Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-11, 18:52

ryba pisze:niezależnie od omawianej sytuacji należy się odrobinę szacunku dla tego co zginął
Oczywista sprawa i pełny, nie tylko odrobię.
ryba pisze:Doświadczenie mówi, że to motocyklista musi myśleć "3 kroki naprzód" , nauczyć się obserwować zachowania kierowców aby z wyprzedzeniem dostosować swój tor jazdy, dać " się zobaczyć ". Trzeba mieć świadomość, że większość kierowców nie jest w stanie ocenić prędkości motocykla na podstawie jednego punktu świetnego ( światło mijania ). Kierujący motocyklem powinien zdawać sobie sprawę z dynamiki motocykla, przyśpieszenie zazwyczaj dużo lepsze od hamowania. Specyfiki prowadzenia oraz czasu reakcji oraz drogi przebytej do czasu rozpoczęcia hamowania. " Praw fizyki Pan nie zmienisz ".
Dokładnie takie same wnioski się nasuwają.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-12, 00:33

pablomed pisze:ryba napisał(a):
niezależnie od omawianej sytuacji należy się odrobinę szacunku dla tego co zginął

Oczywista sprawa i pełny, nie tylko odrobię.
Szacunek jako do człowieka po prostu - jak najbardziej - szkoda, że zginął, bo może był porządnym po prostu człowiekiem. Jako do kierowcy, uczestnika ruchu drogowego to już niekoniecznie, bo na tym polu wykazał się głupotą do potęgi, albo go poniosło, albo to było standardowe zachowanie u niego, tylko teraz się mu "udało" trafić. No może jakby miał tam pusto zupełnie, to te 160 km/h by pewno przeszło, ale nie wiem, z boku może coś wyskoczyć, zwierzę z rowu... i leci na pysk. Wyobraźni zabrakło totalnie. Od czegoś jednak są autostrady, ogrodzone płotem, rozdzielone kierunki ruchu, bez skrzyżowań kolizyjnych itd. No ale nie każda droga to autostrada, a każdy motor jest motorem i na niej, i poza nią, i pewno mocna maszyna kusi, zachęca do szybkiej, agresywnej jazdy (jak mi się tylko wydaje, ale pewno o wiele bardziej niż mocne auto).

Dla jasności. Ja motorem nie jeżdżę i być może nigdy nie będę. Po prostu zdając sobie sprawę z tego, że na motorze człowiek ma kiepską ochronę, że prowadzenie motoru to inna, trudniejsza bajka niż prowadzenie samochodu, nie zamierzam się na motor pakować.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
re5pect
VOLV
VOLV
Posty: 707
Rejestracja: 2010-12-10, 17:29
Imię: Wojtek
VOLVO: 764 / 744 / 945
Silnik: b230ft++++ / b230ft / b230ft
KW/KM/NM: coraz więcej
Rok: 1989
Średnie spalanie: :C
Przebieg: 0
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: re5pect » 2014-09-12, 00:41

ciekawi mnie czy kierowca w ogóle miał szanse zauważyć motocykliste....
Podam przykład z życia - mieszkam przy ulicy średnio ruchliwej, obrzeża miasta. Nowy asfalt, raczej prosty odcinek (akurat koło mnie jest delikatny łuk), jest gdzie cisnąć. Pamiętam jak kiedyś chciałem wyjechać z podwórka:
- patrzę w lewo: czysto,
- patrzę w prawo: czysto,
- nie zdążyłem obrócić głowy drugi raz w lewo i przemknął mi przed maską motor z prędkością podchodzącą pod 200km/h (dozwolone 50km/h). ZERO szans na zauważenie motoru. Czasem jak otwiera się sezon na warzywa, to od przejeżdżających motorów trzęsie mi się dom :shock:
744 GL b230k -> 744 GLT 16V b234f -> 744 Turbo Intercooler b230et -> 744 GLE USA d24t -> 744 Turbo Intercooler USA b230ft -> 744 GLE b200e ->
744 Turbo Intercooler USA b230ft+ -> 764 Turbo Intercooler b230ft++++ / Volvo 744 Turbo Intercooler / Volvo 945 Turbo

Awatar użytkownika
ryba
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 256
Rejestracja: 2009-05-22, 08:31
Imię: Piotr
VOLVO: 945/965/XC70/480 Col. 283/480
Silnik: D24 TIC/ B204FT /D5244T /B20F
KW/KM/NM: 122 / 200 / 163 /109
Rok: 95
Był na spocie: 25
Średnie spalanie: 8,5 / ?? / 8,0 / 9.0
Przebieg: 389
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: ryba » 2014-09-12, 06:49

Zakładam, że potrafisz na podstawie prędkości kątowej motocykla oszacować jego prędkość ;-). Pokutuje mit, że to co jest głośne jedzie bardzo szybko ;-). Przyjmując prędkość motocykla 200 km/h i czas ruchu głowy " lewo - prawo - lewo " na 3 s łatwo obliczyć drogę jaką przebędzie w tym czasie motocykl ( 200 km/h to około 55.55 m/s ) dla równego 166 m. Do tego dochodzi wtapianie się pojedynczego światła motocykla w światła innych pojazdów. Szkoda, że na kursach A nie kładą tego do głowy ....
Diagnostyka VIDA DICE. Diagnostyka motocykli BMW. Zapraszam na PW.

Awatar użytkownika
sahib
V
V
Posty: 121
Rejestracja: 2013-11-09, 18:33
Imię: Ryszard
VOLVO: S60 2.4
Silnik: B5244S2
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2001
Przebieg: 201000
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: sahib » 2014-09-12, 09:26

"Patrz w lusterka. Sprawdź dwa razy. Motocykle są wszędzie".
To hasło sugerowałoby że odpowidzialność za uniknięcie wypadku spoczywa wyłącznie na kierowcach samochodów. On ma się rozglądać, być czujnym za siebie i jego bo motor może pojawić się dosłownie znikąd. I pewien jestem że każdy kierowca samochodu miał przynajmniej choć raz taką sytuację.
Ja bym dodał do kompletu drugie hasło skierowane bardziej do motocyklistów.
"Nie bądź jeźdźcem bez głowy, daj kierowcy auta szansę na dostrzeżenie cię w lusterku i daj mu czas na reakcję"
Kierowcę auta chroni blacha a motocyklistę nic.
:loss:

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-12, 09:35

sahib pisze:"Patrz w lusterka. Sprawdź dwa razy. Motocykle są wszędzie".
To hasło sugerowałoby że odpowidzialność za uniknięcie wypadku spoczywa wyłącznie na kierowcach samochodów. On ma się rozglądać, być czujnym za siebie i jego bo motor może pojawić się dosłownie znikąd.
sahib, dokładnie tak też odbieram przesłanie tej naklejki. Drażni mnie to niesamowicie.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

qb4hkm
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3136
Rejestracja: 2010-09-06, 20:47
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: qb4hkm » 2014-09-12, 09:41

Oczywiście, jadę 3 pasmową drogą w w-wie, widzę motocykl w prawym lusterku, w lewym pusto, kierunek, zmieniam pas na lewy, a on na pełnym gazie mija mnie z lewej. BTW, jajca powinni obcinać z jazdę na długich, szczególnie po zmroku, moto ma światła na podobnej wysokości jak lusterka w samochodzie, oślepia jakby lampą błyskową po oczach dostał :-/.

zurav
V
V
Posty: 111
Rejestracja: 2008-11-10, 23:20
Imię: Artur
VOLVO: XC70, 940 Clasic
Silnik: 2,5T/ B230FK
KW/KM/NM: 134/ 210
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: bydgoszcz
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: zurav » 2014-09-12, 10:05

Zwracam uwagę,że rozmowa zaczyna skręcać w kierunku szowinistycznej krucjaty: samochodziarze kontra motocykliści.
Czyli poniżej poziomu Forum.
Tak jak wszędzie i wśród motocyklistów zdarzają się zachowania ryzykowne;głupie. Tu niestety karane są bardziej bezwzględnie i natychmiast. Kierowcy samochodów NICZYM nie różnią się od motocyklistów jeśli chodzi o zachowanie a może nawet więcej w nich agresji. Doświadczam tego często jeżdżąc motocyklem zawodowo;nieomal codziennie (serwis mot. BMW).
Proszę - nie wycierajmy sobie gęby ludzkim nieszczęściem; nie taki był cel rodziny gdy zezwoliła na upublicznienie filmu.

ps Nie jestem specem od japońców, ale czyż zamieszczone powyżej zdjęcia zegarów nie mają zaznaczenie strzałką na obrotomierzu-?
http://databikes.com/imgs/a/c/a/n/v/suz ... _4_lgw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-12, 10:21

zurav, nie ma co robić wojny. Agresja na drodze jest, trudno.

Ja ze strony motocyklistów nie spotykam się z agresją, dla mnie oni (niektórzy, ale bardzo rzucają się w oczy) po prostu jeżdżą za szybko i liczą albo na szczęście niebywałe, albo na to, że inni mają jakieś nadprzyrodzone zdolności, wyostrzone zmysły i zrobią im miejsce, usuną się i nie wiadomo co jeszcze, żeby mogli zasuwać swoje.

Agresywne (o ile to dobre słowo), a na pewno mocno ryzykowne zachowania kierowców osobówek najbardziej widac i czuć, bo jest ich po prostu najwięcej na drodze. Motorów nie jest tyle, ale się wyróżniają, bo przyspieszenie, zwrotność, możliwość - jakże często wykorzystywana - do przeciskania się między autami jadącymi sąsiednimi pasami z prędkością 100-120 (ostatnio tak miałem na "jedynce" między Piotrkowem a Częstochową; a autem jednak trzeba czekać aż się zwolni pas, a motor popyla, i komuś ręka drgnie na kierownicy, zjedzie 30 cm, tyrpnie lusterkiem w kierownicę motoru i tylko tragiczne koziołkowanie z tego będzie, do tego koleiny, połatana droga, jakieś uskoki, fałdy, motorem też może rzucić. Naturalny odruch jest się odsunąć, jak się widzi takie wymuszenie, a to zachęca i nakręca motocyklistów do takich i podobnych zachowań. Chodzi mi cały czas o to, że są to przypadki rzadsze niż to co robią kierowcy aut, ale dużo bardziej zauważalne i zapadające w pamięć, a przez to może i niesłusznie, ale uważane za bardziej dokuczliwe na drodze.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-12, 10:31

Każdy tego typu wypadek to wielki dramat, tak ginącego jak i jego przyjaciół, najbliższych, ale często i drugiego uczestnika wypadku (o ile takowy jest). Z racji wykonywanego od blisko ćwierć wieku zawodu, mam liczne wnioski i obserwacje, które przynajmniej w Łodzi i okolicy stały się pewną prawidłowością. Otóż z moich obserwacji wynika, że przynajmniej 90% wypadków na motocyklach, w tym śmiertelnych zależy jednak od typu motocykla i wieku motocyklisty biorącego udział w wypadku. Z moich doświadczeń wynika, ze najwięcej dramatycznych w skutkach wypadków z udziałem motocykli ma miejsce z powodu brawury (co ciekawe wcale nie z powodu alkoholu) oraz z powodu winy innego współuczestnika ruchu, przy czym w praktycznie w każdym przypadku, będąca na miejscu policja, świadkowie etc. wyraźnie wskazują, że "wina była tamtego, ale motocykl jechał stanowczo za szybko i gdyby jechał wolniej, mogło do tego nie dojść". W tym miejscu dochodzimy do zagadnienia, które szeroko opisuje ryba. Przy pewnej prędkości nie mamy już możliwości oceny prędkości motocykla i tego czy zdążymy np. "przeskoczyć" czy też dojdzie do kolizji. Wielokrotnie też słyszy się relacje "wyrósł spod ziemi" lub "nie wiem skąd się wziął".

Sprawa kolejna to wspomniane wyżej obserwacje dotyczące konkretnych typów motocykli oraz wieku prowadzących. Otóż jak sięgam pamięcią, najpoważniejsze wypadki, w tym te najgorsze, śmiertelne mają najczęściej miejsce z udziałem tzw. "ścigaczy" oraz osób przed 30 rokiem życia. Skąd takie wioski? Proste, bo będąc na miejscu wypadku najczęściej można obejrzeć pozostałości po motocyklu, a wstępna identyfikacja zwłok (dokumenty, przybyła na miejsce rodzina, znajomi itp.) pozwala na wyciągnięcie takich właśnie wniosków. Co więcej, mogę policzyć na palcach dwóch rąk bardzo poważne wypadki z udziałem motocykli, w których udział brał prowadzony przez doświadczonego kierowcę Fun Bike, Chopper lub innego tego typu jednoślad. Bywa oczywiście, że pomocy udziela się i takim kierowcom, ale są to często niegroźne dla życia urazy, niegroźne, ponieważ umiarkowana prędkość i tak potrzebne doświadczenie pozwalały na położenie motocykla lub w przypadku zderzenia, owa prędkość i powstałe urazy podczas kolizji urazy nie były śmiertelne.

Wnioski:

Podkreślając, że jest to wieloletnia obserwacja wyłącznie własnego podwórka powiem, że moim zdaniem, najtragiczniejsze wypadki z udziałem motocykli, w tym te śmiertelne są w znakomitej większości powodowane przez młodych kierowców z małym doświadczeniem i poruszających się na bardzo szybkich sportowych motocyklach (licznik mojego rekordzisty zatrzymał się na 215 km/h i w mieście!). Wiele wypadków jest bliźniaczo podobnych to tego, który widzimy na filmie zamieszczonym powyżej, ale i tu nie można mówić o pechu zupełnie niewinnego zaistniałej sytuacji motocyklisty, który miał nieszczęście trafić na kierowcę, który nie zdążył go zauważyć. Często jest tak, że ludzie nie widzą, bo parametry ludzkiego wzroku i mózgu w danej sytuacji drogowej nie sięgają aż tak wysoko. W tym oto miejscu kończy się teoria, a zaczyna śmierć i ludzki dramat.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
luka
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2118
Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
VOLVO: bezvolvowy
Silnik: taki sobie
Rok: 2015
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: luka » 2014-09-12, 10:33

Staram się ogólnie być bardzo uprzejmy dla motocyklistów, często im zjeżdżam, są po prostu sprawniejsi na tych motorach. Jest jednak jedna rzecz, która mnie strasznie irytuje u motocyklistów. Omijanie jakiejś kolejki, czy to przed światłami, skrzyżowaniem i tak dalej. Przecież to, że motor jest mniejszy nie oznacza, że należy mu się zawsze miejsce pierwsze podczas ruszania z kolejki. Tak naprawdę samochód tez mógłby ominąć całą tą kolejkę i ustawić się pierwszy. Jak się zdziwił jeden motocyklista, kiedy zostawił miejsce przed sygnalizatorem na wahadle podczas remontu drogi, wcześniej omijając kilka samochodów, kiedy ja też ominąłem jego i stanąłem pierwszy. Zapytałem czy ja tez tak mogę jak on? Zdziwił się pomachał głową i odjechał. Mają tą przewagę podczas wyprzedzania, że łatwo mogą przejechać dalej podczas jazdy, to niech chociaż poczekają jak jest kolejka. Nie mówię tu o typowym korku ulicznym, gdzie samochody się poruszają ale wolniej.

Awatar użytkownika
BolzZ
VOLV
VOLV
Posty: 804
Rejestracja: 2009-02-27, 07:53
Imię: K
VOLVO: V90 CC D5 polestar
Silnik: D5
KW/KM/NM: 250
Rok: 2018
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 150000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: BolzZ » 2014-09-12, 11:42

Iwan pisze:
sahib pisze:"Patrz w lusterka. Sprawdź dwa razy. Motocykle są wszędzie".
To hasło sugerowałoby że odpowidzialność za uniknięcie wypadku spoczywa wyłącznie na kierowcach samochodów. On ma się rozglądać, być czujnym za siebie i jego bo motor może pojawić się dosłownie znikąd.
sahib, dokładnie tak też odbieram przesłanie tej naklejki. Drażni mnie to niesamowicie.
Z tego powodu miałem kiedyś w stopce taki obrazek. Obrazek Okazało się, że niektórzy głowy zapominają założyć nawet po zdjęciu kasku i nie sa w stanie zrozumieć, że nie kategoryzuję środowiska, a zwracam uwagę na jednostki "wybitne" ujawniając przy tym niechęć do wyżej opisanej naklejki. Po zalewie PW od oburzonych, obrażonych i urażonych usunąłem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Adam_1210
V
V
Posty: 85
Rejestracja: 2014-05-10, 18:59
Imię: Adam
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170
Rok: 2004
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 9,5PB, 11LPG
Przebieg: 320000
Lokalizacja: Sokółka
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Adam_1210 » 2014-09-12, 11:44

luka, chodzi o to że on pojedzie sobie nikogo nie blokując, a Ty (może Ty startujesz z kopyta, nie wiem) zanim się rozpędzisz do 50km/h to wieki miną... i na jednym cyklu zamiast 5 aut przejadą 3, a motocyklisty już dawno nie będzie.

Jeżdżę motocyklem już (a może dopiero) 5 lat, i często korzystam z tego że mogę pierwszy ruszyć spod świateł, bo nie muszę na półsprzęgle wlec się za samochodami bo mam dłuższe przełożenia napędu, bo mniej się gotuję w czarnym kombinezonie i mniej się duszę spalinami, zawsze startuję tak aby nikogo nie blokować, ruszam przeważnie jeszcze na żółtym, a gdy mam wątpliwości że się nie zmieszczę to nie jadę.

A co do filmu, niestety za duża prędkość, zmęczenie/ rozkojarzenie kierowcy auta, wszystko po trochu się dokłada i jest tragedia. Motocykl to nie zabawka, jeden ruch manetki i w pare sekund leci się ponad 100km/h, a mózg człowieka nie zacznie szybciej myśleć w kilka sekund.
Posiadam klucz do plastikowych filtrów oleju VOLVO, pożyczam:)

Awatar użytkownika
luka
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2118
Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
VOLVO: bezvolvowy
Silnik: taki sobie
Rok: 2015
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: luka » 2014-09-12, 11:52

Adam_1210, rozumiem po co się to robi, tylko nie rozumiem dlaczego motocykliści mogą a ja w nieklimatyzowanym samochodzie, również się grzejąc i czekając nie mogę. Po drugie, za tym motocyklistą również stoją samochody więc i tak zjedzie 3 zamiast 5 + motocyklista, który miał jak zwykle lepiej.

mromanowski
V
V
Posty: 34
Rejestracja: 2013-09-11, 18:00
Imię: Michal
VOLVO: S60 T5
Silnik: 2.0 VEA
KW/KM/NM: 245/350
Rok: 2015
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: mromanowski » 2014-09-12, 11:56

Motocyklista wjeżdżający jako pierwszy nie jest problemem w porównaniu jak się trafi taki gamoń na rowerze czy skuterze. Omija wszystkich staje na pierwszego i rusza jak sierota , a wszyscy muszą się gimnastykować, żeby takiego barana wyprzedzić. A taka sytuacja potrafi się powtórzyć na kilku kolejnych skrzyżowaniach ....

Awatar użytkownika
QompaQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2710
Rejestracja: 2013-12-07, 19:44
Imię: Victor
VOLVO: S80 - ASB - RHD
Silnik: 2.4 - B5244S2 -
KW/KM/NM: Nominalna - 103/140
Rok: 2003
Średnie spalanie: LPG 8,9 trasa
Przebieg: 183000
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: QompaQ » 2014-09-12, 11:57

Dajcie spokój z tym dywagowaniem ... motocykl nie miał podstawowego wyposażenia kaskadera :!:
Stalowa linka przy kierownicy.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-12, 12:06

QompaQ, to nie są jaja, giną ludzie :>
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-12, 12:10

mromanowski pisze:Motocyklista wjeżdżający jako pierwszy nie jest problemem w porównaniu jak się trafi taki gamoń na rowerze czy skuterze. Omija wszystkich staje na pierwszego i rusza jak sierota , a wszyscy muszą się gimnastykować, żeby takiego barana wyprzedzić. A taka sytuacja potrafi się powtórzyć na kilku kolejnych skrzyżowaniach ....
czekałem na to...

Ja tak robię w mieście na rowerze. Poza nocą i godiznami kiedy ruch jest naprawdę mały, dokładnie wygląda to tak jak napisałeś. Staję na rowerze przed autami. Ruszam. Pierwsze 10-20 m moje. Ktroś tam wrzuca bieg, puszcza sprzęgło, potem dwójka. Ja już dawno jadę moje 20-25 jak są dobre warunki, potem mnie ktoś wyprzedza, coś tam psioczy pod nosem. Oczywiście jakoś nie widzi końca korka przed następnymi światłami. No ale pojechał. Staje kawałek dalej, ja dojeżdżam, między STOJĄCYMI autami znów jade na początek.
I na przytkanym ciągu (a w Krakowie to norma w dzień) poruszam się szybciej, niż auta. No tylko, że faktycznie ludzie lubią "docisnąć" gaz, nawet jak za kilkadziesiąt czy może kilkaset m się zatrzymają i będą stać. Bardziej ekonomiczna i płynna by była jazda wolniejsza, ale równiejsza, no ale tak myśli niewielu - uwierzcie, są tacy, którzy dają radę jechac za rowerem przez 200 m.

A propos określenia "baran" - nie obrażam się. Tak w mojej wsi od lat brzmi przezwisko dla linii mojej rodziny po mieczu :) Pradziadek był Baran, Dziadek też, Ojciec również, ja nie wiem jak ja, bo tam nie mieszkam, ale na pewno jestem od Baranów.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
QompaQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2710
Rejestracja: 2013-12-07, 19:44
Imię: Victor
VOLVO: S80 - ASB - RHD
Silnik: 2.4 - B5244S2 -
KW/KM/NM: Nominalna - 103/140
Rok: 2003
Średnie spalanie: LPG 8,9 trasa
Przebieg: 183000
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: QompaQ » 2014-09-12, 12:20

pablomed pisze:... to nie są jaja ...
Ja nie żartuje ... Ludzie ginęli, giną i będą ganić ... to normalna kolej rzeczy związana z rozwojem motoryzacji, lotnictwa i et cetera.
A taka linka pozytywnie i radykalnie rozwiązuje pewien problem społeczny związany z eutanazją
Maksymalnie szybko uśmierza ból, ułatwia dekapitacje, jako ratownik medyczny w studium medycznym naoglądałem się "warzyw"
Co innego odejść z "klasą" a co innego latami męczyć siebie i najbliższych.

mromanowski
V
V
Posty: 34
Rejestracja: 2013-09-11, 18:00
Imię: Michal
VOLVO: S60 T5
Silnik: 2.0 VEA
KW/KM/NM: 245/350
Rok: 2015
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: mromanowski » 2014-09-12, 12:22

Moja żona też z domu Baran :) :)

Ale wybacz nawet 200m nie będę się poruszał 20 km/h. Jeszcze jak "rowerzysta" potrafi trzymać się prawej strony to ok. Często jednak taki "rowerzysta" zajmuje cały pas, stwarzając utrudnienie i zagrożenie - ale to już kwestia kultury osobistej .... Ja też jeżdżę na rowerze ale staram się nigdy nie być utrudnieniem dla innych.

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-12, 12:42

mromanowski, ale ja nie mam poczucia, że wtedy utrudniam cokolwiek komukolwiek. I tak stanie za 100 czy 200 m. Tylko ja te 100-200 m pokonuję ze stałą prędkością mniej więcej, a samochód rozpędza się od zera do 40-50, potem hamuje do zera. Średnia wychodzi podobna.

Kończąc OT do OT: Nazwisko mam inne, Baran w mojej rodzinie to jedynie przydomek. Niestety skąd i jak się wziął, nie wiem. Ale jak w każdej rodzinie i u nas faktycznie barany też są...
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
Adam_1210
V
V
Posty: 85
Rejestracja: 2014-05-10, 18:59
Imię: Adam
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170
Rok: 2004
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 9,5PB, 11LPG
Przebieg: 320000
Lokalizacja: Sokółka
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Adam_1210 » 2014-09-12, 13:49

luka, tak na prawdę to nie mogą, bo mało gdzie jest na tyle szeroko aby motocyklista nie najechał na ciągłą linię.
Zauważ też że dwa motocykle stojące za sobą zajmują tyle miejsca co auto, więc trochę się odkorkowuje.
Rozumiem Twoją frustrację, ale tego się nie zmieni, ludzie walczą z tym, otwierają drzwi, zajeżdżają drogę, ale tak już będzie zawsze, a nie daj Boże kiedyś któryś kierowca zepchnie "niechcący" motocykl pod tira, to będzie kolejna tragedia.
Tak więc to jest kwestia dyskusyjna na którą można gadać i gadać.

Co do wypadku, każdy kto ma moc czy to w aucie czy to w motocyklu to ją wykorzystuje. On to zrobił w złym momencie, niestety.
Posiadam klucz do plastikowych filtrów oleju VOLVO, pożyczam:)

Awatar użytkownika
Nevius
VOL
VOL
Posty: 496
Rejestracja: 2012-07-10, 14:43
Imię: Karol
VOLVO: ex S60
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: 151/202/460
Rok: 2002
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 7,3
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Nevius » 2014-09-12, 14:14

Więc co do skręcania w prawo - sam bym w tej sytuacji nie skręcał, dlaczego? A no może dlatego że za Clio jedzie sznur aut, jeżeli nawet by ominął Clio, to prawdopodobnie wbiłby się w coś innego. Co innego, że mało skontrował, ale to teoria, bo przy takiej prędkości trzeba mieć niezłego skila żeby położyć motocykl i wrócić na drogę. Wydaję mi się że chciał tak zrobić, ominąć lekko Clio by jeszcze wyrobić się w asfalcie, zabrakło metra. Do tego jeżeli poszedłby prosto, omijając auto z lewej, prawdopodobnie jego droga poszłaby w las. Sytuacja raczej patowa, mógł chociaż ruszyć hamulec, a nie odjąć tylko gazu, ew z matematycznego punktu widzenia, jedynym ratunkiem byłoby zachowanie toru jazdy przy zwiększeniu prędkości, ale tutaj nie ma czasu na logikę, a i zapewne ten strup na którym jechał nie ma takich możliwości.


I ten napis na drodze "slow"... Więcej nic nie trzeba mówić

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6130
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 471000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-12, 14:20

Adam_1210, może za mało jeżdżę, żeby to zaobserwować, ale o ile może widać, czasem ewidentne ruchy albo blokujące przejazd jednośladu albo jednak umożliwiające mu przemieszczenie się naprzód między autami (chyba jednak częstsze o wiele), to otwierania drzwi nie zauważyłem jeszcze.
Adam_1210 pisze:a nie daj Boże kiedyś któryś kierowca zepchnie "niechcący" motocykl pod tira, to będzie kolejna tragedia.
No i znów będzie dyskusja, czy bardziej winny ten co zepchnął (tylko jeśli nieświadomie np.), czy motocyklista, który się pomiędzy rzeczonego tita a inne auto wpakował. Niby teoretycznie nie ma obowiązku zmiany pasa przy wyprzedzaniu (nawet wówczas nie trzeba włączać kierunkowskazu), ale taki manewr to spore ryzyko.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
BolzZ
VOLV
VOLV
Posty: 804
Rejestracja: 2009-02-27, 07:53
Imię: K
VOLVO: V90 CC D5 polestar
Silnik: D5
KW/KM/NM: 250
Rok: 2018
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 150000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: BolzZ » 2014-09-12, 14:49

Iwan pisze:ale ja nie mam poczucia, że wtedy utrudniam cokolwiek komukolwiek.
I właśnie w tym tkwi problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”