Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23050
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: coonrado » 2017-06-23, 18:46

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2408744" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: nonline » 2017-06-25, 22:13

Polestar zostanie oddzielną marką samochodów, produkującą mocne samochody elektryczne
Pierwszy prototyp: http://www.pg.gda.pl/~jarguz/melex/fb1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

A tak poważnie to ciężko to widzę. W tekście jest napisane, że ma być konkurencją dla "Tesli". Wątpię, marketingowo "T" nie ma konkurencji, jest wręcz synonimem auta elektrycznego jak "adidas" to każdy but sportowy. Takie wydzielenie w historii motoryzacji miało niedawno miejsce i okazało się klapą. Tak, tak - Citroen i jego pociotek marka "DS", gdzie sprzedaż modeli markowanych "boginią" spadła po usunięciu "szewronu" z grilla :) O Polestar słyszeliśmy my - volvomaniacy, przeciętny zjadacz chleba, nawet interesujący się motoryzacją i posiadający zasobny portfel będzie miał problem, a zbudowanie świadomości marki to koszmarne pieniądze... Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: Piotrunho » 2017-06-28, 13:52

nonline pisze:
Polestar zostanie oddzielną marką samochodów, produkującą mocne samochody elektryczne
Pierwszy prototyp: http://www.pg.gda.pl/~jarguz/melex/fb1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

A tak poważnie to ciężko to widzę. W tekście jest napisane, że ma być konkurencją dla "Tesli". Wątpię, marketingowo "T" nie ma konkurencji, jest wręcz synonimem auta elektrycznego jak "adidas" to każdy but sportowy. Takie wydzielenie w historii motoryzacji miało niedawno miejsce i okazało się klapą. Tak, tak - Citroen i jego pociotek marka "DS", gdzie sprzedaż modeli markowanych "boginią" spadła po usunięciu "szewronu" z grilla :) O Polestar słyszeliśmy my - volvomaniacy, przeciętny zjadacz chleba, nawet interesujący się motoryzacją i posiadający zasobny portfel będzie miał problem, a zbudowanie świadomości marki to koszmarne pieniądze... Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
I tak, i nie. Obecna strategia Volvo pozwala stwierdzić, że ten rynek jest dla nich rynkiem docelowym. Wszystkie opcje typu samochody o max 4 cylindrach pokazują, że obecna faza jest fazą przejściową. Volvo. Markę na relatywnie wolnym gruncie stworzyć jest prosto. Tesla ma ustalony wizerunek, ale nie jest motoryzacyjnym gigantem (sprzedaje jakieś 76 000 aut rocznie) i w sumie nie ma kasy.

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: Iwan » 2017-06-28, 17:18

nonline pisze:Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Ja może nie śledzę nowinek, ale mnie zaskoczył sąsiad ostatnio pokazując mi w garażu hybrydową Kię Niro.

Miał wcześniej od nowości z salonu Kię Ceed i teraz też poszedł do nich po nowe auto.

Że ta hybryda w katalogu pali coś niecałe 4 litry w mieście - obiecał zweryfikować i pogadamy kiedyś pewno.

-- 28 cze 2017, o 17:20 --
Piotrunho pisze:Tesla ma ustalony wizerunek, ale nie jest motoryzacyjnym gigantem (sprzedaje jakieś 76 000 aut rocznie)
Przepraszam, że o tym wspominam, ale jakoś nie wiem czemu mi się przypomniało przedsięwzięcie pod tytułem Arrinera.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: Piotrunho » 2017-06-29, 09:36

Iwan pisze:
nonline pisze:Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Ja może nie śledzę nowinek, ale mnie zaskoczył sąsiad ostatnio pokazując mi w garażu hybrydową Kię Niro.

Miał wcześniej od nowości z salonu Kię Ceed i teraz też poszedł do nich po nowe auto.

Że ta hybryda w katalogu pali coś niecałe 4 litry w mieście - obiecał zweryfikować i pogadamy kiedyś pewno.

-- 28 cze 2017, o 17:20 --
Piotrunho pisze:Tesla ma ustalony wizerunek, ale nie jest motoryzacyjnym gigantem (sprzedaje jakieś 76 000 aut rocznie)
Przepraszam, że o tym wspominam, ale jakoś nie wiem czemu mi się przypomniało przedsięwzięcie pod tytułem Arrinera.
Arrinera to jakaś porażka.

-- 29 cze 2017, o 09:36 --
Iwan pisze:
nonline pisze:Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Ja może nie śledzę nowinek, ale mnie zaskoczył sąsiad ostatnio pokazując mi w garażu hybrydową Kię Niro.

Miał wcześniej od nowości z salonu Kię Ceed i teraz też poszedł do nich po nowe auto.

Że ta hybryda w katalogu pali coś niecałe 4 litry w mieście - obiecał zweryfikować i pogadamy kiedyś pewno.

-- 28 cze 2017, o 17:20 --
Piotrunho pisze:Tesla ma ustalony wizerunek, ale nie jest motoryzacyjnym gigantem (sprzedaje jakieś 76 000 aut rocznie)
Przepraszam, że o tym wspominam, ale jakoś nie wiem czemu mi się przypomniało przedsięwzięcie pod tytułem Arrinera.
Arrinera to jakaś porażka.

Yokes
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2017-06-27, 08:37
Imię: Krzysztof
VOLVO: S60 (US)
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 210KM
Rok: 2006
Średnie spalanie: 11.4
Przebieg: 125
Lokalizacja: okolice Wawy
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: Yokes » 2017-06-30, 10:36

nonline pisze: A tak poważnie to ciężko to widzę. W tekście jest napisane, że ma być konkurencją dla "Tesli". Wątpię, marketingowo "T" nie ma konkurencji, jest wręcz synonimem auta elektrycznego jak "adidas" to każdy but sportowy. [...] O Polestar słyszeliśmy my - volvomaniacy, przeciętny zjadacz chleba, nawet interesujący się motoryzacją i posiadający zasobny portfel będzie miał problem, a zbudowanie świadomości marki to koszmarne pieniądze... Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Nie chcę jakoś umniejszać wiedzy, ale może jesteś osobą interesowną na polskim rynku. Pogadaj z osobami interesownymi w Japonii, USA, Australii czy nawet UK lub Germanii. Tam ludzie bardziej się interesują hybrydami lub elektrykami. Powiem tyle, że w USA emeryci sobie kupują masowo hybrydy japońskich i ichniejszych, u nas nie znanych, marek. ;) Żeby nie być gołosłownym polecam lekturę marek w liście wybieralnej po lewej na tej stronie https://www.carsforsale.com/hybrid-elec ... 16-L118785" onclick="window.open(this.href);return false; Np samochody Mercury są lubiane. Nie wiem czemu, ale może coś w nich jest. ;)

Ale Polestar... tak jak napisałeś będzie miał ciężko, jeśli nie będzie kasy na marketing, a chwalenie się osiągami z Nurburgring to raczej nie jest wystarczający sposób promocji. :)

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: nonline » 2017-06-30, 11:10

Mercury, przecież to marka forda jak dobrze pamiętam. Inny świat motoryzacyjny, a po głowie mi chodzą 100% auta elektryczne. Hybryda ot zwykły benzyniak/diesel z wspomagaczem elektrycznym :P

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: Piotrunho » 2017-06-30, 16:34

Yokes pisze:
nonline pisze: A tak poważnie to ciężko to widzę. W tekście jest napisane, że ma być konkurencją dla "Tesli". Wątpię, marketingowo "T" nie ma konkurencji, jest wręcz synonimem auta elektrycznego jak "adidas" to każdy but sportowy. [...] O Polestar słyszeliśmy my - volvomaniacy, przeciętny zjadacz chleba, nawet interesujący się motoryzacją i posiadający zasobny portfel będzie miał problem, a zbudowanie świadomości marki to koszmarne pieniądze... Dla mnie, osoby która jest interesowna w sprawach motoryzacyjnych, jeśli chodzi o elektryki istnieje Tesla, ew. Nissan Leaf, a z hybryd to "Toyota" i może BMW i3/i5, a przecież jest tego więcej na rynku...
Nie chcę jakoś umniejszać wiedzy, ale może jesteś osobą interesowną na polskim rynku. Pogadaj z osobami interesownymi w Japonii, USA, Australii czy nawet UK lub Germanii. Tam ludzie bardziej się interesują hybrydami lub elektrykami. Powiem tyle, że w USA emeryci sobie kupują masowo hybrydy japońskich i ichniejszych, u nas nie znanych, marek. ;) Żeby nie być gołosłownym polecam lekturę marek w liście wybieralnej po lewej na tej stronie https://www.carsforsale.com/hybrid-elec ... 16-L118785" onclick="window.open(this.href);return false; Np samochody Mercury są lubiane. Nie wiem czemu, ale może coś w nich jest. ;)

Ale Polestar... tak jak napisałeś będzie miał ciężko, jeśli nie będzie kasy na marketing, a chwalenie się osiągami z Nurburgring to raczej nie jest wystarczający sposób promocji. :)
Ta marka ma być w założeniu czymś a la AMG dla Mercedesa. Nisza jest tak wąska, że nie będzie problemu.

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: Iwan » 2017-06-30, 16:48

Ja się nie znam... ale kiedyś niechcący na durnym onecie gdzie mam skrzynkę mailową kliknąłem w reklamę Polestar, w sensie jakiś program podniesienia mocy w nowych volvo - i wyskoczyło mi, że zyskuje się tam kilka KM. Oooo, coś takiego:

Przykładowo Polestar w Volvo XC90 z silnikiem D5 235 KM, zwiększa moc o 5 KM, czyli do 240 KM, a moment obrotowy o 20 Nm, czyli do 500 Nm. Najważniejszy parametr oprócz Nm, czyli parametr mocy w średnim zakresie obrotów, wzrasta o 7 KM – to ona daje lepszą dynamikę i elastyczność.

Na pewno prawda, każdy przyrost mocy i momentu obrotowego musi dać lepszą dynamikę. Oczywista zależność, ale zastanowiło mnie, po co cały szum i zawracanie gitary o głupie 5 KM przy mocy ponad 200 KM. A pewno za piwo nikt tego nie zrobi w ASO.

Rozumiem, że jakby komuś w 126p przybyło 5 KM, to jest szał, ale 235 czy 240 KM...? Podpowie ktoś o co tu biega?
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 203
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: chancevought » 2017-06-30, 17:30

Jak nie wiadomo o co chodzi, to pewno o kasę ;-)
Ja też fachowcem nie jestem, ale w motorach Volvo poprzedniego generacji, przy silniku benz. 3.0 pakiet Polestar dawał ok. 10 % przyrost mocy i momentu, a to już dało się odczuć np. w S60, a w obecnych, nowożytnych 4 cylindrowych silnikach może tylko dodają 5 KM i ludzie mają się cieszyć z niebieskiego emblematu i tyle....
Takie czasy niestety :'(
Pozdrawiam

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: Piotrunho » 2017-07-01, 10:52

No nie do końca. Jeśli w takim T5 dostajesz 50 Nm (z 350 na 400), to nie jest w kij dmuchał. Dodatkowo Polestar przeprogramowuje pracę skrzyni biegów. Dodatkowo, poprzednie Polestary miały spore gifty, czyli zamiast 480 Nm było 505.

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: nonline » 2017-07-01, 17:55

To rozmienianie się na drobne. Drzewiej jak człowiek widział S60R czy V70R to wiedział, że oto stoi mały potworek. Potem wprowadzili "R DESIGN", obecnie z Polestara zrobili znaczek za wiadro kasy na klapę ;)

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 203
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: chancevought » 2017-07-01, 18:03

nonline pisze:To rozmienianie się na drobne. Drzewiej jak człowiek widział S60R czy V70R to wiedział, że oto stoi mały potworek. Potem wprowadzili "R DESIGN", obecnie z Polestara zrobili znaczek za wiadro kasy na klapę ;)
To właśnie jest smutne.
Cały ten downsizing, za chwilę auta elektryczne, za moment autonomiczne i.... koniec fanu z jazdy??

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: Piotrunho » 2017-07-02, 21:35

chancevought pisze:
nonline pisze:To rozmienianie się na drobne. Drzewiej jak człowiek widział S60R czy V70R to wiedział, że oto stoi mały potworek. Potem wprowadzili "R DESIGN", obecnie z Polestara zrobili znaczek za wiadro kasy na klapę ;)
To właśnie jest smutne.
Cały ten downsizing, za chwilę auta elektryczne, za moment autonomiczne i.... koniec fanu z jazdy??

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Raczej w dobrym elektryku da się osiągnąć mega fun z jazdy. Co do downsizingu: Mercedes A45 AMG ma 2 litry pojemności, a robi setkę w niskie 4 sekundy. Żadne Volvo się do tego nie zbliżyło.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 203
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Polestar zostanie samodzielną marką produkującą auta elektryczne

Post autor: chancevought » 2017-07-02, 22:27

Piotrunho pisze:
chancevought pisze:
nonline pisze:To rozmienianie się na drobne. Drzewiej jak człowiek widział S60R czy V70R to wiedział, że oto stoi mały potworek. Potem wprowadzili "R DESIGN", obecnie z Polestara zrobili znaczek za wiadro kasy na klapę ;)
To właśnie jest smutne.
Cały ten downsizing, za chwilę auta elektryczne, za moment autonomiczne i.... koniec fanu z jazdy??

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Raczej w dobrym elektryku da się osiągnąć mega fun z jazdy. Co do downsizingu: Mercedes A45 AMG ma 2 litry pojemności, a robi setkę w niskie 4 sekundy. Żadne Volvo się do tego nie zbliżyło.
'Dobry' elektryk, to koszt dostawy przyjęcia jak na razie dla bardzo, bardzo bogatych Obrazek niestety. No chyba, że za taki, tzn. "dobry" uznamy np Toyota Prius Obrazek
Co do silnika Mercedesa, zobaczymy jak motor pochodzi z 200-300 tys. km i czy nadal będzie robił 100 km/h w te 4 s wcześniej nie wyzionowszy ducha wraz z całym osprzętem.
Pożyjemy, zobaczymy.
Pozdrawiam


Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”