Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
Łysy
PostNapisane: 2016-12-02, 16:20 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.06.2015, 19:42
Posty: 1723
Płeć: Nie określono
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 13,5 max
Przebieg: 0
Iwan napisał(a):
zupełnie szczerze, wcale nie czuję różnicy pomiędzy 10 letnimi Dunlopami Winter Sport M3 a nowymi Firestonami.

:galy: :matkoicĂłrko:

_________________
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię z...


Ostatnio edytowano 2016-12-02, 16:41 przez Łysy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zenek30
PostNapisane: 2016-12-02, 16:26 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.09.2007, 08:50
Posty: 199
Lokalizacja: Radom
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: C70
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 240KM
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Wojtullla napisał(a):
Aczkolwiek jeśli chodzi o typowe opony zimowe to zakładanie tak jak kiedyś się to robiło mniejszych i węższych podobno dawno już jest nie aktualne. Zalecane jest zakładanie takiego samego rozmiaru jak letnie. A przynajmniej tutaj tak piszą:

Testy tetstami ale o ile mogę potwierdzić lepsza trakcją na asfalcie pomiędzy zimówkami 205, a 225 to już w na śniegu czy lodzie węższe sprawują się o wiele lepiej,
poza tym szersza opona z niższym profilem ma mniej bieżnika (nowe 205/55/16 ok 8 mm, a 225/45/17 już tyko 6,5 mm)

_________________
Zenek30


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2016-12-02, 16:35 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6028
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 7,3
Przebieg: 381200
Nr z parady volvo: 0
Łysy napisał(a):
Iwan napisał(a):
zupełnie szczerze, wcale nie czuję różnicy pomiędzy 10 letnimi Dunlopami Winter Sport M3 a nowymi Firestonami.


No nie robiłem jakichś testów, serio. Podczas normalnej, spokojnej jazdy i na tych starociach (acz ze sporym bieżnikiem) nic się niepokojącego nie działo. I na nowych też się jedzie normalnie.

Zdaję sobie sprawę, że może w sytuacji jakiejś wyjątkowej, nowe by się okazały lepsze, ale nic takiego mnie nie spotkało. Jak chodzi o hamowanie, trzymanie na łukach, ruszanie to i na jednych i na drugich było/ jest ok.

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
AOW
PostNapisane: 2016-12-07, 12:24 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.11.2008, 23:43
Posty: 5032
Lokalizacja: Wawer :)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Olaf
VOLVO: S70 / S60 / Citroen C5 X7
Silnik: D5252T / B5244S2 / DW10CTED4
Rok: 97
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 8 ON 11 PB
Przebieg: 400000
Nr z parady volvo: 0
Iwan, ja od paru zim mam te same opony - chyba będzie już 4 sezon - 195/60/R15 - Dunlop WinterSport 3 (bodaj) i powiem, że z zimy na zimę jest coraz gorsza trakcja, szczególnie na sypkim świeżym śniegu, więc nie kupuję tego że stara opona będzie się zachowychać tak samo jak nowa..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
muzyk4
PostNapisane: 2016-12-08, 09:22 
Offline
V
V

Dołączył(a): 25.01.2015, 16:17
Posty: 12
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
VOLVO: V40
Silnik: 2
Przebieg: 198000
Również interesowałem się tym oponami, i jak się patrzy na statystyki, to osiągi mają naprawdę atrakcyjne.
Ale podkreślić trzeba jasno, że są to opony letnie, ale z zimową homologacją. Oznacza w dużym skrócie, że można na nich legalnie jeździć w państwach w których wymagane są opony zimowe. Jeżeli chodzi o przyczepność i pozostałe aspekty, to raczej bez większych zastrzeżeń. Na http://www.oponeo.pl/model-opony/michelin-crossclimate można znaleźć specyfikację. Są też opinie użytkowników.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
prawdziwypiotrek
PostNapisane: 2016-12-08, 22:45 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9.08.2013, 09:24
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: V70
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 140
Rok: 1998
Był na spocie: 2
Przebieg: 292
Kupiłem te opony, dziś odbyłem pierwszą jazdę. 205/55 R16. Ktoś sobie życzy jakiś konkretny test?
Na zimę nie ma tradycyjnie co liczyć przynajmniej do Sylwestra.

Opiniami z Oponeo to się chyba nie ma co przejmować...i jeszcze ta zielona laurka "Wiarygodna opinia"? Ktoś się na to nabiera? :)

_________________
V70 '98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
GrzegorzPPP
PostNapisane: 2016-12-15, 21:17 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.06.2015, 13:40
Posty: 33
Płeć: Mężczyzna
Imię: Grzegorz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4 aut.
KW/KM/NM: 140KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 300000
Od siebie dodam, że miałem je chwilowo na przedniej osi i raz wracałem podczas śniegu (na tylnej osi letnie) i muszę powiedzieć, że tragedii nie ma.
Są fajne mięciutkie, dobrze tłumią nierówności. Ciekawe jak ze zużyciem. Na mokrym czy suchym też sprawują się przyzwoicie.
Jak ktoś nie jeździ super szybko to można polecić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2016-12-16, 17:49 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6028
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 7,3
Przebieg: 381200
Nr z parady volvo: 0
AOW napisał(a):
Iwan, ja od paru zim mam te same opony - chyba będzie już 4 sezon - 195/60/R15 - Dunlop WinterSport 3 (bodaj) i powiem, że z zimy na zimę jest coraz gorsza trakcja, szczególnie na sypkim świeżym śniegu, więc nie kupuję tego że stara opona będzie się zachowychać tak samo jak nowa..


to jedynie moje odczucia, że na tych oponach było całkiem normalnie, natomiast nie przypominam sobie żadnej ekstremalnej sytuacji na nich, ot zwykła jazda, czasem było może wygrzebywanie się z zaspy na parkingu, czasem jakieś mocniejsze hamowanie

a na nowych, jest super, natomiast w kwestii psychiki na pewno jest to mocno na plus

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
BK
PostNapisane: 2017-01-05, 09:14 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.06.2011, 18:51
Posty: 143
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Bartosz
VOLVO: V40
Silnik: B4184S2
KW/KM/NM: 122KM
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
No dobra, spadł śnieg w całej Polsce.
Prośba do użytkowników tych opon o opinie. Jak się zachowują w prawdziwych zimowych warunkach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
symptomAG
PostNapisane: 2017-01-05, 10:30 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.05.2016, 22:43
Posty: 297
Lokalizacja: WE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2001
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: norm 13,2 | eco 8,9
Przebieg: 196000
W Warszawie i okolicach śnieg był widziany tylko w powietrzu. Po zetknięciu z posoloną nawierzchnią od razu było błoto. I w takich warunkach CC robią lepszą robotę od zimówek. Taka pogoda jest zresztą przez 95% zimy w PL, dlatego właśnie wybrałem CC zamiast zimówek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nurek
PostNapisane: 2017-01-05, 11:27 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2012, 11:19
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC60
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2013
Nr z parady volvo: 0
symptomAG, A sprawdzałeś jak hamują na bocznych uliczkach, tam raczej nie sypią solą.

_________________
pozdrawiam,
Paweł

Obrazek

Moje Volvo:
viewtopic.php?f=141&t=62470"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
symptomAG
PostNapisane: 2017-01-05, 12:11 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.05.2016, 22:43
Posty: 297
Lokalizacja: WE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2001
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: norm 13,2 | eco 8,9
Przebieg: 196000
Sprawdzałem, ale tam też nie było zimowych warunków. Na tym co było jazda praktycznie jak po szynach. W takich warunkach niema sensu testować bo wiadomo że będzie nieźle. Wątpliwości u wszystkich budzi jazda po prawdziwym śniegu a taki u nas występuje nieczęsto


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ayrsen
PostNapisane: 2017-01-05, 12:21 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.02.2008, 05:39
Posty: 1445
Lokalizacja: Polska
Płeć: Mężczyzna
Imię: ayrsen
VOLVO: S60
Silnik: 2.5T AWD GT
KW/KM/NM: 188/255/405
Rok: 0
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
symptomAG napisał(a):
Na tym co było jazda praktycznie jak po szynach.

Ech - lekko Cię poniosło. Tak leciutko.
I nie chodzi o moją niechęć do tego typu opon - choć nie będę tego krył - jestem na nie. Dlaczego? Bo wolę mieć oponę na lato i oponę na zimę. Ja wolę. Tak - wiem - warunki deszczowe w PL. Wiem. Ja wolę tak. Tak preferuję. Bo jeżdżę poza miastem. Bo jeżdżę po autostradach. Bo jeżdżę na narty w góry wysokie i odległe. Bo w okolicach 3M aktualnie jest tak (źródło - http://www.trojmiasto.pl)

Załącznik:
1743731-Trudne-warunki-na-autostradzie-A1.jpg


A odnośnie samych szyn - te samochody jeżdżą jak po szynach i to nie głównie z powodu opon, więc pisanie o oponach całorocznych w tym kontekście... ;)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip - 18" Pegasus | Garmin RTI


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
symptomAG
PostNapisane: 2017-01-05, 12:36 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.05.2016, 22:43
Posty: 297
Lokalizacja: WE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2001
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: norm 13,2 | eco 8,9
Przebieg: 196000
Skrót myślowy - w sensie że w żadnym momencie nie pojechałem w inną stronę niż chciałem :)
ayrsen napisał(a):
Ja wolę tak. Tak preferuję. Bo jeżdżę poza miastem. Bo jeżdżę po autostradach. Bo jeżdżę na narty w góry wysokie i odległe

No i dobre podsumowanie - każdy kupuje to czego potrzebuje :564:
A tak apropos przekonań, to do tej zimy też byłem ortodoksyjnym wyznawcą opon sezonowych. Natomiast po przeczytaniu i obejrzeniu całego internetu n/t CC przekonałem się że może to być dobre. I dla eksperymentu kupiłem. Czy eksperyment się powiódł będę wiedział pewnie za kilka miesięcy po przelataniu zimy i części lata.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mrozo
PostNapisane: 2017-01-05, 22:26 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 30.12.2012, 20:07
Posty: 224
Lokalizacja: Krakow
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: D5
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2002
Był na spocie: 29
Przebieg: 300
Nr z parady volvo: 0
Wrzuciłem CC to VW Bory żony we wtorek wieczorem.
Przebieg auta na poziomie 3-5tyś rocznie, głównie na krótkich dystansach z niewielką prędkością.
Stare zimówki bieżnik miały całkiem niezły, ale minęło 7 lat od daty produkcji i jak spadł snieg zrobiła się masakra.
Letnie opony w VW tez już są kilkuletnie więc zdecydowałem się na CC.
Pierwsze wrażenia z jazdy na CC całkiem pozytywne.
Kraków i okolice były zasypane/błoto pośniegowe.
W porównaniu do starych zimówek różnica kolosalna.
Czułem się na drodze porównywalnie dobrze jak zachowuje się moje Volvo mające nowe Nokiany D4.
To tyle z pierwszych jazd w warunkach zimowych.

_________________
Mój aktualny Łoś
Było V70 III D5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Lakier
PostNapisane: 2017-01-05, 23:16 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2010, 19:52
Posty: 406
Lokalizacja: Kartuzy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzys
VOLVO: s80
Silnik: D5+automat
KW/KM/NM: 217/502
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 250000
Nr z parady volvo: 0
O to właśnie chodzi, jak ktoś nie wali 30 tys. km rocznie, to takie opony są zbawieniem, co 7-10 lat zamiast wymiany dwóch kompletów opon, wymieniasz jeden.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nurek
PostNapisane: 2017-01-06, 02:11 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2012, 11:19
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC60
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2013
Nr z parady volvo: 0
Lakier napisał(a):
O to właśnie chodzi, jak ktoś nie wali 30 tys. km rocznie, to takie opony są zbawieniem, co 7-10 lat zamiast wymiany dwóch kompletów opon, wymieniasz jeden.

Coś mi się wydaje, po pierwszych opiniach tu na forum, że one nie wytrzymają tego okresu, bieżnik się zetrze.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

_________________
pozdrawiam,
Paweł

Obrazek

Moje Volvo:
viewtopic.php?f=141&t=62470"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
agaj666
PostNapisane: 2017-01-06, 05:33 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.03.2008, 16:23
Posty: 5534
Lokalizacja: Brwinów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Nr z parady volvo: 153
Nie wytrzymają 30 kkm??? Ciekawe....

_________________
gsmwarszawa.pl
Obrazek

STILGUT - markowe futerały na telefony i tablety.
ROXFIT - dedykowane futerały do wszystkich modeli Sony Xperia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
snow
PostNapisane: 2017-01-06, 11:36 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 18.11.2013, 22:56
Posty: 1740
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 265000
agaj666, chyba chodziło o te 7-10 lat po 30 tys km :)

_________________
Obrazek Moje S60


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
symptomAG
PostNapisane: 2017-01-06, 13:01 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.05.2016, 22:43
Posty: 297
Lokalizacja: WE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2001
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: norm 13,2 | eco 8,9
Przebieg: 196000
Ciekawe też czy po kilku latach, pomimo małego przebiegu, będą robić robotę zimą. Bo kilkuletnie zimówki często nie robią


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nurek
PostNapisane: 2017-01-06, 13:06 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2012, 11:19
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC60
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2013
Nr z parady volvo: 0
Dajmy na to ze ktoś robi 10k/rok. Skoro opony sa z tych bardziej miękkich (takie mam wrażenie po kilku opiniach z forum) to nie widze szans zeby po 5 latach (50k km) bieznik byl na tyle dobry aby spelnialy swoje zadania zimą. Bo latem to pewnie jeszcze jakoś ujdzie w tłumie, do pierwszej ulewy ;-) Ale zaczekajmy z osądami na wrażenia użytkowników po pełnym roku.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

_________________
pozdrawiam,
Paweł

Obrazek

Moje Volvo:
viewtopic.php?f=141&t=62470"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łysy
PostNapisane: 2017-01-06, 13:16 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.06.2015, 19:42
Posty: 1723
Płeć: Nie określono
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 13,5 max
Przebieg: 0
nurek napisał(a):
Dajmy na to ze ktoś robi 10k/rok

nurek napisał(a):
Ale zaczekajmy z osądami na wrażenia użytkowników po pełnym roku.

1 rok to nadal mało .
To tak samo jakby napisać ,że auto jest totalnie bezawaryjne po roku eksploatacji :lol: , niestety wszystkie choroby wieku dziecięcego wychodzą do 5 lat dopiero w tedy można mówić o konkretnym modelu o bezawaryjności , to samo ma się do opon .
Gdyby w fabryce Michelin usłyszeli ,że ktoś robi 30 tys przez 7-10lat to by popękali ze śmiechu .

_________________
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię z...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nurek
PostNapisane: 2017-01-06, 15:38 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2012, 11:19
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: XC60
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2013
Nr z parady volvo: 0
Ale po roku będziemy wiedzieć ile zeszło bieżnika, wiec sie okaze czy można zaoszczędzić na jedbym komplecie CC vs dwa dedykowane komplety.

Naskrobane na Nexus 4

_________________
pozdrawiam,
Paweł

Obrazek

Moje Volvo:
viewtopic.php?f=141&t=62470"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
symptomAG
PostNapisane: 2017-01-06, 16:54 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.05.2016, 22:43
Posty: 297
Lokalizacja: WE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2001
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: norm 13,2 | eco 8,9
Przebieg: 196000
Planuję zrobić przekładkę tył-przód po równym roku, mam też zanotowany przebieg przy jakim założyłem, więc dane będą w miarę precyzyjne. Zapiszę też ile km zrobiłem w warunkach zimowych a ile letnich.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
prawdziwypiotrek
PostNapisane: 2017-01-06, 17:47 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9.08.2013, 09:24
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: V70
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 140
Rok: 1998
Był na spocie: 2
Przebieg: 292
Ja już zaliczyłem zimowe warunki na CC. Gdybym oceniał je jako zimówki, to mają u mnie ocenę 2+/6. Trójkę mogę dać budżetowej oponie zimowej.

1) Ośnieżone parkingi, zawalone śniegiem wyjazdy z bram (-11 stopni): ryją, ale jadą.
2) Czarna szosa przy -11: bez problemów, ale głośno jakoś. Przy +10 nie były tak głośne.
3) Nieodśnieżane drogi na wsiach: poprawnie, auto myszkowało więcej niż się przyzwyczaiłem, ale da się jechać bez stresu.
4) Ruszanie na skrzyżowaniu pod górkę: tutaj sam nie wiem, raz mocno buksują, a raz ruszyłem normalnie...nie byłem jednak zawalidrogą.
5) Małe rondo z zalegającym błotem śniegowym: źle. Przy 20 km/h poczułem że skręcam ślizgiem. Na lodzie byłoby gorzej.

I kluczowa sprawa - hamowanie. Bez sprawnego ABS-u nawet nie kupujcie tych opon :) Na zimówkach musiałem znaleźć specjalny teren, żeby skosztować działania ABS na oblodzonej drodze (oczywiście mam na myśli "normalną" jazdę). Z oponami CC ABS potrafi się włączyć nawet na brudnym dojeździe do skrzyżowania w mieście.

W sumie nie mam prawa do bycia niezadowolonym, ale są to też moje pierwsze opony całoroczne.
Poleciłbym raczej osobom, które są świadome ograniczeń, wiedzą kiedy odpuścić i nie panikują. Nie poszalejesz sobie na tych gumach.
Czyli żadnej rewolucji w stylu "jeden komplet opon na cały rok" nie ma, można się rozejść. Opony całoroczne z dobrym marketingiem.

_________________
V70 '98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL