Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Awatar użytkownika
p4vel
VO
VO
Posty: 285
Rejestracja: 2007-06-10, 18:57
Imię: Pawel
VOLVO: V70
Silnik: D5252T/2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 6.5
Przebieg: 335000
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: p4vel » 2010-03-11, 10:26

Taki artykuł wpadł mi dziś w ręce: AutoŚwiat

Awatar użytkownika
tehet
VOLV
VOLV
Posty: 835
Rejestracja: 2008-12-17, 17:40
VOLVO: by³o 940, teraz mykañce
Silnik: by³ klekot z tikiem, by³ jeep jest dodge
KW/KM/NM: 122/220/158
Rok: 1994
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 8,3/15l LPG
Przebieg: 303000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: tehet » 2010-03-11, 14:24

niestety to prawda
Była szafa 940 a teraz szafa z drzwiami suwanymi:
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 97`
DOMKI W DĘBKACH, zapraszam www.bosanoga.pl
https://www.facebook.com/BosanogaDebki

bigdickbuster
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1797
Rejestracja: 2008-04-08, 20:07
VOLVO: kiedyś było 480/V40
Silnik: turbobenzyna i turbodezel
Rok: 0
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: bigdickbuster » 2010-03-11, 14:51

Hehe!

Autośmieć się obudził :)

Wiadomo o tym przynajmniej od roku 2000 :roll:

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: Iwan » 2010-03-12, 23:28

bigdickbuster pisze:Wiadomo o tym przynajmniej od roku 2000
Myślę, że już i wcześniejsze modele są czasem zbyt udziwnione. Ale liczy się kasa, kasa i kasa. Kiedyś auto robili inżynierowie, coś od siebie dawali projektanci wyglądu zewnętrznego. Teraz inżynierów zastąpili księgowi, a projektantów nie kto inny jak przeca dizajnery.

Ok, auta są coraz bardziej komfortowe i bezpieczne. Czy są bardziej przyjazne dla środowiska, tu bym mocno polemizował - bo może wyrzucają mniej spalin, ale jak ktoś co kilka lat zmienia auto na nowe, to przepraszam, ale działanie takie przyjazne środowisku nie jest.

A 500 zł za podświetlenie zapalniczki to mnie po prostu rozwaliło.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
bzw11
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3087
Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
Rok: 2001
Był na spocie: 9
Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
Przebieg: 266
Lokalizacja: Wadowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: bzw11 » 2010-03-13, 00:45

Olać to, i tak niedługo normalnie pojeździć będzie można tylko na torze, zatem kupowanie samochodów straci sens. To już chyba jest łabędzi śpiew koncernów samochodowych, taka dekadencja. Cóż, w dziwnych czasach przychodzi nam żyć, najlepiej chyba będzie się na rower przesiąść :mrgreen:

A jeśli po polsku zarazić świat takim kombinatorstwem naszym? To cała ta machina splajtuje (już się domyślam czemu się nas boją Niemcy, a do USA są wizy :lol: )
850➔Colt➔Omega➔Colt➔V70TDI➔XC70 ➔Legacy➔850T5-R ➔850R➔C70➔765➔?

Awatar użytkownika
kamyk1313
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2992
Rejestracja: 2008-01-21, 00:26
Imię: Lukasz
VOLVO: 945 211 Polar / V70 LPT
Silnik: B200FT+ / B5452T
KW/KM/NM: 170/193
Rok: 1997
Był na spocie: 78
Średnie spalanie: LPG/LPG
Przebieg: 223
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: kamyk1313 » 2010-03-13, 09:03

bzw11 pisze:To cała ta machina splajtuje (już się domyślam czemu się nas boją Niemcy, a do USA są wizy )
swieta racja... kolega ma warsztat w UK... zbija kokosy... wlasnie kombinatoryka utrzymuje go na rynku... problemem jest tylko to, ze angol chce zrobic tanio, ale zarazem lepiej niz ASO, a co za tym idzie, jezeli cos nawali po naprawie czesto straszy prawnikami... Kolega w czesci zamienne zaopatruje sie w Polsce, bo taniej i bardziej dostepne zamienniki, ale teraz sie wycwanil... ma druczek do podpisania, ze samochod naprawiony na czesciach nieoryginalnych i daje raptem miesiac gwarancji... Angolom to nie przeszkadza... tanio naprawili swojego "zlomka"...

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: Chalski » 2010-03-15, 17:10

A ja się wnerwiałem jak za żaróweczkę do podświetlenia wybieraka ASB zapłaciłem w ASO 25 pln :D
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Norbi
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1766
Rejestracja: 2006-08-30, 18:39
VOLVO: PV544 P122s 144S 242gl 245USA 244USA 480T 760 780 965
Silnik: B18 B16B B18B B19A D24T D24 B18FT D24T B230FT B204FT
KW/KM/NM: 75 85 100 103 109 82 120 122 140?240-280
Rok: 0
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: ?/?/?/?/10/9/9/?/19/
Przebieg: 0
Lokalizacja: RADOM
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: Norbi » 2010-03-17, 18:46

tiaa
a mówią że bez gwiazdy nie ma jazdy....o szmelcwagenach to się nie wypowiadam już wcale
teraz Ci którzy wątpili że stare jest dobre zaczną zmieniać zdanie jak auto zacznie się psuć i wrócą z S60 do 940 :)
http://www.domlosia.republika.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
POMOGŁEM ?? KLIKNIJ POMÓGŁ
pozdro N i flota V z Radomia
Naprawa Aut jedynie słusznej marki ani szybko ani tanio - dobrze
Części Volvo Mechanika blacharstwo lakiernictwo profesjonalna renowacja pojazdów starszej daty

Awatar użytkownika
colln
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1054
Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
VOLVO: Superlekki czołg
Silnik: 6garów i 2 Turbiny
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: colln » 2010-03-17, 22:16

Norbi pisze:jak auto zacznie się psuć i wrócą z S60 do 940
niestety na to tez znaleźli sposób... wymyślili normy emisji spalin

Awatar użytkownika
tehet
VOLV
VOLV
Posty: 835
Rejestracja: 2008-12-17, 17:40
VOLVO: by³o 940, teraz mykañce
Silnik: by³ klekot z tikiem, by³ jeep jest dodge
KW/KM/NM: 122/220/158
Rok: 1994
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 8,3/15l LPG
Przebieg: 303000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: tehet » 2010-03-17, 22:26

colln pisze:
Norbi pisze:jak auto zacznie się psuć i wrócą z S60 do 940
niestety na to tez znaleźli sposób... wymyślili normy emisji spalin
ale jak już zarejestrowane to może jeździć, co nie? :shock:
Była szafa 940 a teraz szafa z drzwiami suwanymi:
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 97`
DOMKI W DĘBKACH, zapraszam www.bosanoga.pl
https://www.facebook.com/BosanogaDebki

Awatar użytkownika
m.c.2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1834
Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
Imię: Michal
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 135
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 475000
Lokalizacja: Obrowo/Toruń
Status: Offline

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: m.c.2 » 2010-03-17, 23:35

colln pisze:wymyślili normy emisji spalin
lpg Panie, lpg :twisted:
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni

Awatar użytkownika
colln
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1054
Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
VOLVO: Superlekki czołg
Silnik: 6garów i 2 Turbiny
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: colln » 2010-03-18, 00:49

tehet pisze:ale jak już zarejestrowane to może jeździć, co nie
niestety nie (no na razie tylko w uni.. bo my to na szczęście taka "dzika" unia)
m.c.2 pisze:lpg Panie, lpg
zgadza się, ja właśnie dlatego świadomie wybrałem benzynowy bo dużo jeżdżę po tej bardziej cywilizowanej uni, fabrycznie auto spełnia mi Eur4 a dzięki LPG mam teraz Eur5 :)
Jak bym kupił diesla produkcja przed 2006 to miałbym "tylko" Eur3 i do miast nie wjadę a jak kupić nowszego to drogo i w zakupie i w utrzymaniu a liczyć jeszcze potrafię więc niech ta mają... jest i cicho i moc i tanio dzięki LPG a i ekologicznie tyż :mrgreen:

Awatar użytkownika
tehet
VOLV
VOLV
Posty: 835
Rejestracja: 2008-12-17, 17:40
VOLVO: by³o 940, teraz mykañce
Silnik: by³ klekot z tikiem, by³ jeep jest dodge
KW/KM/NM: 122/220/158
Rok: 1994
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 8,3/15l LPG
Przebieg: 303000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: tehet » 2010-03-18, 09:51

Chyba rzeczywiście muszę powoli myśleć o zamianie :|
:( chce ktos kupić dobrze utrzymane 940 diesla? ;(
Była szafa 940 a teraz szafa z drzwiami suwanymi:
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 97`
DOMKI W DĘBKACH, zapraszam www.bosanoga.pl
https://www.facebook.com/BosanogaDebki

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: Chalski » 2010-03-18, 10:49

Norbi pisze:tiaa
a mówią że bez gwiazdy nie ma jazdy....
Taka żaróweczka do MB kosztuje w ASO 7 pln a nie 25 jak do Łosia :D

Co do tych całych norm, co roku wprowadzanych nowych wymagań czystości spalin, wymyślają to biurokraci na spółkę z księgowymi a wszystkiemu przyklaskują dobrze opłaceni zieloni.
Rozumiałem euro 1,2,3 - tam były spore różnice w emisji niebezpiecznych substancji a teraz to już kosmetyka która niestety jest trudna do spełnienia dla silników spalinowych i producenci muszą kombinować z filtrami cząstek stałych, dodatkami do paliwa itp itd.
Wg mnie powinni się wziąć za przemysł ciężki, chemiczny i tam szukać ratunku dla środowiska a nie spychać ciężar finansowy na każdego kto jeździ prywatnym samochodem.

Do doczytania:
http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
m.c.2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1834
Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
Imię: Michal
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 135
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 475000
Lokalizacja: Obrowo/Toruń
Status: Offline

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: m.c.2 » 2010-03-18, 11:14

Chalski, całą ta pseudoekologia to o kant d@#$% rozbić

jakie normy emisji spalin spełniają samoloty czy statki?

podejrzewam, że wydzielają do atmosfery kilka razy więcej badziewia niż wszystkie samochody razem wzięte
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: Chalski » 2010-03-18, 11:23

Z tego co wiem w samolotach (tych nowych, których tak na prawdę nie jest zbyt dużo bo to norma że samolot lata 20 - 30 lat) jest znaczna poprawa - tzn już nie wyrzucają niespalonego paliwa jak to było za czasów JAK-ów czy TU-xxx.
A więc spadek zużycia paliwa jest (ekonomia a nie ekologia), norm czystości spalin chyba się tu nie robi.

Co do statków - gdzie tu mowa o ekologii jesli takie silnik spalają praktycznie czystą ropę naftową nie obrobioną zbyt mocno i są to diesle 2-takty - podobnie jak stare silniki czołgowe.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
McRace
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 596
Rejestracja: 2007-12-31, 21:30
Imię: Tomek
VOLVO: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTi
KW/KM/NM: 194KM / 430Nm
Rok: 2010
Był na spocie: 15
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Poznań / Kórnik
Status: Offline

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: McRace » 2010-03-18, 12:44

Chalski pisze:podobnie jak stare silniki czołgowe.
w ogóle sprzęt wojskowy nie spełnia żadnych norm co do emisji spalin. Kto produkując taki dajmy na to czołg myśli o środowisku?
Czołg, na przykład M1 Abrams, uzyskuje wynik 392 l/100km, a pojazd transportowy M-1070 (do przewożenia czołgów) jest dwa razy bardziej wydajny, ale i tak zużywa 196 l/100km.
Humvee potrzebuje między 15 a 23 l/100km, czyli prawie dokładnie tyle samo, co dostępny w sprzedaży Hummer. Spalanie wzrasta jednak, gdy zjedzie z autostrady w kamieniste tereny Afganistanu.
ale i tak... to nasze auta są najbardziej szkodliwe... szkoda gadać :|
now - Opel Insignia 2.0 CDTi (194KM)
now - Volvo 360 2.0 B200F (109KM)
now - Alfa Romeo 159 3.2 V6 Q4 Q-Tronic (260KM)
---
ex. volvo 245 polar 2.0 B200E (116KM)
ex. Alfa Romeo 156 1.9 JTD (105KM)
ex. Alfa Romeo 147 1.9 JTD (115KM)
ex. Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm (140KM)

Awatar użytkownika
m.c.2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1834
Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
Imię: Michal
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 135
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 475000
Lokalizacja: Obrowo/Toruń
Status: Offline

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: m.c.2 » 2010-03-18, 14:59

McRace pisze:to nasze auta są najbardziej szkodliwe... szkoda gadać :|
no właśnie :evil:
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni

Awatar użytkownika
colln
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1054
Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
VOLVO: Superlekki czołg
Silnik: 6garów i 2 Turbiny
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: colln » 2010-03-19, 01:39

Na 2014 rok planowany jest Airbus 330 z dieslowskimi silnikami rakietowymi oraz katalitycznym dopalaczem spalin który uruchamia się automatycznie gdy samolot znajdzie się na wysokości powyżej 8000 metrów, cząsteczki sadzy zostają wówczas zneutralizowane poprzez zdarzenie przy bardzo dużej prędkości z mikrocząsteczkami lodu znajdującego się w rozrzedzonym powietrzu na dużych wysokościach, następnie dzięki zmianie struktury lodu następuje ich ogrzanie przez promieniowanie słoneczne czego efektem jest odparowanie szkodliwych cząstek które dzięki wcześniejszemu osuszeniu przez zmrożony lód zostają uniesione do stratosfery i nie będą szkodliwe dla życia na ziemi
Obrazek

kogut1235
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 712
Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
KW/KM/NM: 170KM / 105KM
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Świnoujście
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: kogut1235 » 2010-03-19, 10:51

colln, pisales wczesniej ze z euro 3 nie wjedziesz do centrow miast, nie wiem jak jest we wloszech ale w niemczech:
"Nalepki ekologicznej - zgodnie z niemieckimi przepisami - nie otrzyma pojazd z silnikiem:Diesel - pierwsza rejestracja przed dniem 01.01.1997 - sam. osobowy, a przed dniem 01.10.1996 - sam. ciężarowy "
eska

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: Chalski » 2010-03-19, 12:02

Ciekawy jestem jak na tej wysokości (kilkunastu tysięcy stóp) i przy temperaturach tam panujących poradzą sobie z zamarzaniem ropy i wytrącaniem się z niej parafiny - jakoś w toto nie wierzę.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
colln
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1054
Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
VOLVO: Superlekki czołg
Silnik: 6garów i 2 Turbiny
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
Przebieg: 0
Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: colln » 2010-03-20, 11:13

Chalski pisze:jakoś w toto nie wierzę.
a tak w ogóle to uwierzyłeś w to co wymyśliłem :>

[ Dodano: 2010-03-20, 11:16 ]
kogut1235 pisze:pisales wczesniej ze z euro 3 nie wjedziesz do centrow miast,

W Niemczech była nie tak dawno ogólno krajowa awantura odnośnie plakietek i z tego co mi wiadomo można nadal jeździć ze starszymi normami, no bo np taki diesel kupiony w 2005 to przecież wcale nie stare auto a nie miał Euro4

kogut1235
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 712
Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
KW/KM/NM: 170KM / 105KM
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Świnoujście
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: kogut1235 » 2010-03-20, 11:30

w niemczech patrza przy tym na date produkcji i nie mozna wjezdzac autami wyprodukowanymi przed 1997
eska

Awatar użytkownika
tehet
VOLV
VOLV
Posty: 835
Rejestracja: 2008-12-17, 17:40
VOLVO: by³o 940, teraz mykañce
Silnik: by³ klekot z tikiem, by³ jeep jest dodge
KW/KM/NM: 122/220/158
Rok: 1994
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 8,3/15l LPG
Przebieg: 303000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: tehet » 2010-03-20, 12:57

kogut1235, niezależnie czy diesel czy benzyna?
Była szafa 940 a teraz szafa z drzwiami suwanymi:
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 97`
DOMKI W DĘBKACH, zapraszam www.bosanoga.pl
https://www.facebook.com/BosanogaDebki

kogut1235
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 712
Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
KW/KM/NM: 170KM / 105KM
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Świnoujście
Status: Offline
Kontakt:

Re: Naprawa samochodu - Czyli sposoby na wyciąganie naszych pieniędzy

Post autor: kogut1235 » 2010-03-20, 15:22

mowa o dieslu, dokladnie brzmi to tak:
Nalepki ekologicznej - zgodnie z niemieckimi przepisami - nie otrzyma pojazd z silnikiem:

Benzyna/gaz - pierwsza rejestracja przed dniem 01.01.1993
Diesel - pierwsza rejestracja przed dniem 01.01.1997 - sam. osobowy, a przed dniem 01.10.1996 - sam. ciężarowy
eska

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”