Strona 1 z 2

Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 13:59
autor: Staszek Jama
https://spidersweb.pl/autoblog/volvo-v6 ... c6Hz4V5Co8" onclick="window.open(this.href);return false;

Autorowi niestety nie przypadło do gustu :/

A co Wy, szanowni forumowicze, myślicie o artykule?

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 14:39
autor: Czarny82
Redaktorek wziął auto ponad 300 KM w benzynie i chce żeby mało paliło, na końcu sam się przyznaje, że woli diesla. Można jednak przyznać że pali zbyt dużo, ale to już uroki wszystkich silników z epoki downsizingu i volvo nie jest tu ewenementem.
Jeśli chodzi o nerwowość tej jednostki, to cóż, też trochę gość przesadza. Nie po to klient bierze taką moc silnika, żeby narzekać na zbyt dużą dynamikę. Na tym polega frajda z posiadania takiego silnika i walki by to okiełznać.
Co do stylistyki volvo, też się raczej nie popisał, podobne lub niemal identyczne deski rozdzielcze w volvo to żadna nowość i ciągnie się to już latami.
Co do dźwieku silnika, tu raczej gość ma rację, wg mojej prywatnej opinii, silniki max 2,0 i 4 cyl. w volvo to trochę jak strzał w kolano. Większość z nas ceni sobie właśnie dżwięk, 5 i 6 - cylindrowych silników a o V8 nie ma potrzeby dyskutować. Szkoda że volvo nie oferuje już w swojej gamie większych silników tak jak np. Mercedes i BMW. Niestety Łoś pod tym względem robi się nijaki jak większość innych marek i tu pozostaje nam nad tym tylko ubolewać.

Ogólnie moim zdaniem auto ładne, osiągi też robią wrażenie ale niestety ten silnik pod maską to porażka pod każdym względem (no może oprócz osiągów).

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 17:42
autor: woocash2
Czarny82 pisze:Co do dźwieku silnika, tu raczej gość ma rację, wg mojej prywatnej opinii, silniki max 2,0 i 4 cyl. w volvo to trochę jak strzał w kolano. Większość z nas ceni sobie właśnie dżwięk, 5 i 6 - cylindrowych silników a o V8 nie ma potrzeby dyskutować. Szkoda że volvo nie oferuje już w swojej gamie większych silników tak jak np. Mercedes i BMW. Niestety Łoś pod tym względem robi się nijaki jak większość innych marek i tu pozostaje nam nad tym tylko ubolewać.
+1
Nie wiem jak w przypadku v60, ale dźwięk dwulitrowego wysokoprężnego w v90 nie pasuje do tego samochodu w ogóle.

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 17:53
autor: kowalma
Czarny82 pisze:Redaktorek wziął auto ponad 300 KM w benzynie i chce żeby mało paliło, na końcu sam się przyznaje, że woli diesla. Można jednak przyznać że pali zbyt dużo, ale to już uroki wszystkich silników z epoki downsizingu i volvo nie jest tu ewenementem.
Wiesz - w momencie kiedy Range Rover Sport 5.0 V8 Supercharged pali w mieście raptem 2l więcej to raczej "redaktorek" słusznie narzeka na spalanie.

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 18:02
autor: cezarpl
Jeździłem XC90 z tym silnikiem. Trzeba przyznać, że nawet taką "krowę" potrafi zmusić do żwawego "galopu". Jednak chla jak smok i tutaj z autorem testu nie ma co polemizować...

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 18:23
autor: michal.g
Kto czyta spiders weba? :P
To może zastanówmy się, po co kupować większy i droższy model, skoro nowe V60 robi to samo, kosztuje mniej, ma taką samą tablicę przyrządów
Przecież to jest kompletny idiota.

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 19:44
autor: Matezzz
A ja ze swojego punktu widzenia jako przyszły właściciel v60 z t6 powiem tak. Zanim zdecydowałem się na v60 brałem pod uwagę takie fury jak: superb 2.0 tsi, leon cupra kombi, golf R variant, arteon 2.0 tsi, bmw 330, 430i, audi a4,a5 2.0 tfsi, alfa giulia veloce, stinger. Każde z tych aut przetestowałem dokładnie, niektóre objechałem nawet kilka razy. Każdy z tych samochodów miał coś wyjątkowego, natomiast wygrało volvo, pomimo, że nie byłem fanem marki i z początku nawet nie brałem go pod uwage. Wygrało uniwersalnością. Golf R i cupra owszem fajnie jeździły ale wykończenie zwyczajnie słabe, podobnie jak arteon. Czuć jednak, że volkswagen do premium musi jeszcze sporo dołożyć. BMW 3 i 4 totalnie przereklamowane samochody. Ciasne z małymi bagażnikami i jakością wykończenia na poziomie vw. Niczym nie porywały poza fajną kierownicą, a na 340i czy 440i niestety akcyza jest tak duża, że ich kupienie mija się z celem. Audi a4 i a5 wszystko niby super ale podobnie jak bmw troszkę przyciasne, natomiast do ostatniej chwili wachałem się nad a5 czy v60. Giulia największe zaskoczenie, pod względem układu jezdnego i napędu i radości z jazdy nr. 1, ale ciasna i to jednak alfa. Stinger fajny z v6 fajnie jeździ ale spalanie olbrzymie i bagażnik malutki. Wszystkie te samochody brzmią podobnie do volvo z t6, tyle że volvo nie zastosowało generatora sztucznego dźwięku jak w powyższych. Wiadomo różnice są bo niektóre marki mają gorzej od volvo wyciszone komory silnika i może stąd wydaje się niektórym, że silniķ bardziej rasowo brzmi.
Spalanie też jest podobne, różnica max 2 litry. Kto kupuję samochód z mocą ok 300km by oszczędzać paliwo. Sam z ciekawości jeździłem t6 po mieście w trybie eco w granicach przepisów i spalanie z 30 minut jazdy wyszło ok 10l a nie jak testujący pisze 14l.
Co do wnętrza to zupełnie nie wiem o co chodzi temu człowiekowi. V60 bije na głowę całą konkurencje w swojej klasie. Które auto z tego segmentu ma choćby miekkie plastiki na dole drzwi ? V60 ma. I ogólnie spasowanie i jakość materiałów oraz wyciszenie jest the best. Szarpanie silnika, zupełnie nie wiem o co chodzi. Start stop jak to start stop wk...ia zawsze i wszędzie. Ten testujący to jakiś farmazoniarz.
Rok temu jakby ktoś mi powiedział, że kupie volvo to bym parsknął śmiechem. Natomiast wiele jazd testowych zweryfikowało wszystkie wątpliwości i pomogło w podjęciu wyboru.
Jedyne czego się obawiam to awaryjność, ale wcześniej miałem mazde 6 z 2015 roku i do serwisu jeździlem często i gęsto a przecież miała być Japonska i taka bezawaryjna.

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 19:57
autor: cezarpl
Matezzz pisze:Co do wnętrza to zupełnie nie wiem o co chodzi temu człowiekowi.
Przeczytałem ten test dość pobieżnie ale wydaje mi się, że akurat odnośnie wnętrza jego absurdalny zarzut dotyczy tego, że jest bardzo podobne do V90... Co do spalania 14l/100 w mieście - nie zauważyłem, żeby pisał o jeździe w trybie "ECO"... Wg mojej subiektywnej oceny samo auto jest całkiem fajne, silnik - kwestia gustu i indywidulanych potrzeb - dla mnie T6 w tym aucie to pomyłka...

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 22:24
autor: Matezzz
Dlaczego pomyłka ? Rozumiem, że to tylko 4 cylindry. Ale skoro vw wsadza silnik o podobnych parametrach do golfa r, to czemu volvo ma być gorsze. W bmw za silnik 3 litrowy o mocy >300 km wychodziła dopłata ok. 80 tyś. W audi między a4 z 2.0l a s4 z 3.0l dopłata ok. 150 tyś. Większą pomyłką jest brak manetek do zmiany biegów w innych wersjach niż r-design. W żadnym innym aspekcie volvo nie ustępuje a przewyższa konkurencję. Problemem wszystkich testerów jest to, że chcieliby silnik o mocy 300km a spalanie jak w 1.2. Niskie spalanie miałem w mazdzie i udrękę, że jeżdże 5 metrowym samochodem z 2.0 silnikem i osiągami jak uturbine nowe 1.0.

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-11, 23:09
autor: kowalma
Matezzz pisze:V60 bije na głowę całą konkurencje w swojej klasie. Które auto z tego segmentu ma choćby miekkie plastiki na dole drzwi ? V60 ma. I ogólnie spasowanie i jakość materiałów oraz wyciszenie jest the best. Szarpanie silnika, zupełnie nie wiem o co chodzi. Start stop jak to start stop wk...ia zawsze i wszędzie
Mam start-stop w Mercedesie i nie wkurza, nie wyłączam nigdy. W Volvo z s-s porażka (problem rozwiązałem modułem z Rosji za 110eur który m.in wyłącza s-s ), ciekawe czy w MY18 jak s-s zgasi silnik to działa wspomaganie, czy przy skręconych kołach s-s się jie włączy (jak w Mazdzie).
Nowy design Volvo podoba mi się, ale .. cóż mam podobno bezawaryjny model :-) a nowe to różowo nie jest (tak twierdzi serwis) :-)

W Volvo jest dużo rzeczy które nie wkurzają a wk***iają. Typu jak masz automatycznie zamykanie drzwi to jak wysiadasz po jeździe to nie otwierają się wszystkie. Jak będziesz miał szyberdach to zobacz czy jak zaraz po rozpoczęciu zamykania wyłączysz zapłon to czy się zamknie do końca czy zostawi szczelinę (to samo tyczy się szyb), Nie zamkniesz el bagażnika z wnętrza auta, etc. Niby pierdoły ale jest ich tak dużo że się w głowie nie mieści.

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 07:58
autor: nurek
Bagaznik juz można zamknąć, zarówno z auta przyciskiem jak i pilota.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 08:31
autor: kowalma
O miło, ze poszli po rozum do głowy. U mnie też już się da :-)

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 09:56
autor: s-e-b-e-b
kowalma pisze:Typu jak masz automatycznie zamykanie drzwi to jak wysiadasz po jeździe to nie otwierają się wszystkie.
to akurat sam ustawiasz czy mają sie otwierać jedne drzwi czy wszystkie.

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 10:55
autor: Piotrunho
michal.g pisze:Kto czyta spiders weba? :P
To może zastanówmy się, po co kupować większy i droższy model, skoro nowe V60 robi to samo, kosztuje mniej, ma taką samą tablicę przyrządów
Przecież to jest kompletny idiota.
Przecież to jest sensowne pytanie.

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 11:00
autor: michal.g
s-e-b-e-b pisze:
kowalma pisze:Typu jak masz automatycznie zamykanie drzwi to jak wysiadasz po jeździe to nie otwierają się wszystkie.
to akurat sam ustawiasz czy mają sie otwierać jedne drzwi czy wszystkie.
Nie, to nie to. Było już wałkowane w innych wątkach, jak otwierasz od środka drzwi kierowcy to reszta pozostaje zamknięta. W mojej opinii wszystko zachowuje się prawidłowo, ale jak widać są różne preferencje ;)

Piotrunho - po co kupować droższy większy model, jeśli tańszy i mniejszy ma taką samą deskę rozdzielczą, no proszę Cię ;)

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 11:29
autor: nurek
Ale trochę uprościłeś- cytat mówi o tym że te auta są b. podobne, nie tylko w desce rozdzielczej ale w swojej funkcjonalności. Zresztą na forum już była poruszana kwestia że nowa V60 jest wręcz bardziej użyteczna od V90 z uwagi na mniej ściętą tylną klapę. Porównałem wymiary i na szerokość wnętrza czy ilość miejsca na nogi V60 ustępuje na jakieś 2-3 cm w każdym aspekcie. Czy to dużo? Każdy niech sam oceni.......

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 11:39
autor: Piotrunho
michal.g pisze:
s-e-b-e-b pisze:
kowalma pisze:Typu jak masz automatycznie zamykanie drzwi to jak wysiadasz po jeździe to nie otwierają się wszystkie.
to akurat sam ustawiasz czy mają sie otwierać jedne drzwi czy wszystkie.
Nie, to nie to. Było już wałkowane w innych wątkach, jak otwierasz od środka drzwi kierowcy to reszta pozostaje zamknięta. W mojej opinii wszystko zachowuje się prawidłowo, ale jak widać są różne preferencje ;)

Piotrunho - po co kupować droższy większy model, jeśli tańszy i mniejszy ma taką samą deskę rozdzielczą, no proszę Cię ;)
Jeśli myślimy tylko o desce, to pewnie tak, natomiast sądzę, że V60 odciągnie wielu klientów od V90, bo różnica cenowa jest po prostu ogromna.

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 12:05
autor: michal.g
nurek pisze:Ale trochę uprościłeś- cytat mówi o tym że te auta są b. podobne, nie tylko w desce rozdzielczej ale w swojej funkcjonalności. Zresztą na forum już była poruszana kwestia że nowa V60 jest wręcz bardziej użyteczna od V90 z uwagi na mniej ściętą tylną klapę. Porównałem wymiary i na szerokość wnętrza czy ilość miejsca na nogi V60 ustępuje na jakieś 2-3 cm w każdym aspekcie. Czy to dużo? Każdy niech sam oceni.......

Wysłane przy użyciu Tapatalka
V90 jest dłuższe o 17cm, 4cm szersze i 5 cm wyższe. Twoje pomiary wnętrza widać na zewnątrz ;) V90 to dużo większy i bardziej prestiżowy samochód. Przecież wiadomo, że różnica w cenie to nie bezpośrednie przełożenie zużytych materiałów ;)

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 12:10
autor: nurek
No właśnie... Wielu kupujących zastanowi się czy chce pakować się w 5 metrowe auto czy wystarczy mu 4.8 z wnętrzem kopią tego droższego. I do tego pije autor artykułu.


Pomijam milczeniem dywagacje nt spalania :-) :-)

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 12:15
autor: michal.g
nurek pisze:No właśnie... Wielu kupujących zastanowi się czy chce pakować się w 5 metrowe auto czy wystarczy mu 4.8 z wnętrzem kopią tego droższego. I do tego pije autor artykułu.


Pomijam milczeniem dywagacje nt spalania :-) :-)

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Myślę, że większość osób, które stać na V90 nie kupi sobie "średniego" modelu z oferty ;)

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 12:17
autor: s-e-b-e-b
Piotrunho pisze:.... sądzę, że V60 odciągnie wielu klientów od V90, bo różnica cenowa jest po prostu ogromna.
cennikowo tak, ale rabaty na V60 są dużo mniejsze i róźnica w cenie ostatecznej V60 vs V90 wychodzi już nie tak duża..., a wtedy juz warto sie zastanowić :)

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 12:20
autor: raspiras
Piotrunho pisze:Jeśli myślimy tylko o desce, to pewnie tak, natomiast sądzę, że V60 odciągnie wielu klientów od V90, bo różnica cenowa jest po prostu ogromna.
Ale to już przegięcie. Tak jakby powiedzieć, że nikt nie kupi serii 7 bo 5-ta też jest fajna/wystarczająca. Czasem wysoka cena jest atutem lub wręcz wymogiem przy wyborze modelu i wszyscy wiemy dlaczego.
A konkretniejsze porównanie wymiarów zrobił ktoś, np. tu

-- 2018-12-12, 13:21 --

michal.g ujął to bardziej dosadnie ;-)

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 12:51
autor: nurek
raspiras pisze: Tak jakby powiedzieć, że nikt nie kupi serii 7 bo 5-ta też jest fajna/wystarczająca
Nietrafione porównanie. Bo to sedany a nie wagony, bo 7ką jeździ "prezes" z szoferem, a w szczególnym przypadku BMW 5tka jest ciasnawa z tyłu, z miejscem na nogi.
Ale próbuj dalej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :one: :one: :one:

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 13:02
autor: raspiras
nurek, nie muszę - znam osoby, które mają takie wymagania wynikające z pełnionego stanowiska/funkcji w organizacji :twisted: Szkoda , że mnie nie dotyczą ;-)

Re: Autoblog: Nowe V60 T6 AWD

: 2018-12-12, 14:32
autor: Piotrunho
Nie wiem, jakie są rabaty, ale różnica między V90 T6 Inscription, a V60 T6 Inscription cennikowo to bodajże 96 000. W wersji Momentum będzie to na pewno powyżej 80 000. Otrzymujesz auta z identycznym silnikiem, z prawie identycznym wnętrzem, różniące się rozmiarem. 90 000 kosztuje fajne auto kompaktowe. Ludzie bogaci są bogaci, bo potrafią liczyć.