Iwan pisze:zupełnie szczerze, wcale nie czuję różnicy pomiędzy 10 letnimi Dunlopami Winter Sport M3 a nowymi Firestonami.
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Ostatnio zmieniony 2016-12-02, 15:41 przez Łysy, łącznie zmieniany 1 raz.
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
- zenek30
- VOLV
- Posty: 626
- Rejestracja: 2007-09-02, 08:50
- Imię: M
- VOLVO: S60
- Silnik: 2,5T AWD
- KW/KM/NM: 210 KM
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Radom
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Testy tetstami ale o ile mogę potwierdzić lepsza trakcją na asfalcie pomiędzy zimówkami 205, a 225 to już w na śniegu czy lodzie węższe sprawują się o wiele lepiej,Wojtullla pisze:Aczkolwiek jeśli chodzi o typowe opony zimowe to zakładanie tak jak kiedyś się to robiło mniejszych i węższych podobno dawno już jest nie aktualne. Zalecane jest zakładanie takiego samego rozmiaru jak letnie. A przynajmniej tutaj tak piszą:
poza tym szersza opona z niższym profilem ma mniej bieżnika (nowe 205/55/16 ok 8 mm, a 225/45/17 już tyko 6,5 mm)
Zenek30
S60 2,5T AWD GT '06
było:
C70 2,3 T5 AT '99
850 2,5 20V AT '96
S60 2,5T AWD GT '06
było:
C70 2,3 T5 AT '99
850 2,5 20V AT '96
-
- Przyjaciele
- Posty: 6128
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
No nie robiłem jakichś testów, serio. Podczas normalnej, spokojnej jazdy i na tych starociach (acz ze sporym bieżnikiem) nic się niepokojącego nie działo. I na nowych też się jedzie normalnie.Łysy pisze:Iwan napisał(a):
zupełnie szczerze, wcale nie czuję różnicy pomiędzy 10 letnimi Dunlopami Winter Sport M3 a nowymi Firestonami.
Zdaję sobie sprawę, że może w sytuacji jakiejś wyjątkowej, nowe by się okazały lepsze, ale nic takiego mnie nie spotkało. Jak chodzi o hamowanie, trzymanie na łukach, ruszanie to i na jednych i na drugich było/ jest ok.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- AOW
- Przyjaciele
- Posty: 5151
- Rejestracja: 2008-11-18, 22:43
- Imię: Olaf
- VOLVO: S70 / S90II / 940 Turbo
- Silnik: D5252T / D4204 / B230FT
- Rok: 97
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: nie patrzę
- Przebieg: 430000
- Lokalizacja: Wawer :)
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Iwan, ja od paru zim mam te same opony - chyba będzie już 4 sezon - 195/60/R15 - Dunlop WinterSport 3 (bodaj) i powiem, że z zimy na zimę jest coraz gorsza trakcja, szczególnie na sypkim świeżym śniegu, więc nie kupuję tego że stara opona będzie się zachowychać tak samo jak nowa..
-
- V
- Posty: 20
- Rejestracja: 2015-01-25, 15:17
- Imię: Marcin
- VOLVO: V40
- Silnik: 2
- Przebieg: 198000
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Również interesowałem się tym oponami, i jak się patrzy na statystyki, to osiągi mają naprawdę atrakcyjne.
Ale podkreślić trzeba jasno, że są to opony letnie, ale z zimową homologacją. Oznacza w dużym skrócie, że można na nich legalnie jeździć w państwach w których wymagane są opony zimowe. Jeżeli chodzi o przyczepność i pozostałe aspekty, to raczej bez większych zastrzeżeń. Na http://www.oponeo.pl/model-opony/michelin-crossclimate" onclick="window.open(this.href);return false; można znaleźć specyfikację. Są też opinie użytkowników.
Ale podkreślić trzeba jasno, że są to opony letnie, ale z zimową homologacją. Oznacza w dużym skrócie, że można na nich legalnie jeździć w państwach w których wymagane są opony zimowe. Jeżeli chodzi o przyczepność i pozostałe aspekty, to raczej bez większych zastrzeżeń. Na http://www.oponeo.pl/model-opony/michelin-crossclimate" onclick="window.open(this.href);return false; można znaleźć specyfikację. Są też opinie użytkowników.
-
- V
- Posty: 141
- Rejestracja: 2013-08-09, 09:24
- Imię: Piotr
- VOLVO: kombi
- Silnik: D4
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Kupiłem te opony, dziś odbyłem pierwszą jazdę. 205/55 R16. Ktoś sobie życzy jakiś konkretny test?
Na zimę nie ma tradycyjnie co liczyć przynajmniej do Sylwestra.
Opiniami z Oponeo to się chyba nie ma co przejmować...i jeszcze ta zielona laurka "Wiarygodna opinia"? Ktoś się na to nabiera?
Na zimę nie ma tradycyjnie co liczyć przynajmniej do Sylwestra.
Opiniami z Oponeo to się chyba nie ma co przejmować...i jeszcze ta zielona laurka "Wiarygodna opinia"? Ktoś się na to nabiera?
- GrzegorzPPP
- V
- Posty: 33
- Rejestracja: 2015-06-20, 13:40
- Imię: Grzegorz
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 aut.
- KW/KM/NM: 140KM
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Od siebie dodam, że miałem je chwilowo na przedniej osi i raz wracałem podczas śniegu (na tylnej osi letnie) i muszę powiedzieć, że tragedii nie ma.
Są fajne mięciutkie, dobrze tłumią nierówności. Ciekawe jak ze zużyciem. Na mokrym czy suchym też sprawują się przyzwoicie.
Jak ktoś nie jeździ super szybko to można polecić.
Są fajne mięciutkie, dobrze tłumią nierówności. Ciekawe jak ze zużyciem. Na mokrym czy suchym też sprawują się przyzwoicie.
Jak ktoś nie jeździ super szybko to można polecić.
-
- Przyjaciele
- Posty: 6128
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
to jedynie moje odczucia, że na tych oponach było całkiem normalnie, natomiast nie przypominam sobie żadnej ekstremalnej sytuacji na nich, ot zwykła jazda, czasem było może wygrzebywanie się z zaspy na parkingu, czasem jakieś mocniejsze hamowanieAOW pisze:Iwan, ja od paru zim mam te same opony - chyba będzie już 4 sezon - 195/60/R15 - Dunlop WinterSport 3 (bodaj) i powiem, że z zimy na zimę jest coraz gorsza trakcja, szczególnie na sypkim świeżym śniegu, więc nie kupuję tego że stara opona będzie się zachowychać tak samo jak nowa..
a na nowych, jest super, natomiast w kwestii psychiki na pewno jest to mocno na plus
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
No dobra, spadł śnieg w całej Polsce.
Prośba do użytkowników tych opon o opinie. Jak się zachowują w prawdziwych zimowych warunkach?
Prośba do użytkowników tych opon o opinie. Jak się zachowują w prawdziwych zimowych warunkach?
- symptomAG
- VOL
- Posty: 393
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:43
- Imię: Tomasz
- VOLVO: ex S60 > Citroen C5 III
- Silnik: 2.0 HDI
- Rok: 2012
- Był na spocie: 16
- Przebieg: 190000
- Lokalizacja: WE
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
W Warszawie i okolicach śnieg był widziany tylko w powietrzu. Po zetknięciu z posoloną nawierzchnią od razu było błoto. I w takich warunkach CC robią lepszą robotę od zimówek. Taka pogoda jest zresztą przez 95% zimy w PL, dlatego właśnie wybrałem CC zamiast zimówek.
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
symptomAG, A sprawdzałeś jak hamują na bocznych uliczkach, tam raczej nie sypią solą.
- symptomAG
- VOL
- Posty: 393
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:43
- Imię: Tomasz
- VOLVO: ex S60 > Citroen C5 III
- Silnik: 2.0 HDI
- Rok: 2012
- Był na spocie: 16
- Przebieg: 190000
- Lokalizacja: WE
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Sprawdzałem, ale tam też nie było zimowych warunków. Na tym co było jazda praktycznie jak po szynach. W takich warunkach niema sensu testować bo wiadomo że będzie nieźle. Wątpliwości u wszystkich budzi jazda po prawdziwym śniegu a taki u nas występuje nieczęsto
- ayrsen
- Przyjaciele
- Posty: 1747
- Rejestracja: 2008-02-28, 04:39
- Imię: ayrsen
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.5T AWD GT
- KW/KM/NM: 188/255/405
- Rok: 0
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Ech - lekko Cię poniosło. Tak leciutko.symptomAG pisze:Na tym co było jazda praktycznie jak po szynach.
I nie chodzi o moją niechęć do tego typu opon - choć nie będę tego krył - jestem na nie. Dlaczego? Bo wolę mieć oponę na lato i oponę na zimę. Ja wolę. Tak - wiem - warunki deszczowe w PL. Wiem. Ja wolę tak. Tak preferuję. Bo jeżdżę poza miastem. Bo jeżdżę po autostradach. Bo jeżdżę na narty w góry wysokie i odległe. Bo w okolicach 3M aktualnie jest tak (źródło - http://www.trojmiasto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;)
A odnośnie samych szyn - te samochody jeżdżą jak po szynach i to nie głównie z powodu opon, więc pisanie o oponach całorocznych w tym kontekście...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI
- symptomAG
- VOL
- Posty: 393
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:43
- Imię: Tomasz
- VOLVO: ex S60 > Citroen C5 III
- Silnik: 2.0 HDI
- Rok: 2012
- Był na spocie: 16
- Przebieg: 190000
- Lokalizacja: WE
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Skrót myślowy - w sensie że w żadnym momencie nie pojechałem w inną stronę niż chciałem
A tak apropos przekonań, to do tej zimy też byłem ortodoksyjnym wyznawcą opon sezonowych. Natomiast po przeczytaniu i obejrzeniu całego internetu n/t CC przekonałem się że może to być dobre. I dla eksperymentu kupiłem. Czy eksperyment się powiódł będę wiedział pewnie za kilka miesięcy po przelataniu zimy i części lata.
No i dobre podsumowanie - każdy kupuje to czego potrzebujeayrsen pisze:Ja wolę tak. Tak preferuję. Bo jeżdżę poza miastem. Bo jeżdżę po autostradach. Bo jeżdżę na narty w góry wysokie i odległe
A tak apropos przekonań, to do tej zimy też byłem ortodoksyjnym wyznawcą opon sezonowych. Natomiast po przeczytaniu i obejrzeniu całego internetu n/t CC przekonałem się że może to być dobre. I dla eksperymentu kupiłem. Czy eksperyment się powiódł będę wiedział pewnie za kilka miesięcy po przelataniu zimy i części lata.
-
- VO
- Posty: 231
- Rejestracja: 2012-12-30, 19:07
- Imię: Pawel
- VOLVO: V70 III D5 AWD
- Silnik: D5244T15
- KW/KM/NM: 158/215/440
- Rok: 2012
- Był na spocie: 29
- Przebieg: 189700
- Lokalizacja: Modlniczka k. Krakowa
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Wrzuciłem CC to VW Bory żony we wtorek wieczorem.
Przebieg auta na poziomie 3-5tyś rocznie, głównie na krótkich dystansach z niewielką prędkością.
Stare zimówki bieżnik miały całkiem niezły, ale minęło 7 lat od daty produkcji i jak spadł snieg zrobiła się masakra.
Letnie opony w VW tez już są kilkuletnie więc zdecydowałem się na CC.
Pierwsze wrażenia z jazdy na CC całkiem pozytywne.
Kraków i okolice były zasypane/błoto pośniegowe.
W porównaniu do starych zimówek różnica kolosalna.
Czułem się na drodze porównywalnie dobrze jak zachowuje się moje Volvo mające nowe Nokiany D4.
To tyle z pierwszych jazd w warunkach zimowych.
Przebieg auta na poziomie 3-5tyś rocznie, głównie na krótkich dystansach z niewielką prędkością.
Stare zimówki bieżnik miały całkiem niezły, ale minęło 7 lat od daty produkcji i jak spadł snieg zrobiła się masakra.
Letnie opony w VW tez już są kilkuletnie więc zdecydowałem się na CC.
Pierwsze wrażenia z jazdy na CC całkiem pozytywne.
Kraków i okolice były zasypane/błoto pośniegowe.
W porównaniu do starych zimówek różnica kolosalna.
Czułem się na drodze porównywalnie dobrze jak zachowuje się moje Volvo mające nowe Nokiany D4.
To tyle z pierwszych jazd w warunkach zimowych.
-
- VOLV
- Posty: 502
- Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
- Imię: Krzys
- VOLVO: s80II/S60I
- Silnik: D5/T5
- KW/KM/NM: 220/300
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 9/14
- Przebieg: 350000
- Lokalizacja: Kartuzy
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
O to właśnie chodzi, jak ktoś nie wali 30 tys. km rocznie, to takie opony są zbawieniem, co 7-10 lat zamiast wymiany dwóch kompletów opon, wymieniasz jeden.
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Coś mi się wydaje, po pierwszych opiniach tu na forum, że one nie wytrzymają tego okresu, bieżnik się zetrze.Lakier pisze:O to właśnie chodzi, jak ktoś nie wali 30 tys. km rocznie, to takie opony są zbawieniem, co 7-10 lat zamiast wymiany dwóch kompletów opon, wymieniasz jeden.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
- agaj666
- Przyjaciele
- Posty: 5548
- Rejestracja: 2008-03-02, 15:23
- Imię: Andrzej
- VOLVO: V 70
- Silnik: 2500 TDi
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2000
- Był na spocie: 66
- Średnie spalanie: dostaje ile chce.
- Przebieg: 666666666
- Lokalizacja: Brwinów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Nie wytrzymają 30 kkm??? Ciekawe....
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Online
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
agaj666, chyba chodziło o te 7-10 lat po 30 tys km
- symptomAG
- VOL
- Posty: 393
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:43
- Imię: Tomasz
- VOLVO: ex S60 > Citroen C5 III
- Silnik: 2.0 HDI
- Rok: 2012
- Był na spocie: 16
- Przebieg: 190000
- Lokalizacja: WE
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Ciekawe też czy po kilku latach, pomimo małego przebiegu, będą robić robotę zimą. Bo kilkuletnie zimówki często nie robią
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Dajmy na to ze ktoś robi 10k/rok. Skoro opony sa z tych bardziej miękkich (takie mam wrażenie po kilku opiniach z forum) to nie widze szans zeby po 5 latach (50k km) bieznik byl na tyle dobry aby spelnialy swoje zadania zimą. Bo latem to pewnie jeszcze jakoś ujdzie w tłumie, do pierwszej ulewy Ale zaczekajmy z osądami na wrażenia użytkowników po pełnym roku.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
nurek pisze:Dajmy na to ze ktoś robi 10k/rok
1 rok to nadal mało .nurek pisze:Ale zaczekajmy z osądami na wrażenia użytkowników po pełnym roku.
To tak samo jakby napisać ,że auto jest totalnie bezawaryjne po roku eksploatacji , niestety wszystkie choroby wieku dziecięcego wychodzą do 5 lat dopiero w tedy można mówić o konkretnym modelu o bezawaryjności , to samo ma się do opon .
Gdyby w fabryce Michelin usłyszeli ,że ktoś robi 30 tys przez 7-10lat to by popękali ze śmiechu .
Panie władzo, ma Pan rację, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaję sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale ... jechałem szybko, gdyż lubię zap...
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Ale po roku będziemy wiedzieć ile zeszło bieżnika, wiec sie okaze czy można zaoszczędzić na jedbym komplecie CC vs dwa dedykowane komplety.
Naskrobane na Nexus 4
Naskrobane na Nexus 4
- symptomAG
- VOL
- Posty: 393
- Rejestracja: 2016-05-23, 22:43
- Imię: Tomasz
- VOLVO: ex S60 > Citroen C5 III
- Silnik: 2.0 HDI
- Rok: 2012
- Był na spocie: 16
- Przebieg: 190000
- Lokalizacja: WE
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Planuję zrobić przekładkę tył-przód po równym roku, mam też zanotowany przebieg przy jakim założyłem, więc dane będą w miarę precyzyjne. Zapiszę też ile km zrobiłem w warunkach zimowych a ile letnich.
-
- V
- Posty: 141
- Rejestracja: 2013-08-09, 09:24
- Imię: Piotr
- VOLVO: kombi
- Silnik: D4
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Ja już zaliczyłem zimowe warunki na CC. Gdybym oceniał je jako zimówki, to mają u mnie ocenę 2+/6. Trójkę mogę dać budżetowej oponie zimowej.
1) Ośnieżone parkingi, zawalone śniegiem wyjazdy z bram (-11 stopni): ryją, ale jadą.
2) Czarna szosa przy -11: bez problemów, ale głośno jakoś. Przy +10 nie były tak głośne.
3) Nieodśnieżane drogi na wsiach: poprawnie, auto myszkowało więcej niż się przyzwyczaiłem, ale da się jechać bez stresu.
4) Ruszanie na skrzyżowaniu pod górkę: tutaj sam nie wiem, raz mocno buksują, a raz ruszyłem normalnie...nie byłem jednak zawalidrogą.
5) Małe rondo z zalegającym błotem śniegowym: źle. Przy 20 km/h poczułem że skręcam ślizgiem. Na lodzie byłoby gorzej.
I kluczowa sprawa - hamowanie. Bez sprawnego ABS-u nawet nie kupujcie tych opon Na zimówkach musiałem znaleźć specjalny teren, żeby skosztować działania ABS na oblodzonej drodze (oczywiście mam na myśli "normalną" jazdę). Z oponami CC ABS potrafi się włączyć nawet na brudnym dojeździe do skrzyżowania w mieście.
W sumie nie mam prawa do bycia niezadowolonym, ale są to też moje pierwsze opony całoroczne.
Poleciłbym raczej osobom, które są świadome ograniczeń, wiedzą kiedy odpuścić i nie panikują. Nie poszalejesz sobie na tych gumach.
Czyli żadnej rewolucji w stylu "jeden komplet opon na cały rok" nie ma, można się rozejść. Opony całoroczne z dobrym marketingiem.
1) Ośnieżone parkingi, zawalone śniegiem wyjazdy z bram (-11 stopni): ryją, ale jadą.
2) Czarna szosa przy -11: bez problemów, ale głośno jakoś. Przy +10 nie były tak głośne.
3) Nieodśnieżane drogi na wsiach: poprawnie, auto myszkowało więcej niż się przyzwyczaiłem, ale da się jechać bez stresu.
4) Ruszanie na skrzyżowaniu pod górkę: tutaj sam nie wiem, raz mocno buksują, a raz ruszyłem normalnie...nie byłem jednak zawalidrogą.
5) Małe rondo z zalegającym błotem śniegowym: źle. Przy 20 km/h poczułem że skręcam ślizgiem. Na lodzie byłoby gorzej.
I kluczowa sprawa - hamowanie. Bez sprawnego ABS-u nawet nie kupujcie tych opon Na zimówkach musiałem znaleźć specjalny teren, żeby skosztować działania ABS na oblodzonej drodze (oczywiście mam na myśli "normalną" jazdę). Z oponami CC ABS potrafi się włączyć nawet na brudnym dojeździe do skrzyżowania w mieście.
W sumie nie mam prawa do bycia niezadowolonym, ale są to też moje pierwsze opony całoroczne.
Poleciłbym raczej osobom, które są świadome ograniczeń, wiedzą kiedy odpuścić i nie panikują. Nie poszalejesz sobie na tych gumach.
Czyli żadnej rewolucji w stylu "jeden komplet opon na cały rok" nie ma, można się rozejść. Opony całoroczne z dobrym marketingiem.