czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
-
- VO
- Posty: 228
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 8000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
A to nie biorą? Przecież chodzi o "ograniczenie emisji...". Zobacz ile zanieczyszczeń emituje stary diesel palący 5 litrów, a ile nowy suv w benzynie palący 10 litrów.
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
A no właśnie jakoś nie. Na internetach śmiga porównanie szmelcwagena Lupo ze starym dyszlem oraz nowego BMW. I chociażby skały srały i Lupo pluł czarnym dymem to wskaźniki CO, NOx, PMów są na jego korzyść. BMW wjedzie do STC, Lupo nie, mimo że szmelcwagen truje dużo mniej.carlo497 pisze:A to nie biorą? Przecież chodzi o "ograniczenie emisji...". Zobacz ile zanieczyszczeń emituje stary diesel palący 5 litrów, a ile nowy suv w benzynie palący 10 litrów.
To jest ta logika i wyższa matematyka. Może i zamiary mieli dobre. Wieszczę, że nagle przybędzie aut na obcych blachach, zabytków i przerejestrowanych na dziadki 70+.
Założymy muzeum Volvo i będziemy wrzucać nasze auta jako eksponaty.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1059
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
A czy ktoś liczył ile wypluwa elektryk ( ten może się poruszać ) ładowany z warszawskiego gniazdka napędzanego energią miału węglowego. Może i ona leży za strefą ; a co jak zawieje z dobrego kierunku. Wszystkie diesle Warszawy mają mniejszy przerób. Pozdrawiam Hermogenes
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
No to wysyp zagranicznych aut.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 224
- Rejestracja: 2012-03-29, 13:58
- VOLVO: XC70
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 183
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: My bedroom
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Debilny pomysł.
Konsultacje? Wolne żarty.
1500 osób ”konsultowało” i na tej podstawie podejmuje się decyzje.
Każda wladza traktuje obywateli jak idiotow.
Konsultacje? Wolne żarty.
1500 osób ”konsultowało” i na tej podstawie podejmuje się decyzje.
Każda wladza traktuje obywateli jak idiotow.
Det är mänskligt att fela, sluta blockera mina inlägg dumt skalle!
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Ale my będziemy śmigać na takich blachach.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Nie musi być Ukraina, może być jakiś kraj w UE, nie będzie ich w cepiku tak czy siak.
Będzie odwrotność tego co Ukraińcy robią u nas. Słup, na niego 2000 aut. Z ich poziomem korupcji to może wyjść nawet "legalny" biznes. OC nagle tez będzie z Kijowa bo hajs sie bedzie zgadzac. Polacy lubią kombinować byleby ktoś mógł na tym zarobić.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Będzie odwrotność tego co Ukraińcy robią u nas. Słup, na niego 2000 aut. Z ich poziomem korupcji to może wyjść nawet "legalny" biznes. OC nagle tez będzie z Kijowa bo hajs sie bedzie zgadzac. Polacy lubią kombinować byleby ktoś mógł na tym zarobić.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
jeszcze byś się zdziwił-już jest międzynarodowa wymiana danych cepik w formie online, Aktualnie do systemu są włączone: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Estonia, Francja, Hiszpania, Holandia, Litwa, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Rumunia, Słowacja, Szwecja i Węgry. do tego także wkrótce info o prawkach i punktach karnych, tak aby nie mozna było się poruszać po europie mając np komplet punktów w PL
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
No to w tych co nie mają i nie będą mieć powiązań z naszym. Dwa, wieszczę szybko demontaż elementów systemu przez lokalny element spoleczno-patriotyczny, którego E36 dostanie mandat.wegier pisze:jeszcze byś się zdziwił-już jest międzynarodowa wymiana danych cepik w formie online, Aktualnie do systemu są włączone: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Estonia, Francja, Hiszpania, Holandia, Litwa, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Rumunia, Słowacja, Szwecja i Węgry. do tego także wkrótce info o prawkach i punktach karnych, tak aby nie mozna było się poruszać po europie mając np komplet punktów w PL
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VOLV
- Posty: 692
- Rejestracja: 2013-09-11, 21:05
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V60CC;XC60;S60
- Silnik: D4/D3/2.0
- KW/KM/NM: 200/163/180
- Rok: 2018
- Średnie spalanie: 5.8/7.6
- Przebieg: 35000
- Lokalizacja: OPO
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
To w końcu warto czy nie warto czymać takiego dyszla???
Jeśli weźmiemy pod uwagę koszty wynikające z awaryjności współczesnych dyszelnapedów łosiopochodnych to może jednak brygida-znaczy hybridaa nawet w trasy będzie się finalnie pomimo większego apetytu opłacać??? Taka tojka czy lex z 2.5 litra silnikiem i planetarką finalnie lepiej się zbilansuje????
Co Koledzy o tym sądzą?
Jeśli weźmiemy pod uwagę koszty wynikające z awaryjności współczesnych dyszelnapedów łosiopochodnych to może jednak brygida-znaczy hybridaa nawet w trasy będzie się finalnie pomimo większego apetytu opłacać??? Taka tojka czy lex z 2.5 litra silnikiem i planetarką finalnie lepiej się zbilansuje????
Co Koledzy o tym sądzą?
- Hermogenes
- VOLVO
- Posty: 1059
- Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
- Imię: Hermogenes
- VOLVO: v50
- Silnik: 1,6 d2 DrivE
- KW/KM/NM: 84 /115/270
- Rok: 2011
- Średnie spalanie: 5,1
- Przebieg: 242242
- Lokalizacja: WZY
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
BPG, Ale strefy są w miastach a "dyszel" się do tego nie przysposobił. Jako ze bez tych stref nie jest zalecany, to ze strefami 'tembardziej' . Pozdrawiam Hermogenes
-
- VO
- Posty: 170
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Może w Warszawie. W Krakowie nadal 30 lat wystarcza.
Na wjazd do strefy nie musi mieć żółtych tablic, wystarczy opinia rzeczoznawcy i 25 lat.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
-
- VO
- Posty: 170
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Teoretycznie tak. Emisja z pojedynczego auta jest większa, ale zanieczyszczenia ze spalin w całości zanieczyszczeń w miastach to tylko kilka procent.
Zależnie od źródeł 2-6%.
Dlatego jakakolwiek walka ze sprawnymi autami spalinowymi, nawet Euro1 jest bezsensu, więc to nie jakość powietrza chodzi.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Niech sobie zrobią te STC jak muszą ale w obrębie np. Rynku czy starego miasta.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
w mazowieckim i lubuskim 40 lub 35 i opinia ALE z uzwględnieniem iż :
nie może należeć do produkcji masowej;
stanowi świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia i jego zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na posiadaną wartość historyczną, artystyczną lub naukową;
świadczy o kulturze materialnej, charakterystycznej dla dawnych i nowych form gospodarki, a także dokumentuje poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego;
rzadko występuje na rynku krajowym i zagranicznym;
ma unikalne rozwiązania konstrukcyjne i techniczne, innowacyjne dla okresu powstawania pojazdu;
składa się z oryginalnie wykonanych części lub został odrestaurowany na bazie oryginalnych części i dokumentów;
jest powiązany z ważnymi wydarzeniami historycznymi, osobistościami lub osiągnięciami sportowymi;
dokumentuje etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej;
wprowadzane w nim zmiany wykonywane są zgodnie z technologią okresu produkcji.
reasumując młodszego niż 40latka nie ma szans zarejestrować a ujednolicenie przepisów dla reszty kraju to zapewne kwestia czasu
Ostatnio zmieniony 2023-11-26, 16:43 przez wegier, łącznie zmieniany 1 raz.
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Lub stanowi element kolekcji muzeum. Patrzcie na Graczyka, Skarb Narodu, Wena w Oławie czy u starszego Mikiciuka w Otrębusach.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
no i co? będę od nich wypożyczać? równie dobrze można kupić ferrari-też jest rzadko spotykany
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Możemy założyć muzeum Volvo pod sztandarem forum ^^.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2021-07-26, 20:31
- Imię: Marek
- VOLVO: v70
- Silnik: D5244T
- KW/KM/NM: 120 kW
- Rok: 2005
- Przebieg: 274000
- Lokalizacja: Słupsk
- Status: Offline
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Właściciele, a siedziba rozproszona wg zamieszkania właścicieli, tak jak np floty do rabatów paliwowych itp.
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...
Spółka muzealna. Patrz, STC jeszcze nie ma, a my już kombinujemy
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Lewa w górę
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
- Imię: grzesiek
- VOLVO: V40 CrossCountry
- Silnik: T4 PolestarEngineered
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2014
- Przebieg: 75000
- Status: Offline