Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 09:40 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 53000
I tak musisz/powinieneś dokonywać rotacji opon (nawet wielosezonowych) by równomierni ścierać bieżnik.

_________________
s40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jakubpda
PostNapisane: 2016-10-20, 09:46 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.10.2011, 14:58
Posty: 109
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jakub
VOLVO: s80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 205
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Nie musisz a możesz to jest różnica.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 10:20 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 53000
Oleju w silniku tez nie musisz wymieniać ... :)

_________________
s40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jakubpda
PostNapisane: 2016-10-20, 10:36 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.10.2011, 14:58
Posty: 109
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jakub
VOLVO: s80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 205
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Nie masz racji.

Olej trzeba wymieniać co jest napisane szczegółowo w instrukcji co ile czasu lub co ile km.

Rotacja opon to wyłącznie zalecenie producenta a nie konieczność czy obowiązek.

Wyobraź sobie, że są tacy którzy tego nie robią bo wymieniają cały komplet na nowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nurek
PostNapisane: 2016-10-20, 10:54 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2012, 11:19
Posty: 733
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC60
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2013
Nr z parady volvo: 0
A co ma rotacja opon do sezonowości?

_________________
pozdrawiam,
Paweł

Obrazek

Moje Volvo:
viewtopic.php?f=141&t=62470"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 11:41 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 53000
jakubpda napisał(a):
Nie masz racji.
Olej trzeba wymieniać co jest napisane szczegółowo w instrukcji co ile czasu lub co ile km.
Rotacja opon to wyłącznie zalecenie producenta a nie konieczność czy obowiązek.
Wyobraź sobie, że są tacy którzy tego nie robią bo wymieniają cały komplet na nowy.

Cóż dlatego napisałem musisz/powinieneś, obowiązku nie ma więc rzeczywiście możesz zmieniać cały komplet, gdy zajedziesz opony z przodu, a w tym czasie z tyłu ubędzie 1-2mm bieżnika. Równie dobrze oleju również nie musisz zmieniać, możesz co 50-70 tyś po prostu zmieniać silnik ;)

nurek napisał(a):
A co ma rotacja opon do sezonowości?

Sezonowe zmieniasz 2 razy w roku (więc "przy okazji", możesz je rotować), wielosezonowych nie zmieniasz, co najwyżej MOŻESZ je rotować :)

_________________
s40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nurek
PostNapisane: 2016-10-20, 11:44 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2012, 11:19
Posty: 733
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC60
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2013
Nr z parady volvo: 0
saq87 napisał(a):
Sezonowe zmieniasz 2 razy w roku (więc "przy okazji", możesz je rotować), wielosezonowych nie zmieniasz, co najwyżej MOŻESZ je rotować

Ale w świetle dyskusji o wyższości jabłek nad pomarańczami jakie to ma znaczenie ?? :galy:

_________________
pozdrawiam,
Paweł

Obrazek

Moje Volvo:
viewtopic.php?f=141&t=62470"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 11:48 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 53000
No kolega poruszył kwestie kosztów, że odpada coroczna (2-krotna) wymiana opon, ewentualna zbędność posiadania drugiego kompletu felg.

_________________
s40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nurek
PostNapisane: 2016-10-20, 11:52 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2012, 11:19
Posty: 733
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC60
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2013
Nr z parady volvo: 0
Bo koszty spadają, ewidentnie ;) Możesz rotować/wyważać raz na rok. Mało tego- unikasz robienia tego w "szczycie" zapotrzebowania na wulkanizatorów.

_________________
pozdrawiam,
Paweł

Obrazek

Moje Volvo:
viewtopic.php?f=141&t=62470"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jakubpda
PostNapisane: 2016-10-20, 11:55 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.10.2011, 14:58
Posty: 109
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jakub
VOLVO: s80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 205
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ja powiem tak koszty maleją, czasu wolnego przybywa i zapomina się co to jest opona. (przynajmniej do ich zajechania)
Dodatkowo na opony otrzymuje się 10 lat gwarancji producenta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jaaano
PostNapisane: 2016-10-20, 12:41 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.09.2012, 00:01
Posty: 541
Lokalizacja: ELA
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
jakubpda napisał(a):
Dodatkowo na opony otrzymuje się 10 lat gwarancji producenta.

Nie tak hop !
"Porównanie długości okresów gwarancyjnych" http://www.opony.com.pl/artykul/zasady- ... n/?id=1211

_________________
Powered by www.kiviracing.pl stage 1-210KM/500Nm.
VW 1,9 tdi AFN 200KM/410Nm by www.g-lab.pl , www.ctr-tuning.com


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 12:58 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 53000
Co do tych kosztów, rotacje trzeba dokonać, ale ok raz do roku zamiast 2 czyli oszczędzasz np: 80 zł rocznie, za to opony wielosezonowe są droższe, od ich odpowiedników sezonowych (to hipoteza, oparta że technologicznie wytworzenie/zaprojektowanie/testowanie takiej opony jest trudniejsze/dłuższe/kosztowniejsze), a producent chce przecież na tym wszystkim jednak zarobić. Więc jak to podliczyć to pewnie cenowo wyjdzie na to samo, a kto wie czy opona nie ściera się szybciej, przez co ich wymiana będzie częstsza.
Nie mówię, że to opony to zło, ale przestrzegam przed hurraoptymizmem, kolega jeździ od wiosny na tych oponach, samochodem A3 (diesel przedni napęd, chyba 170 km) poczekam jaką mi zda relacje po zimie;)

_________________
s40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
rych33
PostNapisane: 2016-10-20, 13:17 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.05.2015, 23:58
Posty: 138
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Ryszard
VOLVO: S40
Silnik: 2,0D
KW/KM/NM: 136 KM
Rok: 2007
Przebieg: 153209
Miesiąc temu temu też się skusiłem. 205/55 R16. Na razie jako opony letnie świetnie się spisują :one:
Jeździ się bardziej cicho i komfortowo jak na moich letnich Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17.
Tak więc koniec z sezonowymi wymianami. I mam nadzieję że tak zostanie. Chociaż u mnie polegało to tylko na wymianie kół, bo mam dwa komplety.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jakubpda
PostNapisane: 2016-10-20, 14:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.10.2011, 14:58
Posty: 109
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jakub
VOLVO: s80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 205
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
saq87 napisał(a):
rotacje trzeba dokonać, ale ok raz do roku


Według Ciebie czy według jakiejś konkretnej normy producenta ?
Proszę o szczegółowy cytat najlepiej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
saq87
PostNapisane: 2016-10-20, 15:05 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2014, 12:07
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0 PB / B4204S3
KW/KM/NM: 107KW/145KM/185NM
Rok: 2011
Średnie spalanie: 10l/100km
Przebieg: 53000
To sprawa dość indywidualna, ale wg EUROMASTER co 10k km (sam robię 10k rocznie), optymalnie należałoby zamienić, ale dużo zależy od mocy silnika, stylu jazdy, czy napęd na obie osie itp. więc okres można wydłużyć/skrócić. O ile mnie pamięć nie myli wartość 10k km, padła w tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=emdmodQJIhM .

_________________
s40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL