co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Czym będziesz tankować swojego Łosia w nowym roku?

etylina 95 E10 (10% etanolu)
24
50%
etylina 98 E5 (5% etanolu)
16
33%
inne paliwo
8
17%
 
Liczba głosów: 48

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: wegier » 2023-12-01, 20:25

jak w temacie.
nie dość że czystymi strefami chcą nas zniechęcić, dodatkowymi podatkami, przeciągnięciem warunków dla samochodów na żółte to teraz jeszcze TO!

ale wszędzie cisza i nie dają nam alternatywy-coś jak z konsultacjami z sprawie powstania SCT!
z auto świat: "To już pewne. Orlen potwierdził w rozmowie z serwisem Business Insider, że od 1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach paliw nie będzie już można zatankować klasycznej benzyny Pb95. Zastąpi ją benzyna o oznaczeniu E10. To naprawdę duża zmiana i ważna informacja, bo wiele aut nie jest przystosowanych do tankowania nowego paliwa."

P.S.
skoro nowe paliwo zredukuje cząstki stałe we wszystkich samochodach-to po co SCT?

https://energetyka24.com/ropa/wiadomosc ... o-tej-pory
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... go/4dh2thj

Hatton
VOLVO
VOLVO
Posty: 2286
Rejestracja: 2016-11-03, 21:20
Imię: Marek
VOLVO: V70
Silnik: B5254T11
KW/KM/NM: 231
Rok: 2010
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 214418
Lokalizacja: Podkarpacie
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: Hatton » 2023-12-01, 20:54

Można sprawdzić przystosowanie samochodu do E10
https://e10.klimat.gov.pl/
V50 2.4i
V70 III 2.5FT

krejzi_los
VO
VO
Posty: 156
Rejestracja: 2012-04-21, 23:26
Imię: Piotr
VOLVO: V70 II T5 / V70 II 2.5T
Silnik: 2.3 + 2.5
KW/KM/NM: 250KM / 209KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 680000
Lokalizacja: Kalisz, wielkopolskie
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: krejzi_los » 2023-12-01, 21:20

nie ma w wyszukiwarce 850-tki.
Czyżby robota Sasina? :lol:
SVART SKUGGA

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23191
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: coonrado » 2023-12-01, 21:22

Pozwoliłem dodać ankietę do głosowania w tym temacie :568:

Awatar użytkownika
leo55555
VO
VO
Posty: 203
Rejestracja: 2017-11-11, 18:41
Imię: Maciej
VOLVO: S80 II
Silnik: był D5,jest 2.5T+LPG
KW/KM/NM: 147+/200+/300+
Rok: 2007
Średnie spalanie: 11Pb/13LPG
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Kutno, łódzkie
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: leo55555 » 2023-12-02, 08:28

krejzi_los pisze:
2023-12-01, 21:20
nie ma w wyszukiwarce 850-tki
Za to jest D5 :lol: :lol: :lol:
https://images90.fotosik.pl/696/4950d91e3a816fbfmed.jpg
Obrazek

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: wegier » 2023-12-02, 11:56

leo55555 pisze:
2023-12-02, 08:28
Za to jest D5
no ale sam silnik to nie wszystko-liczy się też data produkcji(zmiany konstrukcyjne)-nowe syfne paliwo przyspiesza też korozję baków, przewodów, starzenie uszczelek itp. więc liczy się też konstrukcja całego układu.

jeżeli wierzyć tej stronce to corolla 8gen która weszła na rynek w 97 roku i z tym samym dokładnie silnikiem była robiona aż do ok 2000 w 97 była nie przystosowana ALE już w 98 jest! (ten sam silnik) pomijam fakt, że np wersja hatchback na europę robiona w jp miała metalowy bak a w tym samym czasie liftback produkcji UK miał plastikowy.

żeby było weselej w tv właśnie mowili, że nie ma obowiązku zmiany oznaczeń na dystrybutorach więc może zostać przy PB95 nadal E5 mimo, że tankujemy nowy syf od stycznia. ciekawe, że tak o wszystkim na ostatnią chwilę się informuje całe społeczeństwo o takich zmianach.
przy okazji mówiono, że biokomponenty są DROŻSZE niż benzyna więc nie zdziwię się jeżeli ceny podniosą a 98 zdrożeje jeszcze bardziej żeby "nie kusiło"

Jamal_PL
V
V
Posty: 59
Rejestracja: 2023-02-10, 11:46
Imię: Bart
VOLVO: Jest
Silnik: T4
Rok: 2019
Przebieg: 50000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: Jamal_PL » 2023-12-02, 12:47

Ale D5 to zdaje się diesel.

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23191
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: coonrado » 2023-12-02, 13:12

Jamal_PL pisze:
2023-12-02, 12:47
Ale D5 to zdaje się diesel.
:galy:

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: wegier » 2023-12-02, 14:18

zamiast tabeli zrobionej przez naszych imbecyli proponuję niemiecką bardziej dokładną tabelę
co ciekawe wg tamtejszych informacji równie ważne jest czy samochód jest z oficjalnego rynku europejskiego czy na inne rynki bo wtedy ten sam model i rok produkcji może oznaczać, że europejski może używać e10 a z importu już nie

https://www.dat.de/fileadmin/de/downloa ... chkeit.pdf

MartinussTrucker
VOL
VOL
Posty: 422
Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238/320
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12.5
Przebieg: 82000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: MartinussTrucker » 2023-12-02, 16:09

Fajnie w tej Polsce sie dzieje,a w niemczech bez zmian bo 95e5 nadal bedzie. Jak nie ma 95 e5 to leje sie 98 no chyba ze komus nie zalezy i jak sie rozleci kupi inny zlom.

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: wegier » 2023-12-02, 16:22

MartinussTrucker pisze:
2023-12-02, 16:09
no chyba ze komus nie zalezy i jak sie rozleci kupi inny zlom.
wiele to sugeruje odnośnie benzynowych aut z niemieckiego i innych importu(nie da się udokumentować lanego, tańszego paliwa E10 po 2010 w de, itp) bo kto by zbierał wszystkie paragony ze stacji co tankował i je jeszcze archiwizował z numerami blach z ostatnich 13 lat ;) te z polskiego salonu były tylko i wyłącznie od ZAWSZE aż do 2024 "skazane" na max E5! chyba krajowe(nie tylko volvo) znowu jeszcze bardziej podrożeją! w europie i nie tylko :mrgreen:

Awatar użytkownika
Marcin.Ś.
VO
VO
Posty: 191
Rejestracja: 2013-04-25, 14:58
Imię: Marcin
VOLVO: 744'90,745'92
Silnik: B230F+M47,B230F+AW70L
KW/KM/NM: 85kW/115KM/183Nm
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12-13l LPG
Przebieg: 445000
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: Marcin.Ś. » 2023-12-02, 18:18

W Volvo ponoć wszystko powyżej serii 200 (a i tam zależy od silnika) jest przystosowane do e10 za wyjątkiem wczesnych GDI. Ja będę lał 98 ze względu na LPG.
Volvo 740 '90 B230F+M47
Volvo 740 '92 B230F+AW70L
Virago 535 '93
ex Jawa TS350 '89
ex Jawa 640 '94

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2627
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: ewemarkam » 2023-12-02, 19:20

Marcin.Ś. pisze:
2023-12-02, 18:18
Ja będę lał 98 ze względu na LPG.
A co ma piernik do wiatraka?

Generalnie nie wiem o co chodzi z tą obawa o tą benzynę? Że niby rozpuści przewody paliwowe? Nigdzie nie mogę się doszukać treściwych artykułów. Wszędzie tylko są powielane jedne i te same informacje. Że niby szkodzi silnikom z gaźnikiem i tym bez katalizatora. Ale dlaczego szkodzi? Bo co im się tam robi? Że niby etanol rozpuści uszczelki gumowe. Benzyny one się nie boją a mają ulec alkoholowi?

littlewine
V
V
Posty: 99
Rejestracja: 2018-04-02, 09:57
Imię: Lukasz
VOLVO: V90 CC
Silnik: B5
KW/KM/NM: 264KM
Rok: 2023
Przebieg: 0
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: littlewine » 2023-12-02, 19:33

Z tym LPG i 98 to chyba chodzi o to że na podczas jazdy na gazie paliwo zużywa się w niewielkim stopniu przez co dłużej jest w baku. Ponieważ 98 jest dalej E5 to będzie mieć mniejsze właściwości hydroskopijne czyli teoretycznie taka benzyna będzie się dłużej nadawać do jazdy. Nie oceniam czy to w praktyce ma sens.

Awatar użytkownika
Marcin.Ś.
VO
VO
Posty: 191
Rejestracja: 2013-04-25, 14:58
Imię: Marcin
VOLVO: 744'90,745'92
Silnik: B230F+M47,B230F+AW70L
KW/KM/NM: 85kW/115KM/183Nm
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12-13l LPG
Przebieg: 445000
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: Marcin.Ś. » 2023-12-02, 23:47

Dokładnie :arrow: chodzi mi o higroskopijność paliwa. Przy jeździe na benzynie nie przejmowałbym się. A tak dołożę sobie te parę złotych i będę wierzył, że robię dobrze autu. 98 przecież mu nie zaszkodzi.
Volvo 740 '90 B230F+M47
Volvo 740 '92 B230F+AW70L
Virago 535 '93
ex Jawa TS350 '89
ex Jawa 640 '94

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2627
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: ewemarkam » 2023-12-03, 00:21

Chyba trochę przesadzacie. Ale jeśli macie czuć się z tym lepiej. Generalnie nie zaszkodzi ale też nie widzę sensu.

AMarek
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2021-07-26, 20:31
Imię: Marek
VOLVO: v70
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: 120 kW
Rok: 2005
Przebieg: 274000
Lokalizacja: Słupsk
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: AMarek » 2023-12-03, 15:46

Kiedyś jak paliwa nie były na spirytusie to para kondensowała się w zbiorniku i trzeba było specjalnie dodawać spirytus, wylewać wodę z filtrów, czyścić zbiorniki. Teraz jak jeździmy na E czy B ileś to wody nigdzie nie ma. E10 nie pochłonie więcej wody niż było przy E5 bo nie zostaje nigdzie nadmiar. Brazylijczycy jeżdżą na czystym i jakoś dają radę więc moim zdaniem + 5 % niewiele zmieni. Przy gazie problemem jest starzenie się benzyny czyli parowanie lżejszych frakcji i to chyba mało zależy od biokomponentów.

MartinussTrucker
VOL
VOL
Posty: 422
Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238/320
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12.5
Przebieg: 82000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: MartinussTrucker » 2023-12-03, 16:07

wegier pisze:
2023-12-02, 16:22
nie da się udokumentować lanego, tańszego paliwa E10 po 2010 w de, itp)
Zyje w De od ponad 10 lat i jeszcze nigdy nie widzialem zeby to ktos tankowal.

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2627
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: ewemarkam » 2023-12-03, 16:14

Zgłębiłem trochę temat. Tu chodzi tylko o uszczelki i węże w układzie paliwowym. Jeśli są wykonane z EPDM to on może reagować z alkoholem i puchnąć. Natomiast jak już jest guma NBR to nie ma takiego ryzyka. Więc o nic innego. Żadna higroskopijność itd.

MartinussTrucker
VOL
VOL
Posty: 422
Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238/320
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12.5
Przebieg: 82000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: MartinussTrucker » 2023-12-11, 17:26

Nadal bede tankowal 95 e5

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: wegier » 2023-12-14, 11:15

w sumie już wiadomo skąd się to wzieło
https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualn ... 13162.html
do tego po przeczytaniu kilkunastu rolniczych stron branżowych chodzi też o "zagospodarowanie" ukraińskich nadwyżek rolnych do nas napływających z którymi nie wiadomo co robić

carlo497
VO
VO
Posty: 218
Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
Imię: Karol
VOLVO: v60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 197KM
Rok: 2023
Przebieg: 8000
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: carlo497 » 2023-12-14, 12:27

Tak tak, oczywiśie... Z pewnością rolnicy w odpowiedzi na nadwyżki sprzed paru miesięcy zdążyli nanieść zmiany w przepisach, namówić całe środowisko, a potem jeszcze postawić infrastrukturę do produkcji etanolu. I to wszystko w kilka miesięcy xD

rower
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
Imię: M
VOLVO: -
Silnik: -
KW/KM/NM: -
Rok: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: rower » 2023-12-14, 14:58

Kurde, nie wiem co jeszcze ludzie wymyślą...
Czapki ze sreberka sobie jeszcze na głowy nałóżcie.

O paliwie E10 mówi się już od LAT. W UK jest to domyślne paliwo od 2021 r. (i jakoś auta jeżdżą), w Niemczech jest równolegle sprzedawane od chyba 10 lat (pewnie Niemcy przewidzieli, że 10 lat później będzie wojna ), ale oczywiście jak cysterna z tym paliwem przekroczy granicę PL, to jest niszczycielskim eliksirem, narzędziem ucisku, represji i ciemiężenia, atakiem na wolność, czy o zgrozo metodą na zagospodarowanie nadwyżek płodów rolnych z Ukrainy... Nic głupszego już chyba dzisiaj nie przeczytam...

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


Malenstwo8
VOLV
VOLV
Posty: 588
Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
Imię: Marcin
VOLVO: Lexus RX
Silnik: 350H
Rok: 2023
Średnie spalanie: 6,2
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: Malenstwo8 » 2023-12-14, 15:22

@rower, bo w tym kraju 80% społeczeństwa to debile. Czego się spodziewałeś? Jakby zostawili napis E5, a dali E10, to gawiedź by lała i wszystko było ok. Ponad 90% aut, które jeżdżą po naszych drogach bez problemu to przepali, ale Polak musi się napłakać, zwęszyć teorie spiskową i wysunąć swoje dogłębne przemyślenia i analizy 😂 Ja bym się zastanowił jaki jest skład prądu, bo jeszcze nam telewizory popali 😂

rower
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
Imię: M
VOLVO: -
Silnik: -
KW/KM/NM: -
Rok: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

co wybieracie do tankowania po nowym roku? 98 z mniejszym syfem czy 95 z podwójnym syfem?

Post autor: rower » 2023-12-14, 15:41

Szkoda gadać...
Do wszystkich "tęgich głów", żeby już zakończyć ten idiotyczny temat:
Paliwo E10 jest w powszechnym użytku w wielu europejskich krajach, tylko oczywiście żaden z Was nie poświęcił kilku minut, by to sprawdzić. Finladnia, Szwecja, Dania, Francja, Słowacja, Belgia, Węgry, Niemcy, Bułgaria, Rumunia, Austria i jeszcze kilka innych (w sumie chyba 18 krajów ma już E10).
Połowa z Was jeździ furami pościąganymi z krajów, gdzie je na E10 radośnie upalano, a teraz robicie raban jakby świat miał się skończyć...

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”