V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rocco1
V
V
Posty: 138
Rejestracja: 2015-09-15, 05:59
Imię: Andrzej
VOLVO: XC 90
Silnik: D5
KW/KM/NM: 185
Rok: 2006
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: ...w stopce
Przebieg: 343000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: Rocco1 » 2018-09-19, 12:49

Przyjemnie się czyta, tym bardziej, że podoba mi się i brałem je pod uwagę szukając auta dla nas.

https://autokult.pl/32126,uzywane-volvo ... ze-szwecji" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

XC90 Rocco1

Kupię
- wygłuszenie zabudowy silnika XC90

pasqd
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2017-06-29, 21:40
Imię: Michal
VOLVO: xc70
Silnik: 2.5T
Rok: 2004
Przebieg: 340000
Status: Offline

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: pasqd » 2018-09-19, 20:44

Przyjemnie się czyta ale o pękających tulejach w 2.5T nie napisali :D

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: nonline » 2018-09-19, 23:11

Ogólnie popieram. Rozbawił mnie fragment o skrzyniach automatycznych ale to prawda. 250-300kkm i remont. Element eksploatacyjny.

Gaiger80
V
V
Posty: 39
Rejestracja: 2015-10-30, 21:05
Imię: Tomek
VOLVO: V70
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 184/250/330
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 298650
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: Gaiger80 » 2018-09-20, 20:21

nonline pisze:Ogólnie popieram. Rozbawił mnie fragment o skrzyniach automatycznych ale to prawda. 250-300kkm i remont. Element eksploatacyjny.
Trochę się nie zgodzę, 250-300 kkm i remont ale tylko jeśli użytkownik posłuchał fabryki i nie wymieniał oleju.
Producent skrzyń od początku nakazuje okresową wymianę.
Wcześniej jeździłem i grzebałem w fordach i tam był podobny myk.
Na początku produkcji scorpio ze skrzynią A4LD miało tylko wymiennik ciepła oleju skrzyni i olej dożywotnio.
Jak zaczęli wymieniać skrzynie na gwarancji szybko dołożyli powietrzną chłodnicę oleju i zalecili jego wymianę co 60-80 kkm.
Efekt jest taki że auta mają po 400-600 kkm i skrzynie chodzą.
W stajni jeszcze Ford Sierra Kombi '92 2.3 RS GHIA zabawka na tor, lotnisko i do driftu.

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: nonline » 2018-09-20, 22:47

Gaiger80 pisze:
nonline pisze:Ogólnie popieram. Rozbawił mnie fragment o skrzyniach automatycznych ale to prawda. 250-300kkm i remont. Element eksploatacyjny.
Trochę się nie zgodzę, 250-300 kkm i remont ale tylko jeśli użytkownik posłuchał fabryki i nie wymieniał oleju.
Producent skrzyń od początku nakazuje okresową wymianę.
Wcześniej jeździłem i grzebałem w fordach i tam był podobny myk.
Na początku produkcji scorpio ze skrzynią A4LD miało tylko wymiennik ciepła oleju skrzyni i olej dożywotnio.
Jak zaczęli wymieniać skrzynie na gwarancji szybko dołożyli powietrzną chłodnicę oleju i zalecili jego wymianę co 60-80 kkm.
Efekt jest taki że auta mają po 400-600 kkm i skrzynie chodzą.
Wymieniany co 30kkm, i tak zdychają elo. Fabrycznie powinny mieć dodatkową chłodnicę, to co jest w standardzie nie wystarcza.

Rash
V
V
Posty: 145
Rejestracja: 2018-06-30, 01:01
Imię: Maciej
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2007
Średnie spalanie: 5.9
Przebieg: 284000
Status: Offline

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: Rash » 2018-09-21, 07:54

Wymieniany co 30kkm, i tak zdychają elo. Fabrycznie powinny mieć dodatkową chłodnicę, to co jest w standardzie nie wystarcza.
Chyba nie ma zasady albo inna skrzynia. Teść w V70 z D5 ma już 460 tys km przejechane. Skrzynia teraz szarpnie przy wrzucaniu wstecznego albo czasem nie płynnie zmieni bieg. Volvina ciągała również przyczepę do Chorwacji na wakacje, więc skrzynia też nie miała lekko chociaż wtedy była przełączana w tryb 4 biegowy by nie dostawała po tyłku.

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: woocash2 » 2018-09-21, 16:01

Artykuł spoko, ale co zabawne, to że kiedyś były podobne elaboraty na temat v70I :mrgreen:
Ciekawe, kiedy powstanie podobna rozprawka na temat v70III ;)
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

humungus
VOL
VOL
Posty: 371
Rejestracja: 2018-07-22, 09:44
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2,4D
KW/KM/NM: 163
Rok: 2005
Przebieg: 555555
Lokalizacja: WRC
Status: Offline

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: humungus » 2018-09-22, 09:00

woocash2 pisze:Artykuł spoko, ale co zabawne, to że kiedyś były podobne elaboraty na temat v70I :mrgreen:
Ciekawe, kiedy powstanie podobna rozprawka na temat v70III ;)

nie sądze, III nie bedzie już taka trwałą, to już teraz widać - efekt mezaliansu z fordem- oszczędności itp

Awatar użytkownika
bystrymarkus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1608
Rejestracja: 2010-10-11, 21:57
Imię: Michal
VOLVO: V70II/V70II
Silnik: 2,5T/D5
KW/KM/NM: 209/163
Rok: 2003
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: 10/6
Przebieg: 390000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline
Kontakt:

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: bystrymarkus » 2018-09-22, 13:00

nonline pisze:Wymieniany co 30kkm, i tak zdychają elo. Fabrycznie powinny mieć dodatkową chłodnicę, to co jest w standardzie nie wystarcza.
Ciiiii.... Moja ma 330 tys i chodzi bez zarzutu :one:
bystrymarkus junior zwany

Obrazek

Mój osobisty Drakkar V70

humungus
VOL
VOL
Posty: 371
Rejestracja: 2018-07-22, 09:44
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2,4D
KW/KM/NM: 163
Rok: 2005
Przebieg: 555555
Lokalizacja: WRC
Status: Offline

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: humungus » 2018-09-22, 13:06

bystrymarkus pisze:
nonline pisze:Wymieniany co 30kkm, i tak zdychają elo. Fabrycznie powinny mieć dodatkową chłodnicę, to co jest w standardzie nie wystarcza.
Ciiiii.... Moja ma 330 tys i chodzi bez zarzutu :one:
benzynowy silnik jest łagodniejszy dla automatu niz disel

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: kwaku85 » 2018-10-02, 09:46

Automaty w tych samochodach to złom. Poprzednik, czterobiegowy, był mułowaty (stary to mu wolno było) ale trwały. Te skrzynie to masakra, automat zastanawiający się nad zmianą biegu w jej trakcie. Do tego ta awaryjność. Silniki? Jak to piątki, pięknie brzmią, szczególnie wolnossące, trochę telepią budą no i pękają. Wszystkie bez wyjątku, turbo, nie turbo, dłubane, oryginalne, serwisowane, nieserwisowane. Nie przetrwała próby czasu ta jednostka.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

klasyczny
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2014-07-04, 23:26
Imię: Janusz
VOLVO: 850R,V70T5
Silnik: 2.5, 2,3T
KW/KM/NM: 170,170
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: klasyczny » 2018-10-02, 10:20

kwaku85 pisze:Automaty w tych samochodach to złom. Poprzednik, czterobiegowy, był mułowaty (stary to mu wolno było) ale trwały. Te skrzynie to masakra, automat zastanawiający się nad zmianą biegu w jej trakcie. Do tego ta awaryjność. .
miałeś taki od nowości czy tylko tak na podstawie przemielonych starych złomów się wypowiadasz? Bo ja miałem i od nowości automat a także używany z potwierdzonym przebiegiem i nigdy się "nie zastanawiał" nad zmiana w trakcie i niegdy nie miały żadnej awarii. Mało tego :miałem egzemplarz z milionowym przebiegiem gdzie dopiero po okrągłej bańce padła skrzynia..Wg mnie jak dbasz i umiesz jezdzić to nie ma problemu ze skrzynią.

Awatar użytkownika
bystrymarkus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1608
Rejestracja: 2010-10-11, 21:57
Imię: Michal
VOLVO: V70II/V70II
Silnik: 2,5T/D5
KW/KM/NM: 209/163
Rok: 2003
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: 10/6
Przebieg: 390000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline
Kontakt:

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: bystrymarkus » 2018-10-02, 15:29

klasyczny pisze:nigdy się "nie zastanawiał
W specyficznych warunkach się zastanawia, ale z audi tiptronik też się zastanawia (znam taki zakręt gdzie każdy automat jakim jechałem ma problem)
kwaku85 pisze: no i pękają
W audi też pękają, a rzędowe 6cyl się zacierają na ostatnich cylindrach z przegrzania nie ważne czy BMW czy Zetor

Myślę problem dotyczy tych słabo serwisowanych lub katowanych, jak szukałem swojej 70tki to spotykałem się z przebiegami 600-700 tys w 2.4t i silnik chodził, ale zatarte 2.5t przy 250tys też widziałem ale tu zatarty silnik to było najmniejsze zmartwienie...
Ile jeździ tych 5cyl z olejem od 2-3 lat nie zmienianych :roll: w kompilacji z gazem...
bystrymarkus junior zwany

Obrazek

Mój osobisty Drakkar V70

PrzemekNF
V
V
Posty: 84
Rejestracja: 2015-05-01, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: V 70
Silnik: 2.0T AUT
KW/KM/NM: 132KW/180PS
Rok: 2002
Przebieg: 220000
Status: Offline

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: PrzemekNF » 2018-10-07, 00:06

A ja dzisiaj oddałem z łezką w oczach ;( do kasacji mojego kochanego Seata Toledo, rocznik 1993, przebieg 400.000 km, benzyna. Auto całkowicie sprawne na chodzie. A pamiętam jak go kupowałem jako nowe auto, to znajomi pukali się w głowę jaki to rzekomo awaryjny samochód kupiłem :> bo Seaty są niby takie usterkowe. Powiem Wam, nigdy mnie ten Seat nie zawiódł na drodze, naprawdę nie miałem z nim kłopotów - a dlaczego, bo zwyczajnie dbam o auta, nigdy nie oszczędzam na serwisie i częściach. Stare powiedzenie jest prawdziwe ,,Jak dbasz, tak masz''

Co do skrzyń AISIN, to jest różnie. Widywałem V70 w Holandii z przebiegami ponad 350.000 km bez remontu skrzyni. Moim zdaniem wszystko zależy od kultury jazdy kierowcy, bo taką skrzynie można zakatować nawet przy 50.000 km. Więc mówienie o trwałości tych automatów jest dość względne i nie ma tutaj znaczenia, czy Ktoś wymienia olej co 30.000 czy 60.000 czy w ogóle.

Pewues
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2016-01-17, 20:17
Imię: Piotr
VOLVO: S60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 180
Rok: 2009
Średnie spalanie: 9
Przebieg: 97000
Status: Offline

Re: V70 ostatnie tak trwałe kombi ze Szwecji

Post autor: Pewues » 2018-10-24, 19:50

Ostatnie "prawdziwe" to byly kanciaki. Reszta to już nie to samo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”