Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
ketjow50
PostNapisane: 2013-02-18, 15:50 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.07.2011, 22:41
Posty: 193
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 2.0D
Silnik: D4204T
KW/KM/NM: 136KM
Rok: 2009
Był na spocie: 39
Średnie spalanie: 7.0
Przebieg: 216
http://www.autocentrum.pl/poradniki-dla ... ie-zepsuc/


Witam, użytkowników samochodów z filtrami przybywa,wiec trochę informacji się na pewno przyda,ja czytałem z zaciekawieniem.

_________________
pozdrawiam Wojciech.

Życie jest jak jajko,trzeba je znieść..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
qb4hkm
PostNapisane: 2013-02-18, 16:05 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 6.09.2010, 20:47
Posty: 3136
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Ja podpowiem że dolewki oleju 2t w ilości około ćwiartki na bak dobrze wpływa na filtr. Dłuższe okresy między wypaleniami, a z Niemiec dochodzą pogłoski od ludzi którzy taką metodę stosują od dawna że filtry wytrzymują dłużej. 2T w baku ma jeszcze szereg innych zalet ale tu nie o tym :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
bystrymarkus
PostNapisane: 2013-02-18, 16:11 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.10.2010, 21:57
Posty: 1178
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michal
VOLVO: V70 II
Silnik: 2,5T
KW/KM/NM: 209
Rok: 2003
Był na spocie: 43
Średnie spalanie: 8/12
Przebieg: 320000
Znajomy regeneruje DPFy i pokazywał jak wygląda regeneracja wraz z specjalnym płynem wlewanym do filtra. Ciekawa lokomotywa z komina idzie

_________________
bystrymarkus junior zwany

Obrazek

Mój osobisty Drakkar
PROJEKT REMONT V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ketjow50
PostNapisane: 2013-02-18, 16:38 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.07.2011, 22:41
Posty: 193
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 2.0D
Silnik: D4204T
KW/KM/NM: 136KM
Rok: 2009
Był na spocie: 39
Średnie spalanie: 7.0
Przebieg: 216
qb4hkm napisał(a):
Ja podpowiem że dolewki oleju 2t w ilości około ćwiartki na bak dobrze wpływa na filtr. Dłuższe okresy między wypaleniami, a z Niemiec dochodzą pogłoski od ludzi którzy taką metodę stosują od dawna że filtry wytrzymują dłużej. 2T w baku ma jeszcze szereg innych zalet ale tu nie o tym :-)


Co to te 2T..?


http://www.castrolmoto.com/pl/products/2t.php..... czy to masz na mysli jako dodatek.??

_________________
pozdrawiam Wojciech.

Życie jest jak jajko,trzeba je znieść..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
klausrokita
PostNapisane: 2013-02-18, 18:04 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 23.11.2008, 16:44
Posty: 724
Lokalizacja: zabrze
Płeć: Mężczyzna
Imię: klaudiusz
VOLVO: v50
Silnik: 2.0d
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 235000
inni dolewają castrol TDA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2013-02-18, 18:12 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2977
Lokalizacja: SKC/WRO
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 II BF / Citroen XM MK2
Silnik: 2.4 Bifuel / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 14
2T - olej do dwutaktów, do dostania na każdej stacji, orlenowski jest niezły.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/

Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Amazon Gdansk
PostNapisane: 2013-02-18, 18:59 
Offline
V
V

Dołączył(a): 24.10.2010, 19:28
Posty: 64
Lokalizacja: Kamień , 3Miasto
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: xc70/v70tdi /245/ Amazon
Silnik: D5/2,5 tdi / 2,4/2,0 b
KW/KM/NM: 185/140 / 120
Rok: 1966
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ?/7,5 / 13
Przebieg: 0
Kupować Nasze Panowie
http://www.ioleje.pl/produkt,366/orlen- ... 40-1l.html

Do silnika też Platinum bez obaw


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Ireneusz87
PostNapisane: 2013-02-18, 20:02 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.05.2010, 08:47
Posty: 398
Lokalizacja: Katowice,Antwerpia
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: By³oV70/jestS80AWD
Silnik: 2,5tdi/D5
KW/KM/NM: 140KM/185KM
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,8/ ?
Przebieg: 344
qb4hkm napisał(a):
podpowiem że dolewki oleju 2t w ilości około ćwiartki na bak dobrze wpływa na filtr. Dłuższe okresy między wypaleniami, a z Niemiec dochodzą pogłoski od ludzi którzy taką metodę stosują od dawna że filtry wytrzymują dłużej. 2T w baku ma jeszcze szereg innych zalet ale tu nie o tym
:? :lol: Jak ktoś przetestuje to mogę dolewać na żywym organizmie nie będę testował.
Cytuj:
ketjow50


Po przeczytaniu artykuły jedyna myśl jaki mi przychodzi do głowy to w wypadku gdy filtr umrze śmiercią naturalną , dam wyciąć dziada........a teraz coś zacytuję
-"Mocne dizle są po to, by rozjechać Polski rząd, a potem rozjechać go ponownie – tak dla pewności. Są projektowane po to, by topić czapy lodowcowe, zabijać biednych, zatruwać wody powierzchniowe, niszczyć powłokę ozonową, wybić rzadkie gatunki zwierząt, odzyskać wolny śląsk i zamienić cały trzeci świat w wielką niezamieszkałą pustynię, a wszystko to zanim zdążą wyczerpać światowe zasoby ropy naftowej. " :lol: ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
robkwiatkowski
PostNapisane: 2013-02-18, 22:52 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.04.2009, 08:39
Posty: 1389
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T5
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
qb4hkm napisał(a):
Ja podpowiem że dolewki oleju 2t w ilości około ćwiartki na bak dobrze wpływa na filtr.
:?: :?: :?: :?:
Dziś spytałem mojego przyjaciela mechanika co od wielu lat zajmuje sie volvo- pracuje w jednym z aso :arrow: spojrzał sie na mnie jak na debila i roześmiał pytając jakiego magika jest ta teoria i czym podparta :?
Co do TDA owszem działa na pracę silnika , wtryski itp ale na filtr DPF.... hmmm nie sądze.
Sam całorocznie stosuje castrol TDA od wielu lat we wszystkich autach faktycznie silnik zdecydowanie ładniej pracuje zalecają nawet w ASO. Kiedys nawet jak silnik dziwnie mi zaczoł pracowac tak dziwnei od czasu do czasu szarpał w jednej z byłych volvinek jak wlałem mu kilkakrotne TDA wszystko przeszło.

_________________
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i czekam na v60 T5 R


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ketjow50
PostNapisane: 2013-02-18, 23:07 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.07.2011, 22:41
Posty: 193
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 2.0D
Silnik: D4204T
KW/KM/NM: 136KM
Rok: 2009
Był na spocie: 39
Średnie spalanie: 7.0
Przebieg: 216
Wiec własnie 2T ....???? hmmm,nie odważył bym się,ale TDA sam stosowałem i robi dobra robotę.Ale do silnika D4204T to juz bym sie bal...i to bardzo.
W temacie filtra nie mam zbyt doswiadczenia, ponieważ jeszcze mi sie nie przytkal... :mrgreen: wiec każde informacje na temat DPF są dla mnie cenne.

_________________
pozdrawiam Wojciech.

Życie jest jak jajko,trzeba je znieść..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
robkwiatkowski
PostNapisane: 2013-02-18, 23:26 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.04.2009, 08:39
Posty: 1389
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T5
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
ketjow50 napisał(a):
do silnika D4204T to juz bym sie bal...i to bardzo
z jakiego powodu?

Co do filtra - jak sie dba tak sie ma :mrgreen: jak sie auto serwisuje to nie ma problemu :arrow: a jak sie u Pana Wacka bo taniej skleja i kombinuje by było jak najtaniej to potem jest jak jest ot cała teoria. Filt ma swoją żywotnośc niestety wiele aut na naszych pieknych autach ma przebiegi około 120-160 tys km i w takim przypadku z filtrem nie powinno być problemów jeśli auto było serwisowane :idea:
Niestety realja i prawda jest nieco inna gdyz 95 % aut z otomoto ma niestety przebiegi grubo ponad 200 tyś km i pięknie skręcone liczniki- Niemiec także juz nie robi przeglądu jak nosi się z zamiarem sprzedania auta i tu juz z naszym kochanym DPF moze zaczynac się problem.
Żywotność DPF przy serwisowaniu i prawidłowej ekspluatacji auta powinna byc około 250 tys km. Osobiście widziałem i znam autka co mają już ponad 200 tyś km i z DPF jest wszystko ok.

_________________
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i czekam na v60 T5 R


Ostatnio edytowano 2013-02-18, 23:29 przez robkwiatkowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
qb4hkm
PostNapisane: 2013-02-18, 23:28 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 6.09.2010, 20:47
Posty: 3136
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Słaby ten mechanik.

Generalnie sposób znany od wieeelu lat ale znów powszechnie stosowany od kilku lat.
Ojciec po tankowaniu gdzieśtam Hondy z 2.2 dieselem na CR zauważył zwiększone wibracje silnika, był akurat w budowlanym i zalał ćwiartkę miksolu S, po kilku km - jak ręką odjął...
Tata chodził do dobrego technikum mechanicznego za PRL, później pracował sporo przy samochodach i generalnie, zrobić remont silnika to dla niego pikuś ale nie pracuje od wielu lat w zawodzie.
Pomyślałem że to jakiś stary "zabonbon" ale męczyła mnie ta myśli i zacząłem research...
Tak trafiłem na forum Toyoty i zagłębiłem się w temat.
Oni zgapili to od niemców z forum motortalk, albo od PL forum PUG'a. Nikt nie napisał o żadnych negatywnych skutkach dolewki 2T. Każdy zauważał pozytywy takie jak wyciszenie pracy silnika, mniejsze dymienie, delikatny spadek spalania, mniejsze wibracje.

Po co dolewać 2t.
Od jakiegoś czasu(chyba 2007) wprowadzono nowe normy ON, zmniejszono właściwości smarne ON(ON smaruje pompę i wtryski) co negatywnie wpływa na układy wtryskowe w dieselach, zakładając że zatankujemy paliwo o dobrych parametrach a nie odbarwiany kwasem opał czy inną mieszaninę rozpuszczalników... i taka dolewka 2T to przede wszystkim swoisty dupochron.

Chłopaki z forum toytoya oddali próbki do laboratorium w Płocku i oto wyniki z którymi nie można dyskutować: http://avensis.info/viewtopic.php?f=69& ... 3b05dfd452
Wniosek - dolewka około ćwiartki na bak(1:200-1:300) odpowiedniego oleju 2T daje znaczącą poprawę właściwości smarnych ON.

Druga sprawa to teoria że Oleje 2T mają sporo dodatków rozpuszczających złogi węglowe, oczyszcza komorę spalania(końcówki wtrysków) i układ wtryskowy. Teorię tą potwierdzono na forum motortalk, peugeota i toytoya(innych nie czytałem). Ludziska podłączali się z interfejsami diagnostycznymi i obserwowali parametry korekty dawki paliwa na wtryskach. We wszystkich przypadkach korekty zmniejszyły się przy stosowaniu 2T

Trzecia sprawa - olej 2t w jakiś sposób (może za sprawą właściwości myjących) sprawia że mieszanka jest lepiej spalana, obserwuje się mniejsze dymienie, mniejsze spalanie(niewiele) oraz dłuższe okresy między wypaleniami filtrów, najnowsze doniesienia z DE są takie że nie zauważono negatywnych wpływów na filtr DPF przez użytkowników którzy kilka lat dolewają 2T do baku. Podobno ktoś mierzył temp gazów i jest trochę wyższa przy dodatku 2T w paliwie.

Na forum peugeota ktoś zalał hardkorową dawkę 2t(1:50 bodajże, według forum niemieckiego jak się przedobrzy z 2T to spada na łeb liczba cetanowa, robili badania w laboratorium) ale nawet przy takiej dawce nie zauważono negatywnych skutków.

Ja leję i polecam!

Niedowiarkom polecam google i przeczytanie wątków z forum toyoty i peugeota, oraz jeśli ktoś szprecha to motortalk.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
robkwiatkowski
PostNapisane: 2013-02-18, 23:35 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.04.2009, 08:39
Posty: 1389
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T5
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
qb4hkm, hmmmm kurcze - no no ale czy to faktycznie bezpieczne przy nowych jednostkach ???
No i jakie to 2 T kupic by było dobre? jakies namiary co to dokładnie jest?
A jak sie wleje wiecej niż 1:200 czy cos sie stanie?
jakie dokładnie dawkowanie zrobić???

Co do mechanika auta robi dobrze niemniej jednak jak widać człowiek całe życie sie uczy ;)

_________________
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i czekam na v60 T5 R


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mateusz LKR
PostNapisane: 2013-02-18, 23:44 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13022
Lokalizacja: Kraśnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 T5
KW/KM/NM: 260+
Rok: 2006
Był na spocie: 17
motortalk - dobre forum. Czytałem o 2T pełno tematów i sam do D5 dolewam. Dolewałem 2T ,a teraz kupuję diesel kleen-flo. Chodzi po prostu o lepsze smarowanie.

_________________
Było: S80 2.5D '99, S60 D5 '01, S60 D5 '02, S80 D5 '04, S80 D5 '05, S80 D5 '05, XC60 D5 '09, 855 2.5TDI '96, V70 D5 MOVE '05, S80 D5 '02, S80 D5 '07, S60 T5 '05, S60 D5 '02, S80 D5 '08, S60 D5 '06,
https://www.facebook.com/MATTECHPerformance


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
robkwiatkowski
PostNapisane: 2013-02-18, 23:47 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.04.2009, 08:39
Posty: 1389
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T5
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
ok ale jest syntetyk i półsyntetyk jak wiec ?
i ile dolac na 1 litr ropki?
Moze jakiś link tego czegoś

_________________
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i czekam na v60 T5 R


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
qb4hkm
PostNapisane: 2013-02-18, 23:49 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 6.09.2010, 20:47
Posty: 3136
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Ja z braku laku leję wyżej przytoczony orlen semisytnethic 2t - przetestowany i jest ok. Najlepiej przetestowany jest Liqui moly 1052 ale ostatnio podnieśli cenę prawie 100%. W niemczech dostępne są jeszcze oleje meguin i ravenol, ten ostatni pojawia się czasem u nas w 5l bańce za 75zł.
Dawka 1:200-1:300 czyli mniej więcej ćwiartka na pełen bak paliwa. Nie stwierdzono negatywnych skutków przedawkowania, ja wlałem na początku pół litra na bak 2 razy i było ok.

Nie polecają orlenu platinum 2t, w teście wyszło że słabo poprawia właściwości smarne.

Uwierzcie mi że moja reakcja była taka jak każdego na początku - :shock: bujda, do CR to się nie nada.

Leją to w toytoyach do silników z wtryskami piezo tymi najnowszej generacji i nigdy nikt nie napisał o żadnych negatywnych skutkach.

Oczywiście 2T to nie magiczny nektar, nie naprawi mechanicznie zużytych wtrysków i nie zmieni wody w ON ale warto zainwestować piątaka na bak paliwa.

BTW. jedna z rzeczy która mnie przekonała - weźcie sobie do ręki Miksol S produkcji lotosu i spójrzcie na skład - "olej napędowy" :lol: .

Jeszcze o paliwach - chwalone paliwa premium - poprzez brak dodatku znienawidzonego bio(które ma rewelacyjne właściwości smarne) są bardziej suche, czyli mają mniejsze właściwości smarne niestety.

Mam taką teorię, możliwe że jestem kompletnie w błędzie ale troszkę miałem styczności z branżą petro i wydaje mi się że wszystkie te drogie dodatki do paliw to są jakieś bardzo tanie substancje typu nafta, coś zbliżonego do oleju 2T itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mateusz LKR
PostNapisane: 2013-02-18, 23:50 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13022
Lokalizacja: Kraśnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 T5
KW/KM/NM: 260+
Rok: 2006
Był na spocie: 17
qb4hkm napisał(a):
Ja z braku laku leję wyżej przytoczony orlen semisytnethic 2t - przetestowany i jest ok
lałem ten sam i mogę polecić :D

_________________
Było: S80 2.5D '99, S60 D5 '01, S60 D5 '02, S80 D5 '04, S80 D5 '05, S80 D5 '05, XC60 D5 '09, 855 2.5TDI '96, V70 D5 MOVE '05, S80 D5 '02, S80 D5 '07, S60 T5 '05, S60 D5 '02, S80 D5 '08, S60 D5 '06,
https://www.facebook.com/MATTECHPerformance


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
robkwiatkowski
PostNapisane: 2013-02-18, 23:50 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.04.2009, 08:39
Posty: 1389
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T5
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Mateusz LKR, a czy ten specyfik l kleen-flo czu 2T to nie to samo co TDA castrol? chodzi mi o efekt

_________________
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i czekam na v60 T5 R


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mateusz LKR
PostNapisane: 2013-02-18, 23:53 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13022
Lokalizacja: Kraśnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 T5
KW/KM/NM: 260+
Rok: 2006
Był na spocie: 17
robkwiatkowski, Nie, ten kleen flo bardziej na smarowanie jest niż czyszczenie. W innym temacie jest porównanie kart produktu: castrola TDA i liqui moly diesel splung (do płukanki) i castrol bije na głowę liqui jeśli chodzi o środki czyszczące - ten castrol to tylko z ON podawać (jest bardzo dobry ,ale za dużo też nie można na takich środkach jeździć)

Także jak coś ,to śmiało bierz 2T albo kleen-flo (ten łagodniejszy)

Ja na wiosnę będę robił płukanę D5-tki przy użyciu Liqui Moly

_________________
Było: S80 2.5D '99, S60 D5 '01, S60 D5 '02, S80 D5 '04, S80 D5 '05, S80 D5 '05, XC60 D5 '09, 855 2.5TDI '96, V70 D5 MOVE '05, S80 D5 '02, S80 D5 '07, S60 T5 '05, S60 D5 '02, S80 D5 '08, S60 D5 '06,
https://www.facebook.com/MATTECHPerformance


Ostatnio edytowano 2013-02-18, 23:55 przez Mateusz LKR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
robkwiatkowski
PostNapisane: 2013-02-18, 23:55 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.04.2009, 08:39
Posty: 1389
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T5
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Mateusz LKR, klikniesz link który brać.
Obecnie stosuje całorocznie TDA castrol co tankowanie - rozumiem ze odstawić i lac to co polecasz.
Nie mieszac , czty raz użwywac tego raz tego?
co radzisz?

Liqui Moly raz na rok - na przepłukanie

_________________
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i czekam na v60 T5 R


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
qb4hkm
PostNapisane: 2013-02-18, 23:57 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 6.09.2010, 20:47
Posty: 3136
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
KF 953 to podobno wbrew nazwie bardziej czyści, a smaruje przy okazji, fajny, wydajny środek.
Castrol TDA to depresator z dodatkami, lałem 2 zimy, świetna buteleczka z aplikatorem ale drogi, w zimę bardziej polecam SKYDD bo sporo tańszy a robi w zasadzie to samo.

Mateusz - nie można KF porównać z 2T, one inaczej działają niestety. Pamiętajmy że głównym zadaniem 2T jest ochrona układu wtryskowego - inne zalety to taki bonus. Generalnie jak komuś diesel niedomaga warto zalać, różnice są zauważalne gołym okiem i uchem, jeśli silnik pracuje bez zarzutu - lejemy jako dupochron.

BARDZO WAŻNE - never przenewer nie dolewać oleju przeznaczonego do kosiarek spalinowych tzw. eko oleju - on się nie spala w komorze spalania tylko w katalizatorze bo oryginalnie on ma po prostu nasmarować kosiarkę i wylecieć przez wydech, a później biodegraduje gdzieś na murawie :-) Najlepiej spala się zwykły miksol, i bez obaw można go lać do silników bez dpf, z dpf polecany jest orlen semi 2t, i inne które wcześniej wymieniłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mateusz LKR
PostNapisane: 2013-02-18, 23:58 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13022
Lokalizacja: Kraśnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 T5
KW/KM/NM: 260+
Rok: 2006
Był na spocie: 17
robkwiatkowski, Na pełen bak ON dolej 0,5 litra Kleen-flo fuel diesel conditioner i będzie dobrze.

[ Dodano: 2013-02-18, 23:00 ]
qb4hkm, Z racji tego ,że u mnie dobrze pracuje ,to leję ten KF :) coś przepłucze i ochroni. Ale poprzednio w S-ce lałem 2T i zaczął ciszej pracować :)

qb4hkm napisał(a):
BARDZO WAŻNE - never przenewer nie dolewać oleju przeznaczonego do kosiarek spalinowych
Zgadzam się !

Dla odmiany wezmę na 2T teraz pojeżdżę trochę i zobaczę jak wyjdzie test wtryskiwaczy w VIDA ,bo 5 wtrysk coś jakby niedomagał :?

_________________
Było: S80 2.5D '99, S60 D5 '01, S60 D5 '02, S80 D5 '04, S80 D5 '05, S80 D5 '05, XC60 D5 '09, 855 2.5TDI '96, V70 D5 MOVE '05, S80 D5 '02, S80 D5 '07, S60 T5 '05, S60 D5 '02, S80 D5 '08, S60 D5 '06,
https://www.facebook.com/MATTECHPerformance


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
robkwiatkowski
PostNapisane: 2013-02-19, 00:03 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.04.2009, 08:39
Posty: 1389
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V60
Silnik: T5
Rok: 2019
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
juz sie zagubiłem :lol:

_________________
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu


Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5, v60 CC D4 i czekam na v60 T5 R


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
qb4hkm
PostNapisane: 2013-02-19, 00:12 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 6.09.2010, 20:47
Posty: 3136
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Czyli lejesz deisel conditioner a nie diesel lubricant?
Lubricantu (kleen flo 953) leje się odrobinkę, ciekawe że na polskiej nalepce zaleca się dużo wyższą dawkę niż na oryginalnej angielskiej etykiecie :-D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mateusz LKR
PostNapisane: 2013-02-19, 00:20 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13022
Lokalizacja: Kraśnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 T5
KW/KM/NM: 260+
Rok: 2006
Był na spocie: 17
qb4hkm, Tak tzn na zimę go leję (teraz chwilowa przerwa) ,ale powrócę do 2T i trochę pojeżdżę i zrobię jak już będzie cieplej tą płukankę Liqui Moly i po niej dla zabezpieczenia oliwa 2T.

Jedna rzecz mnie martwi:
" Możliwość występowania niebezpiecznych reakcji:
Reakcje z utleniaczami i nieodpowiednimi materiałami. W wysokiej temperaturze może reagować z aluminium."

Tzn ,że podczas spalania z ON ?

http://www.kleenflo.pl/sites/default/fi ... 1_2012.pdf

_________________
Było: S80 2.5D '99, S60 D5 '01, S60 D5 '02, S80 D5 '04, S80 D5 '05, S80 D5 '05, XC60 D5 '09, 855 2.5TDI '96, V70 D5 MOVE '05, S80 D5 '02, S80 D5 '07, S60 T5 '05, S60 D5 '02, S80 D5 '08, S60 D5 '06,
https://www.facebook.com/MATTECHPerformance


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL