Paliwo Lotos na Shell i Statoil
- JaXoN
- V
- Posty: 120
- Rejestracja: 2008-01-03, 15:39
- Imię: Jacek
- VOLVO: S80II
- Silnik: D4204T5
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2014
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 85000
- Lokalizacja: Ożarów Maz/W-wa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
http://www.motofakty.pl/artykul/paliwo_lotos_na_shell_i_statoil.html
Niech mi teraz ktoś powie, że tankuje tylko na Shellu lub Statoilu, bo na stacjach Lotos paliwo jest fatalnej jakości...
Niech mi teraz ktoś powie, że tankuje tylko na Shellu lub Statoilu, bo na stacjach Lotos paliwo jest fatalnej jakości...
Było:
460 '95 B18U, S70 D5252T '98, S60R B5254T4 '04, V70III D4204T '09
Jest:
S80II D4204T5 '14, Peugeot Boxer 3.0 HDi, Citroen Jumpy 2.0 Hdi
Mobilny Serwis Samochodów Ciężarowych,
Mechanika TIR z dojazdem
tel. 506 266 499
http://www.jwserwis.pl
460 '95 B18U, S70 D5252T '98, S60R B5254T4 '04, V70III D4204T '09
Jest:
S80II D4204T5 '14, Peugeot Boxer 3.0 HDi, Citroen Jumpy 2.0 Hdi
Mobilny Serwis Samochodów Ciężarowych,
Mechanika TIR z dojazdem
tel. 506 266 499
http://www.jwserwis.pl
-
- Przyjaciele
- Posty: 861
- Rejestracja: 2007-02-27, 15:20
- Imię: Przemek
- VOLVO: XC70
- Silnik: B5252T2
- KW/KM/NM: 209/320
- Rok: 2002
- Był na spocie: 7
- Średnie spalanie: 13,5-14
- Przebieg: 283000
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Well, prawda jest taka, ze nikt nie importuje paliw z zagranicy. Wszystko co jest sprzedawane na polskich stacjach, niezależnie czy jest to Shell, BP, Statoil czy inne Neste, pochodzi z Polskich rafinerii.
Mimo to i tak zastanawia mnie to, dlaczego na paliwie z shella mój samochód najlepiej lata.
Mimo to i tak zastanawia mnie to, dlaczego na paliwie z shella mój samochód najlepiej lata.
"Opinions are like assholes - everybody's got one" Harry Callahan
Moje obecne S80 (Zielone Zło in progress)
Ex 960 Mk II B6304F
Ex V70 Mk I B5234T3
Ex 850 B5252S
Moje obecne S80 (Zielone Zło in progress)
Ex 960 Mk II B6304F
Ex V70 Mk I B5234T3
Ex 850 B5252S
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Efekt psychologicznyspacelord pisze:Mimo to i tak zastanawia mnie to, dlaczego na paliwie z shella mój samochód najlepiej lata.
Pozdrawiam,
Artur.
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
- ayrsen
- Przyjaciele
- Posty: 1747
- Rejestracja: 2008-02-28, 04:39
- Imię: ayrsen
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.5T AWD GT
- KW/KM/NM: 188/255/405
- Rok: 0
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Ech - a czy tutaj na forum też byli "nieświadomi", że tak jest? No cóż - trudno - nie trzeba wiedzieć wszystkiego, choć pewien elementarz każdy powinien poznać...JaXoN pisze:Niech mi teraz ktoś powie, że tankuje tylko na Shellu lub Statoilu, bo na stacjach Lotos paliwo jest fatalnej jakości...
1) Paliwa na Shell/BP/Statoil/Neste/ itp. itd. pochodzą najczęściej (czyt. ponad 90% przypadków) albo od Lotos albo od Orlen. Jedyne prawdziwe odstępstwa od tej zasady to np. produkty Rafinerii Jedlicze czy innych rafinerii znajdujących się blisko granic RP.
2) Swego czasu jedynym paliwem importowanym jako gotowe do Polski był Shell V-Power ale wyłącznie w odmianie Racing 99+
3) Jedyną różnicą pomiędzy paliwami oferowanymi na poszczególnych stacjach są dodatki dodawane do paliw przez każdy z koncernów takich jak Shell/BP/Statoil/Neste/ itp. itd. Właśnie te dodatki odróżniają od siebie poszczególne produkty. Może to być różnica, która jest odczuwalna podczas jazdy.
4) Paliwa na stacji Lotos mogą pochodzić z Orlen a na Orlen z Lotos - eureka? Nie - może ładnie określmy to jako tzw. niewidzialną rękę rynku.
5) Każdy z koncernów ma swoją politykę zapewniania jakości paliw na stacjach.
6) Każdy z koncernów ma własną/różną strategię budowania pozycji rynkowej - stacje własne, franszyza, patronackie, dlatego logo danego koncernu nie oznacza "formy własności".
To tyle, chyba najważniejszych, faktów a nie mitów dot. sieci paliw. Skąd to wiem - no cóż - forum jest publiczne, więc przyjmijmy, że wiem. Po prostu wiem...
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI
-
- VOLV
- Posty: 560
- Rejestracja: 2008-01-19, 21:45
- VOLVO: v70
- Silnik: D
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: MM/Wawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Nie do końca chodzi o efekt psychologiczny. Prawda jest taka, że na zachodnich stacjach standardem jest sprzedawanie paliwa z tzw. grupy premium. Na "słabszych" paliwo jest po prostu standardowe. Żeby nie wchodzić bardzo w szczegóły, różnica jest taka, że zachodnie koncerny trzymają normy a wielu prywatnych sprzedawców nie (nie tylko dolewając opału do ON itp.). To nie jest problem cudownej jakości paliw na zachodniej stacji, tylko miernej i niezgodnej z normami jakości paliw na stacjach prywatnych. Tankując paliwo stacji zachodniego koncernu tankujecie np. podwyższonej jakości ON. Oznacza to, że macie zmniejszoną zawartość siarki itd w paliwie oraz że liczna cetanowa jest na wymaganym poziomie. Przekłada się to nieznacznie na osiągi (w stosunku doi paliwa zwykłego dobrej jakości), nieznacznie zużycie paliwa i znacznie wspomaga żywotność wszelkich urządzeń typu filtry cząstek stałych FAP/DPF itd.Artur_da78 pisze:Efekt psychologicznyspacelord pisze:Mimo to i tak zastanawia mnie to, dlaczego na paliwie z shella mój samochód najlepiej lata.
Pozdrawiam,
Artur.
Wracając do problemu wytwarzania wszystkich paliw w tych samych miejscach - produktem rafinacji jest olej, benzyna a nawet asfalt. Sama ropa użyta do przerobu tez może być rożnej jakości. Zachodni koncern nie pozwoli sobie na zakup paliwa słabszej jakości. Podsumowując, na maszynie określonego rodzaju można dojść do pewnego maksymalnego poziomu jakości produktu i jego już, bez modernizacji, nie przekroczymy. Nie jest jednak problemem wytwarzanie czegoś o wiele słabszego.
CM
- Jacoos
- VIP
- Posty: 4578
- Rejestracja: 2006-05-03, 18:06
- VOLVO: 855 T-5
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 155/210/300
- Rok: 1994
- Był na spocie: 23
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Jak do tej pory najwięcej kilometrów na zbiorniku gazu przejechałem po zatankowaniu na...JaXoN pisze:Niech mi teraz ktoś powie, że tankuje tylko na Shellu lub Statoilu, bo na stacjach Lotos paliwo jest fatalnej jakości...
Lotosie.
- orlixx
- Przyjaciele
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-05-15, 07:42
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: V70I/V50 II/tera XC60 T5
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 256
- Rok: 2015
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 12
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Osobiście nie tankuję na lotosie, ale chodzi mi po głowie jakiś test paliw gdzie lotos wypadł bardzo dobrze
Chociaż fotografie nie mogą kłamać, kłamcy mogą fotografować. -Lewis Hine
-
- VOLV
- Posty: 560
- Rejestracja: 2008-01-19, 21:45
- VOLVO: v70
- Silnik: D
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: MM/Wawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
A tak przy okazji - oto lista najlepiej ocenianych sieci:
http://www.autocentrum.pl/go/327__zlota ... tacji.html
http://www.autocentrum.pl/go/327__zlota ... tacji.html
CM
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Parę dni temu tankowałem olej opałowy (2000 litrów).czary_mary pisze:(nie tylko dolewając opału do ON itp.).
Nie, nie do baku, tylko do zbiornika zasilającego ogrzewanie warsztaciku, którym zawiaduję.
I wraz z fakturą dostałem śliczny kwitek z wszystkimi parametrami tego paliwa, łącznie z zawartością siarki, że o gwarantowanej temperaturze krystalizacji (-27) nie wspomnę.
Mając możliwość wyboru pomiędzy ON tankowanym na "markowych" stacjach, zapychającym filtry już przy -15, chyba wybrałbym ten po 2,58, i to nie ze względu na oszczędność, ale dla ochrony mojego, i Waszego środowiska.
Tankując na stacji benzynowej klienci otrzymują jedynie paragon, lub fakturę.
Na moją prośbę o certyfikat konkretnej partii paliwa zostałem wyśmiany
- Grzesiek80
- VO
- Posty: 231
- Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
- VOLVO: S60R
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Lotosowa benzyna ma zawrtośc węglowodorów typu olefiny poniżej 1, a więc jest to benzyna klasy premium, ORLEN jeszcze takiej nie robi (ma powyżej 10). Za to OLREN potrafi lepiej i więcej napędu wytworzyc z ropy, Hydrokraking działa
A tak poza tym czytajcie post ayrsena
ps. sporo importu na ścianie wschodniej pochodzi z Mozyra, ale to jest dobry napęd, tylko 10 (dziesiątka), obecnie ma blokade filtra ok -30. No i co najważniejsze można sobie kupic czysty produkt bez estrów. Importerzy jakoś sobie radzą z wykonaniem NCW (Naradowy Cel Wskaźnikowy)
A tak poza tym czytajcie post ayrsena
ps. sporo importu na ścianie wschodniej pochodzi z Mozyra, ale to jest dobry napęd, tylko 10 (dziesiątka), obecnie ma blokade filtra ok -30. No i co najważniejsze można sobie kupic czysty produkt bez estrów. Importerzy jakoś sobie radzą z wykonaniem NCW (Naradowy Cel Wskaźnikowy)
- wojtek75
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2008-08-10, 18:23
- VOLVO: V70
- Silnik: D 5252T ; 2,5 TDI
- KW/KM/NM: 103/140
- Rok: 1997
- Był na spocie: 7
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Witam;
pracuje w Lotosie i potwierdzam Wam, że odjeżdżają z terminalu codziennie różnej"maści" cysterny.Co roku podawane jest w dokumentach koncernu ile i komu,czyli jakiemu innemu koncernowi;np.Shell sprzedawano paliwa. tak samo dzieje sie z olejami.kupuja u nas bazę i dodaja swoje dodatki. Lotos ma b. dobrej klasy oleje i poliwa i to nie jest reklama firmy!! jesli ktoś zatankował szuwaks na Lotosie, to niech sprawdzi,czy to nie jest tylko stacja z logo firmy,albo jeszcze widziałem z opisem Rafineria Gdańska, co jest juz dawno nieaktualne. Na takich stacjach może być mniej kontrolowane paliwo, albo kupowane to gorszej jakości,nie koniecznie z Lotosu,mogą coś dolewać itd. i wtedy mamy odpowiedź,czemu nasze auto gorzej sie sprawuje. Ja osobiscie stosuję paliwa i oleje lotosu i nie mam kompleksów wzgledem innych markowych produktów.Pozdr
pracuje w Lotosie i potwierdzam Wam, że odjeżdżają z terminalu codziennie różnej"maści" cysterny.Co roku podawane jest w dokumentach koncernu ile i komu,czyli jakiemu innemu koncernowi;np.Shell sprzedawano paliwa. tak samo dzieje sie z olejami.kupuja u nas bazę i dodaja swoje dodatki. Lotos ma b. dobrej klasy oleje i poliwa i to nie jest reklama firmy!! jesli ktoś zatankował szuwaks na Lotosie, to niech sprawdzi,czy to nie jest tylko stacja z logo firmy,albo jeszcze widziałem z opisem Rafineria Gdańska, co jest juz dawno nieaktualne. Na takich stacjach może być mniej kontrolowane paliwo, albo kupowane to gorszej jakości,nie koniecznie z Lotosu,mogą coś dolewać itd. i wtedy mamy odpowiedź,czemu nasze auto gorzej sie sprawuje. Ja osobiscie stosuję paliwa i oleje lotosu i nie mam kompleksów wzgledem innych markowych produktów.Pozdr
>>Jeśli nie namieszałem, to pomogłem więc kliknij "pomógł"a jak będziemy się mijać głośno zatrąb!!<<
- m.c.2
- Przyjaciele
- Posty: 1834
- Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
- Imię: Michal
- VOLVO: 945
- Silnik: B230FK
- KW/KM/NM: 135
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Przebieg: 475000
- Lokalizacja: Obrowo/Toruń
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
a ja ostatnio zalałem na carrefour za 3,49 8)
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni
- LOKI
- Przyjaciele
- Posty: 1033
- Rejestracja: 2007-05-14, 18:42
- Imię: Marek
- VOLVO: 240
- Silnik: 2.3
- KW/KM/NM: 85 KW/115KM
- Rok: 1990
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 12L
- Przebieg: 311000
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Postaram się to wytłumaczyć na swoim przykładzie. Musiałem zagłębić się w temat po tym jak wyczyszczenie zaworów sekwencji + baku kosztowało mnie ponad 500zł. Po tym wydatku spaliłem moją Orlen-owską kartę Vitay. Paliwo może być to samo ale sposób przechowywania się liczy. Czy wiecie że niektóre stacje czyszczą zbiorniki gazowe takim dziwnym specyfikiem który potem w dużej ilości "odkłada się" w zbiorniku i instalacji?. W BMW żony ze starszą instalacją gazową spuszczałem z parownika cały ten syf i było ok, wierzcie mi że parownik wygląda inaczej po gazie Orlenowskim cZy z budy obitej dechami przy drodze a inaczej z Statoil czy shell. Benzyna tez jest inna, znajomy ze stacjii powiedział mi wprost: daruj sobie u nas i na tej a tej stacji, to stacje franszyzowe i każdy coś tam dolewa.spacelord pisze:Well, prawda jest taka, ze nikt nie importuje paliw z zagranicy. Wszystko co jest sprzedawane na polskich stacjach, niezależnie czy jest to Shell, BP, Statoil czy inne Neste, pochodzi z Polskich rafinerii.
Mimo to i tak zastanawia mnie to, dlaczego na paliwie z shella mój samochód najlepiej lata.
Jak pisałem, pociąłem i spaliłem
Filmy
Złote myśli:
Jedź sobie te 200 ale wolniej.
Jak masz nic nie mówić to lepiej bądź cicho.
Gdy widzę Twoje błędy ortograficzne, mam ochotę przypierniczyć Ci słownikiem.
- gonia
- Miss Volvo
- Posty: 316
- Rejestracja: 2007-01-17, 09:27
- VOLVO: blondynkowoz ;)
- Silnik: 4.0d
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: volvolandia
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
I to jest ponoć słowo klucz. Też mi tak mówią znajomi, którzy pracują na stacjach w moim mieście. Są 2 BP z czego jedno franszyzowe i tam paliwo jest odczuwalnie gorszej jakościLOKI pisze:daruj sobie u nas i na tej a tej stacji, to stacje franszyzowe i każdy coś tam dolewa.
Niestety nie pytam na każdej stacji czy to oryginał czy franszyza, więc nigdy nie wiadomo co się zatankuje.
Osobiście jak jestem w GD zawsze tankuję na Lotosie i paliwo jak do tej pory było super (spalał mniej niż na BP czy Shell).
nigdy nie prowadź szybciej niż twój anioł stróż może latać
- Grzesiek80
- VO
- Posty: 231
- Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
- VOLVO: S60R
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
jak czytam to mi sie płakac chce
franczyza to praktycznie to samo co stacja własna koncernu.... tam nie można własnych dostaw robić, wszystko jest monitorowane, sa takie systemy w zbiornikach jak "petrowenta". naprawde, każde dolanie paliwa do zbiornika widać.... a dolewac może tylko np sam ORLEN (jeżeli to stacja pod logo orlenu).
A co do gazu to na stacjach orlenu jest taki sam gaz jak na małych stacjach z budką drewnianą..... może nie zawsze ale sami pomyślcie... skąd w polsce wziąc tyle gazu? większośc to import ze wschodu.... ja ostatnio kupuje gaz w koncernie , odbiór na gaspolu.... za moją beczka stoi beczka innego koncernu i ładuje ten sam gaz ,
A jak w kraju nie ma gazu to ładują obojętnie gdzie i nie patrzą na żadną jakość.
jeśli chcecie wiedzieć to ja bez obaw tankuje na leclerkach i tesco, wiem kto im dostarcza paliwo (część to nawet moje), a sam do swojego diesla tankuje import po 3,30, i NIC, powtarzam, NIC złego się nie dzieje. Do rki leje tylko PB98, i pomiędzy lotosową a orlenu nie widze różnic (pomimo że lotosu jest alkoholizowana i ma mniej węglowodorów typu olefiny).
Acha, przykład bazy paliw pod warszawa - emilianów - jeden nalewak na PB98, i pod nim stoją cysterny lotosu, orlenu, shella, bp i wszystkich innych którzy chcą kupić PB98... i połowa warszawy dostaję TAKĄ SAMĄ PB98, a potem ktos zatankuje i powie... ale na BP jest dobra... bo na ORLENIE słaba
franczyza to praktycznie to samo co stacja własna koncernu.... tam nie można własnych dostaw robić, wszystko jest monitorowane, sa takie systemy w zbiornikach jak "petrowenta". naprawde, każde dolanie paliwa do zbiornika widać.... a dolewac może tylko np sam ORLEN (jeżeli to stacja pod logo orlenu).
A co do gazu to na stacjach orlenu jest taki sam gaz jak na małych stacjach z budką drewnianą..... może nie zawsze ale sami pomyślcie... skąd w polsce wziąc tyle gazu? większośc to import ze wschodu.... ja ostatnio kupuje gaz w koncernie , odbiór na gaspolu.... za moją beczka stoi beczka innego koncernu i ładuje ten sam gaz ,
A jak w kraju nie ma gazu to ładują obojętnie gdzie i nie patrzą na żadną jakość.
jeśli chcecie wiedzieć to ja bez obaw tankuje na leclerkach i tesco, wiem kto im dostarcza paliwo (część to nawet moje), a sam do swojego diesla tankuje import po 3,30, i NIC, powtarzam, NIC złego się nie dzieje. Do rki leje tylko PB98, i pomiędzy lotosową a orlenu nie widze różnic (pomimo że lotosu jest alkoholizowana i ma mniej węglowodorów typu olefiny).
Acha, przykład bazy paliw pod warszawa - emilianów - jeden nalewak na PB98, i pod nim stoją cysterny lotosu, orlenu, shella, bp i wszystkich innych którzy chcą kupić PB98... i połowa warszawy dostaję TAKĄ SAMĄ PB98, a potem ktos zatankuje i powie... ale na BP jest dobra... bo na ORLENIE słaba
-
- Przyjaciele
- Posty: 630
- Rejestracja: 2007-04-23, 08:29
- Imię: Jerzy
- VOLVO: V70 II / V70XC II
- Silnik: Pb / Pb+LPG
- KW/KM/NM: 200 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 11
- Średnie spalanie: ponad 10 ;))
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Pomorskie
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Niechwaląc się też pracuje w lotosie i mam możliwość podsłuchać conieco od kuchni jak to wygląda z jakością. Lotos gwarantuje jakość na swoich staciach, taksamo jest z innymi dużymi sieciami, a co dzieje się z tym paliwem po drodze do różnych stacji, no cóż przy takich ilościach dodanie tańszego ( i gorszego) przynosi kolosalne zyski. Oczywiście niewszyscy aienci to oszuści. A naszych staciach niema możliwośći mataczenia z jakością i dla jasności niepracuje w marketingu. Osobiście tankuje tylko na dużych i nowoczesnych staciach.
142->264->245->460->855->854 obecnie V70 II
A1Rh+
Na drodze spotykam tylu wariatów, że trudno ich wyprzedzić )
A1Rh+
Na drodze spotykam tylu wariatów, że trudno ich wyprzedzić )
- LOKI
- Przyjaciele
- Posty: 1033
- Rejestracja: 2007-05-14, 18:42
- Imię: Marek
- VOLVO: 240
- Silnik: 2.3
- KW/KM/NM: 85 KW/115KM
- Rok: 1990
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 12L
- Przebieg: 311000
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Grzesiu80 wiesz że jak Niemcy zobaczyli jak u nas podrabiają Polacy Marki to chcieli u nas drukować? Takiej jakości były! Nie mozna, nie można Ruskie w kosmos latają a Ty piszesz że nie mozna
W miasteczku pod Lublinem gość miał stację pod logo Petrochemii Płock, paliwo istny syf na zbiorniku 40l gazu potrafiłem zrobić 70 km miej a benzynki jak zalałem to mi kontrolka sondy lambda zapaliła się po 5 kilometrach (jak na Ukrainie kiedy jadę do Bułgarii) Teraz ma franszyzę Orlen i jest to samo, to małe miasto i każdy wie co jest w zbiornikach. Teraz za Lublinem w stronę Zamościa otworzył drugą stację tym razem innego koncernu i jest to samo: syf aż się płakać chce :533: W Samym lublinie też spółka cwaniaczków przeszła na franszyzę do koncernu a paliwo było dobre przez 3 miesiące a teraz jest dalej to co było! Nawet Hot-Dog ma parówkę z mikrofali!!!
A skoro
W miasteczku pod Lublinem gość miał stację pod logo Petrochemii Płock, paliwo istny syf na zbiorniku 40l gazu potrafiłem zrobić 70 km miej a benzynki jak zalałem to mi kontrolka sondy lambda zapaliła się po 5 kilometrach (jak na Ukrainie kiedy jadę do Bułgarii) Teraz ma franszyzę Orlen i jest to samo, to małe miasto i każdy wie co jest w zbiornikach. Teraz za Lublinem w stronę Zamościa otworzył drugą stację tym razem innego koncernu i jest to samo: syf aż się płakać chce :533: W Samym lublinie też spółka cwaniaczków przeszła na franszyzę do koncernu a paliwo było dobre przez 3 miesiące a teraz jest dalej to co było! Nawet Hot-Dog ma parówkę z mikrofali!!!
A skoro
To powiedz mi dlaczego po kontroli jakości paliw na niektórych stacjach były " uchybienia". Skąd wiem? Czary, wiem i już.Grzesiek80 pisze:franczyza to praktycznie to samo co stacja własna koncernu.... tam nie można własnych dostaw robić, wszystko jest monitorowane, sa takie systemy w zbiornikach jak "petrowenta". naprawde, każde dolanie paliwa do zbiornika widać.... a dolewac może tylko np sam ORLEN (jeżeli to stacja pod logo orlenu).
Filmy
Złote myśli:
Jedź sobie te 200 ale wolniej.
Jak masz nic nie mówić to lepiej bądź cicho.
Gdy widzę Twoje błędy ortograficzne, mam ochotę przypierniczyć Ci słownikiem.
-
- VO
- Posty: 181
- Rejestracja: 2008-11-04, 12:02
- VOLVO: 745 USA
- Silnik: b230fk
- KW/KM/NM: 67KM
- Rok: 1989
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 372000
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Łomatokobosko jaka drożyzna!. Na Łukoilu w Radomiu wczoraj tankowałem za 3,37 złm.c.2 pisze:a ja ostatnio zalałem na carrefour za 3,49 8)
Kickdown Operator
Smok Volvelski
Smok Volvelski
-
- VOLVO
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
- VOLVO: 855 T5
- Silnik: B5204T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 1995
- Był na spocie: 21
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Dokładnie tak.LOKI pisze:jak Niemcy zobaczyli jak u nas podrabiają Polacy
W czasach rozkwitu działalności tzw. mafii paliwowej tankowałem ON z pochodzącego z demobilu Jelcza - cysterny. ON był o 20% tańszy niż na stacjach, a auto chodziło na nim rewelacyjnie. Mało tego, paliło nawet do 1 litra mniej na 100 km.
Kiedyś zapytałem gościa co to za paliwo? A on na to bez ogródek. Szef kupuje ropę bazową w rafinerii, a nasz chemik dodaje wszystkie potrzebne dodatki.
Pozdrawiam,,
TomQ
TomQ
- el volviachchi
- Przyjaciele
- Posty: 1954
- Rejestracja: 2007-08-13, 10:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: 744 GL
- Silnik: 2.4 diesel
- KW/KM/NM: 82 KM
- Rok: 1988
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Ja tankuje na jakiejś zwykłej nieznanej stacji nie mam żadnych problemów z tym paliwem, mama też tam tankuje benzynę i wszystko jest ok. Ja za ON wczoraj płaciłem 3,69, a w wakacje na shellu płaciłem 4,99 za litr hehehe niezłe przebicie, choć fakt, że ceny na obu stacja nie były wtedy proporcjonalne bo na tej zwykłej napewno było taniej sam fakt, że shell życzył sobie za litr paliwa 5zł było dla mnie szokiem, ciesze się, że ceny spadły, aż miło się tankuje tak po 3,69
- kefas
- V
- Posty: 28
- Rejestracja: 2008-11-16, 21:44
- VOLVO: V70
- Silnik: 2,5 TDI
- KW/KM/NM: 130/140/290
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Faktycznie o jakości paliw można dużo pisać: stacje markowe, paliwa klasy premium, dolewki oraz inne kombinacje. Znany, firmowy znak stacji zawsze wzbudza większe zaufanie co do jakości oferowanego paliwa, ale ja nie przekreślałbym tych małych nie patronackich. Mój kolega właśnie taką posiada i muszę przyznać, że ludzie są bardzo zadowoleni z jakości jego paliwa. Zresztą sam przyznaje, że gdyby zaczął kombinować z dolewkami to byłby to jego koniec. Natomiast brak patronatu pozwala mu na zakup paliwa od różnych dostawców, a to często przekłada się na cenę za litr
Tak jeszcze na koniec. Mam możliwość badania paliwa w zaprzyjaźnionej firmie. Kiedyś dla zabawy sprawdziliśmy dwie próbki. Jedna pochodziła z cysterny która przekroczyła wschodnią granicę i wówczas stała na terminalu w Małaszewiczach, a druga z mojego baku. Czytając wyniki zrobiłem Próbka z cysterny była o niebo lepsza od tego co miałem w baku (był to Orlen).
Trudno zatem powiedzieć która sieć jest najlepsza. Jeśli stacje będą przestrzegać norm jakości, to tankując gdziekolwiek będziemy zadowoleni
Tak jeszcze na koniec. Mam możliwość badania paliwa w zaprzyjaźnionej firmie. Kiedyś dla zabawy sprawdziliśmy dwie próbki. Jedna pochodziła z cysterny która przekroczyła wschodnią granicę i wówczas stała na terminalu w Małaszewiczach, a druga z mojego baku. Czytając wyniki zrobiłem Próbka z cysterny była o niebo lepsza od tego co miałem w baku (był to Orlen).
Trudno zatem powiedzieć która sieć jest najlepsza. Jeśli stacje będą przestrzegać norm jakości, to tankując gdziekolwiek będziemy zadowoleni
- Grzesiek80
- VO
- Posty: 231
- Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
- VOLVO: S60R
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
petrochemia Płock - jest to logo starych umów patronackich, nie franczyzy.... ORLEN te stacje traktuje jak obce, odcina sie w każdy sposób od nich - jakość na nich zależy tylko od właściciela stacji (oczywiście ORLEN ma prawo do kontroli jakości)
hm... to polacy nauczyli się od niemców i francuzów jak mieszać paliwa , i nawet udoskonalili sposoby
A co do jakości gazu to została wprowadzona polska norma na gaz, jednak ilośc kontroli jest strasznie mała. Wg mnie lepiej jest kupować gaz na małych, SPRAWDZONYCH stacjach, tam gdzie właściciel stacjii ma wpływ na to skąd gaz do niego jedzie. Zreszta o gazie można się rozpisywać, nie każdy ma dobra liczbę motorową.... skład samej mieszanki jest też ważny (a norma mówi głównie o zawartości siarki, próbie kwasowej - parametrach które aż w tak znaczący sposób nie wpływają na to ile km przejedziesz, albo czy będziesz miał moc)
No i najważniejsze - czarna lista - w benzynie jest taki parametr jak "prężność par" (codzi o to mniej więcej jak paruje dana benzyna w zależności od temperatury). I tak na zimę norma wynosi od 60 do 90, a na lato od 45 - 60. Zatem jeśli w marcu kupisz benzynę, z prężnością par 70, to wszystko będzie dobrze, ale jeśłi ją sprzedasz w maju - to już nie będzie ona spełniała norm i trafisz na czarną listę. Ciekawe prawda? Ta sama benzyna zimą nie spełnia wymogów dla okresu letniego. A ten parametr naprawdę jest mało wazny jeśłi chodzi o właściwości dla silnika. A stacja ląduje na czarnej liście - jak zerkniecie na ostatnie listy to sporo jest na nich stacjii koncernów - właśnie przez ten parametr.
Co innego siarka, jeśłi stacja trafi na liste bo ma za dużo siarki w oleju napędowym, to znaczy że ktoś coś kombinował.
hm... to polacy nauczyli się od niemców i francuzów jak mieszać paliwa , i nawet udoskonalili sposoby
A co do jakości gazu to została wprowadzona polska norma na gaz, jednak ilośc kontroli jest strasznie mała. Wg mnie lepiej jest kupować gaz na małych, SPRAWDZONYCH stacjach, tam gdzie właściciel stacjii ma wpływ na to skąd gaz do niego jedzie. Zreszta o gazie można się rozpisywać, nie każdy ma dobra liczbę motorową.... skład samej mieszanki jest też ważny (a norma mówi głównie o zawartości siarki, próbie kwasowej - parametrach które aż w tak znaczący sposób nie wpływają na to ile km przejedziesz, albo czy będziesz miał moc)
No i najważniejsze - czarna lista - w benzynie jest taki parametr jak "prężność par" (codzi o to mniej więcej jak paruje dana benzyna w zależności od temperatury). I tak na zimę norma wynosi od 60 do 90, a na lato od 45 - 60. Zatem jeśli w marcu kupisz benzynę, z prężnością par 70, to wszystko będzie dobrze, ale jeśłi ją sprzedasz w maju - to już nie będzie ona spełniała norm i trafisz na czarną listę. Ciekawe prawda? Ta sama benzyna zimą nie spełnia wymogów dla okresu letniego. A ten parametr naprawdę jest mało wazny jeśłi chodzi o właściwości dla silnika. A stacja ląduje na czarnej liście - jak zerkniecie na ostatnie listy to sporo jest na nich stacjii koncernów - właśnie przez ten parametr.
Co innego siarka, jeśłi stacja trafi na liste bo ma za dużo siarki w oleju napędowym, to znaczy że ktoś coś kombinował.
- agaj666
- Przyjaciele
- Posty: 5548
- Rejestracja: 2008-03-02, 15:23
- Imię: Andrzej
- VOLVO: V 70
- Silnik: 2500 TDi
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2000
- Był na spocie: 66
- Średnie spalanie: dostaje ile chce.
- Przebieg: 666666666
- Lokalizacja: Brwinów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
ja też i po kilkunastu km check mi się zapaliłdelvish pisze:Na Łukoilu wczoraj tankowałem
zrobiłem ze 150 km , dolałem na orlenie i zgasła.
ruskie paliwo dobre , bo tanie i to chyba jedyna zaleta.
dodam , ze po tankowaniu na Łukoilu zawsze mi sie check zapala. 4 x lałem i 4 x paliła się.
Omijam ich szerokim Łuk-iem . Leję albo w Makro albo w Tesco albo w Leclerku. Tanio i kontrolka śpi sobie.
- Grzesiek80
- VO
- Posty: 231
- Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
- VOLVO: S60R
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Status: Offline
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
agaj666, wiesz skąd lukoil paliwo bierze? kupuje od orlenu od pół roku, od kiedy wycofał sie z rynku hurtowego i zaprzestał importu paliw.
- ayrsen
- Przyjaciele
- Posty: 1747
- Rejestracja: 2008-02-28, 04:39
- Imię: ayrsen
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.5T AWD GT
- KW/KM/NM: 188/255/405
- Rok: 0
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil
Łoooo matko. Proszę Was - przeczytajcie mój wcześniejszy post i wszystkie posty Grześka80 w tym temacie - i nie błądźcie tak...agaj666 pisze:ruskie paliwo dobre , bo tanie i to chyba jedyna zaleta.
Neste - to jak rozumiem paliwa fińskie...
Pewnie znacznie lepsze, niż na Statoil - bo tam leją norweskie...
Shell - idąc tym tropem, to paliwa brytyjskie...
Byłby pewien problem z BP/Aral - to jeden koncern ale BP brytyjskie a Aral niemiecki - kurcze - jakaś nowa ententa XXIw...
Lotos właśnie podpisał umowę na eksploatację złóż ropy na morzu północnym - odkupił je od rządu norweskiego, wiec w sumie na Lotosie dają te samo norweskie "badziewie", co na Statoil...
Ale przecież Lotos dostarcza paliwa również do Orlenu, co oznacza, że 'wszyscy biorą" i każdy jest umoczony...
Przepraszam za powyższe, ale nie mogłem sobie odpuścić...
Ludzie - to jest dział artykuły a nie forum techniczne - dlatego pewnie można sobie tutaj pozwolić na trochę "gdybania" - ale nie wypisujmy bzdur, bo później takie bzdury wiatr niesie i wszyscy zbieramy ich "efekty".
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI