200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Ossy
V
V
Posty: 34
Rejestracja: 2015-09-12, 13:40
Imię: Piotr
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 147/200/285
Rok: 2002
Przebieg: 162
Status: Offline

200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Ossy » 2016-10-24, 18:58

Niestety nie dodam odnośnika do artykułu, gdyż jest on w najnowszym papierowym (nr 43) Auto-Świecie, a dotyczy:

"200 koni za 25 tys. zł"
TOP 5 aut

1. Honda Accord VII 2.4
2. Audi A4B6 1.8T
3. BMW serii 3 E46 2.5 i 2.8
4. Saab 9-3 II 2.0T
5. Volvo S60 2.4T i 2.5T

Wady Volvo to:
-częste i drogie defekty automatycznych skrzyń biegów,
-awarie elektroniki,
-dość wysokie spalanie

Ponadto wg AŚ przyspieszenie auta z 210-konnym silnikiem to 8,8s do setki, a w wersji 4x4 7,3s (???).

Awatar użytkownika
ayrsen
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1747
Rejestracja: 2008-02-28, 04:39
Imię: ayrsen
VOLVO: S60
Silnik: 2.5T AWD GT
KW/KM/NM: 188/255/405
Rok: 0
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska
Status: Offline
Kontakt:

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: ayrsen » 2016-10-24, 20:05

AŚ - i wszystko jasne.
7,3 s manual. 7,7 s ASB. Wg katalogu. Czyli w teorii.
Realnie można sporo szybciej. Problem (?) w tym, że S60 to nie jest sportowy samochód.
Zasadniczo żadne cywilne Volvo nie jest sportowym samochodem. To nie wada. To cecha.
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: snow » 2016-10-24, 20:46

ayrsen, ale tu nie chodzi chyba o sportowość aut z rankingu tylko ze mozna miec moc za jakaś kwotę. Volvo nigdy nie pretendowało do bycia najszybszym lecz najbezpieczniejszym i to raczej stawiali na pierwszym miejscu :)

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: nurek » 2016-10-25, 10:05

snow, ale bezpieczeństwo to też prowadzenie, właściwości jezdne. A po co mi 200 KM jak na pierwszym łuku np. przód mi wyjedzie na zewnątrz...
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Iwan » 2016-10-25, 22:18

nurek pisze:A po co mi 200 KM jak na pierwszym łuku np. przód mi wyjedzie na zewnątrz
Jak napęd nie na tej osi co trzeba, to przód wyjedzie ;) Jakby był na tej osi bardziej z tyłu, to może bardziej zadek wyjedzie, ale to się jakoś da kontrolować, a jak ucieka przód to jest lipa.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
Łysy
VOLVO
VOLVO
Posty: 3755
Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Łysy » 2016-10-25, 22:36

nurek pisze:snow, ale bezpieczeństwo to też prowadzenie, właściwości jezdne. A po co mi 200 KM jak na pierwszym łuku np. przód mi wyjedzie na zewnątrz...
Wyciągnąłeś mi to z ust .
Iwan pisze:Jak napęd nie na tej osi co trzeba, to przód wyjedzie Jakby był na tej osi bardziej z tyłu, to może bardziej zadek wyjedzie, ale to się jakoś da kontrolować, a jak ucieka przód to jest lipa.
Iwan,
W mojej ocenie , to nie do końca problem napędu , tylko tej cholernej charakterystyki zawieszenia (plastelina) .
Dużo mnie kosztowało by to zmienić , ale efekt jest zadowalający - cała zawiecha na poliuretanie , fellgi wyleciały na zewnątrz ET 30 ,amortyzatory Sachs Advantage , nowe sprężyny Lesjofors , teraz można polatać bez obawy i wykorzystać moc ... niestety kosztem komfortu ,coś za coś .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: nurek » 2016-10-25, 22:49

Iwan, tak naprawde to nad i podsterownosc to nie jest tylko kwestia gdzie naped trafia a raczej charakterystyki zawieszenia. Bmw tez moze "wysrac" przodem na łuku, szczególnie jak ma pod maską 6-cylindrowego diesla.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Iwan » 2016-10-26, 09:23

nurek pisze:Bmw tez moze "wysrac" przodem na łuku, szczególnie jak ma pod maską 6-cylindrowego diesla.
Hmm, pewno, że wszystko może wylecieć przodem, zgoda.

Ale prędzej się to stanie jak ma lekki przód, więc na moje oko przykład z BMW z ciężkim dieslem na przodzie nie jest najlepszy.
Swoją drogą, bo nie prowadziłem - ciekawe jak jeździ porsche, które ma silnik z tyłu. Jak lubię stare auta np. czytałem o problemach w prowadzeniu osobówek tatra, w których silnik siedział z tyłu i to niemały :) I było jeszcze takie rajdowe renault alpine, które miało silnik z tyłu.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: nurek » 2016-10-26, 11:48

Nie jeździłem porsche nigdy ale każdy kto jeździł twierdzi że prowadzi się fajnie, silnik z tyłu nie przeszkadza :)
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

4kowal
VOLV
VOLV
Posty: 917
Rejestracja: 2013-06-07, 11:19
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 162kW/220KM/480Nm
Rok: 2008
Średnie spalanie: 7,2
Przebieg: 310000
Lokalizacja: Legionowo
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: 4kowal » 2016-10-26, 12:06

Zwiekszona przyczepność przodu związana z większą masą na przodzie (silnik diesla) raczej nie zrownoważy zwiększonej siły odśrodkowej .

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: nurek » 2016-10-26, 12:57

Zgadza się.
Iwan, zaletą RWD jest to że możesz "ustawić" auto w skręcie, szczególnie zacieśnić łuk przez hamowanie w 1.szej fazie i dodanie gazu na wyjściu.
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

Awatar użytkownika
excamaro
VO
VO
Posty: 232
Rejestracja: 2013-10-11, 14:10
Imię: Antek
VOLVO: S40
Silnik: 2,4
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: ile wleje :)
Przebieg: 1000000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: excamaro » 2016-10-26, 13:34

A może ktoś pstryknie fotkę tego artykułu i wstawi do tematu?
aż sam bym przeczytał który dealer zapłacił więcej AŚ żeby być na miejscu 1 :)
bo przecież jak w polityce wiadomo jak robią takie rankingi :P

Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Senator » 2016-10-26, 14:06

excamaro, przy używkach chyba takie "sponsoringi" nie mają miejsca :P Co ciekawe, S80 było ze 2-3 razy uczestnikiem podobnego zestawienia w AŚ (z W211, E60, A6 [C6] itp.) - jednym razem było ocenione najlepiej z porównywanych aut, innym razem - najgorzej :P

Jak nie zapomnę, to wezmę jutro do pracy i zeskanuję artykuł.

Ossy
V
V
Posty: 34
Rejestracja: 2015-09-12, 13:40
Imię: Piotr
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 147/200/285
Rok: 2002
Przebieg: 162
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Ossy » 2016-10-26, 17:27

To w takim razie S60 z przednim napędem ma gorsze prowadzenie niż Audi A4B6 z przednim napędem i wzdłużnie ułożonym silnikiem? Nie rozumiem skąd takie wysokie miejsce Audi.

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: woocash2 » 2016-10-26, 17:44

nurek pisze:Nie jeździłem porsche nigdy ale każdy kto jeździł twierdzi że prowadzi się fajnie, silnik z tyłu nie przeszkadza :)
Prowadzi to się fajnie subaru, miałem przyjemność jeździć ;) Nawet wysoki forester ze sprawnym zawieszeniem idzie jak po sznurku. Nie wspominając o imprezie.
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

4kowal
VOLV
VOLV
Posty: 917
Rejestracja: 2013-06-07, 11:19
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 162kW/220KM/480Nm
Rok: 2008
Średnie spalanie: 7,2
Przebieg: 310000
Lokalizacja: Legionowo
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: 4kowal » 2016-10-26, 17:58

Audi ma zawieszenie wielowahaczowe z przodu i prowadzi się znacznie lepiej niż S60

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: kivi » 2016-10-26, 22:34

S60 to jeden z gorzej prowadzących się samochodów. On się zsuwa z zakrętu.
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

Awatar użytkownika
stephanozz
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1318
Rejestracja: 2007-07-10, 18:14
Imię: Szymon
VOLVO: zwane Fordem mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
KW/KM/NM: 96/130/330
Rok: 2003
Był na spocie: 41
Średnie spalanie: 6,1
Przebieg: 271000
Lokalizacja: Warszawa - Tarchomin
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: stephanozz » 2016-10-27, 08:44

kivi pisze:S60 to jeden z gorzej prowadzących się samochodów. On się zsuwa z zakrętu.
:shock: dobrze, że o tym nie wiedziałem, bo chyba bym kupił swego czasu coś innego :lol:
otóż... miałem S60 i nigdy nie zsunął mi się z zakrętu, a uwierz mi że wolno nie jeżdżę...
To o czym mówisz, to raczej kwestia prędkości z jaką wchodzisz w zakręt, opon, rodzaju nawierzchni i umiejętności... a nie S60...
stephanozz
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Nie lubię wegetarian... Zjadają pożywienie mojemu pożywieniu...
było V70 2.5 TDI '98, dzik załatwił S60 D5 '03, V70 D5 '07, teraz Ford Mondeo 2.0TDCI '03.... ale do VOLVO wrócę przy pierwszej sposobności!!!

4kowal
VOLV
VOLV
Posty: 917
Rejestracja: 2013-06-07, 11:19
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 162kW/220KM/480Nm
Rok: 2008
Średnie spalanie: 7,2
Przebieg: 310000
Lokalizacja: Legionowo
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: 4kowal » 2016-10-27, 08:56

Przy takim podejściu to i maluch się nie zsuwa zimą na letnich. Kwestia prędkości.

Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Senator » 2016-10-27, 09:22

Bierzcie i czytajcie.

[thumbnail]https://lh3.googleusercontent.com/B5gve ... 99-h984-no[/thumbnail]

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: kivi » 2016-10-27, 10:27

Wiadomo że nie mam umiejętności. Ale mam taki testowy zakręt na trasie S8 i każde S60 tam przy 90 km/h walczy o utrzymanie, a na przykład Peżot 508 normalnie tam jedzie 110 km/h. Octavia 1,2 TSi też.
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

Awatar użytkownika
baatt
V
V
Posty: 40
Rejestracja: 2015-05-05, 18:10
Imię: Bartek
VOLVO: c70
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 193
Rok: 2000
Przebieg: 125000
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: baatt » 2016-10-27, 12:23

Ktoś wyżej dobrze wspomniał, że volvo do sportowych wozów nie należy.

Dlatego nie widzę sensu porównywania choćby z BMW. Czy to 6 garów z przodu czy nie - bmw ma masę najbardziej zbliżoną do 50/50, a oś przednia jest przed środkiem masy silnika, a nie na równi a nawet za jak to w przód napędzie...
Obrazek

Profesjonalna obróbka głowic silnikowych, wałów korbowych, bloków.

Awatar użytkownika
Łysy
VOLVO
VOLVO
Posty: 3755
Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Łysy » 2016-10-27, 16:30

stephanozz pisze:otóż... miałem S60 i nigdy nie zsunął mi się z zakrętu, a uwierz mi że wolno nie jeżdżę...
To o czym mówisz, to raczej kwestia prędkości z jaką wchodzisz w zakręt,
Więc jak to jest ,albo szybko jeżdżę ,albo bezpieczną prędkością wchodzę w zakręt ... nie żebym się czepiał .
stephanozz,
Z moich obserwacji wynika ,że kivi, ma 100% racji .
Również w swojej okolicy posiadam nazwijmy to taki testowy zakręt w zasadzie 2 zakręty długie i wynoszące - już nie jeden kozak na nim zawinął się wokół słupa (zresztą ja również ale to było 25 lat temu Fiat 125p ) , tak się składa ,że dość często muszę pokonywać te zakręty i nie jestem w stanie zliczyć iloma autami tam jeżdżę gdyż jest tego sporo ale w zasadzie tylko jadąc Volvo muszę używać kilkakrotnie kierownicy w celu utrzymania poprawnego toru jazdy i tak jak napisał Kivi w Volvo przód auta po prostu wyjeżdża - zanim dokonałem kilku zmian w twardości zawieszenia to pokonanie tych zakrętów tak jak lubię było prawdziwym wyzwaniem , teraz jest znacznie lepiej ,ale w dalszym ciągu Volvo S60,80 prowadzi się jak statek na morzu i gdyby nie jego świetny komfort podróżowania i przyzwoity silnik jak również wiadro banknotów włożone w niego to już bym go wymienił na BMW 530 .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...

Awatar użytkownika
stephanozz
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1318
Rejestracja: 2007-07-10, 18:14
Imię: Szymon
VOLVO: zwane Fordem mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
KW/KM/NM: 96/130/330
Rok: 2003
Był na spocie: 41
Średnie spalanie: 6,1
Przebieg: 271000
Lokalizacja: Warszawa - Tarchomin
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: stephanozz » 2016-11-02, 15:43

Łysy pisze:Więc jak to jest ,albo szybko jeżdżę ,albo bezpieczną prędkością wchodzę w zakręt ... nie żebym się czepiał .
stephanozz,
Z moich obserwacji wynika ,że kivi, ma 100% racji .
Łysy, własnie wydaję mi się, że się czepiasz... a co jedno z drugim ma wspólnego? Czy jak ktoś stwierdza, że szybko jeździ, to od razu znaczy, że nie zwalnia przed zakrętami? Wybacz, ale nie rozumiem Twojego toku myślenia.

Z wchodzeniem w zakręt jest jeszcze tak, że jak czujesz swój samochód, to wiesz z jaką prędkością możesz w niego wejść i tak jak (słusznie zresztą) wspomniałeś, wiele zależy od zawieszenia jakie masz. Przed wszystkim sprawne amortyzatory, które wiele osób wymienia dopiero jak już wszystko z nich wyciekło, albo zakłada najtańsze dostępne...
Zgadzam się, że S60 nie jest sportowym samochodem (mówię o D5), ale da się nim dynamicznie pojechać i zawstydzić niejednego, nawet w zakrętach...
BMW nie jeździłem, więc się nie wypowiem, ale prowadziłem wiele samochodów w swoim życiu i biorąc pod uwagę auta w podobnym roczniku (2003) lub nawet trochę młodsze, to S60 jeździło mi się naprawdę dobrze i pewnie... Nie wiem, być może dlatego, że zrobiłem nim baaaardzo dużo km i dobrze wiedziałem na co mogę sobie pozwolić, a na co nie...
Generalizowanie, że S60 to się źle jeździ i wylatuje z zakrętów jest dość mocno posuniętym nadużyciem, nie sądzisz?

..............a tak na marginesie, to jak nadmieniłeś: świetnie wyważone, różnego rodzaje BMW są chyba najczęściej spotykane jako marka owinięta na drzewach, latarniach itp...? Czy to powód, żeby generalizować: "nie kupujcie BMW, bo wylatuje z zakrętów?" :) do przemyślenia :)
kivi pisze:Wiadomo że nie mam umiejętności.
kivi, tego ani nie napisałem, ani nie wiem :)
kivi pisze:Ale mam taki testowy zakręt na trasie S8 i każde S60 tam przy 90 km/h walczy o utrzymanie, a na przykład Peżot 508 normalnie tam jedzie 110 km/h. Octavia 1,2 TSi też.
kivi, pojedź w tym samym zakręcie S60 z tego samego rocznika i podobnym stanem technicznym :)

pozdrawiam serdecznie :)
szerokości, przyczepności!! :)
stephanozz
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Nie lubię wegetarian... Zjadają pożywienie mojemu pożywieniu...
było V70 2.5 TDI '98, dzik załatwił S60 D5 '03, V70 D5 '07, teraz Ford Mondeo 2.0TDCI '03.... ale do VOLVO wrócę przy pierwszej sposobności!!!

Awatar użytkownika
Łysy
VOLVO
VOLVO
Posty: 3755
Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: 200 koni za 25 tys zł. [Auto-Świat]

Post autor: Łysy » 2016-11-03, 14:37

stephanozz pisze:Z wchodzeniem w zakręt jest jeszcze tak, że jak czujesz swój samochód, to wiesz z jaką prędkością możesz w niego wejść i tak jak (słusznie zresztą) wspomniałeś, wiele zależy od zawieszenia jakie masz.
Dlatego właśnie ,że czuję to już z 30% w tym aucie wymieniłem lub przerobiłem , ale to już taka moja choroba zawodowa ;) - problem w tym ,że ja nie lubię zwalniać na zakrętach a wręcz przeciwnie lubię w niego wejść ze stałą prędkością i jeszcze szybciej wyjechać , ale by tak się stało trzeba umieć w jednym czasie używać pedału hamulca i gazu , to jest trochę taki styl jazdy rodem z torów , niestety Volvo kompletnie się do tego nie nadaje .
stephanozz pisze:Generalizowanie, że S60 to się źle jeździ i wylatuje z zakrętów jest dość mocno posuniętym nadużyciem, nie sądzisz?
Niestety nie sądzę , zwykła cywilna wersja to jest totalny dupowóz - kanapa ... lubię to auto ,za świetne fotele , bardzo dobry komfort podróżowania mimo ,że do cichych nie należy ,ale Volvo nadaje się w zasadzie tylko na autostrady i chyba z tą myślą było projektowane , w ostrych zakrętach gubi się i jest niebezpieczne - cały czas mam wrażenie ,że te auta są robione z myślą o USA .
stephanozz pisze:..............a tak na marginesie, to jak nadmieniłeś: świetnie wyważone, różnego rodzaje BMW są chyba najczęściej spotykane jako marka owinięta na drzewach, latarniach itp...?
Owszem tak było jeszcze kilka lat temu , ale przyczyna tego była prozaiczna ... stare trupy pościągane do polski ,posklejane z kilku aut ,za kierownicą gówniarze w dresach z kilkumiesięcznym prawo jazdy w kieszeni i mocne auta - toż to mieszanka wybuchowa .
Kiedy ostatnio widziałeś BMW owinięte wokół pniaka ? Bo ja już dawno nie .
Do BMW jak również do Volvo trzeba dorosnąć ot cała filozofia .
Pozdrawiam .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”