Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-11, 07:15

TAK GINIE MOTOCYKLISTA - AUTENTYCZNY FILM Z KAMERY NA KASKU!

Podobnie, jak w wielu innych wypadkach motocyklista uderzył w samochód osobowy, którego kierowca wymusił pierwszeństwo przejazdu. Wypada jednak dodać, że w chwili zderzenia David jechał z prędkością około 160 km/h ponad dwukrotnie większą od dozwolonej. Kierowca osobowego Renault Clio nie spodziewał się, że cokolwiek może poruszać się z przeciwka w takim tempie...

.. zdaje się, że obaj wieźli ze sobą śmierć :/
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: amdr » 2014-09-11, 10:21

W tym przypadku kierowca samochodu powinien zauważyć motocykl, może był słabo widoczny na tle niedawno wyprzedzonego samochodu ale tak jest że jadąc za szybko sami zabieramy sobie czas na reakcję. Motocykliści często jeżdżą dużo za szybko jadą schowani w martwym punkcie samochodu, to ma takie odejście że pojawiają się znikąd, obejrzysz się - pusto, spojrzysz przed siebie a motocykl śmiga obok.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-11, 11:52

amdr pisze: Motocykliści często jeżdżą dużo za szybko jadą schowani w martwym punkcie samochodu, to ma takie odejście że pojawiają się znikąd, obejrzysz się - pusto, spojrzysz przed siebie a motocykl śmiga obok.
Straszne uderzenie. Przyjmując, że do lasku umiejscowionego na rogu skrzyżowania jest jakieś 30-40 m, obliczając czas od momentu zderzenia do momentu upadku w tymże lasku (3-4 sek) wychodzi, że ciało motocyklisty mogło lecieć nawet z prędkością 10 m/sek, czyli niecałe 40 km/h! - nie ma szans na przeżycie takiego upadku.

Obrazek
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-11, 14:10

Wg mnie obaj mają za uszami... jak przejrzałem to moment kiedy auto już ustawione do skrętu, a motor zbliża się do skrzyżowania, początek 5 s filmu.
Nie umiem ocenić, ale na moje oko motor nie jedzie aż 160 km/h jak sugerują, a kierowca Clio powinien był już dobrze widzieć motor, bo wg mnie jest on w okolicy 50 m od środka skrzyżowania, czyli mniej więcej od Clio.

Jeden wymusił, drugi jechał mocno za szybko no i bach. Wg mnie też kiepska reakcja motocyklisty - próbował coś tam ominąć auto wjeżdżając mu przed maskę, czyli w kierunku jego jazdy. Ale może liczył, że powożący Clio zareaguje i stanie w połowie pasa.
Sytuacje nie do porównania, ale jak ja sobie jeżdżę na rowerze po mieście i człek jakiś mi przecina drogę, to objeżdżam go za jego plecami, bo zanim się z nim zzrównam, to on zrobi 1-2 kroki, czyli schodzi mi z toru jazdy, a wjeżdżając przed, wszedłby mi na tor jazdy, albo bym musiał brać wiekszą poprawkę i robić jeszcze większy łuk/ zwiększyć prędkość żeby zdążyć przed takim pieszym.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-11, 14:49

Iwan pisze:próbował coś tam ominąć auto wjeżdżając mu przed maskę, czyli w kierunku jego jazdy.
Tak, odniosłem wrażenie, że w pewnym momencie zajarzył, że może być dzwon i delikatnie odbija w lewo, ale kocówo manewru nie próbuje jednak dokończyć. Prędkość mogła być zbliżona do podawanej. Te chłopak jechał Suzuki RGV, poniżej jej licznik wyskalowany w milach. Strzałka pokazuje pole w okolicy 100 mil, czyli ok 160 km/h.

Obrazek
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-11, 15:04

Odbił lekko, wiadomo, prędkość, to nagły skręt nie jest możliwy. To tak nawt średnio idzie określić manewrem, bo zaledwie lekko odchylił się od prostoliniowego toru jazdy. Jakby odbił w prawo, wywaliłoby go mocno ku prawej krawędzi jezdni, ale gdyby krzywizna toru jazdy nie była ostra, to może mając ABS (może to ma?) jakoś zdołałby coś wyhamowac i wrócić na swój pas zanim dojechałyby auta widoczne dość daleko z tyłu za Clio.

Klocek ten motocyklista, że nie zwolnił przed skrzyżowaniem.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-11, 15:08

Iwan pisze:Klocek ten motocyklista, że nie zwolnił przed skrzyżowaniem.
Pewność i swawola.. :/ Zauważyłeś, że od pewnego momentu prowadził tylko jedną ręką?
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-11, 15:16

pablomed pisze:od pewnego momentu prowadził tylko jedną ręką?
hmm, lewej ręki nie widać wg mnie tuż przed wypadkiem - na pewno zdjął ją z kierownicy po wyprzedzeniu samochodu przed skrzyżowaniem, moze w geście podziękowania za odsunięcie się tamtego do zewnętrznej krawędzi, i jakby ta ręka mignęła potem w polu widzenia kamery, więc może wróciła na kierownicę

wg mnie nie widać ewidentnie, czy po wyprzedzneiu auta lewa ręka jest na kierownicy, czy nie
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: nonline » 2014-09-11, 15:26

pablomed pisze:Zauważyłeś, że od pewnego momentu prowadził tylko jedną ręką?
Nieprawda, obejrzyj sobie po klatce od 2:48 do 2:50 - widać jak ręka po machnięciu na srebrną żabę wraca na kierownicę.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-11, 15:32

Iwan pisze:wg mnie nie widać ewidentnie, czy po wyprzedzneiu auta lewa ręka jest na kierownicy, czy nie
Też nie jestem pewien

-- 2014-09-11, 15:36 --

aha, nonline, nie myślałeś o karierze w Scotland Yardzie? Lupa, kapelutek, prochowiec i fajka w zębach.. :mrgreen:
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
QompaQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2710
Rejestracja: 2013-12-07, 19:44
Imię: Victor
VOLVO: S80 - ASB - RHD
Silnik: 2.4 - B5244S2 -
KW/KM/NM: Nominalna - 103/140
Rok: 2003
Średnie spalanie: LPG 8,9 trasa
Przebieg: 183000
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: QompaQ » 2014-09-11, 15:39

Iwan pisze:prędkość, to nagły skręt nie jest możliwy.
... ale można się " wyłożyć " poobijać ,połamać, poobcierać kombinezon i przeżyć ... gdyby nie to że, zawsze motoru szkoda ...

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-11, 15:51

QompaQ pisze:... ale można się " wyłożyć " poobijać ,połamać, poobcierać kombinezon i przeżyć ... gdyby nie to że, zawsze motoru szkoda ...
niby można, ale to tylko film i nie jesteśmy w stanie dokładnie odtworzyć zdarzenia. Wydaje mi się, że pomimo "zasług" kierowcy osobówki, motocyklistę zgubiła trochę rutyna.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: nonline » 2014-09-11, 16:14

Rutyna, bonzo-kurduplo i maneta odkręcona w opór, nie jest mi go szkoda.
pablomed pisze:aha, nonline, nie myślałeś o karierze w Scotland Yardzie? Lupa, kapelutek, prochowiec i fajka w zębach.
Człowieku, jak ja miałbym być policjantem to ręka noga mózg na ścianie :P

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-11, 16:19

nonline pisze:Człowieku, jak ja miałbym być policjantem to ręka noga mózg na ścianie :P
domyślam się :D
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
ryba
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 256
Rejestracja: 2009-05-22, 08:31
Imię: Piotr
VOLVO: 945/965/XC70/480 Col. 283/480
Silnik: D24 TIC/ B204FT /D5244T /B20F
KW/KM/NM: 122 / 200 / 163 /109
Rok: 95
Był na spocie: 25
Średnie spalanie: 8,5 / ?? / 8,0 / 9.0
Przebieg: 389
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: ryba » 2014-09-11, 18:41

Myślę, że niezależnie od omawianej sytuacji należy się odrobinę szacunku dla tego co zginął. Przy okazji pytanie ile z osób biorących udział w tej dyskusji jeździ regularnie motocyklem ? Doświadczenie mówi, że to motocyklista musi myśleć "3 kroki naprzód" , nauczyć się obserwować zachowania kierowców aby z wyprzedzeniem dostosować swój tor jazdy, dać " się zobaczyć ". Trzeba mieć świadomość, że większość kierowców nie jest w stanie ocenić prędkości motocykla na podstawie jednego punktu świetnego ( światło mijania ). Kierujący motocyklem powinien zdawać sobie sprawę z dynamiki motocykla, przyśpieszenie zazwyczaj dużo lepsze od hamowania. Specyfiki prowadzenia oraz czasu reakcji oraz drogi przebytej do czasu rozpoczęcia hamowania. " Praw fizyki Pan nie zmienisz ". Na przykład nie jedzie się w gęstej zabudowie miejskiej 150 km/h bo w sytuacji przecinania kierunków ruchu ( pojazd, pieszy ) po prostu zabraknie miejsca na bezpieczne zatrzymanie.
Diagnostyka VIDA DICE. Diagnostyka motocykli BMW. Zapraszam na PW.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-11, 18:52

ryba pisze:niezależnie od omawianej sytuacji należy się odrobinę szacunku dla tego co zginął
Oczywista sprawa i pełny, nie tylko odrobię.
ryba pisze:Doświadczenie mówi, że to motocyklista musi myśleć "3 kroki naprzód" , nauczyć się obserwować zachowania kierowców aby z wyprzedzeniem dostosować swój tor jazdy, dać " się zobaczyć ". Trzeba mieć świadomość, że większość kierowców nie jest w stanie ocenić prędkości motocykla na podstawie jednego punktu świetnego ( światło mijania ). Kierujący motocyklem powinien zdawać sobie sprawę z dynamiki motocykla, przyśpieszenie zazwyczaj dużo lepsze od hamowania. Specyfiki prowadzenia oraz czasu reakcji oraz drogi przebytej do czasu rozpoczęcia hamowania. " Praw fizyki Pan nie zmienisz ".
Dokładnie takie same wnioski się nasuwają.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-12, 00:33

pablomed pisze:ryba napisał(a):
niezależnie od omawianej sytuacji należy się odrobinę szacunku dla tego co zginął

Oczywista sprawa i pełny, nie tylko odrobię.
Szacunek jako do człowieka po prostu - jak najbardziej - szkoda, że zginął, bo może był porządnym po prostu człowiekiem. Jako do kierowcy, uczestnika ruchu drogowego to już niekoniecznie, bo na tym polu wykazał się głupotą do potęgi, albo go poniosło, albo to było standardowe zachowanie u niego, tylko teraz się mu "udało" trafić. No może jakby miał tam pusto zupełnie, to te 160 km/h by pewno przeszło, ale nie wiem, z boku może coś wyskoczyć, zwierzę z rowu... i leci na pysk. Wyobraźni zabrakło totalnie. Od czegoś jednak są autostrady, ogrodzone płotem, rozdzielone kierunki ruchu, bez skrzyżowań kolizyjnych itd. No ale nie każda droga to autostrada, a każdy motor jest motorem i na niej, i poza nią, i pewno mocna maszyna kusi, zachęca do szybkiej, agresywnej jazdy (jak mi się tylko wydaje, ale pewno o wiele bardziej niż mocne auto).

Dla jasności. Ja motorem nie jeżdżę i być może nigdy nie będę. Po prostu zdając sobie sprawę z tego, że na motorze człowiek ma kiepską ochronę, że prowadzenie motoru to inna, trudniejsza bajka niż prowadzenie samochodu, nie zamierzam się na motor pakować.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Awatar użytkownika
re5pect
VOLV
VOLV
Posty: 707
Rejestracja: 2010-12-10, 17:29
Imię: Wojtek
VOLVO: 764 / 744 / 945
Silnik: b230ft++++ / b230ft / b230ft
KW/KM/NM: coraz więcej
Rok: 1989
Średnie spalanie: :C
Przebieg: 0
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: re5pect » 2014-09-12, 00:41

ciekawi mnie czy kierowca w ogóle miał szanse zauważyć motocykliste....
Podam przykład z życia - mieszkam przy ulicy średnio ruchliwej, obrzeża miasta. Nowy asfalt, raczej prosty odcinek (akurat koło mnie jest delikatny łuk), jest gdzie cisnąć. Pamiętam jak kiedyś chciałem wyjechać z podwórka:
- patrzę w lewo: czysto,
- patrzę w prawo: czysto,
- nie zdążyłem obrócić głowy drugi raz w lewo i przemknął mi przed maską motor z prędkością podchodzącą pod 200km/h (dozwolone 50km/h). ZERO szans na zauważenie motoru. Czasem jak otwiera się sezon na warzywa, to od przejeżdżających motorów trzęsie mi się dom :shock:
744 GL b230k -> 744 GLT 16V b234f -> 744 Turbo Intercooler b230et -> 744 GLE USA d24t -> 744 Turbo Intercooler USA b230ft -> 744 GLE b200e ->
744 Turbo Intercooler USA b230ft+ -> 764 Turbo Intercooler b230ft++++ / Volvo 744 Turbo Intercooler / Volvo 945 Turbo

Awatar użytkownika
ryba
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 256
Rejestracja: 2009-05-22, 08:31
Imię: Piotr
VOLVO: 945/965/XC70/480 Col. 283/480
Silnik: D24 TIC/ B204FT /D5244T /B20F
KW/KM/NM: 122 / 200 / 163 /109
Rok: 95
Był na spocie: 25
Średnie spalanie: 8,5 / ?? / 8,0 / 9.0
Przebieg: 389
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: ryba » 2014-09-12, 06:49

Zakładam, że potrafisz na podstawie prędkości kątowej motocykla oszacować jego prędkość ;-). Pokutuje mit, że to co jest głośne jedzie bardzo szybko ;-). Przyjmując prędkość motocykla 200 km/h i czas ruchu głowy " lewo - prawo - lewo " na 3 s łatwo obliczyć drogę jaką przebędzie w tym czasie motocykl ( 200 km/h to około 55.55 m/s ) dla równego 166 m. Do tego dochodzi wtapianie się pojedynczego światła motocykla w światła innych pojazdów. Szkoda, że na kursach A nie kładą tego do głowy ....
Diagnostyka VIDA DICE. Diagnostyka motocykli BMW. Zapraszam na PW.

Awatar użytkownika
sahib
V
V
Posty: 121
Rejestracja: 2013-11-09, 18:33
Imię: Ryszard
VOLVO: S60 2.4
Silnik: B5244S2
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2001
Przebieg: 201000
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: sahib » 2014-09-12, 09:26

"Patrz w lusterka. Sprawdź dwa razy. Motocykle są wszędzie".
To hasło sugerowałoby że odpowidzialność za uniknięcie wypadku spoczywa wyłącznie na kierowcach samochodów. On ma się rozglądać, być czujnym za siebie i jego bo motor może pojawić się dosłownie znikąd. I pewien jestem że każdy kierowca samochodu miał przynajmniej choć raz taką sytuację.
Ja bym dodał do kompletu drugie hasło skierowane bardziej do motocyklistów.
"Nie bądź jeźdźcem bez głowy, daj kierowcy auta szansę na dostrzeżenie cię w lusterku i daj mu czas na reakcję"
Kierowcę auta chroni blacha a motocyklistę nic.
:loss:

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-12, 09:35

sahib pisze:"Patrz w lusterka. Sprawdź dwa razy. Motocykle są wszędzie".
To hasło sugerowałoby że odpowidzialność za uniknięcie wypadku spoczywa wyłącznie na kierowcach samochodów. On ma się rozglądać, być czujnym za siebie i jego bo motor może pojawić się dosłownie znikąd.
sahib, dokładnie tak też odbieram przesłanie tej naklejki. Drażni mnie to niesamowicie.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

qb4hkm
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3136
Rejestracja: 2010-09-06, 20:47
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: qb4hkm » 2014-09-12, 09:41

Oczywiście, jadę 3 pasmową drogą w w-wie, widzę motocykl w prawym lusterku, w lewym pusto, kierunek, zmieniam pas na lewy, a on na pełnym gazie mija mnie z lewej. BTW, jajca powinni obcinać z jazdę na długich, szczególnie po zmroku, moto ma światła na podobnej wysokości jak lusterka w samochodzie, oślepia jakby lampą błyskową po oczach dostał :-/.

zurav
V
V
Posty: 111
Rejestracja: 2008-11-10, 23:20
Imię: Artur
VOLVO: XC70, 940 Clasic
Silnik: 2,5T/ B230FK
KW/KM/NM: 134/ 210
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: bydgoszcz
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: zurav » 2014-09-12, 10:05

Zwracam uwagę,że rozmowa zaczyna skręcać w kierunku szowinistycznej krucjaty: samochodziarze kontra motocykliści.
Czyli poniżej poziomu Forum.
Tak jak wszędzie i wśród motocyklistów zdarzają się zachowania ryzykowne;głupie. Tu niestety karane są bardziej bezwzględnie i natychmiast. Kierowcy samochodów NICZYM nie różnią się od motocyklistów jeśli chodzi o zachowanie a może nawet więcej w nich agresji. Doświadczam tego często jeżdżąc motocyklem zawodowo;nieomal codziennie (serwis mot. BMW).
Proszę - nie wycierajmy sobie gęby ludzkim nieszczęściem; nie taki był cel rodziny gdy zezwoliła na upublicznienie filmu.

ps Nie jestem specem od japońców, ale czyż zamieszczone powyżej zdjęcia zegarów nie mają zaznaczenie strzałką na obrotomierzu-?
http://databikes.com/imgs/a/c/a/n/v/suz ... _4_lgw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: Iwan » 2014-09-12, 10:21

zurav, nie ma co robić wojny. Agresja na drodze jest, trudno.

Ja ze strony motocyklistów nie spotykam się z agresją, dla mnie oni (niektórzy, ale bardzo rzucają się w oczy) po prostu jeżdżą za szybko i liczą albo na szczęście niebywałe, albo na to, że inni mają jakieś nadprzyrodzone zdolności, wyostrzone zmysły i zrobią im miejsce, usuną się i nie wiadomo co jeszcze, żeby mogli zasuwać swoje.

Agresywne (o ile to dobre słowo), a na pewno mocno ryzykowne zachowania kierowców osobówek najbardziej widac i czuć, bo jest ich po prostu najwięcej na drodze. Motorów nie jest tyle, ale się wyróżniają, bo przyspieszenie, zwrotność, możliwość - jakże często wykorzystywana - do przeciskania się między autami jadącymi sąsiednimi pasami z prędkością 100-120 (ostatnio tak miałem na "jedynce" między Piotrkowem a Częstochową; a autem jednak trzeba czekać aż się zwolni pas, a motor popyla, i komuś ręka drgnie na kierownicy, zjedzie 30 cm, tyrpnie lusterkiem w kierownicę motoru i tylko tragiczne koziołkowanie z tego będzie, do tego koleiny, połatana droga, jakieś uskoki, fałdy, motorem też może rzucić. Naturalny odruch jest się odsunąć, jak się widzi takie wymuszenie, a to zachęca i nakręca motocyklistów do takich i podobnych zachowań. Chodzi mi cały czas o to, że są to przypadki rzadsze niż to co robią kierowcy aut, ale dużo bardziej zauważalne i zapadające w pamięć, a przez to może i niesłusznie, ale uważane za bardziej dokuczliwe na drodze.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: Tak umiera motocyklista - Autentyczne nagranie z kamery na kasku.

Post autor: pablomed » 2014-09-12, 10:31

Każdy tego typu wypadek to wielki dramat, tak ginącego jak i jego przyjaciół, najbliższych, ale często i drugiego uczestnika wypadku (o ile takowy jest). Z racji wykonywanego od blisko ćwierć wieku zawodu, mam liczne wnioski i obserwacje, które przynajmniej w Łodzi i okolicy stały się pewną prawidłowością. Otóż z moich obserwacji wynika, że przynajmniej 90% wypadków na motocyklach, w tym śmiertelnych zależy jednak od typu motocykla i wieku motocyklisty biorącego udział w wypadku. Z moich doświadczeń wynika, ze najwięcej dramatycznych w skutkach wypadków z udziałem motocykli ma miejsce z powodu brawury (co ciekawe wcale nie z powodu alkoholu) oraz z powodu winy innego współuczestnika ruchu, przy czym w praktycznie w każdym przypadku, będąca na miejscu policja, świadkowie etc. wyraźnie wskazują, że "wina była tamtego, ale motocykl jechał stanowczo za szybko i gdyby jechał wolniej, mogło do tego nie dojść". W tym miejscu dochodzimy do zagadnienia, które szeroko opisuje ryba. Przy pewnej prędkości nie mamy już możliwości oceny prędkości motocykla i tego czy zdążymy np. "przeskoczyć" czy też dojdzie do kolizji. Wielokrotnie też słyszy się relacje "wyrósł spod ziemi" lub "nie wiem skąd się wziął".

Sprawa kolejna to wspomniane wyżej obserwacje dotyczące konkretnych typów motocykli oraz wieku prowadzących. Otóż jak sięgam pamięcią, najpoważniejsze wypadki, w tym te najgorsze, śmiertelne mają najczęściej miejsce z udziałem tzw. "ścigaczy" oraz osób przed 30 rokiem życia. Skąd takie wioski? Proste, bo będąc na miejscu wypadku najczęściej można obejrzeć pozostałości po motocyklu, a wstępna identyfikacja zwłok (dokumenty, przybyła na miejsce rodzina, znajomi itp.) pozwala na wyciągnięcie takich właśnie wniosków. Co więcej, mogę policzyć na palcach dwóch rąk bardzo poważne wypadki z udziałem motocykli, w których udział brał prowadzony przez doświadczonego kierowcę Fun Bike, Chopper lub innego tego typu jednoślad. Bywa oczywiście, że pomocy udziela się i takim kierowcom, ale są to często niegroźne dla życia urazy, niegroźne, ponieważ umiarkowana prędkość i tak potrzebne doświadczenie pozwalały na położenie motocykla lub w przypadku zderzenia, owa prędkość i powstałe urazy podczas kolizji urazy nie były śmiertelne.

Wnioski:

Podkreślając, że jest to wieloletnia obserwacja wyłącznie własnego podwórka powiem, że moim zdaniem, najtragiczniejsze wypadki z udziałem motocykli, w tym te śmiertelne są w znakomitej większości powodowane przez młodych kierowców z małym doświadczeniem i poruszających się na bardzo szybkich sportowych motocyklach (licznik mojego rekordzisty zatrzymał się na 215 km/h i w mieście!). Wiele wypadków jest bliźniaczo podobnych to tego, który widzimy na filmie zamieszczonym powyżej, ale i tu nie można mówić o pechu zupełnie niewinnego zaistniałej sytuacji motocyklisty, który miał nieszczęście trafić na kierowcę, który nie zdążył go zauważyć. Często jest tak, że ludzie nie widzą, bo parametry ludzkiego wzroku i mózgu w danej sytuacji drogowej nie sięgają aż tak wysoko. W tym oto miejscu kończy się teoria, a zaczyna śmierć i ludzki dramat.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”