Strona 1 z 2

XC90+Uber

: 2017-11-24, 07:29
autor: BoBo
http://www.swedespeed.com/news/Volvo_Ne ... axi-fleet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Volvo podpisało umowę na dostarczenie 24tyś XC90 do 2021r do Ubera. Będą wykorzystywane w USA jako autonomiczne taksówki.

Era samochodów autonomicznych nadchodzi. Od nowego roku Kalifornia jako pierwszy stan USA będzie dopuszczać samochody autonomiczne normalnie do ruchu.
Sądzę że za 5-10 lat nie będzie już taksówek takie jak dziś znamy ( z kierowcą ). Taksówka autonomiczna może jeździć 24h na dobę 7 dni w tygodniu. Nie musi płacić ZUS, nie chodzi na chorobowe. Ogólnie będzie tańsza w utrzymaniu. Więc młodzi Panowie taksówkarze - czas zacząć myśleć o zmianie profesji.

Re: XC90+Uber

: 2017-11-24, 11:55
autor: pawelpergol
Czas pokaże jak się to sprawdzi. Ale 5-10 lat to pewnie za krótki okres na wymarcie profesji taksówkarza.
Do tej pory funkcjonują zawody które teoretycznie nia mają prawa bytu, choćby agent ubezpieczeniowy.

Re: XC90+Uber

: 2018-01-06, 06:23
autor: BoBo
https://interestingengineering.com/volv ... rs-to-uber" onclick="window.open(this.href);return false;


I jeszcze w nawiązaniu do samochodów autonomicznych

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

oraz o ubezpieczeniach

http://www.chip.pl/2018/01/ciagu-10-mog ... nia-ac-oc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: XC90+Uber

: 2018-01-21, 17:49
autor: WojciechM-W1
się zastanawiam czy ta autonomiczna taksówka będzie też sama się sprzątała po szanownych Klientach ?
Chcielibyście wsiąść do taxy a tam.... narzygane... albo .... :mrgreen:

Re: XC90+Uber

: 2018-01-22, 15:14
autor: luxor1289
Nigdy nie wsiądę jako pasażer autonomicznego auta. Może dlatego że jestem programistą i wiem że nie ma softów idealnych.. Na dodatek w przypadku prowadzenia auta jest zbyt wiele możliwości (praktycznie nieskończoność), których nie da się przewidzieć przy programowaniu tego sztucznego tworu.
Moim zdaniem to dążenie do wszelkiej automatyzacji każdego procesu zmierza w złym kierunku bo zamiast pomagać człowiekowi zaczyna go zastępować.

Re: XC90+Uber

: 2018-03-20, 07:14
autor: kivi
http://abcnews.go.com/amp/US/woman-kill ... d=53853861" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: XC90+Uber

: 2018-03-20, 10:44
autor: nurek
Przed pierwszymi automobilami szedł kiedyś facet z czerwoną flagą.... :lol: :lol: :lol:

Re: XC90+Uber

: 2018-03-20, 11:00
autor: p_radzik_q
luxor1289 pisze:Nigdy nie wsiądę jako pasażer autonomicznego auta. Może dlatego że jestem programistą i wiem że nie ma softów idealnych.. Na dodatek w przypadku prowadzenia auta jest zbyt wiele możliwości (praktycznie nieskończoność), których nie da się przewidzieć przy programowaniu tego sztucznego tworu.
Moim zdaniem to dążenie do wszelkiej automatyzacji każdego procesu zmierza w złym kierunku bo zamiast pomagać człowiekowi zaczyna go zastępować.
https://tvn24bis.pl/24-godziny,140,m/pi ... 23522.html

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka

Re: XC90+Uber

: 2018-03-20, 14:37
autor: Shiryu
Wlazła nagle, poza przejściem. Człowiek tym bardziej by nie zareagował: https://www.dobreprogramy.pl/Policja-Ub ... 86908.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: XC90+Uber

: 2018-03-20, 15:50
autor: pawelpergol
Sama sobie winna była, niestety taka prawda.
Rownie dobrze możemy zakazać jazdy windą to też parę osób ginie rocznie na świecie z tego powodu.

Pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego

: 2018-03-22, 14:31
autor: BK
W Tempe w stanie Arizona kobieta zginęła po tym, jak została potrącona przez autonomiczny samochód firmy Uber. To prawdopodobnie pierwszy przypadek zabicia pieszego na drodze publicznej przez samodzielnie poruszający się samochód osobowy.
Źródło: http://kopalniawiedzy.pl/Tempe-Uber-wyp ... eszy,27927" onclick="window.open(this.href);return false;
Sylvia Moir, szefowa policji w Tempe, która obejrzała materiał wideo nagrany przez samochód Ubera, stwierdziła, że najprawdopodobniej autonomiczny pojazd nie był winnym wypadku, w którym zginęła 49-letnia kobieta. Kierowca zeznał, że stało się to w mgnieniu oka. Nagle człowiek znalazł się na jezdni. Pierwszym sygnałem ostrzegawczym był sam moment kolizji, powiedziała Moir.

Wstępne śledztwo wykazało, że pojazd Ubera jechał w trybie autonomicznym z prędkością 38 mil na godzinę w miejscu, w którym obowiązuje ograniczenie do 35 mph. Pojazd nawet nie próbował hamować przed zderzeniem.
Źródło: http://kopalniawiedzy.pl/Uber-wypadek-a ... empe,27929" onclick="window.open(this.href);return false;

Nagranie:
[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Szkoda, że w rowerze nie było odblasków na kołach.
Ciekawi mnie jak w tej sytuacji pomogłyby drogowe światła adaptacyjne?

Re: Pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego

: 2018-03-22, 15:19
autor: volvuś v70
przecież to dziadostwo powinno mieć jakieś czujniki zbliżeniowe :?

Pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego

: 2018-03-22, 16:23
autor: nurek
BK pisze:Ciekawi mnie jak w tej sytuacji pomogłyby drogowe światła adaptacyjne?
Jeśli system wykrywa, że auto znajduje się w obszarze zabudowanym (np. piktogram) to wyłącza tryb świateł drogowych.
Kierowca zeznał, że stało się to w mgnieniu oka.
Bo ten "kierowca" gapi się gdzieś na kolana zamiast obserwować drogę. Zachował się jak typowy pasażer auta. Niestety jakość filmu nie jest wystarczająco dobra żeby ocenić czy ludzkie oko wychwyciłoby poruszający się obiekt. Zwróćcie uwagę, że kobieta poruszała się "tuż" za plamą światła z ulicznej latarni.

volvuś v70, zgadza się, na forach zagranicznych powtarza się pytanie o sprawność systemu LIDAR w takiej sytuacji.

Re: XC90+Uber

: 2018-03-23, 09:10
autor: BK
Dla mnie największym zaskoczeniem jest to, że tej pieszej z rowerem nie wykryły czujniki skanujące otoczenie.

Re: XC90+Uber

: 2018-03-23, 09:54
autor: raspiras
BK pisze:Dla mnie największym zaskoczeniem jest to, że tej pieszej z rowerem nie wykryły czujniki skanujące otoczenie.
Skąd wiesz, że nie wykryły? Może założyły, że porusza się prawidłowo. W przeciwnym razie samochód w ogóle by nie jechał widząc, że metr obok jadą inne pojazdy i zapewne mają plany jak arab za sterami Boeinga 767...

Re: XC90+Uber

: 2018-03-23, 13:48
autor: BK
Racja. Pytanie powinno brzmieć: Jeśli wykryły to dlaczego komputer nie hamował?

Tymczasem kolejne informacje:
Zdaniem osób specjalizujących się w kryminalistyce śledczej, w identycznych warunkach człowiek zareagowałby szybciej i niewykluczone, że Elaine Herzberg by żyła.
Źródło: http://kopalniawiedzy.pl/Uber-Tempe-wyp ... chod,27950" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: XC90+Uber

: 2018-03-24, 13:42
autor: slavec
BK pisze:Dla mnie największym zaskoczeniem jest to, że tej pieszej z rowerem nie wykryły czujniki skanujące otoczenie.
Prawdopodobnie nie pracowało oprogramowanie Volvo, tylko Ubera.

Re: XC90+Uber

: 2018-03-24, 22:55
autor: BoBo
W takiej sytuacji o wiele lepiej sprawdziła by się kamera termowizyjna sprzężona z komputerem sterującym samochód autonomiczny

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;


PathFindira II można roższerzyć o opcję powiadamiania dzwiękowego gdy kamera wykryje pieszego bądź zwierze ( na ekranie monitora pokazuje się wtedy obrys konturu jak na filmach) by nie trzeba było się wpatrywać w monitor

https://navtv.com/products/NTV-KIT588/flir-xw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

System się sprawdza rewelacyjnie w jeździe nocą gdy oślepiają nas światła samochodu jadącego z przeciwka i nic nie widać. Jeden rzut oka na monitor i wszystko jasne - właśnie na naszym pasie ruchu biegnie sobie pies

Re: XC90+Uber

: 2018-03-25, 18:42
autor: Bolo67
Jeżeli radary ubera, nie wykryły osoby dorosłej z rowerem, to jak wykryją małe dziecko na drodze. Straszne.
Nie wiemy, co uber testował w tym konkretnym aucie ale zgadzam się z luxor1289 że automatyzacja idzie w
złą stronę nie pomaga a wręcz przeciwnie.

Re: XC90+Uber

: 2018-03-29, 11:09
autor: zonexy
Podobno systemy bezpieczeństwa Volvo były wyłączone przez Ubera. Dodatkowo Intel który dostarcza Volvo chipset Mobileye do unikania kolizji przeprowadził symulacje, według której system mógłby co najmniej znacząco zmniejszyć obrażenia.

https://www.wykop.pl/link/4235139/eevbl ... dku-ubera/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: XC90+Uber

: 2018-04-05, 14:48
autor: MrWahacz
Mnie w tym wszystkim dziwi też to, że samochód w takiej sytuacji (kiepska widoczność, niejednoznaczna sytuacja) nie wysyła sygnału ostrzegawczego kierowcy, aby miał się na baczności. Skoro to wciąż są auta testowe, w pewnym sensie prototypowe to powinny być w nich montowane tego typu systemy, które pomagałyby żywemu nadzorcy takiego pojazdu, bo siedząc przez kilka godzin w takim samochodzie i tylko obserwując otoczenie nie ma możliwości, aby się nie zdekoncentrować w pewnym momencie.

Re: XC90+Uber

: 2018-04-05, 15:00
autor: raspiras
Przeczytaj co napisał zonexy.

Re: XC90+Uber

: 2018-04-05, 18:24
autor: MrWahacz
Przeczytałem - że systemy bezpieczeństwa Volvo zostały wyłączone. Przy czym jak sądzę zostały zastąpione systemami bezpieczeństwa przygotowanymi przez Ubera, które w żaden sposób nie ostrzegły ludzkiego nadzorcy przed tym, że jest niejednoznaczna dla oprogramowania sytuacja.

Re: XC90+Uber

: 2018-04-09, 05:46
autor: bodzio528
MrWahacz pisze:Przeczytałem - że systemy bezpieczeństwa Volvo zostały wyłączone. Przy czym jak sądzę zostały zastąpione systemami bezpieczeństwa przygotowanymi przez Ubera, które w żaden sposób nie ostrzegły ludzkiego nadzorcy przed tym, że jest niejednoznaczna dla oprogramowania sytuacja.
Właśnie ta sytuacja dla oprogramowania była w pełni klarowna - soft nawet nie zdawał sobie sprawy że jest jakikolwiek powód do zaalarmowania kierowcy. Dobrze napisany soft reaguje w sytuacjach niejednoznacznych dokładnie tak jak w zagrożeniu, bo lepiej wszcząć fałszywy alarm niż zignorować realne zagrożenie. A nie jak w kawale o ślepym koniu "nie widzę przeszkód".

Re: XC90+Uber

: 2018-04-10, 09:20
autor: BK
No właśnie tu jest największy problem, że dla oprogramowania Ubera nie było powodu do hamowania.
Niezrozumiałe jest dla mnie, że wyłączyli fabryczne systemy bezpieczeństwa Volvo.