Moment obrotowy
- McRace
- Przyjaciele
- Posty: 596
- Rejestracja: 2007-12-31, 21:30
- Imię: Tomek
- VOLVO: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTi
- KW/KM/NM: 194KM / 430Nm
- Rok: 2010
- Był na spocie: 15
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Poznań / Kórnik
- Status: Offline
Re: Moment obrotowy
wtrące i swoje 3 grosze:
Osobiście wolę silniki benzynowe - większa frajda z jazdy, jednak silnik diesla bardziej przypadł do gustu mojej kieszeni.
Mam porównanie:
Volvo serii 2xx z silnikiem 2.0 i Alfa Romeo 1,9 JTD.
V-max taka sama (~200km/h)
Moc podobna (volvo 116KM, AR 105)
W momencie góruje Alfa
a spalanie? coż Volvo paliło nawet do 20 litrów , a Alfa powyżej 8 jeszcze się nie pokusiła.
Oczywiście, jakbym spał na pieniądzach to śmigałbym jakąś 3- litrową V6 ale nie śpie a robię więcej kilometrów niż średni Polak rocznie.
Wolę mieć dieselka, który nie grzeszy ładnym pomrukiem (chociaż w JTD'ekach nie jest najgorzej), niż kupować zaje...iście wielki nowoczesny i super hiper mocny silnik benzynowy na którego mnie de fakto nie byłoby stać i ratować się LPG'iem.
Tyle jeśli chodzi o mnie pozdro
Osobiście wolę silniki benzynowe - większa frajda z jazdy, jednak silnik diesla bardziej przypadł do gustu mojej kieszeni.
Mam porównanie:
Volvo serii 2xx z silnikiem 2.0 i Alfa Romeo 1,9 JTD.
V-max taka sama (~200km/h)
Moc podobna (volvo 116KM, AR 105)
W momencie góruje Alfa
a spalanie? coż Volvo paliło nawet do 20 litrów , a Alfa powyżej 8 jeszcze się nie pokusiła.
Oczywiście, jakbym spał na pieniądzach to śmigałbym jakąś 3- litrową V6 ale nie śpie a robię więcej kilometrów niż średni Polak rocznie.
Wolę mieć dieselka, który nie grzeszy ładnym pomrukiem (chociaż w JTD'ekach nie jest najgorzej), niż kupować zaje...iście wielki nowoczesny i super hiper mocny silnik benzynowy na którego mnie de fakto nie byłoby stać i ratować się LPG'iem.
Tyle jeśli chodzi o mnie pozdro
now - Opel Insignia 2.0 CDTi (194KM)
now - Volvo 360 2.0 B200F (109KM)
now - Alfa Romeo 159 3.2 V6 Q4 Q-Tronic (260KM)
---
ex. volvo 245 polar 2.0 B200E (116KM)
ex. Alfa Romeo 156 1.9 JTD (105KM)
ex. Alfa Romeo 147 1.9 JTD (115KM)
ex. Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm (140KM)
now - Volvo 360 2.0 B200F (109KM)
now - Alfa Romeo 159 3.2 V6 Q4 Q-Tronic (260KM)
---
ex. volvo 245 polar 2.0 B200E (116KM)
ex. Alfa Romeo 156 1.9 JTD (105KM)
ex. Alfa Romeo 147 1.9 JTD (115KM)
ex. Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm (140KM)
-
- VO
- Posty: 162
- Rejestracja: 2009-08-22, 21:04
- VOLVO: S70R
- Silnik: B5234T4
- KW/KM/NM: CA£KIEM SPORO
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Status: Offline
Re: Moment obrotowy
I tu się z kolegą mmaxem wlaściwie zgadzam , ale co do osiągów to mam swoje zdanie (moment obrotowy to tylko część sukcesu)
A co do ekonomi to wystarczy jedno tankowanie nie tam gdzie trzeba i po oszczędościach.
A co do ekonomi to wystarczy jedno tankowanie nie tam gdzie trzeba i po oszczędościach.
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy
no właśnie wielu z nas to w ten sposób godzi z b.dobrym skutkiem, tzn mamy moc, kulturę i płacimy mniej niż dieslowcy 8) 8)McRace pisze:Wolę mieć dieselka, który nie grzeszy ładnym pomrukiem (chociaż w JTD'ekach nie jest najgorzej), niż kupować zaje...iście wielki nowoczesny i super hiper mocny silnik benzynowy na którego mnie de fakto nie byłoby stać i ratować się LPG'iem.
- Norbi
- Przyjaciele
- Posty: 1766
- Rejestracja: 2006-08-30, 18:39
- VOLVO: PV544 P122s 144S 242gl 245USA 244USA 480T 760 780 965
- Silnik: B18 B16B B18B B19A D24T D24 B18FT D24T B230FT B204FT
- KW/KM/NM: 75 85 100 103 109 82 120 122 140?240-280
- Rok: 0
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: ?/?/?/?/10/9/9/?/19/
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: RADOM
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy
tak jak kol McRace najlepiej mieć 2 auta - benzynę i diesla i wszystko się pogodzi
ja np wbrew panującej opinii robię najwięcej kilometrów właśnie po mieście i na przekór panującej teori że to się nie opłaca właśnie dieslem a na trasę biorę sobie benzynę by cieszyc się osiągami i komfortem
oba auta nie są nowe ale napewno szybkość w mieście nie jest potrzebna a na trasę ponad 200 koni starczy do zabawy
miasto 244 2,4d wolnossące jeżdżace na wszystkim olejopodobnym - taniość eksploatacji
trasa 960 2,016vturbo po tuningu - radocha z jazdy (jak mawia kolega z volvo off - "radocha zaczyna się tam gdzie kończy ekonomia" i nic nie jest w stanie tego zmienić diesel jest dobry na długie trasy ale już niekoniecznie z prędkością w okolicach non stop 160 i powyżej - tak da się jeździć ale raczej nie w PL Diesel woli wolniejsze obroty a tym przypadku ich nie ma żywotność silnika spada wzrasta możliwość przegrzania motoru a spalanie rośnie podczas gdy benzyna robi takie rzeczy bezproblemowo)
co do kosztów eksploatacji nowoczesna benzyna z gazem ma podobne do nowoczesnego diesla pod warunkiem jednym i zasadniczym - dobre paliwo jeśli tego nie spełnimy wszystkie oszczędności na dieslu szybko są niwelowane w warsztacie i bardzo to boli
nadmienię jeszcze iż w dzisiejszych czasach dobre paliwo to loteria chyba tylko na Orlen i BP nikt nie narzekał (bardzo)
ja np wbrew panującej opinii robię najwięcej kilometrów właśnie po mieście i na przekór panującej teori że to się nie opłaca właśnie dieslem a na trasę biorę sobie benzynę by cieszyc się osiągami i komfortem
oba auta nie są nowe ale napewno szybkość w mieście nie jest potrzebna a na trasę ponad 200 koni starczy do zabawy
miasto 244 2,4d wolnossące jeżdżace na wszystkim olejopodobnym - taniość eksploatacji
trasa 960 2,016vturbo po tuningu - radocha z jazdy (jak mawia kolega z volvo off - "radocha zaczyna się tam gdzie kończy ekonomia" i nic nie jest w stanie tego zmienić diesel jest dobry na długie trasy ale już niekoniecznie z prędkością w okolicach non stop 160 i powyżej - tak da się jeździć ale raczej nie w PL Diesel woli wolniejsze obroty a tym przypadku ich nie ma żywotność silnika spada wzrasta możliwość przegrzania motoru a spalanie rośnie podczas gdy benzyna robi takie rzeczy bezproblemowo)
co do kosztów eksploatacji nowoczesna benzyna z gazem ma podobne do nowoczesnego diesla pod warunkiem jednym i zasadniczym - dobre paliwo jeśli tego nie spełnimy wszystkie oszczędności na dieslu szybko są niwelowane w warsztacie i bardzo to boli
nadmienię jeszcze iż w dzisiejszych czasach dobre paliwo to loteria chyba tylko na Orlen i BP nikt nie narzekał (bardzo)
http://www.domlosia.republika.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
POMOGŁEM ?? KLIKNIJ POMÓGŁ
pozdro N i flota V z Radomia
Naprawa Aut jedynie słusznej marki ani szybko ani tanio - dobrze
Części Volvo Mechanika blacharstwo lakiernictwo profesjonalna renowacja pojazdów starszej daty
POMOGŁEM ?? KLIKNIJ POMÓGŁ
pozdro N i flota V z Radomia
Naprawa Aut jedynie słusznej marki ani szybko ani tanio - dobrze
Części Volvo Mechanika blacharstwo lakiernictwo profesjonalna renowacja pojazdów starszej daty
-
- VO
- Posty: 162
- Rejestracja: 2009-08-22, 21:04
- VOLVO: S70R
- Silnik: B5234T4
- KW/KM/NM: CA£KIEM SPORO
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Status: Offline
- bzw11
- Przyjaciele
- Posty: 3087
- Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
- VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
- Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
- KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 9
- Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
- Przebieg: 266
- Lokalizacja: Wadowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy
A mam jeszcze małe porównanko, mamy w firmie A8, 2 sztuki, jedną 4.0TDI a drugą 4.2FSI, wiecie jak jest różnica w spalaniu (średnio)?
Dam odpowiedź jutro, poczytam propozycji
Dam odpowiedź jutro, poczytam propozycji
- Remo Z.
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2007-12-03, 15:51
- Imię: Remo
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 TDI
- KW/KM/NM: Do sprawdzenia :)
- Rok: 1998
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 5 trasa / 9 miasto
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Status: Offline
Re: Moment obrotowy
Tak sobie strzele, że około 1 litra/100 km. Ale kogo to obchodzi - jak kupuje się samochód za taką kasę, to spalanie jest rzeczą marginalną, bo jak ktos ma na autko 0,5 mln to ma i na kierowcę do takiej krowy i na wiele innych rzeczy ... . Gazu raczej tez do tego nie zakładają ... , no chyba, że za 10 lub 15 lat jak przyjedzie do Polski.bzw11 pisze:wiecie jak jest różnica w spalaniu (średnio)?
- Norbi
- Przyjaciele
- Posty: 1766
- Rejestracja: 2006-08-30, 18:39
- VOLVO: PV544 P122s 144S 242gl 245USA 244USA 480T 760 780 965
- Silnik: B18 B16B B18B B19A D24T D24 B18FT D24T B230FT B204FT
- KW/KM/NM: 75 85 100 103 109 82 120 122 140?240-280
- Rok: 0
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: ?/?/?/?/10/9/9/?/19/
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: RADOM
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy
wiesz prawie w każdym aucie jest taki guzik - zamknięty obieg czasem warto go używać poza tym moje spaliny są czyściutkie tylko woń inna - ale taka woń to nic nowego - w sumie nie od dziś jest stosowane legalnie paliwo zwane Bio Ester zapach z rury taki sam jak po zalaniu czystego oleju rzepakowego niech inni myślą dlaczego "to" w ogóle jedzie i co ma zalane mnie to zwisa i mojemu silniczkowi też - przed nim jeszcze jakieś 500kkm minimum (ma zrobione obecnie 50kkm)FILIP.N pisze:pomyśl czasem o ludziach którzy stoją w korku za Tobą
http://www.domlosia.republika.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
POMOGŁEM ?? KLIKNIJ POMÓGŁ
pozdro N i flota V z Radomia
Naprawa Aut jedynie słusznej marki ani szybko ani tanio - dobrze
Części Volvo Mechanika blacharstwo lakiernictwo profesjonalna renowacja pojazdów starszej daty
POMOGŁEM ?? KLIKNIJ POMÓGŁ
pozdro N i flota V z Radomia
Naprawa Aut jedynie słusznej marki ani szybko ani tanio - dobrze
Części Volvo Mechanika blacharstwo lakiernictwo profesjonalna renowacja pojazdów starszej daty
-
- V
- Posty: 115
- Rejestracja: 2009-10-15, 23:27
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok: 2006
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: W-wa
- Status: Offline
Re: Moment obrotowy
Ja myślę, że między 2-3l różnicy w podobnych warunkach. Zimą po mieście pewnie dość podobnie palą.bzw11 pisze:A mam jeszcze małe porównanko, mamy w firmie A8, 2 sztuki, jedną 4.0TDI a drugą 4.2FSI, wiecie jak jest różnica w spalaniu (średnio)?
Tak swoją drogą to te wielkie silniki nie są takie złe... na trasie. Około 4L doładowane V8 potrafi wtedy spalić ok. 11-12l. Niby to tyle co 2L pali po mieście, ale mocy jest kilka razy więcej. Oczywiście mówię o benzynie.
Ja bym tak Norbiego nie męczył . Mnie stanowczo bardziej obchodzą rzęchy ( często należące do miasta ciężarówki ), które zostawiają za sobą chmurę czarnego dymu.
-
- VO
- Posty: 162
- Rejestracja: 2009-08-22, 21:04
- VOLVO: S70R
- Silnik: B5234T4
- KW/KM/NM: CA£KIEM SPORO
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Status: Offline
Re: Moment obrotowy
No katastrofy ekologicznej to On nie zrobi , a dla zabytków trzeba mieć trochę szacunku gorszy gatun to stada zajechanych TDIbytheway_r pisze:
Ja bym tak Norbiego nie męczył . Mnie stanowczo bardziej obchodzą rzęchy ( często należące do miasta ciężarówki ), które zostawiają za sobą chmurę czarnego dymu.
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !
- bzw11
- Przyjaciele
- Posty: 3087
- Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
- VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
- Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
- KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 9
- Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
- Przebieg: 266
- Lokalizacja: Wadowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy
Podaję odpowiedź: TDI 11 do 11,5 a FSI 12,5 do 13,5l/100km. Przy takiej różnicy nie ma żadnego sensu kupować diesla, zwłaszcza że, co tu dużo gadać, awarie potrafią człowieka doprowadzić do szału.
A jak mi ktoś pisze że mu autko z dieslem 200 konnym pali 6 litrów to ja się pytam po co mu 200 KM? Bo po spalaniu sądząc nie wykorzystuje nawet 100...
A jak mi ktoś pisze że mu autko z dieslem 200 konnym pali 6 litrów to ja się pytam po co mu 200 KM? Bo po spalaniu sądząc nie wykorzystuje nawet 100...
- Puhcio
- Przyjaciele
- Posty: 4396
- Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
- Imię: Pawel
- VOLVO: Skoda Superb III
- Silnik: 2.0 TDI
- KW/KM/NM: 140/190/400
- Rok: 2016
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 48000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy
Ale w trasie ? Też o tym słyszałem, tym bardziej, że V8 diesle są dość kosztowne w naprawach.bzw11 pisze:Podaję odpowiedź: TDI 11 do 11,5 a FSI 12,5 do 13,5l/100km. Przy takiej różnicy nie ma żadnego sensu kupować diesla, zwłaszcza że, co tu dużo gadać, awarie potrafią człowieka doprowadzić do szału.
BTW - ciekawe jak wygląda różnica w spalaniu Q7, tutaj różnice powinny być większe.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- bzw11
- Przyjaciele
- Posty: 3087
- Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
- VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
- Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
- KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 9
- Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
- Przebieg: 266
- Lokalizacja: Wadowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy
Puhcio, o są wyniki średnio ze zbiornika liczone ręcznie (co ciekawe TDI komp pokazuje np 8,5...) ale fakt, większość to trasa (brak korków).
-
- V
- Posty: 115
- Rejestracja: 2009-10-15, 23:27
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok: 2006
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: W-wa
- Status: Offline
Re: Moment obrotowy
No bo cudów nie ma. Można analogicznie porównać spalanie 2L benzyny do 2L diesla na trasie. Różnica jest podobna co tutaj i z tego co wiem, jest to w pełni normalne.
Po prostu pojemność swoje robi. Jak 3L diesle palą w trasie koło 7-8l to ile mógłby spalić 4L V8?
Po prostu pojemność swoje robi. Jak 3L diesle palą w trasie koło 7-8l to ile mógłby spalić 4L V8?
- bzw11
- Przyjaciele
- Posty: 3087
- Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
- VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
- Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
- KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 9
- Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
- Przebieg: 266
- Lokalizacja: Wadowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy
bytheway_r, ok, ale racz zauważyć poziom różnicy. To jest 15 do max 20%.
-
- V
- Posty: 115
- Rejestracja: 2009-10-15, 23:27
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok: 2006
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: W-wa
- Status: Offline
Re: Moment obrotowy
No bo z tego co ja zauważyłem, to na TRASIE różnica jest w miarę stała, w sensie liczby litrów a nie procent.
Dla przykładu, przeciętny silnik 2L diesel pali na trasie ok. 5l przy prędkościach w miarę przepisowych. Benzyna o tej samej pojemności wyjdzie jakieś 7-7,5l?
Stąd przy silnikach, które palą więcej, procentowo różnica będzie mniejsza. Tylko się jeszcze spytam. Tymi A8 nie jeździ jedna osoba, mam rację? Bo myślę, że jednak albo benzyna ma za niskie, albo TDI ma za wysokie nieco spalanie. Przynajmniej porównanie 11,5 vs 12,5. Obstawiałbym jednak ok. 2-3l różnicy jako normę w mniej więcej takich samych warunkach.
Tak czy inaczej, ja jestem z tych co nie widzą sensu w dużych dieslach w autach osobowych ( SUVy to jeszcze jakoś ujdzie może ). Duże diesle = od 4L pojemności. Mocy mają mniej niż porównywalne benzyny, momentu jedno i drugie ma wystarczająco ( diesel może nawet za dużo ), o elastyczności szkoda gadać. Do tego przy tych pieniądzach spalanie ma małe znaczenie.
Ja i tak bym brał A6 .
Dla przykładu, przeciętny silnik 2L diesel pali na trasie ok. 5l przy prędkościach w miarę przepisowych. Benzyna o tej samej pojemności wyjdzie jakieś 7-7,5l?
Stąd przy silnikach, które palą więcej, procentowo różnica będzie mniejsza. Tylko się jeszcze spytam. Tymi A8 nie jeździ jedna osoba, mam rację? Bo myślę, że jednak albo benzyna ma za niskie, albo TDI ma za wysokie nieco spalanie. Przynajmniej porównanie 11,5 vs 12,5. Obstawiałbym jednak ok. 2-3l różnicy jako normę w mniej więcej takich samych warunkach.
Tak czy inaczej, ja jestem z tych co nie widzą sensu w dużych dieslach w autach osobowych ( SUVy to jeszcze jakoś ujdzie może ). Duże diesle = od 4L pojemności. Mocy mają mniej niż porównywalne benzyny, momentu jedno i drugie ma wystarczająco ( diesel może nawet za dużo ), o elastyczności szkoda gadać. Do tego przy tych pieniądzach spalanie ma małe znaczenie.
Ja i tak bym brał A6 .
- AOW
- Przyjaciele
- Posty: 5151
- Rejestracja: 2008-11-18, 22:43
- Imię: Olaf
- VOLVO: S70 / S90II / 940 Turbo
- Silnik: D5252T / D4204 / B230FT
- Rok: 97
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: nie patrzę
- Przebieg: 430000
- Lokalizacja: Wawer :)
- Status: Offline
Re: Moment obrotowy
a Subaru? Diesel Boxter ..... to co Chiny?FILIP.N pisze:Obiło mi się o uszy że honda rezygnuje właśnie z produkcji diesela , a w Japoni osobowy diesel nie istnieje
Mnie osobiście diesel przeszkadza tylko jak stoi przede mną i rozumiem dlaczego niemcy już ich nie wpuszczają do miast
a LPG Ci nie przeszkadza? Sa kraje gdzie jest kategoryczny zakaz wjazdu do garaży zamkniętyc/podziemnych .
a w Niemczech tochyba nie możesz wjechać dieselem do centrum który nie spełnia normy Euro05
-
- Przyjaciele
- Posty: 712
- Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
- VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
- Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
- KW/KM/NM: 170KM / 105KM
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Świnoujście
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy
AOW, z tym euro5 to troszke przesadziles:
http://www.nalepka.dekra.pl/nalepka.php
zwlaszcza ze narazie doslownie w paru miastach to funkcjonuje
http://www.nalepka.dekra.pl/nalepka.php
zwlaszcza ze narazie doslownie w paru miastach to funkcjonuje
eska