Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Awatar użytkownika
agaj666
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 5548
Rejestracja: 2008-03-02, 15:23
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Lokalizacja: Brwinów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: agaj666 » 2008-12-11, 16:54

Hehehe...źle się wyraziłem może ale czemu tak dziwnie sie dzieje akurat na stacjach Łukoil?

Awatar użytkownika
LOKI
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1033
Rejestracja: 2007-05-14, 18:42
Imię: Marek
VOLVO: 240
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 85 KW/115KM
Rok: 1990
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 12L
Przebieg: 311000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: LOKI » 2008-12-12, 09:27

Skąd kto paliwo bierze to jedno a jak sie kontroleczka zapala to drugie, niech bierze i z najlepszej rafinerii ale jak dolewa gówna to jest przekreślony. Ja ostatnio zatankowałem w małej budce przy drodze nad Zalew przy ulicy Janowskiej gdzie pożyczam przyczepki i szok :shock: wszystko ok, autko smiga. Ale to 1 przypadek na 100.
Grzesiek80 pisze:traktuje jak obce, odcina sie w każdy sposób od nich
no wiem wiem, ale punkty Vitaj nabijają i certyfikaty wisiały. To po pierwsze, po drugie napisałem MIAŁ co oznacza czas przeszły, skończyła sie petrochemia zaczął Orlen.

Każdy ma swoje zdanie, jednak jeśli tankuję paliwo na stacji i po paru km zapala mi się kontrolka to chyba zatankowałem syf. Tak czy nie?
Filmy
Zapraszam do obejrzenia"Warsztat Volvo "
Złote myśli:
Jedź sobie te 200 ale wolniej.
Jak masz nic nie mówić to lepiej bądź cicho.


Gdy widzę Twoje błędy ortograficzne, mam ochotę przypierniczyć Ci słownikiem.

Obrazek

Awatar użytkownika
Grzesiek80
VO
VO
Posty: 231
Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
VOLVO: S60R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Grzesiek80 » 2008-12-12, 09:50

może winne są estry? estry sa higroskopijne (ciągna wode). Samo paliwo zawiera też wode. Byc może po kliku latach na dnie zbiornika nazbierało się trochę wody, stacja nie wyczyściła zbiorników, w tym roku dostali napęd z estrami, estry wciągnęły wode, posżły na dno zbiornika (bo woda jest cięższa od paliwa), i "pociągnęło z dołu" woe do baku.

znam osobiście dwa takie przypadki

lub winne są same estry, może gdzieś na bazie były jakies stare estry, latem zamiast RME leje się FAME (czyli estry zawierające tłuszcze zwierzęce), są one sporo tańsze, ale nie nadają sie na zime, bo nie trzymają blokady zimnego filtra.

Awatar użytkownika
LOKI
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1033
Rejestracja: 2007-05-14, 18:42
Imię: Marek
VOLVO: 240
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 85 KW/115KM
Rok: 1990
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 12L
Przebieg: 311000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: LOKI » 2008-12-12, 10:38

Grzesiek80 pisze:może winne są estry? estry sa higroskopijne (ciągna wode). Samo paliwo zawiera też wode. Byc może po kliku latach na dnie zbiornika nazbierało się trochę wody, stacja nie wyczyściła zbiorników, w tym roku dostali napęd z estrami, estry wciągnęły wode, posżły na dno zbiornika (bo woda jest cięższa od paliwa), i "pociągnęło z dołu" woe do baku.

znam osobiście dwa takie przypadki

lub winne są same estry, może gdzieś na bazie były jakies stare estry, latem zamiast RME leje się FAME (czyli estry zawierające tłuszcze zwierzęce), są one sporo tańsze, ale nie nadają sie na zime, bo nie trzymają blokady zimnego filtra.
O to to to właśnie. Orlen w większości ma stare stacje CPN, tam to już na początku mi znajomi (pracownicy) powiedzieli żebym dał sobie spokój. A jak podjedzie cysterna to żebym się z dala trzymał przez godziny bo sam brud zatankuje jak to się zburzy wszystko. Słyszałem co nieco o czyszczeniu zbiorników i domyślam się że wiele zależy od tego czy się je czyści i jak/czym.
Filmy
Zapraszam do obejrzenia"Warsztat Volvo "
Złote myśli:
Jedź sobie te 200 ale wolniej.
Jak masz nic nie mówić to lepiej bądź cicho.


Gdy widzę Twoje błędy ortograficzne, mam ochotę przypierniczyć Ci słownikiem.

Obrazek

TomQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2234
Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
VOLVO: 855 T5
Silnik: B5204T
KW/KM/NM: 210
Rok: 1995
Był na spocie: 21
Przebieg: 0
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: TomQ » 2008-12-12, 11:02

Wczoraj zaglądnąłem do swojego starego mechaniora.
Moim oczom ukazał się widok wiaderka, a nad nim chełtany na wszystkie strony, zbiornik paliwa. W wiaderku materia przypominająca mieszaninę błota z piachem zalana brunatną, nieprzeźroczystą cieczą śmierdzącą podobnie do Pb98, a nad nią wyraźna, kilkucentymetrowa warstwa brudnej wody. Okazało się, że to już trzecie, takie wiaderko.
BMW 3 po zatankowaniu zaczęło wykazywać objawy problemów z zasilaniem silnika w paliwo i trafiło do mechaniora.

Teraz pytanie.
Czy jest możliwe, by przy tankowaniu 30 litrów Pb, nawet na najgorszej stacji, do zbiornika dostało się ok. 10 litrów piacho-mułu i 5-6 litrów wody?
IMHO raczej właściciel musiał na to zapracować przez kilka lat, ale on twierdzi inaczej.
Pozdrawiam,,
TomQ

Awatar użytkownika
Lukasz_mce
V
V
Posty: 78
Rejestracja: 2008-02-17, 15:50
VOLVO: V40
Silnik: 1.9 TD
KW/KM/NM: 95
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 6.2
Przebieg: 197000
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Lukasz_mce » 2008-12-12, 11:33

LOKI pisze:O to to to właśnie. Orlen w większości ma stare stacje CPN, tam to już na początku mi znajomi (pracownicy) powiedzieli żebym dał sobie spokój. A jak podjedzie cysterna to żebym się z dala trzymał przez godziny bo sam brud zatankuje jak to się zburzy wszystko. Słyszałem co nieco o czyszczeniu zbiorników i domyślam się że wiele zależy od tego czy się je czyści i jak/czym.
A czy je czyszczą?
Mam stację benzynową pod nosem (0,5km) i codziennie koło niej przejeżdżam. Nie dość, że drogo to już mało kto na niej tankuje. Nawet ich w gazecie opisali, że jakość paliw "spełnia " :twisted: wszystkie normy.
Prawdą jest jedno, że jak ktoś jest nieuczciwy to nie ważne jaki szyld jest na stacji bo i tak g...o nalejesz.
Jedyna rada: Raz złapany na oszustwie - kara pieniężna, recydywa zamknięcie stacji w trybie natychmiastowym.
Volvo. Radość z jazdy.
Parada Volvo 199 z 570

Awatar użytkownika
LOKI
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1033
Rejestracja: 2007-05-14, 18:42
Imię: Marek
VOLVO: 240
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 85 KW/115KM
Rok: 1990
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 12L
Przebieg: 311000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: LOKI » 2008-12-12, 11:34

To przez lata musiało się nazbierać. Pompy na stacjach nie zasysają paliwa z samego dołu. Ale tak jak pisałem jeśli cysterna zburzy ten cały brud to potem tankujesz tanie paliwko a właściciel stacji ma czyszczenie zbiornika za darmo :mrgreen:
Lukasz_mce pisze:Jedyna rada: Raz złapany na oszustwie - kara pieniężna, recydywa zamknięcie stacji w trybie natychmiastowym.
Ty się nie zagalopowałeś? Może na Białorusi ale nie u nas. Pamiętacie afery na stacji chyba ARAL jak lali benzynę która miała chyba 27 oktanów? Parę samochodów a raczej silników poszło na złom. Właściciele pojazdów zrobili aferę, rzeczoznawcy sprawdzili silniki wydali opinię że to wina paliwa i co? i nic. Stacji nie ma ale kasy za silniki też nie.
Filmy
Zapraszam do obejrzenia"Warsztat Volvo "
Złote myśli:
Jedź sobie te 200 ale wolniej.
Jak masz nic nie mówić to lepiej bądź cicho.


