kompletnie się do tego nie nadaje .
stephanozz pisze:Generalizowanie, że S60 to się źle jeździ i wylatuje z zakrętów jest dość mocno posuniętym nadużyciem, nie sądzisz?
Niestety nie sądzę , zwykła cywilna wersja to jest totalny dupowóz - kanapa ... lubię to auto ,za świetne fotele , bardzo dobry komfort podróżowania mimo ,że do cichych nie należy ,ale Volvo nadaje się w zasadzie tylko na autostrady i chyba z tą myślą było projektowane , w ostrych zakrętach gubi się i jest niebezpieczne - cały czas mam wrażenie ,że te auta są robione z myślą o USA .
stephanozz pisze:..............a tak na marginesie, to jak nadmieniłeś: świetnie wyważone, różnego rodzaje BMW są chyba najczęściej spotykane jako marka owinięta na drzewach, latarniach itp...?
Owszem tak było jeszcze kilka lat temu , ale przyczyna tego była prozaiczna ... stare trupy pościągane do polski ,posklejane z kilku aut ,za kierownicą gówniarze w dresach z kilkumiesięcznym prawo jazdy w kieszeni i mocne auta - toż to mieszanka wybuchowa .
Kiedy ostatnio widziałeś BMW owinięte wokół pniaka ? Bo ja już dawno nie .
Do BMW jak również do Volvo trzeba dorosnąć ot cała filozofia .
Pozdrawiam .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...

Awatar użytkownika
stephanozz
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1318
Rejestracja: 2007-07-10, 18:14
Imię: Szymon
VOLVO: zwane Fordem mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
KW/KM/NM: 96/130/330
Rok: 2003
Był na spocie: 41
Średnie spalanie: 6,1
Przebieg: 271000
Lokalizacja: Warszawa - Tarchomin
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: stephanozz » 2016-11-07, 11:48

Łysy pisze: Dlatego właśnie ,że czuję to już z 30% w tym aucie wymieniłem lub przerobiłem , ale to już taka moja choroba zawodowa ;) - problem w tym ,że ja nie lubię zwalniać na zakrętach a wręcz przeciwnie lubię w niego wejść ze stałą prędkością i jeszcze szybciej wyjechać , ale by tak się stało trzeba umieć w jednym czasie używać pedału hamulca i gazu , to jest trochę taki styl jazdy rodem z torów , niestety Volvo kompletnie się do tego nie nadaje.
Swoją drogą fajna choroba ;) taka pozytywna wręcz :mrgreen:
Volvo się nie nadaje i 99% samochodów się nie nadaje do takiej jazdy... Jednak obstaję przy swoim, że S60 można się pobawić trochę i nie odstawać od bardziej "sportowych" marek :)
Łysy pisze: Niestety nie sądzę , zwykła cywilna wersja to jest totalny dupowóz - kanapa ... lubię to auto ,za świetne fotele , bardzo dobry komfort podróżowania mimo ,że do cichych nie należy ,ale Volvo nadaje się w zasadzie tylko na autostrady i chyba z tą myślą było projektowane , w ostrych zakrętach gubi się i jest niebezpieczne - cały czas mam wrażenie ,że te auta są robione z myślą o USA .
Ja jednak tak sądzę... Miałem podkreconą moc i moment obrotowy i to już nie był kanapowóz :) a w zakrętach (uściślając: przed zakrętem) każdym musisz zwolnić. Mniej lub bardziej.
Łysy pisze: Owszem tak było jeszcze kilka lat temu , ale przyczyna tego była prozaiczna ... stare trupy pościągane do polski ,posklejane z kilku aut ,za kierownicą gówniarze w dresach z kilkumiesięcznym prawo jazdy w kieszeni i mocne auta - toż to mieszanka wybuchowa .
Kiedy ostatnio widziałeś BMW owinięte wokół pniaka ? Bo ja już dawno nie .
Do BMW jak również do Volvo trzeba dorosnąć ot cała filozofia .
to tak na szybko kilka z ostatnich kilku miesięcy, bo na TVN Warszawa nie jest to chronologicznie posortowane :/ w dodatku jest tego ponad 600 stron... :
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 02524.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 88127.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 02479.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 09319.html
czy na tej podstawie można coś generalizować? :) i tu są nie tylko stare trupy :)

pozdrawiam :)
Łysy pisze:Do BMW jak również do Volvo trzeba dorosnąć ot cała filozofia.
i to jest dobre podsumowanie tematu!! :564:
stephanozz
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Nie lubię wegetarian... Zjadają pożywienie mojemu pożywieniu...
było V70 2.5 TDI '98, dzik załatwił S60 D5 '03, V70 D5 '07, teraz Ford Mondeo 2.0TDCI '03.... ale do VOLVO wrócę przy pierwszej sposobności!!!

