Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 318 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
jaaano
PostNapisane: 2016-10-20, 12:41 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.09.2012, 00:01
Posty: 837
Lokalizacja: ELA
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
jakubpda napisał(a):
Dodatkowo na opony otrzymuje się 10 lat gwarancji producenta.

Nie tak hop !
"Porównanie długości okresów gwarancyjnych" http://www.opony.com.pl/artykul/zasady- ... n/?id=1211

_________________
Powered by http://www.kiviracing.pl -210KM/500Nm.
VW 1,9 tdi AFN 200KM/410Nm by http://www.g-lab.pl , http://www.ctr-tuning.com


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 12:58 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 59000
Co do tych kosztów, rotacje trzeba dokonać, ale ok raz do roku zamiast 2 czyli oszczędzasz np: 80 zł rocznie, za to opony wielosezonowe są droższe, od ich odpowiedników sezonowych (to hipoteza, oparta że technologicznie wytworzenie/zaprojektowanie/testowanie takiej opony jest trudniejsze/dłuższe/kosztowniejsze), a producent chce przecież na tym wszystkim jednak zarobić. Więc jak to podliczyć to pewnie cenowo wyjdzie na to samo, a kto wie czy opona nie ściera się szybciej, przez co ich wymiana będzie częstsza.
Nie mówię, że to opony to zło, ale przestrzegam przed hurraoptymizmem, kolega jeździ od wiosny na tych oponach, samochodem A3 (diesel przedni napęd, chyba 170 km) poczekam jaką mi zda relacje po zimie;)

_________________
s40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
rych33
PostNapisane: 2016-10-20, 13:17 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.05.2015, 23:58
Posty: 158
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Ryszard
VOLVO: S40
Silnik: 2,0D
KW/KM/NM: 136 KM
Rok: 2007
Przebieg: 166209
Miesiąc temu temu też się skusiłem. 205/55 R16. Na razie jako opony letnie świetnie się spisują :one:
Jeździ się bardziej cicho i komfortowo jak na moich letnich Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17.
Tak więc koniec z sezonowymi wymianami. I mam nadzieję że tak zostanie. Chociaż u mnie polegało to tylko na wymianie kół, bo mam dwa komplety.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jakubpda
PostNapisane: 2016-10-20, 14:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.10.2011, 14:58
Posty: 109
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jakub
VOLVO: s80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 205
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
saq87 napisał(a):
rotacje trzeba dokonać, ale ok raz do roku


Według Ciebie czy według jakiejś konkretnej normy producenta ?
Proszę o szczegółowy cytat najlepiej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 15:05 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 59000
To sprawa dość indywidualna, ale wg EUROMASTER co 10k km (sam robię 10k rocznie), optymalnie należałoby zamienić, ale dużo zależy od mocy silnika, stylu jazdy, czy napęd na obie osie itp. więc okres można wydłużyć/skrócić. O ile mnie pamięć nie myli wartość 10k km, padła w tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=emdmodQJIhM .

_________________
s40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Volvik2014
PostNapisane: 2016-10-20, 15:10 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.10.2016, 19:43
Posty: 29
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Slawi
VOLVO: Xc60
Silnik: B6304T4
KW/KM/NM: 224/304
Rok: 2014
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 52500
https://www.youtube.com/watch?v=vDrYxsv ... ture=share. Panowie zobaczcie sobie co ta opona potrafi.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jakubpda
PostNapisane: 2016-10-20, 15:16 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.10.2011, 14:58
Posty: 109
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jakub
VOLVO: s80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 205
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Kolego szanowny proszę Cię konkrety a nie pierdo...

Według euromaster to najlepiej by było pojawić się u nich w serwisie 10x w roku z czego mają kasę.
Według firm oponiarskich trzeba by było najlepiej mieć 4 komplety opon. Na wiosnę, lato, jesień, zima bo z tego mają kasę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 15:17 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 59000
No widzę, że hołek nauczył się broszurki i fajnie ją czyta do kamer. Wolałbym polegać troszkę bardziej niezależnych opiniach:p Na targach w Paryżu już zaprezentowano kolejną iterację tej opony, która do dystrybucji ma trafić w kwietniu 2017 roku, chciałbym zobaczyć porównanie obu generacji;)

@jakubpda Jasne, że serwisy chcą zarobić, ale jeżeli negujesz szybszego fakt zużywania się bieżnika opon z osi napędowej, to nie rotuj, tylko zmieniaj całe komplety, kto bogatemu zabroni ;)

_________________
s40


Ostatnio edytowano 2016-10-20, 15:24 przez saq87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jakubpda
PostNapisane: 2016-10-20, 15:24 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.10.2011, 14:58
Posty: 109
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jakub
VOLVO: s80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 205
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nie neguję szybszego fakt zużywania się bieżnika opon z osi napędowej, tylko pisanie na forum głupot typu :
saq87 napisał(a):
,,rotacje trzeba dokonać, ale ok raz do roku"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Volvik2014
PostNapisane: 2016-10-20, 15:25 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.10.2016, 19:43
Posty: 29
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Slawi
VOLVO: Xc60
Silnik: B6304T4
KW/KM/NM: 224/304
Rok: 2014
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 52500
Mój szwagier założył je do Suzuki Vitara i jest zachwycony.Jedyny minus ze wzrosło mu spalanie o dwie setki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 15:28 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 59000
@jakubpda Chodziło mi o przykład (przy wyliczaniu kosztów) to, że ja zmieniam opony teraz 2 razy do roku, gdybym miał wielosezonowe to rotwałbym co roku, bo tyle wynika z moich przebiegów (I wiedzy na temat opon – niewielkiej). Nie jestem wulkanizatorem, ale pewnie udałbym się do jakiegoś po poradę opinie co ile powinienem zmieniać (wielosezonowe) przy mojej mocy auta i raczej flegmatycznej jeździe :)

_________________
s40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
janes100
PostNapisane: 2016-10-20, 15:34 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.02.2016, 14:06
Posty: 69
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC90
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 120
Rok: 2003
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 202000
Witam ja Wam powiem że jestem zachwycony tymi oponami moj kolega je testuje od roku na passacie B6 i narazie wszystko ok niestety nie miał zbyt dużo okazji do jazdy po śniegu (słaba zima) Ale właśnie na taki klimat jaki my mamy to są opony idealne slabe lata i zimy prawie bez sniegu

_________________
Inne marki - po prostu są
VOLVO - bezcenne


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
rych33
PostNapisane: 2016-10-20, 15:38 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.05.2015, 23:58
Posty: 158
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Ryszard
VOLVO: S40
Silnik: 2,0D
KW/KM/NM: 136 KM
Rok: 2007
Przebieg: 166209
Kupować ! Nie marudzić :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łysy
PostNapisane: 2016-10-20, 15:58 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.06.2015, 19:42
Posty: 2333
Płeć: Nie określono
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
jakubpda napisał(a):
Ogólnie bardzo polecam oponę. Niedowiarkom polecam zobaczyć ten film, który mnie przekonał do zakupu.

https://www.youtube.com/watch?v=2cgtmmtsqFA

No muszę przyznać ,że mnie też przekonało do nie kupienia https://www.youtube.com/watch?v=CC_UvZZSfAY ;)
A tak z innej beczki , ile ta opona wytrzyma z 2 sezony ? To max - każda opona miękka a taką jest w lecie w upalne dni praktycznie znika w oczach .
Ja mając 2 komplety jestem w stanie przejechać 3-4 sezony i co dla mnie bardzo istotne , to jeżdżąc na oponie odpowiedniej do sezonu czuję się bezpieczniej .
Chciałbym zobaczyć te opony u Chołowczyca na jego Nissan GTR jak frunie na nich po 200km/h i więcej .
I jeszcze jedna bardzo istotna sprawa - spróbujcie na tych oponach pojechać w Alpy do Austrii,Szwajcari gdzie jest obowiązek używania opon zimowych i nie daj Borze zatrzymajcie się pod górkę i zróbcie zator , jeśli mnie pamięć nie myli to kosztuje to od 1500€ w górę ;) nie mylić z brakiem obowiązkowych opon .

_________________
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Daran
PostNapisane: 2016-10-20, 16:06 
Offline

Dołączył(a): 20.10.2016, 15:43
Posty: 0
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Nie określono
Imię: Darek
VOLVO: xc90
Silnik: D4204T11
Rok: 2016
Przebieg: 1000
Po 2 sezonach moim zdaniem do wywalenia i trzeba kupować nowe. Ja jeszcze cały czas się waham, ale raczej te filmiki zaczynają mnie przekonywać. Z drugiej strony musiałbym kupić 2 komplety, bo mam 2 auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nurek
PostNapisane: 2016-10-20, 17:17 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2012, 11:19
Posty: 848
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC60
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2013
Łysy, tak jak narty allround nie sprawdzą się w jeździe na tyczkach, tak opona Michelina nie wytrzyma dużo w jeździe na maxa. Ale przecież nie o tym ta dyskusja.... :569: :568: :569: :568:
Gdybym jeździł tylko po Polsce to bym ją rozważał jako alternatywę. 235/65/17 kosztuje na oponeo 700 pln vs 500-550 za Michelina lato/zima.
Brakuje tylko informacji ile bieżnika ubyło w CrossClimate'ach po jednym sezonie letnim przy "normalnym" trybie jazdy??

_________________
pozdrawiam,
Paweł

Moje Volvo:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=141&t=62470"
Volvo na sprzedaż


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
matej76
PostNapisane: 2016-10-20, 17:18 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 25.03.2010, 16:27
Posty: 522
Lokalizacja: DC WX___70
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 || S90
Silnik: D5252T || B6304S
KW/KM/NM: @RICA || 204
Rok: 1997
Był na spocie: 20
Średnie spalanie: 8,0 || 13,4
Przebieg: 401
Łysy napisał(a):
A tak z innej beczki , ile ta opona wytrzyma z 2 sezony ? To max - każda opona miękka a taką jest w lecie w upalne dni praktycznie znika w oczach .
nie wiem, ile jeździsz w lato, ale ja dodzieram zimówki, bo już nie podobała mi się ich praca w zimę i po przejechaniu powyżej 20kkm od wiosny, nie podzielam Twojego zdania.

Łysy napisał(a):
Chciałbym zobaczyć te opony u Chołowczyca na jego Nissan GTR jak frunie na nich po 200km/h i więcej .
Hołowczyca

Łysy napisał(a):
I jeszcze jedna bardzo istotna sprawa - spróbujcie na tych oponach pojechać w Alpy do Austrii,Szwajcari gdzie jest obowiązek używania opon zimowych
a przypadkiem M+S nie jest wystarczający?

Łysy napisał(a):
i nie daj Borze
Boże


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
rych33
PostNapisane: 2016-10-20, 17:34 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.05.2015, 23:58
Posty: 158
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Ryszard
VOLVO: S40
Silnik: 2,0D
KW/KM/NM: 136 KM
Rok: 2007
Przebieg: 166209
Daran napisał(a):
Po 2 sezonach moim zdaniem do wywalenia i trzeba kupować nowe. Ja jeszcze cały czas się waham, ale raczej te filmiki zaczynają mnie przekonywać. Z drugiej strony musiałbym kupić 2 komplety, bo mam 2 auta.

No to zakładając że na CrossClimate przejeździsz 2 sezony. A na dwóch kompletach letnie zimowe przejeździsz 4 sezony. To dokładnie ta sama matematyka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
volvuś v70
PostNapisane: 2016-10-20, 18:16 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.07.2014, 18:37
Posty: 1543
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
VOLVO: v70 II , s80 I
Silnik: 2.3 T5 - B5234T3 , B5244S
KW/KM/NM: 183/250KM - 125/170K
Rok: 2000
Był na spocie: 50
Średnie spalanie: wir w baku
Przebieg: 215000
Łysy napisał(a):
No muszę przyznać ,że mnie też przekonało do nie kupienia https://www.youtube.com/watch?v=CC_UvZZSfAY ;)

tego nie powinno się brać pod uwagę :>
Laguna nie jest nauczona do jazdy a jej sprawność jazdy po śniegu wyznaczają opony...........................lawety :kosci: :lol:

_________________
...oto "Junior"Obrazeka to ŁOŚ Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łysy
PostNapisane: 2016-10-20, 19:14 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.06.2015, 19:42
Posty: 2333
Płeć: Nie określono
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
Przebieg: 0
nurek,
Co znaczy przy normalnym trybie jazdy ? Opona ma być pewna w każdym przedziale - to jest Twoje bezpieczeństwo i życie ... do mnie to nie przemawia .
matej76,
Ależ mi głupio , zawstydziłęś mnie :oops: jak piszę szybko i nie myślę , to walę ortami mea culpa .Dzięki za zwrócenie uwagi .
matej76 napisał(a):
nie wiem, ile jeździsz w lato, ale ja dodzieram zimówki, bo już nie podobała mi się ich praca w zimę i po przejechaniu powyżej 20kkm od wiosny, nie podzielam Twojego zdania.

Sęk w tym ,że sporo jeżdżę w tym roku 35tyś tylko swoim autem innych nie liczę ,a rok się jeszcze nie skończył .
Wiem ,że są osoby które właśnie w taki sposób dojeżdżają opony jak Ty , nie preferuję tego gdyż znacznie za szybko się przemieszczam i potrzebuję mieć pewne ogumienie . Kilka razy jechałem w lato samochodami na zimowych kapciach , oj Panie pływa auto okropnie - hamowanie jak po plastelinie , zdecydowanie nie moja bajka .

_________________
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
matej76
PostNapisane: 2016-10-20, 20:06 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 25.03.2010, 16:27
Posty: 522
Lokalizacja: DC WX___70
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 || S90
Silnik: D5252T || B6304S
KW/KM/NM: @RICA || 204
Rok: 1997
Był na spocie: 20
Średnie spalanie: 8,0 || 13,4
Przebieg: 401
Łysy napisał(a):
Wiem ,że są osoby które właśnie w taki sposób dojeżdżają opony jak Ty , nie preferuję tego gdyż znacznie za szybko się przemieszczam i potrzebuję mieć pewne ogumienie . Kilka razy jechałem w lato samochodami na zimowych kapciach , oj Panie pływa auto okropnie - hamowanie jak po plastelinie , zdecydowanie nie moja bajka .
widzisz, sęk w tym, że jak guma stwardniała ze starości, to w zimę słaba, a w lato nie pływała IMO. A szybko też jeździłem, tylko płynnie :) A ja przez rok też 35kkm przeganiałem akurat :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Volvik2014
PostNapisane: 2016-10-20, 20:13 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.10.2016, 19:43
Posty: 29
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Slawi
VOLVO: Xc60
Silnik: B6304T4
KW/KM/NM: 224/304
Rok: 2014
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 52500
Panowie sprawdzałem dziś gumy szwagra.Przejechal na oponach 20tyś. i zostało 5,5min.bieżnika.Glownie Suzuki jeździ siorka delikatnie,bez szaleństw.Mysle ze za szybko opony się zużywają. Co o tym myślicie?

-- 2016-10-20, 20:19 --

Michelin CrossClimate chyba przechwalone.Tez chciałem je kupić ale po dzisiejszym pomiarze chyba się wstrzymam :560:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lucano
PostNapisane: 2016-10-20, 20:25 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.03.2016, 13:16
Posty: 133
Lokalizacja: Kraków (Kraków-Nowa Huta)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 136
Rok: 2004
Przebieg: 350000
Poruszyłem ten temat bo oglądając filmy na youtube zachęciły mnie do kupna.
Autem jeżdżę ok 10k km rocznie i w 90% po mieście lub odśnieżonych drogach. Nie mniej jednak zdarzają się przypadki gdzie pogoda nas zaskoczy nawet gdy chcesz wyjechać z parkingu pod blokiem. W tym właśnie celu było moje pytanie czy poradzi sobie na śniegu bez mielenia kołami.
Filmiki które przedstawiają jak ta opona zachowa się na lodzie pomijam, bo na lód to się zakłada łańcuchy a nie liczy na oponę zimową.
Jeśli chodzi o kwestię zużycia to padło konkretne stwierdzenie - 5,5mm zostało bodajże z 7 które daje fabryka po 20k km. Dla mnie to 2 lata jazdy więc wnioskuję, że 4 lata powinienem przejeździć zanim bieżnik spadnie do poziomu, który nie gwarantuje już parametrów fabrycznych.
Ktoś jeszcze może się pochwalić jazdą tymi oponami a nie tylko swoimi domysłami i filmikami na youtube?

PS. Muszę kupić oba komplety więc gdyby się nie sprawdziły w zimie, zostałyby jako opcja letnia :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Volvik2014
PostNapisane: 2016-10-20, 20:44 
Offline
V
V

Dołączył(a): 5.10.2016, 19:43
Posty: 29
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Slawi
VOLVO: Xc60
Silnik: B6304T4
KW/KM/NM: 224/304
Rok: 2014
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 52500
Jako zimowe sprawdzą się bez obawy.Znajomy tez ma CrossClimate w Golfie i sobie chwali.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jakubpda
PostNapisane: 2016-10-21, 08:45 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.10.2011, 14:58
Posty: 109
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jakub
VOLVO: s80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 205
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Mówienie, że dana opona wystarcza na X sezonów jest totalnie bez sensu. Krzyś robi rocznie 5000 km, a Ryś 45000 km. Powinniśmy mówić o tym ile opona przejedzie km do czasu osiągnięcia głębokości bieżnika 4mm.

U mnie po przejechaniu 15k km, nie stwierdzam nadmiernego zużycia tej opony względem poprzednich.

Ktoś tam wcześniej napisał błędnie o mandacie w Austrii. Kolego poczytaj o wymaganiach wcześniej.
Austria wymaga opon M+S lub M&S (do 4mm). Omawiane w wątku opony mają homologację 3PMSF czyli oznaczeniem potwierdzającym rzeczywiste właściwości zimowe opony - dodam od siebie, jedynym. Więc nie ma mowy o mandacie.

Przedstawione film, na którym Laguna ślizga się po lodzie nie jest argumentem przeciw lub za. Po pierwsze aby taki test był wiarygodny trzeba mieć te same pojazdy. Tutaj mamy różne masy oraz inny ich rozkład. Po drugie na lód są łańcuchy lub w niektórych krajach kolce.

Ps Jak zostaniesz zatrzymany w Austrii to tak musisz takowe łańcuchy posiadać (oczywiście nie zawsze na kołach)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 318 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL