Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
e/e
PostNapisane: 2016-12-22, 23:35 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.05.2016, 17:30
Posty: 1
Płeć: Nie określono
Imię: Krzysiek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2007
Przebieg: 27400
dzieki za info :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ind
PostNapisane: 2017-04-14, 15:03 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 24.08.2007, 08:57
Posty: 215
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: A
VOLVO: V70
Silnik: D3 aut
KW/KM/NM: 163
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6,7
Przebieg: 180000
Kupując auto w Szwecji trzeba też pamiętać, że wszystkie samochody mają mniejsze lub większe odpryski po kamieniach na przedniej szybie, często nawet po kilka na jednej szybie. Szwedzi sypią przez całą zimę drobny żwir (nie piasek) na drogach, jest to prawdziwa zmora tych dróg.
Np. w Austrii mielą taki żwir na drobiny przed wysypaniem, to wciąż działa ale nie uszkadza szyb. Szwedzi niestety sypią żwir i drobne kamyczki. Spod kół samochodów jadących przed nami tryskają takie kamyczki nawet w mieście i na głównych drogach.
W Szwecji ubezpieczyciel płaci za wymianę z autocasco dopiero gdy jest 5 śladów po kamieniach (lub jeden większy ślad ale tylko bezpośrednio przed kierowcą), więc warto poprosić o zdjęcia odprysków na szybach (komisy bardzo niechętnie o tym informują, widzisz je dopiero na placu gdy przyjeżdżasz obejrzeć auto). W porównaniu z zachodnią Europą, ściągając auto ze Szwecji trzeba więc liczyć się z odpryskami na szybie, ew. wkalkulować koszt wymiany przedniej szyby w Polsce.
Niestety ten żwir uszkadza także front przedniej maski (to widać głównie na autach japońskich, na szczęście VOLVO ma grubszy lakier).
Jeszcze jedno: podwozie aut ze Szwecji bywa bardziej skorodowane niż w autach z południa Europy.

_________________
było: S60 D5 man 2008, V70 D3 man 2011


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Nowicjusz1975
PostNapisane: 2017-08-26, 06:48 
Offline

Dołączył(a): 26.08.2017, 06:34
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Robert
VOLVO: S40
Silnik: B4184S
KW/KM/NM: 115
Rok: 1998
Przebieg: 265147
Witam
Proszę o pomoc . Chciałbym sprowadzić samochód ze Szwecji ale Szwedzi niechętnie podchodzą do tego tematu aby samochód wyjechał poza granicę., mają szereg obaw jak to zrobić ???
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
xemil
PostNapisane: 2017-09-15, 23:45 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.08.2017, 20:52
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: Kamil
VOLVO: v60
Silnik: D4
KW/KM/NM: 181
Rok: 2015
Przebieg: 90000
jak tos potrzebuje pomocy w zakupie to prosze pisac na priv. . Jestem ze sztokcholmu !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ind
PostNapisane: 2018-03-09, 15:13 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 24.08.2007, 08:57
Posty: 215
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: A
VOLVO: V70
Silnik: D3 aut
KW/KM/NM: 163
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6,7
Przebieg: 180000
Szukając używanych aut w Szwecji, np. poleasingowych, warto pamiętać o zmieniających się modach i obciążeniach podatkowych dla firm i osób prywatnych, co ma wpływ na rynek aut używanych.
W Szwecji co kilka lat mocno zmienia się polityka odnośnie ekologii aut, czego efektem są zmiany w obciążeniach podatkowych - inne ulgi na auta, nowe podatki od paliw. Szwedzi przez dziesięciolecia jeździli dużymi benzyniakami, przed 2005 rokiem prawie nie było diesli. Także dlatego że w latach 1992-2005 diesle były "karane" 3-5-krotnie wyższymi dorocznymi opłatami drogowymi, niż auta benzynowe. Od 2006 roku coroczny podatek drogowy uzależniono od emisji CO2, więc nagle opłacalne zrobiły się diesle (była nawet ulga ok. 3000 PLN na diesle z PDF), a potem głównie małe diesle (więc wysyp V70 D2) z niską emisją CO2, bo opłacalne były duże auta z małym dieslem. Analogiczne kształtowały się ulgi dla firm na auta służbowe, więc trendy były od razu widoczne na rynku.

Dodatkowo w 2005 roku uznano bioetanol za super pomysł, poszły za tym ulgi podatkowe na auta z E85 (sprzedawano bardzo dużo Volvo 2.0F w latach 2006-2010). Ale okazało się że produkcja E85 jednak obciąża środowisko naturalne, były też problemy z jakością paliwa, potem podniesiono akcyzę na E85 i Szwedzi przestali jeździć na bioetanolu, szczególnie gdy okazało się że E85 zimą może sprawiać problemy w silnikach i takie auta są droższe w serwisowaniu. Od 2015 roku Volvo zaprzestało w ogóle sprzedaży aut na bioetanol. To także trochę tłumaczy niższe ceny aut używanych z silnikami 2.0F. Choć od połowy 2018 ponownie likwidują akcyzę na E85 (oraz na komponent fame w biodieslu), więc moda znów pewnie się odwróci...

Szwedzi - poza niższym podatkiem rocznym - nie promują elektryków ani hybryd, jest tylko subwencja ok. 30 tys. PLN (wcześniej 20 tys. PLN) do zakupu nowego elektryka, subwencja do plugin wynosi 10 tys. PLN. Zwykłe hybrydy nie dostają żadnej subwencji. Co ciekawe, od lutego 2018 dla osób prywatnych pojawiła się subwencja do zakupu elektrycznego roweru lub mopedu: 25% ceny, max. 5000 PLN.

Dla pełnego obrazu dodam, że Szwedzi w ogóle nie jeżdżą na gazie LPG, za to zdarzają się auta na gaz ziemny CNG (była nawet seria Volvo V70 fabrycznie dostosowanych do CNG, ale to całkiem inny gaz niż LPG, jest zaledwie 25-30 stacji CNG w całej Polsce).

Szwedzi i tak mają tańsze nowe auta niż Dania czy Norwegia, bo w Szwecji nie ma akcyzy. W Danii i Norwegii akcyza na nowe auta wynosi przynajmniej 100% wartości samochodu (za to auta elektryczne w Norwegii są całkowicie zwolnione z VAT i akcyzy, dlatego jest taki boom na elektryki w Norwegii, tam Tesla S75 kosztuje tyle samo co Volvo V60).

Niestety w porównaniu z resztą Europy ceny aut nowych i używanych w Szwecji są znacząco wyższe niż np. w Niemczech czy Holandii. Szwedzi wolą przepłacić w szwedzkim salonie, niechętnie korzystają z importu równoległego aut nowych w UE ani sprowadzania aut używanych - boją się kręcenia liczników, aut kradzionych i oszustw podatkowych na VAT (było kilka głośnych przypadków), zresztą auta kupione w szwedzkim salonie (tzw. svensksåld) zachowują potem znacznie wyższą cenę przy odsprzedaży.

_________________
było: S60 D5 man 2008, V70 D3 man 2011


Ostatnio edytowano 2018-03-15, 10:38 przez ind, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
v70t4 MY14
PostNapisane: 2018-03-10, 22:15 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.12.2017, 09:42
Posty: 256
Lokalizacja: Sverige
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michu
VOLVO: v70
Silnik: t4 1,6 benzyna
KW/KM/NM: 180KM
Rok: 2014
Średnie spalanie: 7,1L-8,5L
Przebieg: 80000
ind, Bardzo fajnie to opisałeś, skąd ta cała wiedza u Ciebie ? Podałeś nawet fakt o subwencji na rower elektryczny ... Super :one:
Ja osobiście kupując auta używane kupuję tylko auta svensksåld i tylko benzyna.
Tak jak napisałeś, z chęcią "przepłacam" za auto bo wiem, że sprzedam je dużo drożej niż auto importowane, a na dodatek sprzedanie Szwedzkiego kombi z silnikiem benzynowym pochodzącego z salonu z reguły nie zajmuje wiecej niż 72 godziny.
Całkiem niedawno sprzedawałem v70-tke 2,4 benzynie i sprzedła się w 48 godzin chociaż była dość droga w porównaniu z innymi ogłoszeniami.
Co było ważne dla klienta ?
Benzyna, svensksåld, hak i nivomaty.
Okazało się, że babka często ciągnie przyczepę z końmi, a w tym aucie były amorki nivo i hak ... ważnym aspektem dla pani Szwedki było oczywiście auto pochodzące ze Szwedzkiego salonu.

_________________
:loss:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wizsc
PostNapisane: 2018-03-13, 18:03 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.04.2017, 16:20
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
VOLVO: Vectra C
Silnik: 1.9
Rok: 2006
Przebieg: 230
svensksåld Czyli szwedzki salon czy co?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ind
PostNapisane: 2018-03-13, 18:52 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 24.08.2007, 08:57
Posty: 215
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: A
VOLVO: V70
Silnik: D3 aut
KW/KM/NM: 163
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6,7
Przebieg: 180000
Tak, dokładnie.

_________________
było: S60 D5 man 2008, V70 D3 man 2011


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL