Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
robkwiatkowski
PostNapisane: 2013-02-19, 11:31 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.04.2009, 08:39
Posty: 1382
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V60 CC
Silnik: D4
KW/KM/NM: 210 KM
Rok: 2016
Był na spocie: 1
ok Panowie czyli ostatni raz konkretne pytania:
Co wlewać by było dobre- zaznaczając ze wlewam cały czas castrol TDA :?:

_________________
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu

Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5. Obecnie jest v60 CC D4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Puhcio
PostNapisane: 2013-02-19, 12:08 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.04.2007, 10:12
Posty: 4396
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
KW/KM/NM: 96/130/320
Rok: 2008
Był na spocie: 35
Przebieg: 43000
sinner napisał(a):
Na forum Peugeot Klub Polska organizujemy badania nad wpływem oleju 2T na polepszenie smarności Olejów Napędowych, oraz na lepszą eksploatację mechanicznych części systemu zasilania paliwem.
Jako wprowadzenie wkleję tu wiadomości w pigułce, z którymi trzeba się zapoznać zeby zrozumieć problem:

Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla)
spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych.
Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.
Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.
Schemat konstrukcji takiej pompy przedstawia zdjęcie z poniższego linka:
http://us1.webpublications.com.au/stati ... 04_2mg.jpg

Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej
silnika.
Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.
Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.

W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych":
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf

Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika.
Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia.
Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN.
Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN.
Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów.

Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
Same zalety?
Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo.
Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące.

Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.
Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.
Linki:
próbka 1:50: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=686109

próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=686110


Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w µm. Im mniej µm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.

Własności czyszczące oleju 2T.
Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.
Wniosek subiektywny

Zalecane proporcje oleju 2T
Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.

Zalecane oleje
Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:
http://www.liquimoly-sklep.pl/pl/p/OLEJ ... -1L-1L/280
Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html

I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,125.html
Koleżanka Iwona dotarła do informacji:
Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter

nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące
*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC

zdecydowanie niepolecane:
*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD


Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie.

Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego
Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.
Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.
I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:
1. Temperatura zapłonu
2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu
3. Spełniane normy jakościowe,

Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC

Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.

Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :

Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
 Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
 Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)


Zalety subiektywne:
 Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
 Łatwiejsze zapalanie silnika
 Mniejsze zużycie paliwa – ;)
 Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują


Wady:
 Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem
 Dodatkowe koszty na olej do 2T

W maju 2012 roku grupa osób z forum Peugeota i Avensis zorganizowała badania smarności HFRR .
W wyniku przeprowadzonego badania smarności w laboratorium Orlen w Płocku stwierdzamy,
że różne oleje 2T zmieniają smarność oleju napędowego w bardzo różnym stopniu.
Na podstawie wyników możemy zalecić dodawanie oleju Liqui Moly 1052 w stężeniu 1:200-1:300

Tyle gwoli wprowadzenia.
Jak widać jedne testy zostały juz zrobione, jednak nie sa one w pełni satysfakcjonujące, mamy na celu przebadanie większą ilość różnych olejów, nie tylko sprawdzając parametry smarności.
Będziemy zbierać dobrowolną opłatę w wysokości ok 30zł od osoby. Badania nie odbęda się w wytypowanym terminie, tylko jak wspólnie dojdziemy do wniosku co dokładnie chemy przetestować, w jakiej ilości i w jakich proporcjach itp. Badania będą możliwe dopiero jak uzbieramy odpowiedni kapitał do przeprowadzenia tychże badań.

Tu link do tematu o tym badaniu: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=49324.0
A tu wątek o dodawaniu 2t do ropy: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=37566.0

_________________
Pozdrawiam,
Paweł.

Różne części do VOLVO -> http://olx.pl/oferty/uzytkownik/qC1D/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mlody020
PostNapisane: 2013-02-20, 23:54 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.07.2012, 22:09
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: D5 244T
KW/KM/NM: 205 KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,2
Przebieg: 191
Mateusz LKR napisał(a):
qb4hkm, Tak tzn na zimę go leję (teraz chwilowa przerwa) ,ale powrócę do 2T i trochę pojeżdżę i zrobię jak już będzie cieplej tą płukankę Liqui Moly i po niej dla zabezpieczenia oliwa 2T.

Jedna rzecz mnie martwi:
" Możliwość występowania niebezpiecznych reakcji:
Reakcje z utleniaczami i nieodpowiednimi materiałami. W wysokiej temperaturze może reagować z aluminium."

Tzn ,że podczas spalania z ON ?

http://www.kleenflo.pl/sites/default/fi ... 1_2012.pdf

Mateusz, a dlaczego jak będzie cieplej to zalejesz Liqui Moly - ma to jakieś znaczenie jaka jest temp, na dworze - pytam serio ? ? ? (ja również go używałem, bardzo dobry - podobnie nie domagał jeden z wtrysków i lekko silnikiem rzucało, zabieg zrobiłem 3x i jak ręką odjął, pracuje jak ta lala)
Pozdrawiam

_________________
----------------------------------------------------
Pozdrawiam
Waldi L.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mateusz LKR
PostNapisane: 2013-02-20, 23:56 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13022
Lokalizacja: Kraśnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 T5
KW/KM/NM: 260+
Rok: 2006
Był na spocie: 17
mlody020, Nie ma znaczenia, "zaleję liqui moly" miałem na myśli ,że zaaplikuję ten środek ,aby wtryski przeczyścił i układ paliwowy (pompa - wtryskiwacze) Można to zrobić przy D5 bez problemu :) Opiszę co i jak na forum.

Wiosna? tzn w sumie jak już cieplej będzie ,to i przyjemniej coś porobić przy łosiu niż w garażu, a na wiosnę polecą nowe filtry. I tak żeby całość się trzymała - nowe filtry + płukanka. Taki mam zamiar przynajmniej :) jak zrobię wcześniej ,to zrobię. Do tego wszystkiego jeszcze pójdzie koszyk pompy paliwa w baku do czyszczenia.

_________________
Było: S80 2.5D '99, S60 D5 '01, S60 D5 '02, S80 D5 '04, S80 D5 '05, S80 D5 '05, XC60 D5 '09, 855 2.5TDI '96, V70 D5 MOVE '05, S80 D5 '02, S80 D5 '07, S60 T5 '05, S60 D5 '02, S80 D5 '08, S60 D5 '06,
https://www.facebook.com/MATTECHPerformance


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Qwertus
PostNapisane: 2013-07-12, 19:33 
Offline
V
V

Dołączył(a): 16.02.2013, 19:48
Posty: 77
Lokalizacja: PL
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 III
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136KM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6,5
Przebieg: 0
Orientujecie się gdzie można dostać olej Liqui Moly 1052?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
michalwu
PostNapisane: 2018-02-16, 15:36 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.04.2012, 09:59
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michal
VOLVO: S80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2005
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~9
Przebieg: 227500
Odgrzewając stary temat jak dla debila, czyli wlewamy do baku ćwiartkę. Jak silnik niedomaga to powinno być słychać i czuć różnicę a jak jest dobry to jako dupochron. Rozumiem, że wg artukułu Liqui Moly 1052 da radę:

https://allegro.pl/listing?string=liqui ... t-1-1-1003

Czy tak?
Czy od ostatniego wątku olej nikomu nie zabił silnika/DPFa itd? ;-)

_________________
Był:
S80 T6 Exec 01'

Jest:
S80 D5 05'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ind
PostNapisane: 2018-02-17, 10:20 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 24.08.2007, 08:57
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: A
VOLVO: V70
Silnik: D3 aut
KW/KM/NM: 163
Rok: 2011
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,6
Przebieg: 202000
Dla ochrony filtra DPF warto tankować paliwo bez FAME (biokomponent). Jeżeli jeździsz na dieslu bez FAME, filtr DPF wypala się co 1200-1500 km, na paliwie z FAME filtr wypala się co 400-500 km.
Na stacji paliw trzeba poprosić o świadectwo jakości paliwa z ostatniej dostawy, muszą pokazać. Sprawdzasz pozycję "estry metylowe kwasów tłuszczowych /FAME/". Zwykle jest ok. 6,5-7% FAME, ale szukaj diesla z zawartości poniżej 0,05% FAME. Podobno najczęściej można trafić na stacjach LOTOS (ale u nich też nie zawsze i nie każde paliwo). Zimą łatwiej znaleźć takie paliwo niż latem.

Tu cały wątek:
https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=177&t=105055&hilit=fame+dpf&start=75

https://pl-pl.facebook.com/Diesel-bez-biokomponent%C3%B3w-1256066087741591/

_________________
było: S60 D5 man 2008, V70 D3 man 2011


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
darkoblues
PostNapisane: 2018-02-17, 13:03 
Offline
V
V

Dołączył(a): 30.06.2013, 07:06
Posty: 66
Lokalizacja: Wwa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Darek
VOLVO: V60
Silnik: D5204T3 (D4)
KW/KM/NM: 196KM/501NM
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 86000
Coś w tym jest. U mnie obecnie na zimowych paliwach (shell, statoil, Bp) średnie wypalanie DPF co 1500km. Latem 500-700km. Te same parametry jazdy .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
henzer
PostNapisane: 2018-02-21, 22:02 
Offline
V
V

Dołączył(a): 26.01.2014, 15:04
Posty: 39
Płeć: Mężczyzna
Imię: king
VOLVO: XC 90
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 147/200/420
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9.6
Przebieg: 135000
Także ja, po lekturach w necie o zbawiennym działaniu oleju 2T, skusiłem się i zacząłem dolewać LM 1052. Oto moje spostrzeżenia: Rzeczywiście, silnik bardziej aksamitnie pracował ale D5 i bez tego ma bardzo wysoką kulturę pracy (znajomy,który jeździ tylko merolami i to salonowymi. kiedy tylko jechał ze mną to później nasłuchiwał jak pracuje D5 i za każdym razem był pod dużym wrażeniem kultury pracy bo jego merole to jak ursusy przy volvo). 2T dolewałem przy każdym tankowaniu wg netowych porad ale po pewnym czasie (przejechane 2-3 tys. km) zauważyłem,że auto buczy podczas jazdy od strony podłogi coś jak "wyjący" most w starym żuku. Trwało to kilka minut. później ustępuje. Sytuacja powtarzała się co kilkaset km. W końcu powiązałem to dziwne buczenie z wypalaniem filtra DPF i cudownym eliksirem 2T, który już nigdy nie wleje do mojego autka. Od chwili zaprzestania dolewek tegoż oleju, takie dziwne dźwięki i wibracje nie miały miejsca. I jak ta moja sytuacja ma się do tak wychwalanego pod niebiosa na różnych forach motoryzacyjnych, zwłaszcza Toyoty i Alfy, cudownego eliksiru?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Waluś
PostNapisane: 2018-02-24, 21:41 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.10.2011, 00:46
Posty: 15
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V40
Silnik: 1969D
KW/KM/NM: 140/190/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: A to się okaże
Przebieg: 0
henzer, A ile lałeś, znaczy jakie proporcje tego oleju?
Jesteś pierwszą i jedyną osobą jaka ma jakiekolwiek obiekcje do T2 ja leję go od 4 lat i nic żadnych objawów negatywnych nigdy nie było. A z pozytywnych realny potwierdzony przeze mnie spadek zużycia paliwa.
Może za dużo dolewałeś, zbyt duża ilość T2 zmniejsza liczbę cetanową diesla co za tym idzie zmienia temperaturę zapłonu paliwa więc i sadzy w DPFie, a może mieć negatywne skutki.

_________________
viewtopic.php?f=239&t=125624&view=unread#unread
viewtopic.php?f=10&p=1447397#p1447397


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
wojtek46_2
PostNapisane: 2018-02-26, 13:48 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.01.2018, 13:13
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Imię: wojtek
VOLVO: XC70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 205
Rok: 2011
Przebieg: 312000
Stosował ktoś/poleca dodatki do paliwa z uwzględnieniem filtru DPF oraz przy D5 D5244T10 czyli już na piezo wtryskach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
henzer
PostNapisane: 2018-02-26, 13:49 
Offline
V
V

Dołączył(a): 26.01.2014, 15:04
Posty: 39
Płeć: Mężczyzna
Imię: king
VOLVO: XC 90
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 147/200/420
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9.6
Przebieg: 135000
Waluś,oleju 2T wlewałem ok. 0,25 l na zbiornik. Nie wiem w jakim stanie jest DPF w Twoim aucie ale u mie było "nalatane" ok 120 kkm więc nie aż tak dużo,żeby Dpf juz nie domagał. XC90 jeżdżę tylko w trasy (na miasto używam drugiego auta), tankuję ON tylko premium (Shell, Lotos, Circle). Sytuacja, którą opisałem wcześniej miała miejsce podczas jazdy, gdy auto było rozgrzane i trwało to kilka km i nie było to tylko jedyny raz. Nie jestem mechanikiem samochodowym i to są tylko moje wnioski. W necie są opisane sytuacje, w których podczas procesu wypalania filtra cząstek może towarzyszyć właśnie zwiększone "buczenie" tylko dlaczego w moim volvo występowało to z dodatkiem oleju 2T a bez dolewki -nie. Przysłuchujcie się swoim łosiom, może u kogoś będzie analogicznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL