Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Awatar użytkownika
JaXoN
V
V
Posty: 120
Rejestracja: 2008-01-03, 15:39
Imię: Jacek
VOLVO: S80II
Silnik: D4204T5
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2014
Był na spocie: 4
Przebieg: 85000
Lokalizacja: Ożarów Maz/W-wa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: JaXoN » 2008-12-09, 17:32

http://www.motofakty.pl/artykul/paliwo_lotos_na_shell_i_statoil.html

Niech mi teraz ktoś powie, że tankuje tylko na Shellu lub Statoilu, bo na stacjach Lotos paliwo jest fatalnej jakości...
Było:
460 '95 B18U, S70 D5252T '98, S60R B5254T4 '04, V70III D4204T '09
Jest:
S80II D4204T5 '14, Peugeot Boxer 3.0 HDi, Citroen Jumpy 2.0 Hdi

Mobilny Serwis Samochodów Ciężarowych,
Mechanika TIR z dojazdem
tel. 506 266 499
http://www.jwserwis.pl

spacelord
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 861
Rejestracja: 2007-02-27, 15:20
Imię: Przemek
VOLVO: XC70
Silnik: B5252T2
KW/KM/NM: 209/320
Rok: 2002
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 13,5-14
Przebieg: 283000
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: spacelord » 2008-12-09, 18:26

Well, prawda jest taka, ze nikt nie importuje paliw z zagranicy. Wszystko co jest sprzedawane na polskich stacjach, niezależnie czy jest to Shell, BP, Statoil czy inne Neste, pochodzi z Polskich rafinerii.

Mimo to i tak zastanawia mnie to, dlaczego na paliwie z shella mój samochód najlepiej lata.
"Opinions are like assholes - everybody's got one" Harry Callahan

Moje obecne S80 (Zielone Zło in progress)
Ex 960 Mk II B6304F
Ex V70 Mk I B5234T3
Ex 850 B5252S

Awatar użytkownika
Artur78
VIP
VIP
Posty: 10068
Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: B5202S
KW/KM/NM: 126
Rok: 1997
Był na spocie: 101
Średnie spalanie: ile wleję
Przebieg: 433000
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Artur78 » 2008-12-09, 18:31

spacelord pisze:Mimo to i tak zastanawia mnie to, dlaczego na paliwie z shella mój samochód najlepiej lata.
Efekt psychologiczny :mrgreen:

Pozdrawiam,
Artur.
-> Mój czarnuch - V70 <-
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB

moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97

Awatar użytkownika
ayrsen
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1747
Rejestracja: 2008-02-28, 04:39
Imię: ayrsen
VOLVO: S60
Silnik: 2.5T AWD GT
KW/KM/NM: 188/255/405
Rok: 0
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: ayrsen » 2008-12-09, 18:55

JaXoN pisze:Niech mi teraz ktoś powie, że tankuje tylko na Shellu lub Statoilu, bo na stacjach Lotos paliwo jest fatalnej jakości...
Ech - a czy tutaj na forum też byli "nieświadomi", że tak jest? No cóż - trudno - nie trzeba wiedzieć wszystkiego, choć pewien elementarz każdy powinien poznać...

1) Paliwa na Shell/BP/Statoil/Neste/ itp. itd. pochodzą najczęściej (czyt. ponad 90% przypadków) albo od Lotos albo od Orlen. Jedyne prawdziwe odstępstwa od tej zasady to np. produkty Rafinerii Jedlicze czy innych rafinerii znajdujących się blisko granic RP.
2) Swego czasu jedynym paliwem importowanym jako gotowe do Polski był Shell V-Power ale wyłącznie w odmianie Racing 99+
3) Jedyną różnicą pomiędzy paliwami oferowanymi na poszczególnych stacjach są dodatki dodawane do paliw przez każdy z koncernów takich jak Shell/BP/Statoil/Neste/ itp. itd. Właśnie te dodatki odróżniają od siebie poszczególne produkty. Może to być różnica, która jest odczuwalna podczas jazdy.
4) Paliwa na stacji Lotos mogą pochodzić z Orlen a na Orlen z Lotos - eureka? Nie - może ładnie określmy to jako tzw. niewidzialną rękę rynku.
5) Każdy z koncernów ma swoją politykę zapewniania jakości paliw na stacjach.
6) Każdy z koncernów ma własną/różną strategię budowania pozycji rynkowej - stacje własne, franszyza, patronackie, dlatego logo danego koncernu nie oznacza "formy własności".

To tyle, chyba najważniejszych, faktów a nie mitów dot. sieci paliw. Skąd to wiem - no cóż - forum jest publiczne, więc przyjmijmy, że wiem. Po prostu wiem... ;-)
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI

czary_mary
VOLV
VOLV
Posty: 560
Rejestracja: 2008-01-19, 21:45
VOLVO: v70
Silnik: D
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: MM/Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: czary_mary » 2008-12-09, 20:07

Artur_da78 pisze:
spacelord pisze:Mimo to i tak zastanawia mnie to, dlaczego na paliwie z shella mój samochód najlepiej lata.
Efekt psychologiczny :mrgreen:

Pozdrawiam,
Artur.
Nie do końca chodzi o efekt psychologiczny. Prawda jest taka, że na zachodnich stacjach standardem jest sprzedawanie paliwa z tzw. grupy premium. Na "słabszych" paliwo jest po prostu standardowe. Żeby nie wchodzić bardzo w szczegóły, różnica jest taka, że zachodnie koncerny trzymają normy a wielu prywatnych sprzedawców nie (nie tylko dolewając opału do ON itp.). To nie jest problem cudownej jakości paliw na zachodniej stacji, tylko miernej i niezgodnej z normami jakości paliw na stacjach prywatnych. Tankując paliwo stacji zachodniego koncernu tankujecie np. podwyższonej jakości ON. Oznacza to, że macie zmniejszoną zawartość siarki itd w paliwie oraz że liczna cetanowa jest na wymaganym poziomie. Przekłada się to nieznacznie na osiągi (w stosunku doi paliwa zwykłego dobrej jakości), nieznacznie zużycie paliwa i znacznie wspomaga żywotność wszelkich urządzeń typu filtry cząstek stałych FAP/DPF itd.
Wracając do problemu wytwarzania wszystkich paliw w tych samych miejscach - produktem rafinacji jest olej, benzyna a nawet asfalt. Sama ropa użyta do przerobu tez może być rożnej jakości. Zachodni koncern nie pozwoli sobie na zakup paliwa słabszej jakości. Podsumowując, na maszynie określonego rodzaju można dojść do pewnego maksymalnego poziomu jakości produktu i jego już, bez modernizacji, nie przekroczymy. Nie jest jednak problemem wytwarzanie czegoś o wiele słabszego.
CM

Awatar użytkownika
Jacoos
VIP
VIP
Posty: 4578
Rejestracja: 2006-05-03, 18:06
VOLVO: 855 T-5
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 155/210/300
Rok: 1994
Był na spocie: 23
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Jacoos » 2008-12-09, 20:46

JaXoN pisze:Niech mi teraz ktoś powie, że tankuje tylko na Shellu lub Statoilu, bo na stacjach Lotos paliwo jest fatalnej jakości...
Jak do tej pory najwięcej kilometrów na zbiorniku gazu przejechałem po zatankowaniu na...
Lotosie.

Awatar użytkownika
orlixx
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 494
Rejestracja: 2007-05-15, 07:42
Imię: Krzysiek
VOLVO: V70I/V50 II/tera XC60 T5
Silnik: T5
KW/KM/NM: 256
Rok: 2015
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 12
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: orlixx » 2008-12-09, 21:01

Osobiście nie tankuję na lotosie, ale chodzi mi po głowie jakiś test paliw gdzie lotos wypadł bardzo dobrze :roll:
Chociaż fotografie nie mogą kłamać, kłamcy mogą fotografować. -Lewis Hine

czary_mary
VOLV
VOLV
Posty: 560
Rejestracja: 2008-01-19, 21:45
VOLVO: v70
Silnik: D
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: MM/Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: czary_mary » 2008-12-09, 21:40

A tak przy okazji - oto lista najlepiej ocenianych sieci:

http://www.autocentrum.pl/go/327__zlota ... tacji.html
CM

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Aleksiasty » 2008-12-09, 23:30

czary_mary pisze:(nie tylko dolewając opału do ON itp.).
Parę dni temu tankowałem olej opałowy (2000 litrów).
Nie, nie do baku, tylko do zbiornika zasilającego ogrzewanie warsztaciku, którym zawiaduję.
I wraz z fakturą dostałem śliczny kwitek z wszystkimi parametrami tego paliwa, łącznie z zawartością siarki, że o gwarantowanej temperaturze krystalizacji (-27) nie wspomnę.
Mając możliwość wyboru pomiędzy ON tankowanym na "markowych" stacjach, zapychającym filtry już przy -15, chyba wybrałbym ten po 2,58, i to nie ze względu na oszczędność, ale dla ochrony mojego, i Waszego środowiska.

Tankując na stacji benzynowej klienci otrzymują jedynie paragon, lub fakturę.
Na moją prośbę o certyfikat konkretnej partii paliwa zostałem wyśmiany :!:

Awatar użytkownika
Grzesiek80
VO
VO
Posty: 231
Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
VOLVO: S60R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Grzesiek80 » 2008-12-10, 10:59

Lotosowa benzyna ma zawrtośc węglowodorów typu olefiny poniżej 1, a więc jest to benzyna klasy premium, ORLEN jeszcze takiej nie robi (ma powyżej 10). Za to OLREN potrafi lepiej i więcej napędu wytworzyc z ropy, Hydrokraking działa :)

A tak poza tym czytajcie post ayrsena

ps. sporo importu na ścianie wschodniej pochodzi z Mozyra, ale to jest dobry napęd, tylko 10 (dziesiątka), obecnie ma blokade filtra ok -30. No i co najważniejsze można sobie kupic czysty produkt bez estrów. Importerzy jakoś sobie radzą z wykonaniem NCW (Naradowy Cel Wskaźnikowy)

Awatar użytkownika
wojtek75
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2008-08-10, 18:23
VOLVO: V70
Silnik: D 5252T ; 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Przebieg: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: wojtek75 » 2008-12-10, 11:13

Witam;
pracuje w Lotosie i potwierdzam Wam, że odjeżdżają z terminalu codziennie różnej"maści" cysterny.Co roku podawane jest w dokumentach koncernu ile i komu,czyli jakiemu innemu koncernowi;np.Shell sprzedawano paliwa. tak samo dzieje sie z olejami.kupuja u nas bazę i dodaja swoje dodatki. Lotos ma b. dobrej klasy oleje i poliwa i to nie jest reklama firmy!! jesli ktoś zatankował szuwaks na Lotosie, to niech sprawdzi,czy to nie jest tylko stacja z logo firmy,albo jeszcze widziałem z opisem Rafineria Gdańska, co jest juz dawno nieaktualne. Na takich stacjach może być mniej kontrolowane paliwo, albo kupowane to gorszej jakości,nie koniecznie z Lotosu,mogą coś dolewać itd. i wtedy mamy odpowiedź,czemu nasze auto gorzej sie sprawuje. Ja osobiscie stosuję paliwa i oleje lotosu i nie mam kompleksów wzgledem innych markowych produktów.Pozdr :D
>>Jeśli nie namieszałem, to pomogłem więc kliknij "pomógł"a jak będziemy się mijać głośno zatrąb!!<<

Awatar użytkownika
m.c.2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1834
Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
Imię: Michal
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 135
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 475000
Lokalizacja: Obrowo/Toruń
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: m.c.2 » 2008-12-10, 16:54

a ja ostatnio zalałem na carrefour za 3,49 8)
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni

Awatar użytkownika
LOKI
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1033
Rejestracja: 2007-05-14, 18:42
Imię: Marek
VOLVO: 240
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 85 KW/115KM
Rok: 1990
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 12L
Przebieg: 311000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: LOKI » 2008-12-10, 22:30

spacelord pisze:Well, prawda jest taka, ze nikt nie importuje paliw z zagranicy. Wszystko co jest sprzedawane na polskich stacjach, niezależnie czy jest to Shell, BP, Statoil czy inne Neste, pochodzi z Polskich rafinerii.

Mimo to i tak zastanawia mnie to, dlaczego na paliwie z shella mój samochód najlepiej lata.
Postaram się to wytłumaczyć na swoim przykładzie. Musiałem zagłębić się w temat po tym jak wyczyszczenie zaworów sekwencji + baku kosztowało mnie ponad 500zł. Po tym wydatku spaliłem moją Orlen-owską kartę Vitay. Paliwo może być to samo ale sposób przechowywania się liczy. Czy wiecie że niektóre stacje czyszczą zbiorniki gazowe takim dziwnym specyfikiem który potem w dużej ilości "odkłada się" w zbiorniku i instalacji?. W BMW żony ze starszą instalacją gazową spuszczałem z parownika cały ten syf i było ok, wierzcie mi że parownik wygląda inaczej po gazie Orlenowskim cZy z budy obitej dechami przy drodze a inaczej z Statoil czy shell. Benzyna tez jest inna, znajomy ze stacjii powiedział mi wprost: daruj sobie u nas i na tej a tej stacji, to stacje franszyzowe i każdy coś tam dolewa.

Jak pisałem, pociąłem i spaliłem
Filmy
Zapraszam do obejrzenia"Warsztat Volvo "
Złote myśli:
Jedź sobie te 200 ale wolniej.
Jak masz nic nie mówić to lepiej bądź cicho.


Gdy widzę Twoje błędy ortograficzne, mam ochotę przypierniczyć Ci słownikiem.

Obrazek

Awatar użytkownika
gonia
Miss Volvo
Miss Volvo
Posty: 316
Rejestracja: 2007-01-17, 09:27
VOLVO: blondynkowoz ;)
Silnik: 4.0d
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: volvolandia
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: gonia » 2008-12-11, 08:12

LOKI pisze:daruj sobie u nas i na tej a tej stacji, to stacje franszyzowe i każdy coś tam dolewa.
I to jest ponoć słowo klucz. Też mi tak mówią znajomi, którzy pracują na stacjach w moim mieście. Są 2 BP z czego jedno franszyzowe i tam paliwo jest odczuwalnie gorszej jakości :(
Niestety nie pytam na każdej stacji czy to oryginał czy franszyza, więc nigdy nie wiadomo co się zatankuje.

Osobiście jak jestem w GD zawsze tankuję na Lotosie i paliwo jak do tej pory było super (spalał mniej niż na BP czy Shell).
nigdy nie prowadź szybciej niż twój anioł stróż może latać ;)

Awatar użytkownika
Grzesiek80
VO
VO
Posty: 231
Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
VOLVO: S60R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Grzesiek80 » 2008-12-11, 08:39

jak czytam to mi sie płakac chce

franczyza to praktycznie to samo co stacja własna koncernu.... tam nie można własnych dostaw robić, wszystko jest monitorowane, sa takie systemy w zbiornikach jak "petrowenta". naprawde, każde dolanie paliwa do zbiornika widać.... a dolewac może tylko np sam ORLEN (jeżeli to stacja pod logo orlenu).

A co do gazu to na stacjach orlenu jest taki sam gaz jak na małych stacjach z budką drewnianą..... może nie zawsze ale sami pomyślcie... skąd w polsce wziąc tyle gazu? większośc to import ze wschodu.... ja ostatnio kupuje gaz w koncernie , odbiór na gaspolu.... za moją beczka stoi beczka innego koncernu i ładuje ten sam gaz :lol: ,

A jak w kraju nie ma gazu to ładują obojętnie gdzie i nie patrzą na żadną jakość.

jeśli chcecie wiedzieć to ja bez obaw tankuje na leclerkach i tesco, wiem kto im dostarcza paliwo (część to nawet moje), a sam do swojego diesla tankuje import po 3,30, i NIC, powtarzam, NIC złego się nie dzieje. Do rki leje tylko PB98, i pomiędzy lotosową a orlenu nie widze różnic (pomimo że lotosu jest alkoholizowana i ma mniej węglowodorów typu olefiny).

Acha, przykład bazy paliw pod warszawa - emilianów - jeden nalewak na PB98, i pod nim stoją cysterny lotosu, orlenu, shella, bp i wszystkich innych którzy chcą kupić PB98... i połowa warszawy dostaję TAKĄ SAMĄ PB98, a potem ktos zatankuje i powie... ale na BP jest dobra... bo na ORLENIE słaba :roll:

jureksts
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 630
Rejestracja: 2007-04-23, 08:29
Imię: Jerzy
VOLVO: V70 II / V70XC II
Silnik: Pb / Pb+LPG
KW/KM/NM: 200 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 11
Średnie spalanie: ponad 10 ;))
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Pomorskie
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: jureksts » 2008-12-11, 09:09

Niechwaląc się też pracuje w lotosie i mam możliwość podsłuchać conieco od kuchni jak to wygląda z jakością. Lotos gwarantuje jakość na swoich staciach, taksamo jest z innymi dużymi sieciami, a co dzieje się z tym paliwem po drodze do różnych stacji, no cóż przy takich ilościach dodanie tańszego ( i gorszego) przynosi kolosalne zyski. Oczywiście niewszyscy aienci to oszuści. A naszych staciach niema możliwośći mataczenia z jakością i dla jasności niepracuje w marketingu. Osobiście tankuje tylko na dużych i nowoczesnych staciach.
142->264->245->460->855->854 obecnie V70 II
A1Rh+
Na drodze spotykam tylu wariatów, że trudno ich wyprzedzić ;))

Awatar użytkownika
LOKI
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1033
Rejestracja: 2007-05-14, 18:42
Imię: Marek
VOLVO: 240
Silnik: 2.3
KW/KM/NM: 85 KW/115KM
Rok: 1990
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 12L
Przebieg: 311000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: LOKI » 2008-12-11, 11:09

Grzesiu80 wiesz że jak Niemcy zobaczyli jak u nas podrabiają Polacy Marki to chcieli u nas drukować? Takiej jakości były! Nie mozna, nie można Ruskie w kosmos latają a Ty piszesz że nie mozna :mrgreen:
W miasteczku pod Lublinem gość miał stację pod logo Petrochemii Płock, paliwo istny syf na zbiorniku 40l gazu potrafiłem zrobić 70 km miej a benzynki jak zalałem to mi kontrolka sondy lambda zapaliła się po 5 kilometrach (jak na Ukrainie kiedy jadę do Bułgarii) Teraz ma franszyzę Orlen i jest to samo, to małe miasto i każdy wie co jest w zbiornikach. Teraz za Lublinem w stronę Zamościa otworzył drugą stację tym razem innego koncernu i jest to samo: syf aż się płakać chce :533: W Samym lublinie też spółka cwaniaczków przeszła na franszyzę do koncernu a paliwo było dobre przez 3 miesiące a teraz jest dalej to co było! Nawet Hot-Dog ma parówkę z mikrofali!!!
A skoro
Grzesiek80 pisze:franczyza to praktycznie to samo co stacja własna koncernu.... tam nie można własnych dostaw robić, wszystko jest monitorowane, sa takie systemy w zbiornikach jak "petrowenta". naprawde, każde dolanie paliwa do zbiornika widać.... a dolewac może tylko np sam ORLEN (jeżeli to stacja pod logo orlenu).
To powiedz mi dlaczego po kontroli jakości paliw na niektórych stacjach były " uchybienia". Skąd wiem? Czary, wiem i już.
Filmy
Zapraszam do obejrzenia"Warsztat Volvo "
Złote myśli:
Jedź sobie te 200 ale wolniej.
Jak masz nic nie mówić to lepiej bądź cicho.


Gdy widzę Twoje błędy ortograficzne, mam ochotę przypierniczyć Ci słownikiem.

Obrazek

delvish
VO
VO
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-04, 12:02
VOLVO: 745 USA
Silnik: b230fk
KW/KM/NM: 67KM
Rok: 1989
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 372000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: delvish » 2008-12-11, 11:59

m.c.2 pisze:a ja ostatnio zalałem na carrefour za 3,49 8)
Łomatokobosko jaka drożyzna!. Na Łukoilu w Radomiu wczoraj tankowałem za 3,37 zł :)
Kickdown Operator
Smok Volvelski

TomQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2234
Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
VOLVO: 855 T5
Silnik: B5204T
KW/KM/NM: 210
Rok: 1995
Był na spocie: 21
Przebieg: 0
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: TomQ » 2008-12-11, 12:04

LOKI pisze:jak Niemcy zobaczyli jak u nas podrabiają Polacy
Dokładnie tak.
W czasach rozkwitu działalności tzw. mafii paliwowej tankowałem ON z pochodzącego z demobilu Jelcza - cysterny. ON był o 20% tańszy niż na stacjach, a auto chodziło na nim rewelacyjnie. Mało tego, paliło nawet do 1 litra mniej na 100 km.
Kiedyś zapytałem gościa co to za paliwo? A on na to bez ogródek. Szef kupuje ropę bazową w rafinerii, a nasz chemik dodaje wszystkie potrzebne dodatki.
Pozdrawiam,,
TomQ

Awatar użytkownika
el volviachchi
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1954
Rejestracja: 2007-08-13, 10:25
Imię: Pawel
VOLVO: 744 GL
Silnik: 2.4 diesel
KW/KM/NM: 82 KM
Rok: 1988
Był na spocie: 8
Przebieg: 0
Lokalizacja: Ostrołęka
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: el volviachchi » 2008-12-11, 12:10

Ja tankuje na jakiejś zwykłej nieznanej stacji nie mam żadnych problemów z tym paliwem, mama też tam tankuje benzynę i wszystko jest ok. Ja za ON wczoraj płaciłem 3,69, a w wakacje na shellu płaciłem 4,99 za litr hehehe niezłe przebicie, choć fakt, że ceny na obu stacja nie były wtedy proporcjonalne bo na tej zwykłej napewno było taniej ;) sam fakt, że shell życzył sobie za litr paliwa 5zł było dla mnie szokiem, ciesze się, że ceny spadły, aż miło się tankuje tak po 3,69 :mrgreen:

Awatar użytkownika
kefas
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2008-11-16, 21:44
VOLVO: V70
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 130/140/290
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: kefas » 2008-12-11, 13:21

Faktycznie o jakości paliw można dużo pisać: stacje markowe, paliwa klasy premium, dolewki oraz inne kombinacje. Znany, firmowy znak stacji zawsze wzbudza większe zaufanie co do jakości oferowanego paliwa, ale ja nie przekreślałbym tych małych nie patronackich. Mój kolega właśnie taką posiada i muszę przyznać, że ludzie są bardzo zadowoleni z jakości jego paliwa. Zresztą sam przyznaje, że gdyby zaczął kombinować z dolewkami to byłby to jego koniec. Natomiast brak patronatu pozwala mu na zakup paliwa od różnych dostawców, a to często przekłada się na cenę za litr :lol:
Tak jeszcze na koniec. Mam możliwość badania paliwa w zaprzyjaźnionej firmie. Kiedyś dla zabawy sprawdziliśmy dwie próbki. Jedna pochodziła z cysterny która przekroczyła wschodnią granicę i wówczas stała na terminalu w Małaszewiczach, a druga z mojego baku. Czytając wyniki zrobiłem :shock: Próbka z cysterny była o niebo lepsza od tego co miałem w baku (był to Orlen).
Trudno zatem powiedzieć która sieć jest najlepsza. Jeśli stacje będą przestrzegać norm jakości, to tankując gdziekolwiek będziemy zadowoleni :>

Awatar użytkownika
Grzesiek80
VO
VO
Posty: 231
Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
VOLVO: S60R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Grzesiek80 » 2008-12-11, 14:02

petrochemia Płock - jest to logo starych umów patronackich, nie franczyzy.... ORLEN te stacje traktuje jak obce, odcina sie w każdy sposób od nich - jakość na nich zależy tylko od właściciela stacji (oczywiście ORLEN ma prawo do kontroli jakości)

hm... to polacy nauczyli się od niemców i francuzów jak mieszać paliwa :lol: :lol: , i nawet udoskonalili sposoby

A co do jakości gazu to została wprowadzona polska norma na gaz, jednak ilośc kontroli jest strasznie mała. Wg mnie lepiej jest kupować gaz na małych, SPRAWDZONYCH stacjach, tam gdzie właściciel stacjii ma wpływ na to skąd gaz do niego jedzie. Zreszta o gazie można się rozpisywać, nie każdy ma dobra liczbę motorową.... skład samej mieszanki jest też ważny (a norma mówi głównie o zawartości siarki, próbie kwasowej - parametrach które aż w tak znaczący sposób nie wpływają na to ile km przejedziesz, albo czy będziesz miał moc)

No i najważniejsze - czarna lista - w benzynie jest taki parametr jak "prężność par" (codzi o to mniej więcej jak paruje dana benzyna w zależności od temperatury). I tak na zimę norma wynosi od 60 do 90, a na lato od 45 - 60. Zatem jeśli w marcu kupisz benzynę, z prężnością par 70, to wszystko będzie dobrze, ale jeśłi ją sprzedasz w maju - to już nie będzie ona spełniała norm i trafisz na czarną listę. Ciekawe prawda? Ta sama benzyna zimą nie spełnia wymogów dla okresu letniego. A ten parametr naprawdę jest mało wazny jeśłi chodzi o właściwości dla silnika. A stacja ląduje na czarnej liście - jak zerkniecie na ostatnie listy to sporo jest na nich stacjii koncernów - właśnie przez ten parametr.
Co innego siarka, jeśłi stacja trafi na liste bo ma za dużo siarki w oleju napędowym, to znaczy że ktoś coś kombinował.

Awatar użytkownika
agaj666
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 5548
Rejestracja: 2008-03-02, 15:23
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Lokalizacja: Brwinów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: agaj666 » 2008-12-11, 14:18

delvish pisze:Na Łukoilu wczoraj tankowałem
ja też i po kilkunastu km check mi się zapalił :(
zrobiłem ze 150 km , dolałem na orlenie i zgasła.
ruskie paliwo dobre , bo tanie i to chyba jedyna zaleta.
dodam , ze po tankowaniu na Łukoilu zawsze mi sie check zapala. 4 x lałem i 4 x paliła się.
Omijam ich szerokim Łuk-iem . Leję albo w Makro albo w Tesco albo w Leclerku. Tanio i kontrolka śpi sobie.

Awatar użytkownika
Grzesiek80
VO
VO
Posty: 231
Rejestracja: 2007-05-25, 11:20
VOLVO: S60R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Biała Podlaska
Status: Offline

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: Grzesiek80 » 2008-12-11, 14:31

agaj666, wiesz skąd lukoil paliwo bierze? kupuje od orlenu od pół roku, od kiedy wycofał sie z rynku hurtowego i zaprzestał importu paliw.

Awatar użytkownika
ayrsen
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1747
Rejestracja: 2008-02-28, 04:39
Imię: ayrsen
VOLVO: S60
Silnik: 2.5T AWD GT
KW/KM/NM: 188/255/405
Rok: 0
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Paliwo Lotos na Shell i Statoil

Post autor: ayrsen » 2008-12-11, 15:27

agaj666 pisze:ruskie paliwo dobre , bo tanie i to chyba jedyna zaleta.
Łoooo matko. Proszę Was - przeczytajcie mój wcześniejszy post i wszystkie posty Grześka80 w tym temacie - i nie błądźcie tak... ;-)

Neste - to jak rozumiem paliwa fińskie...
Pewnie znacznie lepsze, niż na Statoil - bo tam leją norweskie...
Shell - idąc tym tropem, to paliwa brytyjskie...
Byłby pewien problem z BP/Aral - to jeden koncern ale BP brytyjskie a Aral niemiecki - kurcze - jakaś nowa ententa XXIw... :-D
Lotos właśnie podpisał umowę na eksploatację złóż ropy na morzu północnym - odkupił je od rządu norweskiego, wiec w sumie na Lotosie dają te samo norweskie "badziewie", co na Statoil...
Ale przecież Lotos dostarcza paliwa również do Orlenu, co oznacza, że 'wszyscy biorą" i każdy jest umoczony... :roll:

Przepraszam za powyższe, ale nie mogłem sobie odpuścić...

Ludzie - to jest dział artykuły a nie forum techniczne - dlatego pewnie można sobie tutaj pozwolić na trochę "gdybania" - ale nie wypisujmy bzdur, bo później takie bzdury wiatr niesie i wszyscy zbieramy ich "efekty".
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”