Strona 1 z 1

S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda

: 2019-11-28, 15:35
autor: PIONEER1990
Witam,

Ciekawostka:
Nie wiem czy na forum już się pojawił ten artykuł:
https://drivetribe.com/p/volvo-almost-h ... wAfNCZKQxA

Ford zamknął projekt silnika V10 o pojemności 4.3L do S80 I generacji ;(
S80-V10-4,3L.jpg
Pozdrawiam,
Tomek.

S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda

: 2019-11-28, 15:59
autor: chancevought
;( :mieczak: :matkoicĂłrko:

S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda

: 2019-11-28, 16:18
autor: BPG
Tooo byłby szaaatan nie łośśśś...

S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda

: 2019-11-29, 15:55
autor: sapaczeq
O w mordę... Nawet jeśli to tylko pół pojemności Dodge'a Vipera, to i tak byłoby miodzio do pojeżdżania i słuchania.
A kto wie... może kiedyś powstał chociaż prototyp takiego silnika? I wtedy mogłaby się przydarzyć podobna historia, jak do tej, kiedy Rowan Atkinson poszedł do Rolls Royce'a i ładnie poprosił, żeby na potrzeby filmu wrzucili mu 9-litrowe V16 pod maskę.

edycja 30.11.2019
W ramach wieczornych refleksji coś takiego: B10434S

S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda

: 2019-11-29, 20:15
autor: kruhy84

S80 4.3L V10 - Ujawniono: Volvo prawie miało V10, dopóki nie zostało kupione przez Forda

: 2019-12-01, 11:48
autor: gwiazdor
Pomysł pewnie inżynieryjnie superciekawy.
Tylko z drugiej strony w 1999 roku do S80 i nadchodzącego w następnym roku V70 Szwedzi wciąż wkładali odkupowany od konkurencji silnik 2.5 TDI (o mocy 140 KM i wcale nienajnowocześniejszy. Fiat/Alfa juz w 1997 r. zaprezentowało swój silnik JTD z kulturalniejszym systemem common rail).
A to diesle jednak odpowiadały za sporą część sprzedaży, z tendencją wzrostową w Europie. Może się nam to nie podobać, ale przewidywanie bywa ciężkie, w szczególności jeżeli chodzi o przyszłość. Gdyby nie zakup i kooperacja z Fordem (zintegrowane z Focusem II s40/v50/c30, czy pewna integracja podzespołów w następnym s80/v70) to niestety kilka lat później sytuacja mogłaby się powtórzyć jak z inną marką szwedzką. Odcinanie mało perspektywicznych projektów w aspekcie księgowym, to niestety element zarządzania i restrukturyzacji,choć bardzo ciężki.

Oczywiście, to co robią aktualnie Chińczycy wstrzykując potężną ilość gotówki i trwająca ofensywa modelowa, to absolutnie nowy rozdział w historii i powiedziałbym, że naprawdę niezły.