Awatar użytkownika
Łysy
VOLVO
VOLVO
Posty: 3755
Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Łysy » 2016-11-07, 13:33

stephanozz pisze:to tak na szybko kilka z ostatnich kilku miesięcy, bo na TVN Warszawa nie jest to chronologicznie posortowane w dodatku jest tego ponad 600 stron... :
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 02524.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 88127.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 02479.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 09319.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy na tej podstawie można coś generalizować? i tu są nie tylko stare trupy

pozdrawiam
i co uważasz ,że jest to wina auta ?
BMW jest to jedno z bezpieczniejszych i chyba najlepiej prowadzące się auto na rynku ,ale jest to również auto zazwyczaj bardzo mocne i niestety wymagające co najmniej dobrych umiejętności (tylny napęd) nie każdemu służy .
Procentowo gdybyś policzył ,to ilość na drogach BMW - Volvo będzie to przepaść, więc i wypadków/zdarzeń z udziałem BMW musi być więcej .
Od lat w PL pokutuje mit o niebezpiecznych BMW , jakie to zagrożenia są z tym autem związane , ileż to wypadków z udziałem tych aut się odnotowuje itd itd , ale mało kto ma odwagę napisać prosto z mostu - że te wypadki powodują ludzie którzy nie dorośli do kierowania takimi autami nie wspominając już o kiepskich drogach ,fatalnie zaprojektowanych zakrętach itd.
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...

coobik
VO
VO
Posty: 338
Rejestracja: 2011-10-24, 12:23
Imię: Gregor
VOLVO: V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,4
Przebieg: 412000
Lokalizacja: Mikołajki
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: coobik » 2016-11-10, 10:51

Łysy, daj już spokój.
Jak twoje s60 jest takie do d..y i tyle rzeczy ci w nim przeszkadza, to sprzedaj to auto i nie będziesz miał problemu.
Nie staraj się "wciskać" swoich opinii i "nawracać" wszystkich na swój tor myślenia, bo to już męczące się robi.
Może się Tobie narażę, ale wielu tak uważa.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Łysy
VOLVO
VOLVO
Posty: 3755
Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Łysy » 2016-11-10, 11:44

coobik pisze:Łysy, daj już spokój.
Jak twoje s60 jest takie do d..y i tyle rzeczy ci w nim przeszkadza, to sprzedaj to auto i nie będziesz miał problemu.
Nie staraj się "wciskać" swoich opinii i "nawracać" wszystkich na swój tor myślenia, bo to już męczące się robi.
Może się Tobie narażę, ale wielu tak uważa.

Pozdrawiam
Każdy ma prawo mieć swoje zdanie i Ty się nie musisz ze mną zgadzać , ja staram się być obiektywny i piszę o tym co widzę , co muszę zrobić itd , nie należę do ludzi którzy wedle powiedzenia "każda sroka swój ogon chwali" .
A kogo ja nawracam ? Co znaczy wciskać ? Ja Ci nic nie wciskam nie każę Tobie czytać moich postów.
Nie znasz mnie ,wiec nie oceniaj - każdy kto mnie zna to Ci powie ,że moje oceny aut nie biorą się z powietrza . A i jeszcze jedno ... ja się jeszcze z autem idealnym nie spotkałem , są fury które się zbliżają do perfekcji ,ale Volvo daleko jemu do tego .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...

coobik
VO
VO
Posty: 338
Rejestracja: 2011-10-24, 12:23
Imię: Gregor
VOLVO: V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,4
Przebieg: 412000
Lokalizacja: Mikołajki
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: coobik » 2016-11-10, 12:37

Łysy pisze:Nie znasz mnie ,wiec nie oceniaj
Fakt, nie znam Cię osobiście i nie wiem czym się zajmujesz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”