Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 352 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
chancevought
PostNapisane: 2018-03-30, 19:18 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.02.2016, 23:42
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź Północ
Płeć: Mężczyzna
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; C70
Silnik: 2.0T5; 2.OD; 2.OT
KW/KM/NM: 245KM/136KM/308KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5 / 6.4 / 12,5
Przebieg: 256000
lucano napisał(a):
Pytanie poboczne - czy warto raz na jakiś czas zamienić opony osiami czy jeździć tak jak się założyło?

IMO warto, a nawet jest to wskazane zamienić osiami oraz lewy /prawy w zależności od tego czy opona jest asymetryczna, czy nie. Zawsze na osi napedzanej (nawet przy AWD) opony zużywają się bardziej, więc przy zamianie osi osiągamy w miarę równomierny stopień zużycia. Oczywiście wszystko zgodnie z zachowaniem zasad używania opon.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

_________________

wcześniej S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) 209KM

3 lata temu C30 2007r. Momentum 2.0D (D4204T) 136 KM
1,5 roku temu C70 Mk. I 2.0T19 (B5204T3) 308 KM 430Nm by Yaro
rok temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11) 245KM



https://www.youtube.com/watch?v=afvP1e-qT0U


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
symptomAG
PostNapisane: 2018-03-31, 13:49 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.05.2016, 22:43
Posty: 393
Lokalizacja: WE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: ex S60 > Citroen C5 III
Silnik: 2.0 HDI
Rok: 2012
Był na spocie: 16
Przebieg: 190000
Ja zastosuję inną taktykę. Ogólnie prawa fizyki pokazują że na tylnej osi muszą być lepsze opony (przednie bardziej się zużywają więc zawsze tylne są lepsze), dlatego nie będę zamieniał osiami dla równomiernego zużycia tylko zużyję przednie do granicy bezpieczeństwa, wywalę, tylne dam na przód a na tył kupię nowe.
Oczywiście nie oznacza to że przez kilka lat nie będę dotykał kół, bo raz na jakiś czas trzeba je zrzucić do wyważenia i sprawdzenia naciągu śrub.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
agaj666
PostNapisane: 2018-03-31, 14:03 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.03.2008, 16:23
Posty: 5551
Lokalizacja: Brwinów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Ja tak właśnie robię. Tył-przód-śmietnik.

_________________
gsmwarszawa.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lucano
PostNapisane: 2018-04-01, 12:54 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.03.2016, 13:16
Posty: 142
Lokalizacja: Kraków (Kraków-Nowa Huta)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S40
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 136
Rok: 2004
Przebieg: 378000
symptomAG napisał(a):
Ja zastosuję inną taktykę. Ogólnie prawa fizyki pokazują że na tylnej osi muszą być lepsze opony (przednie bardziej się zużywają więc zawsze tylne są lepsze), dlatego nie będę zamieniał osiami dla równomiernego zużycia tylko zużyję przednie do granicy bezpieczeństwa, wywalę, tylne dam na przód a na tył kupię nowe.
Oczywiście nie oznacza to że przez kilka lat nie będę dotykał kół, bo raz na jakiś czas trzeba je zrzucić do wyważenia i sprawdzenia naciągu śrub.


Ta granica bezpieczeństwa to jaka wysokość bieżnika?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
agaj666
PostNapisane: 2018-04-01, 13:21 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.03.2008, 16:23
Posty: 5551
Lokalizacja: Brwinów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Punkt TWI.

_________________
gsmwarszawa.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PrzemekNF
PostNapisane: 2018-04-03, 11:36 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.05.2015, 12:02
Posty: 84
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: V 70
Silnik: 2.0T AUT
KW/KM/NM: 132KW/180PS
Rok: 2002
Przebieg: 194000
Na 16'' ile taka przyjemność kosztuje zakupu 4 szt tych opon ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
chancevought
PostNapisane: 2018-04-03, 12:39 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.02.2016, 23:42
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź Północ
Płeć: Mężczyzna
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; C70
Silnik: 2.0T5; 2.OD; 2.OT
KW/KM/NM: 245KM/136KM/308KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5 / 6.4 / 12,5
Przebieg: 256000
PrzemekNF napisał(a):
Na 16'' ile taka przyjemność kosztuje zakupu 4 szt tych opon ?
Na Allegro go 4x Całoroczne 205/55R16 91H Michelin CrossClimate+ do osobowo ok. 1320 PLN. Poszukaj, będzie taniej

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

_________________

wcześniej S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) 209KM

3 lata temu C30 2007r. Momentum 2.0D (D4204T) 136 KM
1,5 roku temu C70 Mk. I 2.0T19 (B5204T3) 308 KM 430Nm by Yaro
rok temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11) 245KM



https://www.youtube.com/watch?v=afvP1e-qT0U


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PrzemekNF
PostNapisane: 2018-04-03, 18:15 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.05.2015, 12:02
Posty: 84
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: V 70
Silnik: 2.0T AUT
KW/KM/NM: 132KW/180PS
Rok: 2002
Przebieg: 194000
Dzięki, myślałem że będzie drożej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
agaj666
PostNapisane: 2018-04-03, 18:36 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.03.2008, 16:23
Posty: 5551
Lokalizacja: Brwinów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Może być drożej :mrgreen:
Wpłacaj mi zaliczkę, ja kupię na alle, dorzucę skromne 50% + vat i Ci sprzedam.
Dobzie, dobzie?

_________________
gsmwarszawa.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mpmp
PostNapisane: 2019-01-10, 01:31 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 11.01.2014, 12:40
Posty: 305
Płeć: Nie określono
Szanowni Forumowicze, jak w obecnych warunkach spisują się Micheliny Crossclimaty?
W niektórych miejscach było już trochę zimy :)
Oblodzone drogi itd.
Dają radę w takich warunkach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
agaj666
PostNapisane: 2019-01-10, 05:36 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.03.2008, 16:23
Posty: 5551
Lokalizacja: Brwinów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Dają radę. Ładnie jadą przez błoto pośniegowe i to co spadło w Warszawie i okolicach. Ciekaw jestem jak się sprawują na południu Polski, bo tam zima pełną gębą :)

_________________
gsmwarszawa.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Lakier
PostNapisane: 2019-01-10, 18:04 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2010, 19:52
Posty: 471
Lokalizacja: Kartuzy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/250
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/?
Przebieg: 300
Opony te są beznadziejne na śniegu i błocie pośniegowym. Mam do czynienia z nimi w golfie VII i Volvo s80II. Normalnie jak bym jeździł na letnich oponach. Do golfa są już założone normalne zimówki, a s80II stoi w garażu, bo mam jeszcze s60 na zimówkach.

Ogólnie to jest typowo marketingowy produkt i większość opinii jest opłacona lub ludzie nie wiedzą jak się zachowuję zimówka. Najgorsze jest to, że też przez dwa lata uważałem, że te opony są spoko, a dopiero jak przeszedł normalny śnieg przeszło mi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mpmp
PostNapisane: 2019-01-10, 19:36 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 11.01.2014, 12:40
Posty: 305
Płeć: Nie określono
Lakier,
bardzo dziękuję za opinię.
Zastanawiałem się nad zakupem tych opon, Twoja opinia mnie wyprostowała :wpale:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
agaj666
PostNapisane: 2019-01-10, 19:59 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.03.2008, 16:23
Posty: 5551
Lokalizacja: Brwinów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Jedna negatywna opinia, pewnie opłacona przez Nokiana :lol:
Ja wiele lat używałem typowych zimówek więc wiem jak się zachowują i wiem jak mi się jeździ na Michałach.
Jeździ się dobrze*

*) Opinia sponsorowana przez Michalinę :-D

_________________
gsmwarszawa.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Jakkub
PostNapisane: 2019-01-10, 20:25 
Offline
V
V

Dołączył(a): 10.12.2013, 14:08
Posty: 147
Płeć: Nie określono
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
agaj666 napisał(a):
Jedna negatywna opinia, pewnie opłacona przez Nokiana :lol:
Ja wiele lat używałem typowych zimówek więc wiem jak się zachowują i wiem jak mi się jeździ na Michałach.
Jeździ się dobrze*

*) Opinia sponsorowana przez Michalinę :-D


W T6 miałem wielosezonówki, które miały o niebo lepszy bieżnik niż twoje "Michały" i po pierwszym śniegu bez wahania kupiłem standardowe zimówki, bo cenię sobie bezpieczeństwo, pewność prowadzenia i przewidywalności auta pomimo, że to AWD to była przepaść w porównaniu do zimówek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
chancevought
PostNapisane: 2019-01-10, 22:52 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.02.2016, 23:42
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź Północ
Płeć: Mężczyzna
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; C70
Silnik: 2.0T5; 2.OD; 2.OT
KW/KM/NM: 245KM/136KM/308KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5 / 6.4 / 12,5
Przebieg: 256000
Opisywanych tu 'Michałów' nie znam. W poniedziałek spadło sporo świeżego śniegu jak na centralną Polskę i na C30, gdzie mam założone 16' całoroczne Nokiany, trakcja bardzo w porządku, hamowanie i ruszanie ok., gdzie inne auta miały wyraźne z tym problemy. We wtorek jeździłem autem pożyczonym T5 na 2 letnich zimowych Fuldach 17 cali i... masakra = hamowanie prawie jak na letnich - odczuwalne za długa droga, ruszanie problem, trakcja kiepska. Dzisiaj dodatkowo jeszcze lekko oblodziło i moim V60CC na prawie nowych zimowych Nokianach też na 17' super bezpiecznie i z bardzo dobrą trakcją w każdych warunkach. Mieszkam za miastem i mam do pracy ok. 25 km do centrum, więc jadę po nawierzchniach w różnym stanie.
Wnioski moje : niektóre all seasons lepsze od niektórych zimowek na śniegu / błocie , a jedne zimówki lepsze od innych.
Nie ma się co spinać, że ktoś pisze pod sponsoring taki, czy inny. Niech każdy opisuje swoje doświadczenia z konkretnym ogumieniem, a przecież o to chodzi na forach. Wnioski każdy wyciąga sam jeśli chce, to korzysta, jeśli nie to jego sprawa.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

_________________

wcześniej S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) 209KM

3 lata temu C30 2007r. Momentum 2.0D (D4204T) 136 KM
1,5 roku temu C70 Mk. I 2.0T19 (B5204T3) 308 KM 430Nm by Yaro
rok temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11) 245KM



https://www.youtube.com/watch?v=afvP1e-qT0U


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Lakier
PostNapisane: 2019-01-10, 22:56 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2010, 19:52
Posty: 471
Lokalizacja: Kartuzy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/250
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/?
Przebieg: 300
Jakkub napisał(a):
agaj666 napisał(a):
Jedna negatywna opinia, pewnie opłacona przez Nokiana :lol:
Ja wiele lat używałem typowych zimówek więc wiem jak się zachowują i wiem jak mi się jeździ na Michałach.
Jeździ się dobrze*

*) Opinia sponsorowana przez Michalinę :-D


W T6 miałem wielosezonówki, które miały o niebo lepszy bieżnik niż twoje "Michały" i po pierwszym śniegu bez wahania kupiłem standardowe zimówki, bo cenię sobie bezpieczeństwo, pewność prowadzenia i przewidywalności auta pomimo, że to AWD to była przepaść w porównaniu do zimówek.


Moja wypowiedź jest sponsorowana przez Michelin Alpin ;). W Golfie jak i w S60 mam znowu michelin, ale tym razem Alpin. Ogólnie to crossclimate może i byłby dobre, gdybym mieszkał w Szczecinie gdzie śnieg jest raz na ruski rok :). Latem oprócz delikatnego pływania w zakrętach przy większej prędkości są ok, a zimą bez śniegu też nie ma problemu. Wystarczy jednak trochę śniegu i cały urok pryska.

Tak więc nie na darmo, Crossclimate jest oznaczona jako opona letnia z homologacją zimową. Spróbowałbym jeszcze opony zimowej z homologacją letnią ;) Goodyear 4Season lub jakiś inny Nokian, bo tam bieżnik faktycznie wygląda jak na zime.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nowygan
PostNapisane: 2019-01-10, 23:26 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.06.2013, 18:22
Posty: 30
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotrek
VOLVO: V40
Silnik: T3
KW/KM/NM: 110/152/240
Rok: 2013
Przebieg: 95000
Pisałem już w innym wątku że ujeżdżam już drugi komplet nokian weatherproof. Dla mnie te opony to znacznie lepszy wybór niż kupowanie letnich i zimowych średniej półki. Opony na mokrym hamują bardzo dobrze, błoto po śniegowe czy sam śnieg też porządnie. Na lodzie to tylko zdrowy rozsadek.



Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
chancevought
PostNapisane: 2019-01-11, 08:35 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.02.2016, 23:42
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź Północ
Płeć: Mężczyzna
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; C70
Silnik: 2.0T5; 2.OD; 2.OT
KW/KM/NM: 245KM/136KM/308KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5 / 6.4 / 12,5
Przebieg: 256000
Podpisuję się pod Nokianami całorocznym, lecz do każdego mocniejszego T5 / T6 / D5 zalecałbym bezwzględnie 2 komplety opon markowych lato / zima, bo raczej nikt nie kupuje mocniejszego auta, aby jeździć spokojnie, a powszechnie wiadomo, że najlepsze opony całoroczne nie wystarczą jak wykorzystuje się osiągi auta z mocnym silnikiem, natomiast do spokojnej jazdy / dla kierowców że spokojnym usposobieniem, niemieszkajacych w górach, całkowicie wystarczą wspomniane Nokiany. Latem powyżej 25 stopni też dają radę, nie piszczą w zakrętach, oczywiście w granicach rozsądku kierującego.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

_________________

wcześniej S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) 209KM

3 lata temu C30 2007r. Momentum 2.0D (D4204T) 136 KM
1,5 roku temu C70 Mk. I 2.0T19 (B5204T3) 308 KM 430Nm by Yaro
rok temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11) 245KM



https://www.youtube.com/watch?v=afvP1e-qT0U


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tommitmx
PostNapisane: 2019-01-11, 09:58 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.08.2007, 17:48
Posty: 1212
Lokalizacja: KRA
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 250000
Z ciekawości na ile wam starczają całoroczne opony, kilometry lata?

_________________
Obrazek

S60


VOLVO 244 DL 1978r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nowygan
PostNapisane: 2019-01-11, 10:13 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.06.2013, 18:22
Posty: 30
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotrek
VOLVO: V40
Silnik: T3
KW/KM/NM: 110/152/240
Rok: 2013
Przebieg: 95000
Ja poprzednie Nokiany miałem 3 lata i jakieś 50 tys km raczej umiarkowanej jazdy bez pałowania. Poszły razem z autem dalej. Opony co rok zamieniałem przód/tył a zużycie minimalne (niestety nie mierzyłem bierznika przed sprzedażą). Mimo wszystko wychodzę z założenia że takie opony to 4/5 lat i nowe zakładać nawet jeśli bieżnik dobry.
Aktualnie nowe mam od miesiąca więc o zużyciu nie ma co pisać.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
chancevought
PostNapisane: 2019-01-11, 10:34 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.02.2016, 23:42
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź Północ
Płeć: Mężczyzna
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; C70
Silnik: 2.0T5; 2.OD; 2.OT
KW/KM/NM: 245KM/136KM/308KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5 / 6.4 / 12,5
Przebieg: 256000
tommitmx napisał(a):
Z ciekawości na ile wam starczają całoroczne opony, kilometry lata?
Mnie też na ok. 5 lat przy rocznym przebiegu ok. 15 kkm starczyły poprzednie Navigator w S40, lecz Nokiany mam dopiero 2 lata, więc nie powiem na jak długo starczą.
Na razie jest ok.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

_________________

wcześniej S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) 209KM

3 lata temu C30 2007r. Momentum 2.0D (D4204T) 136 KM
1,5 roku temu C70 Mk. I 2.0T19 (B5204T3) 308 KM 430Nm by Yaro
rok temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11) 245KM



https://www.youtube.com/watch?v=afvP1e-qT0U


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PrzemekNF
PostNapisane: 2019-01-14, 00:30 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.05.2015, 12:02
Posty: 84
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: V 70
Silnik: 2.0T AUT
KW/KM/NM: 132KW/180PS
Rok: 2002
Przebieg: 194000
Wszystko zależy, gdzie Kto jeździ. Jakbym jechał w Bieszczady to na pewno założyłbym zimówki. Ale jeżeli cały rok jeździ się tylko po mieście, to zastanawiałbym się nad wielosezonowymi oponkami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
koper
PostNapisane: 2019-02-24, 01:22 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.05.2007, 20:37
Posty: 74
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michal
VOLVO: v70; s60r
Silnik: 2.5
KW/KM/NM: 144; 300
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13; 12
Przebieg: 135
Lakier napisał(a):
Opony te są beznadziejne na śniegu i błocie pośniegowym. Mam do czynienia z nimi w golfie VII i Volvo s80II. Normalnie jak bym jeździł na letnich oponach. Do golfa są już założone normalne zimówki, a s80II stoi w garażu, bo mam jeszcze s60 na zimówkach.

Ogólnie to jest typowo marketingowy produkt i większość opinii jest opłacona lub ludzie nie wiedzą jak się zachowuję zimówka. Najgorsze jest to, że też przez dwa lata uważałem, że te opony są spoko, a dopiero jak przeszedł normalny śnieg przeszło mi.


Mam bardzo podobną opinię. Rok temu zrobiłem eksperyment i kupiłem cross climaty.
Do początku tego roku byłem umiarkowanie zadowolony (lato: bardzo ciche, ale jednak mało precyzyjne; zima: dają dobrze radę z hamowaniem czy przyspieszaniem na wprost, ale na łuku już jest mniej przewidywalna, poniżej ok 0st. c robi się bardzo twarda). Początek tego roku, czyli spore opady śniegu, lód i błoto pośniegowe dały mi do zrozumienia, że to jest jednak bubel marketingowy. W szczególności manewry parkingowe to porażka, kompletny brak trakcji - jak na letnich (tu muszę dodać, że mam te opony na aucie z tylnym napędem).
Doszło do tego, że moje auto na crossclimatach, którym jeżdżę na codzień poszło do garażu na 2 tygodnie i jeździłem R-ką na zimówkach (i AWD). Tak więc, ja na szczęście miałem inne auta na zimówkach inaczej nie miałbym czym jeździć lub musiałbym kupić na szybko zimówki (aż tak źle).

_________________
S60 D5 vs R (porównanie)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
BPG
PostNapisane: 2019-02-24, 12:08 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 11.09.2013, 21:05
Posty: 458
Lokalizacja: OPO
Płeć: Mężczyzna
Imię: Bartosz
VOLVO: S60/S60/V70
Silnik: 2.4D5;2.0T
KW/KM/NM: 200/180
Rok: 2006
Średnie spalanie: 5.8/8
Przebieg: 66666
Już chyba ktoś coś podobnego powiedział... jedne wielosezony sa bardziej letnie inne zaś bardziej zimowe. Pierwsze to te michały a drugie to GY Vector 4 Seasons- zimą baaardzo sprawne a latem 1gen troszkę głośniejsza, druga "poprawiona" mam wrażenie. No i troszkę mają większe opory niźli letnie ale to oczywista oczywistość. Bardzo dobre jako ogumienie...zimowe dla osób śmigajacych głównie w trasach w okresie zwłaszcza przejściowym sprawdzają się wyśmienicie. W górach może nie na codzień ale okazjonalnie również dały radę.
Upssss...to wątek o michałachhhh...
Pozdrawiam.
PS sponsorowane przez własną kieszeń, sprawdzone na własnej doo...ie przez kilka już sezonów i jeszcze większych kilometrach...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 352 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL