Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
- Reve
- Przyjaciele
- Posty: 840
- Rejestracja: 2008-07-15, 11:02
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T - D5
- KW/KM/NM: 120/163/340
- Rok: 2004
- Był na spocie: 99
- Średnie spalanie: 7,5l/100km
- Przebieg: 270
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
Wizja zero – bezpieczeństwo po szwedzku.
Ta groźna z pozoru nazwa dotyczy jak najbardziej szczytnego celu - bo za taki można uznać plan ograniczenia śmiertelnych ofiar wypadków komunikacyjnych... do zera. Czy to w ogóle możliwe?
Czytaj dalej...
Źródło: Moto.Onet.pl
Ta groźna z pozoru nazwa dotyczy jak najbardziej szczytnego celu - bo za taki można uznać plan ograniczenia śmiertelnych ofiar wypadków komunikacyjnych... do zera. Czy to w ogóle możliwe?
Czytaj dalej...
Źródło: Moto.Onet.pl
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
Jakaś bzdura totalna. Bezpieczeństwo należy poprawiać przede wszystkim przez poprawę jakości dróg, a nie przez kolejne ograniczenia prędkości, fotoradary, czy ronda. Drogi mają służyć sprawnemu przemieszczaniu się, a nie tkwieniu w kilometrowych korkach, snuciu się ślimaczym tempem spowodowanym omijaniem dziur asfalcie.
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
- Reve
- Przyjaciele
- Posty: 840
- Rejestracja: 2008-07-15, 11:02
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T - D5
- KW/KM/NM: 120/163/340
- Rok: 2004
- Był na spocie: 99
- Średnie spalanie: 7,5l/100km
- Przebieg: 270
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
Moje odczucia po przeczytaniu tego arta przeszły przez 3 fazy:zyniu pisze:Jakaś bzdura totalna.
- dziki, niepohamowany śmiech,
- refleksja z serii: a może jednak?
- dziki, niepohamowany śmiech z refleksji...
I zgadzam się z tobą w całej rozciągłości. Jeśli już poprawiać bezpieczeństwo to tak jak np. w Meredes Safety Truck
- twójStary
- Przyjaciele
- Posty: 2555
- Rejestracja: 2007-11-23, 23:21
- VOLVO: V70 / 244
- Silnik: 2.5 TDi / 2,4 D6
- KW/KM/NM: 150 / 83 KM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 31
- Średnie spalanie: 8 / 7
- Przebieg: 235
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
komentarze pod artykułem też są ciekawe
- Nabu
- Przyjaciele
- Posty: 942
- Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
- Imię: Mikolaj
- VOLVO: 360
- Silnik: B200F++
- KW/KM/NM: było ~140
- Rok: 1987
- Był na spocie: 41
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
Zgadzam się bzdura totalna... Choć po przeczytaniu nie jest mi w sumie do śmiechu, bo jak pomyślę, że któryś z naszych mądrych rządzących to przeczyta, to już wiem, który kawałek wdroży na naszych drogach... A ponieważ mamy dziwną tendencję do ulepszania sprawdzonych rzeczy to będziemy śmigać po miastach 20km/h a pomiędzy nimi z wręcz oszałamiającą prędkością 50km/h, a nad naszym bezpieczeństwem będzie czuwać jakieś 20tyś fotoradarów i czujne oko wielkiego brata...
A nie prościej by było np. zacząć uczyć jeździć przyszłych kierowców a nie tylko uczyć egzamin zdać
A nie prościej by było np. zacząć uczyć jeździć przyszłych kierowców a nie tylko uczyć egzamin zdać
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
-
- VOLVO
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
- VOLVO: 855 T5
- Silnik: B5204T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 1995
- Był na spocie: 21
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
Otóż to. Młody niedawno zrobił prawko i na początku kursu towarzyszyłem mu w kilku jazdach. Osłupiałem jak instruktor, na placu manewrowym uczył ile i jakich ruchów kierownicą należy wykonać w momencie gdy słupek jest koło lusterka lub tylnego słupka. Nie uczył jak należy jechać, tylko co zrobić by zdać egzamin. Potem taka pokraka wyjeżdża na drogę i .....Nabu pisze:zacząć uczyć jeździć przyszłych kierowców a nie tylko uczyć egzamin zdać
Pozdrawiam,,
TomQ
TomQ
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
1) ucząc jak zdać egzaminTomQ pisze:uczył ile i jakich ruchów kierownicą należy wykonać w momencie gdy słupek jest koło lusterka lub tylnego słupka
2) jak inaczej wytłumaczyć/pokazać komuś kto nigdy nie siedział za kółkiem
855...
-
- VOLVO
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
- VOLVO: 855 T5
- Silnik: B5204T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 1995
- Był na spocie: 21
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
venom
Gość tłumaczył wykonywanie manewrów mniej, więcej tak "jak słupek będzie koło xxxx, to pół obrotu kierownicą w lewo. Jak będzie koło xxxx, to pełny obrót.
Tak nauczony kierowca będzie umiał pokonać tylko taki łuk, jak na placu. Ba, a co gdy na drodze nie będzie słupków? )).
Po kursie i egzaminie musiałem sporo czasu poświęcić na oduczenie młodego idiotycznych nawyków. Okazuje się, że dla nich najważniejsze są linie, bo nie wolno przejechać ciągłej oraz wzrok wbity w prędkościomierz, bo nie wolno przekroczyć 50 km/h. Reszta spada na dalszy plan. W sumie nie ważne co się dzieje wokół. Linie, znaki i prędkość wg. instruktorów to recepta na sukces.
Nikomu nie wpadło do głowy nauczenie myślenia i przewidywania, nie mówiąc o sprawnym i zdecydowanym wykonywaniu manewrów. Masz się toczyć max 50, nie przejeżdżać ciągłych i pamiętać wszystkie, mijane znaki.
Gość tłumaczył wykonywanie manewrów mniej, więcej tak "jak słupek będzie koło xxxx, to pół obrotu kierownicą w lewo. Jak będzie koło xxxx, to pełny obrót.
Tak nauczony kierowca będzie umiał pokonać tylko taki łuk, jak na placu. Ba, a co gdy na drodze nie będzie słupków? )).
Po kursie i egzaminie musiałem sporo czasu poświęcić na oduczenie młodego idiotycznych nawyków. Okazuje się, że dla nich najważniejsze są linie, bo nie wolno przejechać ciągłej oraz wzrok wbity w prędkościomierz, bo nie wolno przekroczyć 50 km/h. Reszta spada na dalszy plan. W sumie nie ważne co się dzieje wokół. Linie, znaki i prędkość wg. instruktorów to recepta na sukces.
Nikomu nie wpadło do głowy nauczenie myślenia i przewidywania, nie mówiąc o sprawnym i zdecydowanym wykonywaniu manewrów. Masz się toczyć max 50, nie przejeżdżać ciągłych i pamiętać wszystkie, mijane znaki.
Pozdrawiam,,
TomQ
TomQ
- Reve
- Przyjaciele
- Posty: 840
- Rejestracja: 2008-07-15, 11:02
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T - D5
- KW/KM/NM: 120/163/340
- Rok: 2004
- Był na spocie: 99
- Średnie spalanie: 7,5l/100km
- Przebieg: 270
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
kurde kiedy ten kurs był? ja myślałem, że teraz się parkuje na mieście, a nie na placu...TomQ pisze:Gość tłumaczył wykonywanie manewrów mniej, więcej tak "jak słupek będzie koło xxxx, to pół obrotu kierownicą w lewo. Jak będzie koło xxxx, to pełny obrót.
-
- VOLVO
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
- VOLVO: 855 T5
- Silnik: B5204T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 1995
- Był na spocie: 21
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
Tu nie chodzi o parkowanie tylko "fajkę" na placu.Reve pisze:ja myślałem, że teraz się parkuje na mieście, a nie na placu...
Pozdrawiam,,
TomQ
TomQ
- Nicram
- Przyjaciele
- Posty: 2148
- Rejestracja: 2007-02-18, 00:19
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 D
- KW/KM/NM: 100/136/320
- Rok: 2008
- Był na spocie: 40
- Przebieg: 106000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
Reve, jest to jazda po łuku do przodu i do tyłu, ruszanie pod górkę i obsługa pojazdu to się zdaje na placu, resztę na mieście. Wiem bo żona dzisiaj prawko odebrała i jak pisze TomQ muszą ją teraz nauczyć normalnie jeździć
Marcin V50
- fiergloo
- V
- Posty: 23
- Rejestracja: 2008-07-10, 11:37
- VOLVO: Alfa Romeo
- Silnik: 3.0V6
- KW/KM/NM: 132/185/260
- Rok: 1994
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
Nauka jazdy w Polsce to fikcja, podobnie jak z maturą-uczy się ludzi schematu zdania- umiesz schemat masz 75% szans na powodzenie. Te dalsze 20% to szczęście, no i ostatnie 4 to umiejętności.
Sympatyk marki Volvo. Fan Włoszczyny.
- Nabu
- Przyjaciele
- Posty: 942
- Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
- Imię: Mikolaj
- VOLVO: 360
- Silnik: B200F++
- KW/KM/NM: było ~140
- Rok: 1987
- Był na spocie: 41
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ograniczenie ofiar wypadków samochodowych do zera - możliwe?
Nie dość, że fikcja to jeszcze tak jak TomQ napisał, uczą kręcić kierownicą wtedy i wtedy o tyle i tyle i nagle jak na ulicy nie ma słupków a nie ma też umiejętności, gamoń jeden z drugim gubi się totalnie i tragedia gotowa...
Jak moja narzeczona zdała prawko i zabrała mnie na przejażdżkę załamałem się totalnie... Pomijam, że w innym samochodzie niż ten którym się uczyła pogubiła się zupełnie, bo nie widzi do tyłu, bo w innym miejscu widzi coś tam przy parkowaniu w szybie...to jeździła w sposób gwarantujący rychłą stłuczkę. Ale nie to było najgorsze, instruktor jako receptę na wszystko kazał jej wciskać sprzęgło...więc przez 90% naszej przejażdżki jechaliśmy na pół sprzęgle lub sprzęgle wciśniętym do podłogi...właściwie zawsze kiedy tylko puszczała gaz natychmiast wciskała sprzęgło... Jak tak można uczyć jeździć Już nie mówiąc o tym jak można tak nauczonemu jeździć człowiekowi dać prawo jazdy
Jak moja narzeczona zdała prawko i zabrała mnie na przejażdżkę załamałem się totalnie... Pomijam, że w innym samochodzie niż ten którym się uczyła pogubiła się zupełnie, bo nie widzi do tyłu, bo w innym miejscu widzi coś tam przy parkowaniu w szybie...to jeździła w sposób gwarantujący rychłą stłuczkę. Ale nie to było najgorsze, instruktor jako receptę na wszystko kazał jej wciskać sprzęgło...więc przez 90% naszej przejażdżki jechaliśmy na pół sprzęgle lub sprzęgle wciśniętym do podłogi...właściwie zawsze kiedy tylko puszczała gaz natychmiast wciskała sprzęgło... Jak tak można uczyć jeździć Już nie mówiąc o tym jak można tak nauczonemu jeździć człowiekowi dać prawo jazdy
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części