Gdy widzę Twoje błędy ortograficzne, mam ochotę przypierniczyć Ci słownikiem.

Obrazek

TomQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2234
Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
VOLVO: 855 T5
Silnik: B5204T
KW/KM/NM: 210
Rok: 1995
Był na spocie: 21
Przebieg: 0
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: TomQ » 2008-12-12, 11:44

To przez lata musiało się nazbierać.
Czyli raczej dobrze czułem, że mało możliwe by w czasie tankowania 30 litrów "dostać" połowę syfu.
A z drugiej strony.
Czy dystrybutory, pompy, czy co tam jeszcze jest nie mają filtrów?
Pozdrawiam,,
TomQ

Awatar użytkownika
LOKI
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1033
Rejestracja: 2007-05-14, 18:42
Imię: Marek
VOLVO: 240
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 85 KW/115KM
Rok: 1990
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 12L
Przebieg: 311000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: LOKI » 2008-12-12, 11:55

TomQ pisze:Czy dystrybutory, pompy, czy co tam jeszcze jest nie mają filtrów?
Mają a raczej powinny inaczej same by stanęły. Ja po 10 miesiącach odczułem że tankuję z gazem jakiś lepkie białe coś tam do czyszczenia zbiorników. I nie od razu silnik odmówił współpracy. Najpierw szarpał co chwila, potem jak załączała sie turbina to przeskakiwał na paliwo automatycznie a na końcu miał tyle siły co trabant i tez mógłbym powiedzieć że to na ostatnim tankowaniu tak "zarobiłem" tyle że tankowałem zawsze na jednej/dwóch stacjach blisko domu, wszystkie jednego koncernu. Tak więc nie ma złudzeń.
Filmy
Zapraszam do obejrzenia"Warsztat Volvo "
Złote myśli:
Jedź sobie te 200 ale wolniej.
Jak masz nic nie mówić to lepiej bądź cicho.


Gdy widzę Twoje błędy ortograficzne, mam ochotę przypierniczyć Ci słownikiem.

Obrazek

Awatar użytkownika
Lukasz_mce
V
V
Posty: 78
Rejestracja: 2008-02-17, 15:50
VOLVO: V40
Silnik: 1.9 TD
KW/KM/NM: 95
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 6.2
Przebieg: 197000
Lokalizacja: Mysłowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Lukasz_mce » 2008-12-12, 12:21

LOKI pisze:Ty się nie zagalopowałeś? Może na Białorusi ale nie u nas. Pamiętacie afery na stacji chyba ARAL jak lali benzynę która miała chyba 27 oktanów?

No może trochę się rozpędziłem. Ale właściciele stacji sobie z tych kar nic nie robią. Nic nie robią sobie z opisywania ich w gazetach. To jest plaga.
LOKI pisze:rzeczoznawcy sprawdzili silniki wydali opinię że to wina paliwa i co? i nic. Stacji nie ma ale kasy za silniki też nie
i tu jest kolejny problem. Pozew cywilny do sądu i lata sądzenia się. Kasy wywalisz i jescze nie masz pewności czy wygrasz.
Volvo. Radość z jazdy.
Parada Volvo 199 z 570

bigdickbuster
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1797
Rejestracja: 2008-04-08, 20:07
VOLVO: kiedyś było 480/V40
Silnik: turbobenzyna i turbodezel
Rok: 0
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: bigdickbuster » 2008-12-15, 15:05

TomQ pisze:Wczoraj zaglądnąłem do swojego starego mechaniora.
Moim oczom ukazał się widok wiaderka, a nad nim chełtany na wszystkie strony, zbiornik paliwa. W wiaderku materia przypominająca mieszaninę błota z piachem zalana brunatną, nieprzeźroczystą cieczą śmierdzącą podobnie do Pb98, a nad nią wyraźna, kilkucentymetrowa warstwa brudnej wody. Okazało się, że to już trzecie, takie wiaderko.
Jak kupiłem swoje auto nie działała w nim pompa paliwa. Nie wnikałem czemu tak się stało. Zmieniłem ją. Dolałem paliwa. Po odpaleniu chodził jak traktor. Przedmuchałem przewody paliwowe i wyleciało z nich tyle gnoju, że czegoś takiego nie widziałem jeszcze :shock:

Ściągnąłem bak i wylałem "paliwo". Było to coś podobnego jak woda z kałuży. Po odstaniu się tego było tej wody około trzech litrów.

Poczytałem troche historię mojego autka na europejskim forum 480. Okazało się, że poprzednik także miał kłopoty z nierówna pracą silnika.

Moje przypuszczenie jest takie, że woda była już baaaardzo długo w baku. Kiedy było nalane "pod korek" wszystko było OK, jak benzyny było mało pompa ssała wodę i auto sie dusiło.

Nie sądzę, żeby w wyniku skraplania się wody w baku uzbierało się jej aż tyle.

Kolega od którego kupiłem 480 mówił, że samochód "jechał, jechał coraz słabiej, aż zdechł".

Tak więc jego ostatnie tankowanie przelało czarę goryczy i pompa paliwa zbuntowała się rdzewiejąc w środku i "stając dęba".

Naprawdę byłem w szoku, widząc jakie za przeproszeniem g.... było w baku.

spacelord
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 861
Rejestracja: 2007-02-27, 15:20
Imię: Przemek
VOLVO: XC70
Silnik: B5252T2
KW/KM/NM: 209/320
Rok: 2002
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 13,5-14
Przebieg: 283000
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: spacelord » 2008-12-15, 16:44

TomQ pisze:Czyli raczej dobrze czułem, że mało możliwe by w czasie tankowania 30 litrów "dostać" połowę syfu.
A z drugiej strony.
Czy dystrybutory, pompy, czy co tam jeszcze jest nie mają filtrów?
Jest jeszcze jeden aspekt sytuacji. Otóż, w zbiorniku na stacji dzieje się to samo co w zbiorniku w samochodzie jeśli nie jest pełny i długo stoi w nim paliwo - zbiera się w środku pełno wody, paliwo się starzeje, wytrąca się z niego każdy syf. Zanieczyszczenia stałe to nie są, więc przez sitko na pompie przejdą.
Żeby czymś takim się nakarmić, wystarczy podjechać na renomowaną stację i zatankować najdroższe paliwo, które słabo schodzi. Czyli na przykład, jedziemy na Orlen i lejemy Vervę, albo V-Power na Shellu albo innego Ultimate. I same przyjemności gotowe ;-)

Z drugiej strony, do samochodów są takie fajne dodatki do paliwa, wiążące wodę i inne niespodzianki. Jeden sprawdziłem - w czarnej butelce, do samochodów z LPG (made in Holland) i działa. Bez tego czegoś w zbiorniku, jak mam ok 30 litrów paliwa, to auto szarpie i niechętnie jedzie szybciej niż 110 km/h. Z tym "czymś" śmiga jak złoto aż do rezerwy.
"Opinions are like assholes - everybody's got one" Harry Callahan

Moje obecne S80 (Zielone Zło in progress)
Ex 960 Mk II B6304F
Ex V70 Mk I B5234T3
Ex 850 B5252S

Awatar użytkownika
wolwo
VO
VO
Posty: 154
Rejestracja: 2008-11-11, 17:45
VOLVO: V70R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 220/300/400
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: wolwo » 2008-12-17, 12:47

dokladnie!

zatankowalem vpower racing na shellu ("najlepsze" i najdrozsze paliwo w tym kraju) i...zapalila mi sie kontrolka "check engine". mam nadzieje ze nic nie padlo. chcialem zalac najlepszym co maja i...mam za to nagrode :(
Think like a wise man but communicate in the language of the people

bigdickbuster
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1797
Rejestracja: 2008-04-08, 20:07
VOLVO: kiedyś było 480/V40
Silnik: turbobenzyna i turbodezel
Rok: 0
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: bigdickbuster » 2008-12-17, 13:17

spacelord pisze: Z drugiej strony, do samochodów są takie fajne dodatki do paliwa, wiążące wodę i inne niespodzianki. Jeden sprawdziłem - w czarnej butelce, do samochodów z LPG (made in Holland) i działa. Bez tego czegoś w zbiorniku, jak mam ok 30 litrów paliwa, to auto szarpie i niechętnie jedzie szybciej niż 110 km/h. Z tym "czymś" śmiga jak złoto aż do rezerwy.
Masz dużo wody w baku!

[ Dodano: 2008-12-17, 13:19 ]
wolwo pisze:dokladnie!

zatankowalem vpower racing na shellu ("najlepsze" i najdrozsze paliwo w tym kraju) i...zapalila mi sie kontrolka "check engine". mam nadzieje ze nic nie padlo. chcialem zalac najlepszym co maja i...mam za to nagrode :(
Cena jest z kosmosu, stąd nikły popyt. Może już zwietrzała?

Albo może być i tak, że komputer musi sie dostroić do nowych parametrów. U mnie trwało to chwilę, ale potem auto zwijało asfalt - dosłownie :D

Awatar użytkownika
wolwo
VO
VO
Posty: 154
Rejestracja: 2008-11-11, 17:45
VOLVO: V70R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 220/300/400
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: wolwo » 2008-12-17, 14:47

bigdickbuster pisze:
spacelord pisze: Z drugiej strony, do samochodów są takie fajne dodatki do paliwa, wiążące wodę i inne niespodzianki. Jeden sprawdziłem - w czarnej butelce, do samochodów z LPG (made in Holland) i działa. Bez tego czegoś w zbiorniku, jak mam ok 30 litrów paliwa, to auto szarpie i niechętnie jedzie szybciej niż 110 km/h. Z tym "czymś" śmiga jak złoto aż do rezerwy.
Masz dużo wody w baku!

[ Dodano: 2008-12-17, 13:19 ]
wolwo pisze:dokladnie!

zatankowalem vpower racing na shellu ("najlepsze" i najdrozsze paliwo w tym kraju) i...zapalila mi sie kontrolka "check engine". mam nadzieje ze nic nie padlo. chcialem zalac najlepszym co maja i...mam za to nagrode :(
Cena jest z kosmosu, stąd nikły popyt. Może już zwietrzała?

Albo może być i tak, że komputer musi sie dostroić do nowych parametrów. U mnie trwało to chwilę, ale potem auto zwijało asfalt - dosłownie :D
ja tez poczulem roznice ale lampka sie zapalila :(

u ciebie bylo podobnie,check engine wyskoczylo,a potem samo zgaslo??czy musiales podpiac maszyne pod komputer??
Think like a wise man but communicate in the language of the people

bigdickbuster
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1797
Rejestracja: 2008-04-08, 20:07
VOLVO: kiedyś było 480/V40
Silnik: turbobenzyna i turbodezel
Rok: 0
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: bigdickbuster » 2008-12-17, 17:06

Nie mam kontrolki CHECK ENGINE, ponieważ nie mam sondy lambda ani kata. Ale generalnie jest tak, że jeżeli jeździłeś długo na jakimś paliwie, komputer ustawił parametry pracy. Zmieniając dość drastycznie paliwo z 95 oktanów na 99 musi on się dostroić i przez pewien czas traktuje, źe coś jest nie tak.

Możliwości są dwie:

Albo komp się dostroi

Albo akurat niezależnie od Vpowera coś się w silniku spsuło.

Obstawiam punkt pierwszy :)

Awatar użytkownika
wolwo
VO
VO
Posty: 154
Rejestracja: 2008-11-11, 17:45
VOLVO: V70R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 220/300/400
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: wolwo » 2008-12-18, 14:19

obys sie nie mylil kolego,

kontrola najwyzsza forma zaufania wiec pojade na stacje go sprawdzic
Think like a wise man but communicate in the language of the people

Awatar użytkownika
wolwo
VO
VO
Posty: 154
Rejestracja: 2008-11-11, 17:45
VOLVO: V70R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 220/300/400
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: wolwo » 2008-12-20, 17:45

bigdickbuster pisze:Nie mam kontrolki CHECK ENGINE, ponieważ nie mam sondy lambda ani kata. Ale generalnie jest tak, że jeżeli jeździłeś długo na jakimś paliwie, komputer ustawił parametry pracy. Zmieniając dość drastycznie paliwo z 95 oktanów na 99 musi on się dostroić i przez pewien czas traktuje, źe coś jest nie tak.

Możliwości są dwie:

Albo komp się dostroi

Albo akurat niezależnie od Vpowera coś się w silniku spsuło.

Obstawiam punkt pierwszy :)
dobrze obstawiles :D
Think like a wise man but communicate in the language of the people

Awatar użytkownika
JAccom
VOL
VOL
Posty: 368
Rejestracja: 2008-04-08, 11:20
Imię: Jacek
VOLVO: S60
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 260
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: JAccom » 2008-12-29, 16:46

totalna klapa
tankowałem sie zazwyczaj na Statiol, BP Shell, Orlen i tak dalej,,, wieloma pojazdami
ale zdziwienie po zatankowaniu miałem jedynie na Lukoil.
silnik jest bardziej mocny i auto jest zrywniejsze a co ciekawe jest to bardzo odczuwalne, Mało tego zużycie paliwa jest znacznie mniejsze.
Jeśli jakiś magik ma komentować mojego posta z uwagami, proszę pierw o zatankowanie się na tej stacji a potem komentować. Nie twierdze że jedna stacja wyskoczyła i zabiła ceną i jakością paliwa inne. Zaczęło się od tego jak to moja Wspaniała kobieta po zatankowaniu dostała mały opiernicz że troszkę za bardzo szaleje za kierownicą, Przesiadłem się za kierownicę i sam się przekonałem. Dziś kolega z pracy poruszył taki sam temat w pracy dotyczący paliwa Lukoil, ktoś ma inne doświadczenia ??. Niby w moim aucie nie powinienem odczuć takiego zjawiska czy tankuje 95, czy 98 ale po zatankowaniu zwykłej 95 jest zupełna odmiana, czuje się znaczna odmianę.
pozdrawiam niedowiarków.
Diagnostyka VOLVO, VIDA, Kielce 506184421
Obrazek

kabzik
VOL
VOL
Posty: 365
Rejestracja: 2008-07-20, 14:00
VOLVO: by³o 440
Silnik: 1.8 Benzin
KW/KM/NM: 66KW
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8 benzin / 11 lpg
Przebieg: 338
Lokalizacja: Gniezno / Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: kabzik » 2008-12-29, 18:59

no jak sie przyklapne... na shelu gaz ok, ale przejade na nim teraz jakies 180km... tankujac na lukoilu mam 200-210 do przejechania i auto czuje sie zrywniejsze... wiec co jak co ale lukoila tez polubilem chociaz to ruskie scierwo :/

Awatar użytkownika
orlixx
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 494
Rejestracja: 2007-05-15, 07:42
Imię: Krzysiek
VOLVO: V70I/V50 II/tera XC60 T5
Silnik: T5
KW/KM/NM: 256
Rok: 2015
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 12
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: orlixx » 2008-12-29, 19:48

kabzik pisze:chociaz to ruskie scierwo :/
- Albo kolega czegoś nie kuma albo pod moją nieobecność w Święta (zatrucie alkoholowe) w Polsce wykryto jakieś ogromne złoża gazu... :?: :mrgreen:
Chociaż fotografie nie mogą kłamać, kłamcy mogą fotografować. -Lewis Hine

Awatar użytkownika
JAccom
VOL
VOL
Posty: 368
Rejestracja: 2008-04-08, 11:20
Imię: Jacek
VOLVO: S60
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 260
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: JAccom » 2008-12-29, 21:05

ruskie czy nie prawda jest taka że jak ktoś oferuje ci coś lepszego w lepszej cenie to się nie zastanawiasz nad tym od kogo to jest.
Ja nie montowałem do swojego Gazu i nie mam nawet na myśli
a widzę że kolega też poczuł znaczną zmianę na tym paliwku
wydaje mi się że to chwyt by zdobyć zaufanie i dlatego dają takie wypasione paliwo, potem żeby zacząć zarabiać na naiwnych zwolennikach może zaczną nam wciskać lipę ale to tylko taka myśl mi przeleciała, bo w sumie mają oferować jak najlepsze paliwo za najlepszą cenę
Diagnostyka VOLVO, VIDA, Kielce 506184421
Obrazek

Awatar użytkownika
Grzesiek80
VO
VO
Posty: 231
Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
VOLVO: S60R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Grzesiek80 » 2008-12-30, 09:00

:shock: :573:

a gdzie wy tam macie ruskie paliwo? benzyna z rosjii ? :612:

bigdickbuster
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1797
Rejestracja: 2008-04-08, 20:07
VOLVO: kiedyś było 480/V40
Silnik: turbobenzyna i turbodezel
Rok: 0
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: bigdickbuster » 2008-12-31, 06:03

wolwo pisze:
bigdickbuster pisze:Nie mam kontrolki CHECK ENGINE, ponieważ nie mam sondy lambda ani kata. Ale generalnie jest tak, że jeżeli jeździłeś długo na jakimś paliwie, komputer ustawił parametry pracy. Zmieniając dość drastycznie paliwo z 95 oktanów na 99 musi on się dostroić i przez pewien czas traktuje, źe coś jest nie tak.

Możliwości są dwie:

Albo komp się dostroi

Albo akurat niezależnie od Vpowera coś się w silniku spsuło.

Obstawiam punkt pierwszy :)
dobrze obstawiles :D

:one: :564:

Awatar użytkownika
Baset
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1679
Rejestracja: 2008-04-06, 02:53
Imię: Baset
VOLVO: Więzniarka Caddddyyyy
Silnik: od traktora
KW/KM/NM: kula się
Rok: 2
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: siakies sesc
Przebieg: 244000
Lokalizacja: Chojnice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Baset » 2009-01-04, 01:48

no to ja napisze cos na ten temat- w pracy jezdzilem skoda felicia pick-upem 1,3 na gaz. Przebiegi spore-6 do 8k miesiecznie. co jakies 5k strzał z gazu i pokrywa plastikowa wraz z obudowa filtra powietrza do wymiany-400-500 zl. wW firmie jezdzily dwie takie Skody i w obu byly podbne problemy.Dodam ze firma miała podpisaną umowę z ta stacją i zawsze tam tankowaliśmy - bezgotówkowo- stacja Rafinerii gdańskiej.
W tym czasie prowadziłem również kawiarnię i moimi stałymi klientami było towarzystwo spod znaku wiejskiego tuningu- obniżone vectry, ospojlerowane golfy 2itp. Przypadkiem podsłyszałem ich rozmowe kiedys na temat gazu, wszyscy zgodnie twierdzili ze odkąd przestali tankować na rafinerii gdanskiej i przeszli na BP skonczyly sie problemy z gazem.Poszedłem do szefa i ustalilismy iż próbnie na miesiąc potankujemy gazowe auta na BP. Efekt- od tej rozmowy do konca mojej żywota owych skod tankowalismy na BP. Ok 1-1,5 l na 100km mniejsze spalanie, zero wystrzałow, samochód jakby "zyskał ducha".
Pozniej kupilem moja V460, a w miedzyczasie ta stacja zmienila logo na shell:)
Pojechałem zatankowałem, nastepnego dnia strzał w dolot powietrza, obudowa filtra do wymiany:(
Wiec chyba nie nazwa firmy ważna a to co tankujesz, a może z jakich zbiorników?
Tak czy siak w moim miasteczku majac do wyboru Lotos, Orlen, Shell i BP ( nie liczac małych nie markowych stacji) zdecydowanie wybieram BP- niech ma nawet paliwo i gaz drozsze po 20gr na litrze- jeżeli korzystam z auta do dojazdów do i z pracy tj butla gazu + 5 litrów paliwa na rozuch miesięcznie- to czy zapłacę razem90 zł czy 100 nie robi to specjalnej różnicy.
A co do jakości paliwa u nas i za zachodnia granicą-Fiat Ducato 2,5tdi- na polskim ON max 140km/h obojetnie gdzie tankowany, na niemieckim 160- to mówi chyba samo za siebie.
Karetce czy straży pożarnej zawsze się usunę, bo kiedyś mogą jechać po mnie. Jednak policji ani straży miejskiej nie będę się strasznie usuwał, bo kiedyś mogą jechać po mnie.

Jestem abstynentem. Niepraktykującym...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”