Strona 1 z 2

Re: Import aut ze Szwecji

: 2016-12-22, 22:35
autor: e/e
dzieki za info :)

Re: Import aut ze Szwecji

: 2017-04-14, 15:03
autor: ind
Kupując auto w Szwecji trzeba też pamiętać, że wszystkie samochody mają mniejsze lub większe odpryski po kamieniach na przedniej szybie, często nawet po kilka na jednej szybie. Szwedzi sypią przez całą zimę drobny żwir (nie piasek) na drogach, jest to prawdziwa zmora tych dróg.
Np. w Austrii mielą taki żwir na drobiny przed wysypaniem, to wciąż działa ale nie uszkadza szyb. Szwedzi niestety sypią żwir i drobne kamyczki. Spod kół samochodów jadących przed nami tryskają takie kamyczki nawet w mieście i na głównych drogach.
W Szwecji ubezpieczyciel płaci za wymianę z autocasco dopiero gdy jest 5 śladów po kamieniach (lub jeden większy ślad ale tylko bezpośrednio przed kierowcą), więc warto poprosić o zdjęcia odprysków na szybach (komisy bardzo niechętnie o tym informują, widzisz je dopiero na placu gdy przyjeżdżasz obejrzeć auto). W porównaniu z zachodnią Europą, ściągając auto ze Szwecji trzeba więc liczyć się z odpryskami na szybie, ew. wkalkulować koszt wymiany przedniej szyby w Polsce.
Niestety ten żwir uszkadza także front przedniej maski (to widać głównie na autach japońskich, na szczęście VOLVO ma grubszy lakier).
Jeszcze jedno: podwozie aut ze Szwecji bywa bardziej skorodowane niż w autach z południa Europy.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2017-08-26, 06:48
autor: Nowicjusz1975
Witam
Proszę o pomoc . Chciałbym sprowadzić samochód ze Szwecji ale Szwedzi niechętnie podchodzą do tego tematu aby samochód wyjechał poza granicę., mają szereg obaw jak to zrobić ???
Pozdrawiam

Re: Import aut ze Szwecji

: 2017-09-15, 23:45
autor: xemil
jak tos potrzebuje pomocy w zakupie to prosze pisac na priv. . Jestem ze sztokcholmu !

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-03-09, 14:13
autor: ind
Szukając używanych aut w Szwecji, np. poleasingowych, warto pamiętać o zmieniających się modach i obciążeniach podatkowych dla firm i osób prywatnych, co ma wpływ na rynek aut używanych.
W Szwecji co kilka lat mocno zmienia się polityka odnośnie ekologii aut, czego efektem są zmiany w obciążeniach podatkowych - inne ulgi na auta, nowe podatki od paliw. Szwedzi przez dziesięciolecia jeździli dużymi benzyniakami, przed 2005 rokiem prawie nie było diesli. Także dlatego że w latach 1992-2005 diesle były "karane" 3-5-krotnie wyższymi dorocznymi opłatami drogowymi, niż auta benzynowe. Od 2006 roku coroczny podatek drogowy uzależniono od emisji CO2, więc nagle opłacalne zrobiły się diesle (była nawet ulga ok. 3000 PLN na diesle z PDF), a potem głównie małe diesle (więc wysyp V70 D2) z niską emisją CO2, bo opłacalne były duże auta z małym dieslem. Analogiczne kształtowały się ulgi dla firm na auta służbowe, więc trendy były od razu widoczne na rynku.

Dodatkowo w 2005 roku uznano bioetanol za super pomysł, poszły za tym ulgi podatkowe na auta z E85 (sprzedawano bardzo dużo Volvo 2.0F w latach 2006-2010). Ale okazało się że produkcja E85 jednak obciąża środowisko naturalne, były też problemy z jakością paliwa, potem podniesiono akcyzę na E85 i Szwedzi przestali jeździć na bioetanolu, szczególnie gdy okazało się że E85 zimą może sprawiać problemy w silnikach i takie auta są droższe w serwisowaniu. Od 2015 roku Volvo zaprzestało w ogóle sprzedaży aut na bioetanol. To także trochę tłumaczy niższe ceny aut używanych z silnikami 2.0F. Choć od połowy 2018 ponownie likwidują akcyzę na E85 (oraz na komponent fame w biodieslu), więc moda znów pewnie się odwróci...

Szwedzi - poza niższym podatkiem rocznym - nie promują elektryków ani hybryd, jest tylko subwencja ok. 30 tys. PLN (wcześniej 20 tys. PLN) do zakupu nowego elektryka, subwencja do plugin wynosi 10 tys. PLN. Zwykłe hybrydy nie dostają żadnej subwencji. Co ciekawe, od lutego 2018 dla osób prywatnych pojawiła się subwencja do zakupu elektrycznego roweru lub mopedu: 25% ceny, max. 5000 PLN.

Dla pełnego obrazu dodam, że Szwedzi w ogóle nie jeżdżą na gazie LPG, za to zdarzają się auta na gaz ziemny CNG (była nawet seria Volvo V70 fabrycznie dostosowanych do CNG, ale to całkiem inny gaz niż LPG, jest zaledwie 25-30 stacji CNG w całej Polsce).

Szwedzi i tak mają tańsze nowe auta niż Dania czy Norwegia, bo w Szwecji nie ma akcyzy. W Danii i Norwegii akcyza na nowe auta wynosi przynajmniej 100% wartości samochodu (za to auta elektryczne w Norwegii są całkowicie zwolnione z VAT i akcyzy, dlatego jest taki boom na elektryki w Norwegii, tam Tesla S75 kosztuje tyle samo co Volvo V60).

Niestety w porównaniu z resztą Europy ceny aut nowych i używanych w Szwecji są znacząco wyższe niż np. w Niemczech czy Holandii. Szwedzi wolą przepłacić w szwedzkim salonie, niechętnie korzystają z importu równoległego aut nowych w UE ani sprowadzania aut używanych - boją się kręcenia liczników, aut kradzionych i oszustw podatkowych na VAT (było kilka głośnych przypadków), zresztą auta kupione w szwedzkim salonie (tzw. svensksåld) zachowują potem znacznie wyższą cenę przy odsprzedaży.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-03-10, 21:15
autor: v70t4 MY14
ind, Bardzo fajnie to opisałeś, skąd ta cała wiedza u Ciebie ? Podałeś nawet fakt o subwencji na rower elektryczny ... Super :one:
Ja osobiście kupując auta używane kupuję tylko auta svensksåld i tylko benzyna.
Tak jak napisałeś, z chęcią "przepłacam" za auto bo wiem, że sprzedam je dużo drożej niż auto importowane, a na dodatek sprzedanie Szwedzkiego kombi z silnikiem benzynowym pochodzącego z salonu z reguły nie zajmuje wiecej niż 72 godziny.
Całkiem niedawno sprzedawałem v70-tke 2,4 benzynie i sprzedła się w 48 godzin chociaż była dość droga w porównaniu z innymi ogłoszeniami.
Co było ważne dla klienta ?
Benzyna, svensksåld, hak i nivomaty.
Okazało się, że babka często ciągnie przyczepę z końmi, a w tym aucie były amorki nivo i hak ... ważnym aspektem dla pani Szwedki było oczywiście auto pochodzące ze Szwedzkiego salonu.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-03-13, 17:03
autor: Wizsc
svensksåld Czyli szwedzki salon czy co?

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-03-13, 17:52
autor: ind
Tak, dokładnie.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-06-20, 09:58
autor: takecare
czy duże przebiegi to najważniejsze na co zwracać uwagę?? czy auta są składane z 3 po dużych szkodach??

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-06-22, 15:27
autor: Robinson74
Jak rozumieć takie wpisy:

Fordonsstatus
Påställt (2014-10-28)
Co się działo przed i po tej dacie?

Antal brukare
14
14 właścicieli???

Senaste utfärdade registreringsbevis del 1 
2014-12-10
Senaste utfärdade registreringsbevis del 2 
2014-12-10
Co to za części certyfikatów?

Dzięki za wyjaśnienie.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-06-22, 17:15
autor: v70t4 MY14
14tu właścicieli, od 10tego Grudnia 2014 auto jest (w ruchu) wszystko wygląda ok. Jak chcesz to podeślij SE nr. Rej. na PW. Sprawdzę co w mojej mocy.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-06-22, 17:23
autor: ind
Fordonsstatus: Påställt (2014-10-28)

Påställt - pojazd został zarejestrowany do ruchu. Właściciel auta może czasowo np. zimą wyrejestrować auto, aby nie płacić podatków i ubezpieczenia (jak u nas auta zabytkowe). Robi się to w aplikacji na telefonie. Podobnie gdy auto stoi dłużej u handlarza, jest wyrejestrowywane czasowo - avställd. Potem wystarczy ponownie zarejestrować gdy ktoś kupi auto (i trafik lub påställt).

car.info - polecam sprawdź tutaj, wpisz szwedzki numer rejestracyjny, dowiesz się też innych rzeczy (np. cena i przebieg auta jeśli było kiedyś ogłaszane na sprzedaż na portalach). Portal ma wersję angielską, chyba jako jedyny.

Antal brukare: 14 - 14 właścicieli???

Tak, ale w rzeczywistości pewnie było 5-6. Tam nie ma oddawania auta w komis, przy sprzedaży auta handlarz kupuje auta na siebie i rejestruje się jako właściciel. Więc połowa z nich to pewnie kolejni handlarze samochodów używanych. Zobacz okresy między kolejnymi właścicielami, jeśli zmiana była co kilka dni, to auto było odkupione i od razu sprzedane do innego handlarza, np. do innego regionu kraju, to całkiem normalne, nie oznacza że coś było nie tak z autem, tylko np. auto kupione na prowincji i powędrowało pod Sztokholm, bo tam większy obrót w autach używanych.

Senaste utfärdade registreringsbevis del 1  2014-12-10
Senaste utfärdade registreringsbevis del 2  2014-12-10

Auta w Szwecji mają ten sam numer rejestracyjny od początku do końca, nie zmienia się tablic po sprzedaży do innego miasta. Zmienia się za to dowód rejestracyjny. Dowód rejestracyjny to dwie kartki A4, żółta i niebieska, (del 1 oraz del 2). Tu widzisz datę wydania dowodu rejestracyjnego na ostatniego właściciela.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-06-22, 17:50
autor: v70t4 MY14
ind, Jak zwykle wszystko profesjonalnie wytłumaczyłeś :one:
Ja dziękuję po raz kolejny za poświęcony czas.
Pozdrawiam.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-06-22, 18:17
autor: ind
takecare pisze:czy duże przebiegi to najważniejsze na co zwracać uwagę?? czy auta są składane z 3 po dużych szkodach??
Przebiegi są zwykle rzeczywiste, po prostu.
Tu znajdziesz więcej informacji:
saabaryta.wordpress.com/2010/03/14/wtorny-rynek-szwedzki-part-ii

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-06-22, 18:27
autor: v70t4 MY14
ind pisze:Przebiegi są zwykle rzeczywiste
Wykluczając większość używanych aut importowanych do Szwecji.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2018-06-22, 19:51
autor: Robinson74
Bardzo dziękuję za fachowe wyjaśnienia.

-- 2018-06-23, 11:00 --

A weźmy np. auto o numerze rejestracyjnym FTL830.
Strona https://www.car.info/en-se/license-plate/S/FTL830" onclick="window.open(this.href);return false; pokazuje przebieg dopiero od 2014. Czy możemy mieć pewność, że między 2007 a 2014 nic nie było cofane?

Re: Import aut ze Szwecji

: 2019-02-03, 16:29
autor: czamil
gawrad pisze:
Wracajac do pesla:



Oczywiscie mozesz kupic auto w Szwecji ale go nie ubezpieczysz!



Posiadacz samochodu ma dwie kartki zolta i niebieska

zolta jest odpowiednikiem dow. rej. zawiera dane posiadacza, w momencie sprzedazy czesc tej kartki otrzymuje nawy wlasciciel a druga czesc poprzedni wl. odsyla do vägvarkett. Nowy czeka na nowa zolta kartke na ktorej beda widnialy juz jego dane. Niebieska sluzy do czasowego wyrejestrowania i ponownego zarejestrowania pojazdu. Na zoltej kartce widnieje data i godzina, kiedy auto zmienilo wlasciciela, i od tego momentu spada na nowego obowiazek ubezpieczenia auta, ubezpieczenie zaczyna dzialac od momentu zamowienia polisy w tow. ubezpieczeniowym (wystarczy tel.), i do tego potrzebny jest numer personalny (pesel). Problem jest rowniez taki ze jezeli chcesz zarejestrowac auto w Polsce to potrzebujesz cala zolta kartke. Z tego co sie orietuje to ludzie zalatwiaja to tak ze przyjezdzaja do polski na papierach szweda a szwed zglasza do vägverket o wydanie nowej zoltej kartki, ty rejestrujesz auto na siebie w Polsce i odsylasz mu tablice, i dopiero on wtedy wyrejestrowywuje auto. Ale jak nie masz znajomego szweda to taka opcja odpada, jak kombinuja inni to nie wiem, sprobuj znalezc cos na tym forum: http://www.poloniainfo.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Byłem ugadany ze szwedem co do ceny itp., ale ktoś mu powiedział że nie może mi dać żółtej części dowodu.
Szwed mówił, że jeśli wyśle tę żółtą część do swojego urzędu pocztą to nie ma problemu (tylko że wtedy ja nie zarejestruję auta w Polsce)
Powiedziałem mu, że może wyrobić sobie duplikat za grosze, ale on mówi że będą go wypytywać dlaczego wyrabia nowy dowód i będzie miał jakieś problemy.

Rzeczywiście tak jest, że przy wyrabianiu nowego dowodu tak wypytują Szwedów? Jeśli nie, to czy jest jakaś szwedzka strona, którą mogę mu podesłać gdzie wyjaśnione jest, że bezproblemowo sobie wyrobi?

ps. wie ktoś jaki jest obecnie najprostszy sposób na sprowadzenie sobie auta bez personnumeru i znajomego szweda?

Re: Import aut ze Szwecji

: 2019-02-03, 17:09
autor: v70t4 MY14
Powiedz Szwedowi żeby wyluzował, przy zamawianiu nowego dowodu nikt nikogo o nic nie wypytuje.
Wklejam link gdzie można kilkoma kliknięciami zamówić dowód ... tylko to kompletnie baz sensu,
po zarejestrowaniu auta w PL urzędy załatwią miedzy sobą co trzeba.
Nie trzeba odsyłać tablic ani niczego innego.

https://regbev.transportstyrelsen.se/extweb" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Import aut ze Szwecji

: 2019-02-03, 17:46
autor: czamil
v70t4 MY14 pisze:Powiedz Szwedowi żeby wyluzował, przy zamawianiu nowego dowodu nikt nikogo o nic nie wypytuje.
Wklejam link gdzie można kilkoma kliknięciami zamówić dowód ... tylko to kompletnie baz sensu,
po zarejestrowaniu auta w PL urzędy załatwią miedzy sobą co trzeba.
Nie trzeba odsyłać tablic ani niczego innego.

https://regbev.transportstyrelsen.se/extweb" onclick="window.open(this.href);return false;
dzięki za link :)

1.W sumie moge mu powiedzieć, żeby najpierw zamówił i jak mu dojdzie bezproblemowo, żeby sprzedał mi ze starym :mrgreen: tylko czy na ten stary mógłbym potem zarejestrować auto w Polsce?

2. Jeszcze chcę się upewnić co do powrotu na kołach:
jeśli status jest avställt - Szwed nie płaci ubezpieczenia, ale też samochód nie może poruszać się po Szwecji
jeśli status jest påställt - Szwed płaci ubezpieczenie, jeśli ja wracam jego samochodem i będę miał stłuczkę, to obrywa jego ubezpieczenie
jeśli status jest avregistrerat - auto jest wyrejestrowane ze Szwecji bez prawa do poruszania się

Czyli powrót na kołach tylko na ubezpieczeniu Szweda? Czy jeżeli wcześniej wykupię polskie ubezpieczenie, to ew. szkoda idzie na moje, a nie jego ubezpieczenie (chociaż jego też jest aktywne na to auto).

generalnie Szwed boi się jeszcze, że przy powrocie przeze mnie na kołach może się coś stać, np. stłuczka i wtedy on będzie miał problem.

Re: Import aut ze Szwecji

: 2019-02-04, 13:16
autor: euro_tuned
Szwed ma Ci dać obie kartki, niebieską i żółtą. Mi nie dał niebieskiej bo nie wiedziałem że potrzebuję a on ją odesłał do urzędu swojego żeby wyrejestrować auto ale i tak dałem radę w Polsce zarejestrować.

Import aut ze Szwecji

: 2019-08-09, 12:32
autor: marcel11
Powiem tak, jeżeli auto jest dobrze utrzymane, w dobrym stanie - to nie ma tak naprawdę większego znaczenia, z jakiego kierunku będzie pochodził imprt. Procedura jest wszędzie mniej więcej taka sama - trzeba przejść te wszystkie kwestie natury celnej, natury legalizacyjnej, natury ubezpieczeniowej oraz rejestracyjnej.

Wiadomo, że pewne rzeczy trzeba będzie dokupić czy zmodernizować -np wymiana oleju silnikowego (szerzej - płynów) czy wymiana ogumienia (opon).
Ogumienia nie trzeba wymieniać w przypadku opon całorocznych. Pytanie, czy warto w takie coś w chodzić? Temat nie jest nowy. Tutaj został już wcześniej poruszony: http://nowamazda.pl/akcesoria-do-aut-i- ... nwestowac/

Import aut ze Szwecji

: 2019-08-09, 14:44
autor: sawiqq
mój nawet się pokrywa w sensie było 10k km mniej niż jak kupiłem :)

Import aut ze Szwecji

: 2020-01-12, 10:56
autor: marek8989
czamil pisze:
2019-02-03, 17:46
2. Jeszcze chcę się upewnić co do powrotu na kołach:
jeśli status jest avställt - Szwed nie płaci ubezpieczenia, ale też samochód nie może poruszać się po Szwecji
jeśli status jest påställt - Szwed płaci ubezpieczenie, jeśli ja wracam jego samochodem i będę miał stłuczkę, to obrywa jego ubezpieczenie
jeśli status jest avregistrerat - auto jest wyrejestrowane ze Szwecji bez prawa do poruszania się

Czyli powrót na kołach tylko na ubezpieczeniu Szweda? Czy jeżeli wcześniej wykupię polskie ubezpieczenie, to ew. szkoda idzie na moje, a nie jego ubezpieczenie (chociaż jego też jest aktywne na to auto).
ta kwestie też mnie mocno ciekawi...
z tego co widzę, to auta w większości są "avställt", czyli mam rozumieć, że muszę zapłacić jakąś opłatę u nich w urzędzie oraz ubezpieczenie, aby auto mogło pojechać na kolach do portu?
ewentualnie jest drugie wyjście - laweta spod domu właściciela, potem prom z kontenerem i tak do PL
jak to wygląda od strony praktycznej?

Import aut ze Szwecji

: 2020-01-12, 18:39
autor: sakaszwili
marek8989 pisze:
2020-01-12, 10:56
ewentualnie jest drugie wyjście - laweta spod domu właściciela, potem prom z kontenerem i tak do PL
jak to wygląda od strony praktycznej?
Poszukaj firmy w swojej okolicy, która ściąga auta do Polski.
Bardzo dużo firm transportowych na powrocie ze Szwecji ładuje auta na naczepy. 3 auta pod plandekę lub na platformę i myk do Polski. Koszt to jakieś 1200-1500 (tyle kosztował mnie transport ze środkowej Szwecji na Śląsk).

Ew ktoś może zawieźć Ci lawetą gruza do portu w Szwecji i nadać go jak przesyłkę. Sądzę że to możliwe, bo tak wysyłają np partie nowych łosiów.
Niemniej nie widziałem nigdy takiego procederu z używką a z racji zawodu pływam tymi krypami 2 razy w tygodniu.

To są promy :) tu nie ładuje się w kontenery.

Policz ile wyniesie Cię laweta na haku i bilet na prom w obie strony. Z tego co wiem, to przekroczysz te 1.2-1.5 kpln o których pisałem wyżej.

Wg mnie najrozsadniej wrzucić gruza na jakiegoś tira lub busa bo często powroty są na pusto.

Import aut ze Szwecji

: 2023-10-25, 13:24
autor: marcin225
Panowie na początku przyszłego roku będę się przymierzał do zakupu XC90 ze Szwecji. Póki co przeglądam sobie różne ogłoszenia i natrafiłem na np to: https://www.volvocarretail.se/bilar-i-l ... awd-rko678 . Cena wydaje się atrakcyjna ale zastanawia mnie struktura właścicielska po wpisaniu nr rejestracyjnego w car.info. Czy ja dobrze rozumiem , że przez rok auto było własnością wypożyczalni samochodów? Czy też fraza " First rent a car" oznacza co innego?
Drugie pytanie: jak wygląda sprawa zmiany języka w takim aucie żeby było po polsku? Bezproblemowo w ASO polskim?