Wyjaśnienie liczby oktanowej
- Lunatic
- V
- Posty: 49
- Rejestracja: 2014-11-20, 20:49
- Imię: Dariusz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9
- KW/KM/NM: 147/200/280
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 16 LPG
- Przebieg: 282000
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
- Kontakt:
Wyjaśnienie liczby oktanowej
Fajnie wyjaśnione i w miarę prostym językiem o co chodzi z oktanowością i czy warto lać 98 a nie 95:
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
-
- VO
- Posty: 201
- Rejestracja: 2011-01-30, 16:05
- Imię: Ireneusz
- VOLVO: S60 II
- Silnik: 2.0 D
- KW/KM/NM: 163 KM
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Status: Offline
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
Bardzo ciekawa wypowiedz, wynika ze nalanie 98 nie daje większego kopa od 95
VolvoRulezzz
- Lunatic
- V
- Posty: 49
- Rejestracja: 2014-11-20, 20:49
- Imię: Dariusz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9
- KW/KM/NM: 147/200/280
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 16 LPG
- Przebieg: 282000
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
Tak, a wręcz zaszkodzi bo możemy nie dogrzać silnika.Volvo driver pisze:Bardzo ciekawa wypowiedz, wynika ze nalanie 98 nie daje większego kopa od 95
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
Pb 98 ma jedynie sens, gdy silnik jest do niej przystosowany (zapłon, faza otwarcia zaworów itp) lub producent bezwzględnie to zaleca. Jeśli mamy sterownik, który sam ustala moment zapłonu i czas otwarcia zaworów, w zależności od liczby oktanowej paliwa, po co bezsensownie dopłacać do droższej benzyny?
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
- LewY
- V
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-09-13, 15:40
- Imię: Lukasz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.8
- KW/KM/NM: 200/272/360
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: SZO Żory
- Status: Offline
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
a jak u mnie w instrukcji jest napisane, że pojedzie na 91, 95 lub 98
to jak to się ma do tego:
to jak to się ma do tego:
pablomed pisze:Pb 98 ma jedynie sens, gdy silnik jest do niej przystosowany
- Menedżer
- VOLV
- Posty: 904
- Rejestracja: 2014-07-22, 09:07
- Imię: Adrian
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- KW/KM/NM: 272
- Rok: 2003
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 18l/100km
- Przebieg: 161000
- Lokalizacja: Elbląg
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
To znaczy że jak zalejesz 98 to mu nie zaszkodzi ale nie ma takiej potrzeby
Napisane przy użyciu Note 3 i Tapatalk.
Napisane przy użyciu Note 3 i Tapatalk.
Na terenie Elbląga:
-wgram j.polski w DIM (licznik) oraz ICM (radio/klima)
-diagnostyka Volvo VIDA/DICE
-programowo i fizycznie usuwam DPF
-wymuszam wypalanie DPF
-czyszczę filtry DPF
-wyłączam zawory EGR
-chip tuning Volvo (diesel i benzyna)
Kontakt:
- PW
- tel. 799 311 599
-wgram j.polski w DIM (licznik) oraz ICM (radio/klima)
-diagnostyka Volvo VIDA/DICE
-programowo i fizycznie usuwam DPF
-wymuszam wypalanie DPF
-czyszczę filtry DPF
-wyłączam zawory EGR
-chip tuning Volvo (diesel i benzyna)
Kontakt:
- PW
- tel. 799 311 599
- LewY
- V
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-09-13, 15:40
- Imię: Lukasz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.8
- KW/KM/NM: 200/272/360
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: SZO Żory
- Status: Offline
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
czyli wszystkie moje pieniędze psu w budę
jest tam w tej instrukcji również nabazgrane, że na 98 silnik będzie najlepiej wykorzystany i chyba ekonomiczniejszy,
a na 91 lepiej nie jeździć
czyli jakaś różnica musi być
jest tam w tej instrukcji również nabazgrane, że na 98 silnik będzie najlepiej wykorzystany i chyba ekonomiczniejszy,
a na 91 lepiej nie jeździć
czyli jakaś różnica musi być
- Menedżer
- VOLV
- Posty: 904
- Rejestracja: 2014-07-22, 09:07
- Imię: Adrian
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- KW/KM/NM: 272
- Rok: 2003
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 18l/100km
- Przebieg: 161000
- Lokalizacja: Elbląg
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
Ja T6 jeżdżę zarówno na 95 jak i 92 i nie widzę różnicy czy to w spalaniu czy osiągach.
Na terenie Elbląga:
-wgram j.polski w DIM (licznik) oraz ICM (radio/klima)
-diagnostyka Volvo VIDA/DICE
-programowo i fizycznie usuwam DPF
-wymuszam wypalanie DPF
-czyszczę filtry DPF
-wyłączam zawory EGR
-chip tuning Volvo (diesel i benzyna)
Kontakt:
- PW
- tel. 799 311 599
-wgram j.polski w DIM (licznik) oraz ICM (radio/klima)
-diagnostyka Volvo VIDA/DICE
-programowo i fizycznie usuwam DPF
-wymuszam wypalanie DPF
-czyszczę filtry DPF
-wyłączam zawory EGR
-chip tuning Volvo (diesel i benzyna)
Kontakt:
- PW
- tel. 799 311 599
- LewY
- V
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-09-13, 15:40
- Imię: Lukasz
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.8
- KW/KM/NM: 200/272/360
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: SZO Żory
- Status: Offline
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
gdzie Ty to kupujesz?Menedżer pisze:92
Ja tam na 95 i 98 też nie widzę różnicy, a jeśli nie widać różnicy to...
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
.. po co przepłacać?
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
- Menedżer
- VOLV
- Posty: 904
- Rejestracja: 2014-07-22, 09:07
- Imię: Adrian
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- KW/KM/NM: 272
- Rok: 2003
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 18l/100km
- Przebieg: 161000
- Lokalizacja: Elbląg
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
Czasem zdarza mi się pojechać bardziej na północ niż mieszkam W Rosji jest tylko 95 I 92, podobno jak się wjedzie w głąb Rosji można i 88 znaleźć
Napisane przy użyciu Note 3 i Tapatalk.
Napisane przy użyciu Note 3 i Tapatalk.
Na terenie Elbląga:
-wgram j.polski w DIM (licznik) oraz ICM (radio/klima)
-diagnostyka Volvo VIDA/DICE
-programowo i fizycznie usuwam DPF
-wymuszam wypalanie DPF
-czyszczę filtry DPF
-wyłączam zawory EGR
-chip tuning Volvo (diesel i benzyna)
Kontakt:
- PW
- tel. 799 311 599
-wgram j.polski w DIM (licznik) oraz ICM (radio/klima)
-diagnostyka Volvo VIDA/DICE
-programowo i fizycznie usuwam DPF
-wymuszam wypalanie DPF
-czyszczę filtry DPF
-wyłączam zawory EGR
-chip tuning Volvo (diesel i benzyna)
Kontakt:
- PW
- tel. 799 311 599
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Wyjaśnienie liczby oktanowej
Czyli prawie jak kiedyś u nas - tzw. zielona - 86 oktanMenedżer pisze: jak się wjedzie w głąb Rosji można i 88 znaleźć
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut