Post
autor: PeBe » 2015-11-05, 11:45
Skoro już o wynikach testów mowa, to informacja jakiego modelu opony dotyczą, nie mówi wszystkiego. Bo 175/65/14 może zachowywać się zupełnie inaczej niż 215/50/17. Opona świetnie sprawująca się na jednym aucie, może wypaść źle na innym, bo to drugie ma inną masę, inne wyważenie przód / tył oraz inaczej wystrojone ABS, EBD... A gdy chcemy jeszcze porównać zachowanie się na zakrętach, dochodzi kilka kolejnych parametrów.
sabek_d, podobnie jak Aleksiasty nie zgodzę się, że "na suchym zimnie" letnia trzyma lepiej. Są opony, które rzeczywiście trzymają - choć ja sam poniżej zera (no, -3) nie testowałem. Ale są też takie, z których już przy +7 robi się "bakelit". Wspominałem już w tym wątku o letnich Dunlopach, którymi świetnie mi się kiedyś jeździło. Jako jedyne na które trafiłem, były dobrze zgrane z charakterystyką ABSu Carismy. Ale jesienią trzeba było szybciutko wskakiwać w zimówki. Ech, jakie cudowne zimowe Gislavedy wtedy miałem... Jak mi się skończą zimowe Nokiany, chyba się za Gislavedami rozejrzę. Tylko czy one będą się z S80II lubiły?
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!